You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 14:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #514543 Wysłany: 26 Paź 2011, 08:07; 
 Temat postu: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
Witam!

Wgłębiając się w inne tematy na forum dotyczące cewki zapłonowej postanowiłem sprawdzić czy moja cewka działa poprawnie (puntek za dużo pali i sprawdzam różne opcje).
Znalazłem na forum jak sprawdzić cewkę i jakie pomiary powinienem uzyskać robiąc to miernikiem (multimetrem) elektrycznym.
Jako że pomiary miały być dokonane w temp. około 20stopni C to wykręciłem cewke i zabrałem do domu(teraz trochę zimnawo na dworze :E )
Oto jakie wyniki uzyskałem z mojej cewki:
- na wyjściu do kabli WN około 5.96 (koledzy podawali że powinno być w przedziale 6.66 - 8.14)
- w kostce (jakby to nazwać) zasilającej po ustawieniu miernika na zakres 200 ohm zero reakcji miernika, po ustawieniu zakresu na 200k ohm uzyskałem wynik raz około 60, raz około 90 i raz około 64

I tutaj pytanie: na forum w temacie było pieknie opisane ze zdjęciami jak zbadać cewkę ale z silnika bodajże 1.1 :!: Czy w przypadku mojego silnika wyniki powinny być takie same czy inne (cewka dobra czy do wymiany :?: ) Może jakiś posiadacz punto z silnikiem 1.6 zrobiłby pomiary swojej cewki dla porównania czy moja jest OK

Drugie pytanie dotyczy czujnika temp powietrza zasysanego do przepustnicy.
Przeczytałem na forum że miernik przy sprawnym czujniku powinien pokazać między 2.5 a 5k ohm (przy temp otoczenia około 25 stopni C)

Mi miernik w domu wskazał najpierw 2.6 a potem poniżej 2.5. Po tym jak zacząłem na niego chuchać Wskazania miernika zaczęły spadać do 2.1 - 2.0

Przy ogrzewaniu wartości spadały a przy ochładzaniu wartości rosły... Czy mój czujnik działa poprawnie i dobrze reaguje na zmianę temp. CZy też jest walnięty :?:

[ Dodano: 26 Paź 2011 08:07 ]


_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #515176 Wysłany: 27 Paź 2011, 21:35; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Co do czujnika temperatury powietrza, to wartości rezystancji czujnika ATS 05 podane są w książce i wynoszą dla temp np.: -20 st. C: 30 k Omów, 0 st. C: 10 k Omów, 20 st. C :5 k Omów, 40 st. C: 2,5 k Omów. Czujnik jest oparty na termistorze NTC. Tak wstępnie z Twojego opisu wynika, że czujnik zachowuje się poprawnie, jednak pasowałoby go przebadać w oparciu o podane wyżej wartości, by dokładnie ustalić jego działanie. Przyda się termometr ( może być ten z multimetru) i można dokonać sprawdzenia i porównania rezystancji i temperatury czujnika. :wink:

[ Dodano: 27 Paź 2011 21:35 ]

Co do pomiaru uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej, prawdopodobnie będzie ono na poziomie 0,45- 0,6 Ohma ( jak w większości), czasem spotykałem odrobinkę większą rezystancję i nie było problemu. Natomiast tak wysoka jak podajesz, wydaje się być nieprawidłowa. Pytanie, z czego to wynika? Czy dokładnie przyłożyłeś końcówki pomiarowe do wtyki zasilającej cewkę po niskim napięciu, czy złącze było czyste i niezaolejone? Czy nie trzymałeś końcówek pomiarowych za metalowe szpilki dodając „Siebie” do pomiaru? Sprawny miernik i końcówki pomiarowe to podstawa. Wysokie napięcie wydaje się być wskazywane prawidłowo. Dobrze by było podać typ cewki, może ktoś mający 1, 6 pomierzy swoją i potwierdzi.
W temacie sprawdzenia cewki zapłonowej, jej parametry były podane na przykładzie cewki BAE 800AK i podobnych (silniki 1,1 :1,2).
Jeszcze jedno, uszkodzona cewka zapłonowa, gdy się nagrzeje potrafi znacząco zmienić swoje parametry i wtedy zaczynają się problemy. Bo miernik wskazuje prawidłowe parametry a cewka nadaje się do wymiany. ;]

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515421 Wysłany: 28 Paź 2011, 17:53; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kuj-Pomorskie
Rejestracja: 23 Lis 2008,
Posty: 34
Kolego w warunkach domowych nie Jesteś w stanie sprawdzić cewki wysokiego napięcia więc nie opisuj wskazań a co do zużycia paliwa to cewka nic do tego niema (jeśli silnik pali na wszystkie gary) Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515626 Wysłany: 29 Paź 2011, 12:27; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
pawloo8 napisał(a):
Kolego w warunkach domowych nie Jesteś w stanie sprawdzić cewki wysokiego napięcia

Ty może nie jesteś w stanie, ale cywilizowana część świata wyposażona w zwykły miernik już tak...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515909 Wysłany: 30 Paź 2011, 00:53; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
Pomiary napewno dokonałem tak jak trzeba. Wszystko najpierw wyczyściłem, zostawiłem na godzine żeby złapało temperaturę pokojową i wziąłem się do pomiarów.
Pomiarów dokonałem kilkakrotnie aby być pewnym a wyniki przedstawiłem w pierwszym wpisie.
Wielka prośba aby ktokolwiek kto ma silnik 1.6 pomierzył swoją cewkę zapłonową... rozjaśni mi to choć trochę czy u mnie jest OK czy d*** :E

[ Dodano: 30 Paź 2011 00:49 ]

Dodam że w silniku 1.6 cewka zapłonowa jest jedna i ma cztery wyjścia na kable WN a kostka zasilająca ma cztery bolce.
Wyglada tak:

[ Dodano: 30 Paź 2011 00:53 ]

Na kostce pomiar dało się wykonać tylko na dwóch pierwszych (albo jak kto woli dwóch ostatnich) bolcach. To dobrze czy lipa... :?:


Załączniki:


_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
Góra
 Profil  
 
 
 Post #515929 Wysłany: 30 Paź 2011, 10:02; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Olej tą cewkę. Jak pali i nie zamula to nie szukaj w niej winowajcy wyższego spalania.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515936 Wysłany: 30 Paź 2011, 10:21; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
pin 1 to +12v pin 2 to - 12v pin 3 i 4 to wejście sygnału do modułu zapłonowego który jest zintegrowany z cewka.
jeżeli pali na wszystkie gary to daj sobie spokój te cewki łopla się nie psuja :mrgreen:
a tak na marginesie ile ci pali bo to 1.1 nie jest i w 9l się nie zmieścisz w miescie

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515982 Wysłany: 30 Paź 2011, 12:49; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
No właśnie od czasu do czasu przestaje palić na jeden garnek ale przeczyszczę świece i jest git. Tylko to nie palenie na jeden garnek pojawia się cyklicznie i szukam powodu dlaczego tak się dzieje.
Świece i kable niedawno wymieniałem (tzn w tym roku jakoś na wiosnę) więc to nie od tego.
Wpadłem na pomysł że może cewka szwankuje i nie daje iskry na jedną ze świec przez jakiś czas i zalewa ją a potem nie daje już rady zapalić.
Jak za każdym razem sprawdzam przy nie paleniu na jeden garnek czy idzie iskra z cewki na kabel WN to jest OK. A mimo to zawsze jedna ze świec nie daje rady i czyszcze wszystkie żeby nie było. I nie jest tak że zawsze jedna i ta sama świeca nie pali... czasami któraś ze środkowych a czasami któraś ze skrajnych... no i dlatego pomyślałem że to cewka wali w ch*ja i stąd moje pomiary :>

A odnośnie spalania to regularnie prowadzę analize paliwożerności kropka i bardzo rzadko zdarza mu się zejść poniżej 10l. Średnio mieści się w granicach 10-11l. Jak na moje oko to dość dużo nawet jak na jazdę przeważnie po mieście.
Na tych wakacjach puntek zrobił trasę 530km w jedną stronę. Po przyjeździe do domu i zrobieniu około 1060km w trasie nad morze i z powrotem i podliczeniu tankowań wyszło że zeżarł średnio na tę trasę 10l/100km. :shock: Od tamtej pory próbuję go rozgryść... co go boli :roll:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515996 Wysłany: 30 Paź 2011, 13:32; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jak cewka padnie to od razu 2 gary nie będą palić. Czas wymienić świece i kable.

Co do spalania to masz lambdę i to kur$#@#$& EGR. Jak któryś schrzani się to odbija się na spalaniu.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516027 Wysłany: 30 Paź 2011, 15:04; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
a ile przejechałeś na nowych świecach i kablach? ja na ngk po 10tys musiałem zmienić bo już przerywał, kable kupiłem MTA świece DENSO i narzazie spokój
a EGR mam zaślepiony

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516054 Wysłany: 30 Paź 2011, 15:55; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
Kable i świece wymieniałem przy 133tyś. a teraz mam prawie równo 136tyś. więc na 99% są dobre. Silniczek chodzi bez zarzutu :D
punto 1.6 a ile twój spala... to że masz zatkany EGR to mniej ci pali :?:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516246 Wysłany: 31 Paź 2011, 07:06; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
thomson75 napisał(a):
a ile twój spala...


Wtrącając się nieco w ten interesujący temat - mój spalał koło 10l PB w mieście przy meega eco drivingu.

Po założeniu LPG sekwencji - w mieście około 14l LPG, na trasie 8,5l-10l LPG

Mechanik powiedział, że tym autem się nie da zejść w mieście poniżej 10l. Taki silnik.

Gaziarz był zaskoczony tak wysokim spalaniem.

punto 1.6 napisał(a):
EGR mam zaślepiony

thomson75 napisał(a):
to że masz zatkany EGR to mniej ci pali


Znajomy miał w swoim ISUZU EGR, który był napędzany paskiem od silnika. Wtedy po zdjęciu paska i tym samym rozłączeniu EGR'a spalanie mogło mu spaść.

Ale jak to jest zrobione w PI 1.6 to nie mam pojęcia. Nawet nie wiem, gdzie to się znajduje, dlatego proszę o odp. co i jak.

dzikidaniel napisał(a):
Co do spalania to masz lambdę i to kur$#@#$& EGR


Ale o co chodzi z tym EGR'em bo nie zczaiłem :roll: jeżeli jest uszkodzony to rośnie spalanie ? A co jeżeli ma się go zaślepionego jak ma punto 1.6 ? Czy da się w jakiś sposób sprawdzić tego EGR'a albo lambdę samemu ?

_________________
Punto 1.6 MPI Sporting

http://fiatpunto.com.pl/topic28791.html ---> Czarny diabeł ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516265 Wysłany: 31 Paź 2011, 09:33; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
10,5l LPG=100km po mieście bez klimy , EGR czy ma wpływ na spalanie moim zdaniem nie, zawór otwiera się przy dużym obciążeniu silnika i cześć spalin z 3-cylindra wędruje do kolektora ssącego,

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516319 Wysłany: 31 Paź 2011, 11:48; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
punto 1.6 to mój kropek też pali mniej więcej 10.5l=100km po mieście ale PB :!: (a gazu nie mam założonego)

Poratuje ktoś czy lepiej myśleć o sprzedaży bo niedługo zbankrutuje...

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780892 Wysłany: 17 Lip 2015, 11:38; 
 Temat postu: Re: pomiary cewki i czujnika temp. powietrza w silniku 1.6
W związku z powyższym i ja mam pytanie bo i moje punto 1.2 8V troszke pali. Czy rezystancja czujnika powietrza w kolektorze ssacym przy danej temperaturze powinna mieć stałą wartość czy są jakies widełki?

z tego co udało mi się znaleść na forum j.w. i w necie to:
-40 stopni C: 49 993 omy
-20 stopni C: 15 701 omy
0 stopni C: 5959 omy
20 stopni C: 2509 omy
40 stopni C: 1157 omy
60 stopni C: 578 omy

Ja mierząc swój czujnik magneti marreli T-PRT03/C na 2 pinach tych z lewej strony (jak na załączonym zdjęciu) otrzymuję troszke niższe wartości przy +20 stopniach tj. 2.2K, 2.3K No chyba że mierze nie na tych pinach co trzeba?
Nadmienie również, że czujnik był troszkę pokryty warstwą oleju.
Poproszę o sugestie i poradę.

Załącznik:
Komentarz do pliku: czujnik powietrza w kolektorze ssącym magneti marreli T-PRT03/C - Fiat Punto II, 1.2, 8V, 1999r
DSC_0265.jpg
DSC_0265.jpg [ 27.04 KiB | Obejrzany 8234 razy ]


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO