You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 09:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #651329 Wysłany: 12 Mar 2013, 15:13; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
sobotapl napisał(a):
1. Ściągając rozrząd mam najpierw ustawić wał korbowy i wałek rozrządu na znaki i dopiero ściągnąć pasek?

W przypadku 8V Nie

sobotapl napisał(a):
Ustawiam kręcąc wałem korbowym w stronę wskazówek zegara aż znaki zejdą się z odpowiednimi znakami na obudowie głowicy i na bloku silnika.
Tak, można kręcić oddzielnie.

sobotapl napisał(a):
Do tego znaki na pasku też powinny trafić na znaki na kołach pasowych, czy jest to nieistotne?


Muszą. To jest jedyna dokładna metoda. Zakładanie paska na znaczki na bloku i głowicy może skończyć się błędem o 1-2 ząbki. Ja robię zawsze tak, żeby koła były pi*drzwi ustawione, ale koniecznie znaczki na pasku muszą pasować do znaczków na kołach pasowych.


sobotapl napisał(a):
2. Jeżeli również nie będę widział znaku na bloku silnika przy wale korbowym to kręcę tak długo aż wałek rozrządu zejdzie się ze znakiem na głowicy, a nacięcie na kole zamachowym ustawi się w pozycji "0" w okienku skrzyni, tak jak w tym wątku topic3610.html ?
Jakbyś nie miał na pasku znaczków to jest to ostatnia opcja :>


sobotapl napisał(a):
3. Po ściągnięciu koło zębate da się nałożyć na wałek rozrządu tylko w jednej pozycji? Jest przewidziane jakieś wycięcie, znak?
Dokładnie tak

sobotapl napisał(a):
4. Pasek zakładam tak aby znaki na pasku (zachowując jego kierunek obrotu) pokrywały się ze znakami kół pasowych?


Tak.


----

5. przez zrzuceniem paska wymacaj go jak jest napięty żeby nie przesadzić bo napinacz zdechnie ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #651547 Wysłany: 13 Mar 2013, 15:10; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Gru 2010,
Posty: 5
Dziękuję bardzo za wskazówki - do dwóch tygodni myślę, że zabiorę się za robotę. Efektami oczywiście się podzielę :)

Cytuj:
5. przez zrzuceniem paska wymacaj go jak jest napięty żeby nie przesadzić bo napinacz zdechnie ;)

Na pewno się przyjrzę jak mocno jest napięty - obecny rozrząd ma dopiero 25k przebiegu (2 lata), a rolka już dosyć głośno szumi (SKF) więc na pewno pójdzie do wymiany. Dalej montować SKF czy polecacie innego producenta?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651613 Wysłany: 13 Mar 2013, 21:39; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Pasek ma byc tak napięty żeby czuć wyraźny opór przy 90* natomiast dalej skręcić go ma się dać :> bo inaczej napinacz zacznie świszczeć zanim silnik się zdąży nagrzać :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651859 Wysłany: 14 Mar 2013, 19:59; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
ipIV napisał(a):
sobotapl napisał(a):
1. Ściągając rozrząd mam najpierw ustawić wał korbowy i wałek rozrządu na znaki i dopiero ściągnąć pasek?

W przypadku 8V Nie

sobotapl napisał(a):
Ustawiam kręcąc wałem korbowym w stronę wskazówek zegara aż znaki zejdą się z odpowiednimi znakami na obudowie głowicy i na bloku silnika.
Tak, można kręcić oddzielnie.

sobotapl napisał(a):
Do tego znaki na pasku też powinny trafić na znaki na kołach pasowych, czy jest to nieistotne?


Cytuj:
Muszą. To jest jedyna dokładna metoda. Zakładanie paska na znaczki na bloku i głowicy może skończyć się błędem o 1-2 ząbki. Ja robię zawsze tak, żeby koła były pi*drzwi ustawione, ale koniecznie znaczki na pasku muszą pasować do znaczków na kołach pasowych.

To nieprawda, sa inne lepsze metody. Zastanawiales sie co by sie stalo gdyby znaki na pasku byly zle nadrukowane albo by ich w ogole nie bylo ?
Najpewniejsza metoda to ustawienie korbowodu tak ze pierwszy tlok jest maksymalnie na gorze. Wtedy tez naciecie na czole walu rozrzadu od strony cewek powinno byc poziome i ponizej osi walu.
Sa tez secjalne przyrzady to ustalania polozenia walkow i ich blokowania aby zrobic to pewniej i szybciej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652487 Wysłany: 17 Mar 2013, 22:37; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Rolce napisał(a):
Zastanawiales sie co by sie stalo gdyby znaki na pasku byly zle nadrukowane
by koślawo to chodziło a to żadna katastrofa,

Rolce napisał(a):
albo by ich w ogole nie bylo ?
wtedy metoda nr 2. albo zrobienie sobie dokłądnych znaczków farbką przed zrzuceniem paska.
Rolce napisał(a):
Najpewniejsza metoda to ustawienie korbowodu tak ze pierwszy tlok jest maksymalnie na gorze. Wtedy tez naciecie na czole walu rozrzadu od strony cewek powinno byc poziome i ponizej osi walu.
Błąd +/- 2 zęby bez przyrządów murowany i pytanie co to znaczy poziomo :lol: gdy silnik w komorze ma zdemontowaną 1 poduchę i jest podparty/zawieszony.

Rolce napisał(a):
Sa tez secjalne przyrzady to ustalania polozenia walkow i ich blokowania aby zrobic to pewniej i szybciej.
Blokady do 8V? :lol: nie widziałem nigdzie :E Poza tym ich cena przewyższy koszt wymiany.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652665 Wysłany: 18 Mar 2013, 21:49; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Cytuj:
Blokady do 8V? nie widziałem nigdzie Poza tym ich cena przewyższy koszt wymiany.

Byc moze cena nie jest cacy ale jak ktos chce zrobic to dobrze i profesjonalnie to czemu nie. Tu jest do 8V, wiec sa:
http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8608/Default.aspx

[ Dodano: 18 Mar 2013 20:49 ]

Tylko to jest do Evo, w sarszych punto koniec walu ma naciecie a nie otwor.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652716 Wysłany: 19 Mar 2013, 00:14; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Rolce napisał(a):
Byc moze cena nie jest cacy ale jak ktos chce zrobic to dobrze i profesjonalnie to czemu nie. Tu jest do 8V, wiec sa:
http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8608/Default.aspx


Temat dotyczy PII. W aso niech się bawią profesjonalnie a efekt będzie ten sam ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653536 Wysłany: 22 Mar 2013, 18:36; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
1, 2. Najtaniej chyba zrobic jakis przyrzad ze sztywnego plaskownika tak aby byl pewnie przykrecony do korpusu silnika i dotkal bocznych powierzchni kol zebatych zarowno korbowego jak i rozrzadu. Krawedz plaskownika powinna byc po za osia obu kol.
Nastepnie zaznaczamy kreski na obu kolach wzdluz plaskownika np markerem lub pilnikiem.
Jesli przyzad przeskadza to mozna go w miedzyczasie odkrecic ale pod warunkiem ze da sie pozniej ustawic go dokladnie tak samo.

3. Kolo na walku siedzi najprawdopodobniej na klinie.

4. Pod warunkiem ze znaki na pasku sa prawidlowo nadrukowane.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653579 Wysłany: 22 Mar 2013, 22:12; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Rolce napisał(a):
4. Pod warunkiem ze znaki na pasku sa prawidlowo nadrukowane.
na 8 pasków nie zdarzyło się żeby było źle ;)

[ Dodano: 22 Mar 2013 21:12 ]

Rolce napisał(a):
3. Kolo na walku siedzi najprawdopodobniej na klinie.
na pewno

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653874 Wysłany: 26 Mar 2013, 05:41; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
no ale ja widzialem czesto ze w ogole nie ma znakow na paskach,
zalezy jaki producent


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667504 Wysłany: 15 Maj 2013, 22:42; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Regulowałem dzisiaj luz zaworowy. W chwili czasu opiszę dokładnie jak wykonywałem tą operacje.
Po niecałych 70 ciu tysiącach przebiegu na trzech zaworach ssących był za duży luz o 0.05 mm ;)

Da się to zrobić bez wymontowywania wałka rozrządu. Przy wyciąganiu płytek jest trochę gimnastyki i sporo łaciny człowiek używa ale da się ;) Jak już jedną się wyjmie to potem już z każdą kolejną idzie łatwiej ;)

Pozdrawiam :)

[ Dodano: Śro Maj 15, 2013 9:42 pm ]

,,Manual,, przedstawia sposób regulacji luzu zaworowego w 8-mio zaworowych silnikach FIRE.


1. Na początku musimy zdjąć obudowę filtru powietrza, oraz pokrywę zaworów. Do tej części nie robiłem zdjęć
ponieważ ta czynność jest doskonale opisana na forum. Przypomnę tylko że będzie potrzebny klucz nasadowy 10.
Obudowa przykręcona jest dwoma śrubami oraz przyczepiona sprężynką.
Następnie odkręcamy czujnik położenia wałka rozrządu oraz obudowę rozrządu.

Pokrywa schodzi bez większych problemów.

2. Teraz najważniejsza część czyli jak już mamy taki widok :

Image

Przystępujemy do pomiaru luzu między wałkiem rozrządu a płytką zaworową.

2.1 Podnosimy sobie samochód tak aby przednie prawe koło było w górze ( lewe też może być obojętne ;) ) wbijamy 5 ty bieg.
2.2 Obracając kołem ( radze zgodnie z kierunkiem ruchu zegara, jeżeli będziemy kręcić przeciwnie to silnik będzie kręcił się ,,do tyłu,, a tego nie lubi pasek rozrządu)
ustawiamy poszczególne krzywki zaworowe prostopadle do płytki ( krzywka skierowana w górę ).
2.3 Teraz bierzemy szczelinomierz i dokonujemy pomiaru. Blaszka określonej grubości powinna wejść z lekkim oporem, jeżeli wsuwa się bardzo lekko to bierzemy grubszą i próbujemy.
Spisujemy sobie wyniki dla każdego zaworu.
Luz na Ssącym to 0.2 - 0.3 mm na Wydechowym 0.4-0.5 mm.

Ustawienie zaworów:

W S W S S W S W




3. Wyjęcie płytek.
3.1 Najtrudniejsza część całego przedsięwzięcia. Potrzebny nam będzie solidny śrubokret, przyrząd ( własnej roboty ) do przytrzymania szklanki zaworu, oraz albo bardzo cieniutki śrubokręt albo szpikulec.

Przyrząd własnej roboty do blokowania zaworu.
Image

Szpikulec
Image

3.1 Najpierw ustawiamy sobie krzywkę w górę nad płytką którą będziemy wyjmowali. Następnie śrubokrętem wciskamy zawór za płytkę ( trzeba użyć trochę siły ), po wciśnięciu zaworu
drugą ręką podkładamy nasz przyrząd tak aby opierał się o ściankę szklanki i wałek rozrządu. Jeżeli to nam się uda to wyjmujemy śrubokręt. Sprawdzamy czy przyrząd nie opiera się o płytkę.
Jeżeli tak to nie mamy możliwości wyjęcia płytki i trzeba jeszcze raz spróbować. Jeżeli nie to szpikulcem podważamy płytkę ( są do tego specjalne nacięcia na szklankach ). Wychodzą całkiem szybko jeżeli tylko
odpowiednio zablokujemy sobie zawór i mocno do dołu go wciśniemy.
3.2 Jeżeli już mamy wartości luzów i wyciągniętą płytkę z tego zaworu gdzie był on nieprawidłowy to obliczamy wartość nowej płytki. Liczymy to z takiego wzoru jak pisał Michał czyli grubość płytki plus zmierzony luz odjąć prawidłowa wartość luzu.

Image

3.3 Nowa płytka wchodzi bez problemu. Zanim ją włożymy to polewamy olejem ( niedużo ) miejsce gdzie płytka ma siedlisko w szklance oraz moczymy płytkę w oleju.

Czynność powtarzamy dla każdego zaworu gdzie jest konieczna regulacja.

Może się okazać że płytka z jednego zaworu będzie się nadawała do drugiego. Ale żeby to wiedzieć trzeba najpierw sprawdzić grubość każdej z płytek które będziemy wyjmować.

3.4 Po włożeniu nowych płytek, przykręcamy pokrywę i reszte elementów.



U mnie poszło całkiem sprawnie, nie jest może tak że od razu się uda dobrze przyrząd podłożyć i bez problemu wyjmować płytki ale da się to zrobić przy odrobinie cierpliwości.

Jak wykonać przyrząd.

Możemy wziąć stary śrubokręt i spiłować go tak aby na końcu uzyskać coś w postaci prostokąta albo kwadratu tak aby można było oprzeć go o ściankę szklanki i wałek rozrządu. Ja swój wykonałem z kawałka aluminiowego pręta który spiłowałem na kształt prostokąta.


Pozdrawiam :)

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674141 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:25; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Witam, mam podobny opis regulacji.
http://fiatpunto.com.pl/topic32674.html

Kilka uwag do twojej wersji.
1. Przyrząd najlepiej zrobic z twardej stali, np sruby lub srubokreta, bo zawory maja silne sprężyny a przyrząd blokuje tylko na krawędzi, wiec musi byc cos wytrzymalego.

2. Aby krecic silnikem trzeba wykrecic swiece.

3. Aby sprawdzic i regulowac wszystkie zawory najlepiej to zrobic w kolejnosci 1, 2, 6, 5, 8, 7, 3, 4 wtedy trzeba malo obracac kolem czyli walem rozrzadu. Najlepiej nie obracac jesli jest juz wyjeta plytka. Kolem trzeba krecic do przodu, do tylu jedynie ewentualnie drobna korekta.

4. Luzy sie zazwyczaj pomniejszaja niz powiekszaja.

Tak z ciekawosci. Na jakie tolerancje regulowales?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674431 Wysłany: 11 Cze 2013, 23:16; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
0,25 na ssących mam teraz ;)

Ad2 Ja nie wykręcałem świec, pewnie jak bym wykręcił lżej by mi się kręciło silnikiem ale nie chciałem dodatkowej roboty sobie robić ;)

Ad3 Nawet nie trzeba tego pamiętać bo to i tak ,, w praniu ,, wychodzi ;)

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #761579 Wysłany: 17 Cze 2015, 05:36; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 26 Paź 2012,
Posty: 14
chciałbym zmienić na wałek 866 ogarnąć te luzy tylko że będę ściągał głowicę więc mam to zrobić przed wykręceniem jej czy można po a poza tym co do tego wałka dołożyć żeby zwiększyć moc ale mam immo więc nie wiem jak to rozwiązać a nie wiem gdzie to znaleźć na forum

[ Dodano: 17 Cze 2015 06:36 ]

Mam głowicę po regeneracji z wałkiem 866 mam też kolektory z FIRE i nie wiem jak to ugryźć bo jest różnica w ilości wyjść na wężyki w kolektorze ssącym i przepustnicy proszę o pomoc bo chcę to w komplecie zrobić

_________________
Dopiero się tu uczę :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778736 Wysłany: 19 Cze 2015, 12:35; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
to zaloz nowy watek na ten temat


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778766 Wysłany: 19 Cze 2015, 20:05; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
KamazWSA, masz cały temat o adaptacji kolektora ssącego w dziale zrób to sam-tam są wszystkie odpowiedzi

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO