|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 04:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
brzuzka |
#20912 Wysłany:
23 Kwi 2007, 14:35; Temat postu: usterki alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Kwi 2007, Posty: 12
|
Jest taka opinia, że w punciakach często nawala alternator. Jakiego typu są to usterki?
Mi od jakiegoś czasu coś świszczy przy alternatorze (szczególnie na wyższych obrotach). Zaczęło się od świstów gdy samochód był wychłodzony po nocy. Po paru minutach gdy się nieco rozgrzał świsty ustawały. Jakoś nie mogłem się wybrać do mechanika i tak jeździłem przez zimę. Teraz nadal świszczy ale dużo więcej czasu zabiera zanim przestanie.
Niech ktoś napisze jeśli ma pomysł co to może być.
Podajcie proszę orientacyjny koszt wymiany alternatora.
Pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
|
|
|
Hubi |
#20961 Wysłany:
23 Kwi 2007, 20:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
mi też świszczy ale tylko zimą i to już 2 zimę jak nie trzecią latem wcale, tak samo jak się rozgrzeje (300m) to przestaje, teraz juz z miesiąc nic nie słychać
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#20963 Wysłany:
23 Kwi 2007, 21:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Mnie też... objawy takie same. A może to tylko kwestia paska a nie samego alternatora.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#20970 Wysłany:
23 Kwi 2007, 21:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
U mnie też jest taki "gwizd". Dziwny efekt, bo dzieje się tak nie zawsze, najczęściej zimą. Żeby było śmieszniej gwizdać zaczą po wymianie paska rozrządu przy 100kkm. Oczywiście po chwili jazdy gwizd ustępuje, a objawia się tylko w pewnym zagresie obrotów (niestety niepodam jakich, ponieważ nie posiadam obrotomierza a nie jestem na tyle obcykany, żeby ocenić na słuch )
Ale odnośnie alternatora... niestety problem w tych puntach występuje i jest powszechny. Chodzi o pękanie obudów alternatórw, co (według speców-mechaniurów) jest nienaprawialne. U mnie zaobserwowali już wstępne efekty czyli minipęknięcia, więc mogę się spodziewać za jakiś czas wymiany. Jednakże nie wiem czy te pęknięcia mają wpływ na owe gwizdy... Autko gwiżdźe mi już dobre 2,5 roku a pęknięcie pojawiło się dopiero teraz.
Zaznaczam że aktualny przebieg mojego kropka to 140kkm, więc i tak alternator długo pożył
Pozdrawiam
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
meti |
#20983 Wysłany:
24 Kwi 2007, 00:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
|
Góra |
|
|
Hubi |
#20984 Wysłany:
24 Kwi 2007, 00:16; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
a właśnie u mnie też przestaje powyzej 3000 obrotów, ja jeszcze paska nie wymienialem, ale co ciekawe miałęm 5 lat uno i miałem to samo ten sam gwizd hihi
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
|
marekneo |
#21559 Wysłany:
28 Kwi 2007, 10:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 18 Kwi 2007, Posty: 105
|
Ten sam efekt jest i u mnie, pojawia się przeważnie zimą, raz nawet jak pojawił się ten dźwiek zaświeciła się kontrolka akumulatora.
_________________ Punto 2, 1.2 8 V, rocznik
http://fiatpunto.com.pl/topic1424.html
|
|
Góra |
|
|
adik154 |
#21560 Wysłany:
28 Kwi 2007, 10:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 276
|
U mnie również taki gwizd przez pierwsze kilka sekund występuje, jak do tej pory to zaobserwowałem go tylko w zimowe dni, od kąd jest ciepło piszczenia nie ma ( ale to w Punto Mk1 ), sąsiad ma Mk2 przed liftem i ma to samo.
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#21571 Wysłany:
28 Kwi 2007, 14:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Nie należy tego lekcewazyć. Lepiej się wcześniej zająć takim obrotem sprawy niż potem kupować cały alternator (wprzypadku skrzywienia ośki komutatora i w efekcie nawet jej pęknięcia).
W naszym Puncie wyszło szydło z worka po 35 tysiącach.
Pękła obudowa - dzieje się tak, ponieważ woda z kałuż nie jest w żaden sposób blokowana i chlapie na gorący alternator.
Chyba nie trzeba mówić co się wtedy dzieje.
Objawy są właśnie takie, ze albo piszczy/świszczy, albo wyje tak sukińsyńsko.
My zapłaciliśmy 130zł. W ASO Fiata krzyknęli 550zł...
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
djmalfas |
#27972 Wysłany:
11 Cze 2007, 14:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Tychy -miasto piwa i fiatow ;) Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 5
|
wymienic łozyska i bedzie smiagal .
_________________ pozdrawiam djmalfas
|
|
Góra |
|
|
mickpl |
#44792 Wysłany:
13 Wrz 2007, 11:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 11
|
Miałem ten sam problem przy ok 60kkm auto w garażu najpierw były gwizdy mało używałem zimą, próbuje odpalić nic myślałem że się akumulator rozładował ale nie akumulator doładowany i nic nawet nie chciał zakręcić spychałem go z małej górki (w naiwności swojej) i nawet dopalał ale za którymś razem zerwał się pasek od alternatora a problem był taki że padło łożysko i obudowa. Naprawa nieopłacalna bo ok 350 zł lepiej wymienić na regenerowany lub nowy. Nie można tego lekceważyć.
_________________ Punto 1.2 8V 5d 2002
|
|
Góra |
|
|
ernesst |
#51863 Wysłany:
08 Paź 2007, 09:46; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Paź 2007, Posty: 2
|
Mnie zaczął piszczeć pasek alternatora w puncie II 1,2 8V po wymianie rozrządu (80000km), tylko rano i tylko w wilgotne lub mokre dni. Po paru minutach przestawał. Mechanik posmarował mi pasek jakąś pastą/silikonem i jak ręką odjął.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#52167 Wysłany:
09 Paź 2007, 00:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
ernesst, napisz coż to za cud pasta i jaki pasek posmarował, bo ja mam tak od ładnych 3 lat (zaraz po wymianie paska rozrządu) i nadal to występuje Juź nawet zdążyłem się przyzwyczaić
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
ernesst |
#78999 Wysłany:
07 Sty 2008, 09:05; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Paź 2007, Posty: 2
|
To była wazelina techniczna. Sorki, że tak długo się nie odzywałem, ale długo nie odwiedzałem swojego mechanika... pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|