You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 09:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #777428 Wysłany: 04 Cze 2015, 22:48; 
 Temat postu: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Witam,

wymieniał ktoś kiedyś uszczelniacze zaworowe w silniku 1.2 16v bez ściagania UPG? Jest taka możliwość, przy użyciu kompresora czy może są jakieś problemy i taka "partyzantka" będzie ciężka do wykonania? Wałki rozrządu są demontowalne od góry, czy wysuwane z gniazd łożyskowych są na bok? pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #777681 Wysłany: 07 Cze 2015, 21:44; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Ja wymieniałem w 1.2 8v, około dwóch godzin. Trzeba zrzucić pasek rozrządu i wyjąć wałek, sprężarka, szczypce do wyjmowania zabezpieczeń na szpilce zaworu i jazda. Dało wiele, zużycie oleju spadło.... sporo... :)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #777705 Wysłany: 08 Cze 2015, 07:50; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
zużycie oleju nie mam takie tragiczne 1l/8kkm oleju 5W-40 :wink: kompresor o jakiej pojemności uzywałeś? niestety mam dostęp do małego kompresora o pojamności ~50l, nie wiem czy on podoła :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #777723 Wysłany: 08 Cze 2015, 11:56; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Ja zamiast pompować powietrze pod ciśnieniem do cylindra napychałem przez otwór świecy sznurek gdy tłok jest w GMP. I wtedy dawało rade rozpiąć zawór.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #777727 Wysłany: 08 Cze 2015, 12:04; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
słyszałem o metodzie na sznurka właśnie, jakieś rozwiązanie jest :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #777864 Wysłany: 09 Cze 2015, 21:08; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Metoda na sznurek sprawdza się znakomicie. Tylko czy w 16 zaworówce można tak samo wymienić jak w 8 zaworowym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #777885 Wysłany: 09 Cze 2015, 22:36; 
 Temat postu: Re: 1.2 16v wymiana uszczelniaczy zaworowych
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
jest inna głowica, wiecej rozbierania ale da się podobno :wink: póki co przestałem hamowac silnikiem z większych wzniesień, i zużycie oleju spadło znacznie. przez weekend machłem 1000km łącznie, po bieszczadach i 100km A4 z prędkością ~150km/h, praktycznie po bagnecie nie widać żeby coś ubyło. Więc uszczelniacze przepuszczają olej :wink:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO