You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #329479 Wysłany: 26 Sty 2010, 16:25; 
 Temat postu: Ładowanie akumulatora Prostownikiem - klika pytań
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
Witam. Mam kilka pytań jak w temacie, ponieważ kupiłem wczoraj prostownik, a nie wiem dokładnie jak łądować nim akumulator, który z powodu mrozów i dystansów 1,5 kilometrowych raz na 3 dni coraz częściej rano mnie zawodzi.
Wymontowałem akumulator przyniosłem do domu. Akumulator firmy ZAP (roczny) 43ah 340en, prostownik masta 12/5.
dolałem elektrolitu do cel (łącznie jakies 200ml),zamknąłem wszystko i podłączyłem do ładowania. początkowo ładował się 8 amp, przez godzine amperaż ładowania powoli zszedł do 2,5 i ani trochę nie chce zejść niżej. Ponadto przy ładowaniu początkowo słychać tak jakby pienienie się wody, po 2 godzinach akumulator już bulgocze, natomiast amperaż cały czas równy 2,5. Boje się łądować go więcej, bo czytałem gdzieś że możę rozsadzić akumulator, z kolei wszędzie piszą że amperaż powinien zejśc aż na sam dół i wtedy aku jest nałądowany, co więcej ładowanie powinno trwać ok 10h. Czy powinienem może ładować przy otwartych celach? Licząc średnio 4amp w ciągu dwoch godzin naładował się ledwie 8amph nie licząc sprawności akumulatora, a rano rozrusznik obrócił 2 razy i koniec więc chyba był bardziej rozładowany.Może to wina oleju castrol magnatec 10w40? Czy wszystko robie dobrze? Pozdrawiam

_________________
Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #329528 Wysłany: 26 Sty 2010, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Bardzo wysoki amperaż na początku ładowania. Korki możesz, a nawet powinno się odkręcić podczas ładowania. Nie ładuj w pomieszczeniu zamknietym, a tym bardziej gdzieś w pokoju, blisko ognia. Dlatego po 2 godzinach bulgocze, bo za szybko się ładuje, a to nie wpływa korzystnie na akumulator. Im mniejszy prąd, tym dłużej nalezy ładować. Kup sobie przyrząd do sprawdzenia stanu naładowania, a tym samym gęstości elektrolitu. Nazywa się areometr i jest naprawdę tani ok. 10 zl. Należy mierzyć nim w taki sposób, aby pływak pływał w elektrolicie, a nie wspierał się na dole lub górze.Naładowany akumulator poradzi sobie z obróceniem wału, obojętnie na jakim oleju jeżdzisz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329552 Wysłany: 26 Sty 2010, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
No 8 amp jest przez pierwsze 2-3minuty pozniej spada do 6
a po 15 minutach nie przekracza 4amperow, po godzinie osiąga 2,5amp i takim prądem ładuje. cele odkręciłem akumulator jest na balkonie. Pytanie jak długo go ładować i czy istnieje możwliość przeładowania takiego akumulatoru?

_________________
Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329569 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Oj, dużo strasznie te 8A. Ja daję 5A tylko gdy się wyjątkowo spieszę. Generalnie zasada jest taka, że powinno się ładować jak najdłużej i jak najmniejszym prądem (zaleca się 1A). Masz w prostowniku regulację natężenia?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329575 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
no włąsnie nie mam regulacji podłączam i tyle. Ale tak jak mówie te 8 amperów to tylko przez chwile i szybko spada do 4 amp więc może nic tam sie nie popsuje :)

_________________
Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329581 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
tolekcacek napisał(a):
no włąsnie nie mam regulacji podłączam i tyle. Ale tak jak mówie te 8 amperów to tylko przez chwile i szybko spada do 4 amp więc może nic tam sie nie popsuje Smile

to tylko pokazuje stan rozładowania aku... musiałeś mieć nieźle rozładowany ... ogólnie nowy aku powinien zejść poniżej 1A ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329743 Wysłany: 27 Sty 2010, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Ale dziwne rzeczy tu piszecie :E
1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ?
Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ?
2. Gdybyście mieli amperomierz w samochodzie, to widzielibyście jaki jest prąd ładowania aku zaraz po rozruchu.
Żebyście nie musieli kupować amperomierza, to wam powiem: prąd jest taki, jaki alternator jest w stanie dostarczyć :mrgreen:
W moim drugim autku, gdzie jest aku 95 Ah, alt 65 A, przez kilka/kilkanaście sekund po rozruchu aku ładowany jest prądem ponad 40A i nic mu się nie stanie.
3. Zaleca się, żeby prąd ładowania był 10 - 20% x poj. aku, czyli przy pojemności 40 Ah od 4 - 8A, ale jeśli w początkowej fazie będzie ponad 20A to nic się nie dzieje.
:>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329827 Wysłany: 27 Sty 2010, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
tolekcacek chyba trochę przesadziłeś z tym bulgotaniem elektrolitu. Zazwyczaj delikatnie pokazują się pęcherzyki i chyba tak jest u Ciebie. Jeżeli ładuje się prądem 2.5 A, to może to trwać 15 godzin, aż się naladuje. Tak jak wyzej proponowalem, kup areometr i możesz sprawdzać stan naladowania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329853 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
AF napisał(a):
1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ?
Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ?

przy długim ładowaniu małym prądem po pewnym czasie elektrolit będzie bulgotał, a w korkach odpowietrzniki sa na tyle małe że mogły by wystrzelić/wyskoczyć.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329953 Wysłany: 27 Sty 2010, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
buladag napisał(a):
AF napisał(a):
1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ?
Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ?

przy długim ładowaniu małym prądem po pewnym czasie elektrolit będzie bulgotał, a w korkach odpowietrzniki sa na tyle małe że mogły by wystrzelić/wyskoczyć.

To po ilu godzinach jazdy samochodem wyjmujesz korki z akumulatora ? :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330006 Wysłany: 28 Sty 2010, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
Dzieki za odpowiedzi rozjasniliście mi troche sytuacje :) Mam jeszcze jedno pytanie z tym związane czy to normalne że przy mocno rozładowanym akumulatorze silnik pracuje nierówno, obroty falują i się dusi ? Dzisiaj jak zamontowałem naładowany akumulator to wszystko było w porządku ale zanim kupiłem prostownik często po porannym odpaleniu tak sie działo szczególnie jak wyłączyło sie ssanie..

_________________
Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330110 Wysłany: 28 Sty 2010, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
AF napisał(a):
Ale dziwne rzeczy tu piszecie :E
1. Jak akumulator jedzie sobie w samochodzie i się ładuje, to korki wyjmujecie ?
Jeśli nie, to czemu chcecie wyjmować przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym ?...
Ale wszystkie (albo większość) poradników radzi jednak, żeby odkręcać korki w tych akumulatorach które nie są bezobsługowe. Ja dla pewności zawsze je luzowałem. W końcu to żaden wysiłek.

Żeby nie być gołosłownym:
http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a/3/b/15/c/18/d/0/id/51
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/akumulatory.html

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330120 Wysłany: 28 Sty 2010, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Ja wiem, że tak piszą w poradnikach.
Różne rzeczy piszą.
W tym poradniku z drugiego linku piszą np. że napięcie ładowania może wynosić ponad 16 V :>
Może ktoś kiedyś napisał, żeby odkręcić korki w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu i wszyscy uznali, że mają być odkręcone przy ładowaniu ?
W sumie mało istotny temat, kto chce niech odkręca, ja nie widzę powodu żeby to robić :wink:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330121 Wysłany: 28 Sty 2010, 15:07; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
AF napisał(a):
To po ilu godzinach jazdy samochodem wyjmujesz korki z akumulatora ?

A co ma do tego jazda? W trakcie jazdy prąd jest nie tylko ładowany, ale i zużywany w przeciwieństwie do ładowania prostownikiem.

Korki z akumulatora dobrze jest zdjąć, nie wiem czy to jest 100% konieczne, ale na pewno nie szkodzi, a jak się np zostawia aku podłączony na noc to rano ewidentnie elektrolit sobie bulgocze (wrze) więc lepiej jak ma wentylację.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330125 Wysłany: 28 Sty 2010, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
STax napisał(a):
AF napisał(a):
To po ilu godzinach jazdy samochodem wyjmujesz korki z akumulatora ?

A co ma do tego jazda? W trakcie jazdy prąd jest nie tylko ładowany, ale i zużywany w przeciwieństwie do ładowania prostownikiem.

Nieprawda. Po ok. 0,5 - 1 h jazdy prąd ładowania aku stabilizuje się na poziomie 3 - 5 A ( dla aku ok. 40 Ah ).
Widać to w każdym samochodzie z amperomierzem w układzie ładowania.
Akumulator w samochodzie gazuje tak samo, jak przy ładowaniu prostownikiem zewnętrznym, tylko że nikt tego nie sprawdza :E
Wyjmij kiedyś korki po zakończeniu dłuższej jazdy, przy pracującym silniku.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330146 Wysłany: 28 Sty 2010, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
tolekcacek jeżeli sytuacja z nierówną pracą nie bedzie się powtarzać, to widocznie rozładowany akumulator miał na to wpływ.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #789305 Wysłany: 26 Lis 2015, 10:32; 
 Temat postu: Re: Ładowanie akumulatora Prostownikiem - klika pytań
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Star
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 24 Lis 2015,
Posty: 3
Sorki za odkopanie tematu. Zbliża się zima i wiem, że będą zadawane różne pytania odnośnie ładowania akumulatora 8) dla tego też wstawiam zawczasu http://www.moto-uslugi.com/artykul/lado ... stownikiem aby uniknąć zbędnych pytań w temacie. Jak macie jakieś pytania to piszcie do mnie na pw!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO