You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 04:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #20912 Wysłany: 23 Kwi 2007, 14:35; 
 Temat postu: usterki alternatora
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Kwi 2007,
Posty: 12
Jest taka opinia, że w punciakach często nawala alternator. Jakiego typu są to usterki?
Mi od jakiegoś czasu coś świszczy przy alternatorze (szczególnie na wyższych obrotach). Zaczęło się od świstów gdy samochód był wychłodzony po nocy. Po paru minutach gdy się nieco rozgrzał świsty ustawały. Jakoś nie mogłem się wybrać do mechanika i tak jeździłem przez zimę. Teraz nadal świszczy ale dużo więcej czasu zabiera zanim przestanie.
Niech ktoś napisze jeśli ma pomysł co to może być.
Podajcie proszę orientacyjny koszt wymiany alternatora.
Pozdrawiam,


Góra
 Profil  
 

 
 Post #20961 Wysłany: 23 Kwi 2007, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
mi też świszczy ale tylko zimą i to już 2 zimę jak nie trzecią latem wcale, tak samo jak się rozgrzeje (300m) to przestaje, teraz juz z miesiąc nic nie słychać

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20963 Wysłany: 23 Kwi 2007, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Mnie też... objawy takie same. A może to tylko kwestia paska a nie samego alternatora.

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20970 Wysłany: 23 Kwi 2007, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
U mnie też jest taki "gwizd". Dziwny efekt, bo dzieje się tak nie zawsze, najczęściej zimą. Żeby było śmieszniej gwizdać zaczą po wymianie paska rozrządu przy 100kkm. Oczywiście po chwili jazdy gwizd ustępuje, a objawia się tylko w pewnym zagresie obrotów (niestety niepodam jakich, ponieważ nie posiadam obrotomierza a nie jestem na tyle obcykany, żeby ocenić na słuch :lol: )
Ale odnośnie alternatora... niestety problem w tych puntach występuje i jest powszechny. Chodzi o pękanie obudów alternatórw, co (według speców-mechaniurów) jest nienaprawialne. U mnie zaobserwowali już wstępne efekty czyli minipęknięcia, więc mogę się spodziewać za jakiś czas wymiany. Jednakże nie wiem czy te pęknięcia mają wpływ na owe gwizdy... Autko gwiżdźe mi już dobre 2,5 roku a pęknięcie pojawiło się dopiero teraz.
Zaznaczam że aktualny przebieg mojego kropka to 140kkm, więc i tak alternator długo pożył 8)

Pozdrawiam

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20983 Wysłany: 24 Kwi 2007, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
U mnie alternator spalił sie i był przezwajany :) Przezwojony pożądnie i wszystko gra już z 25 kkm :) To, iż alternator sie spali, czy pęknie jest rzeczą normalną, typowo eksploatacyjną (w Puncie szczególnie) :P

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20984 Wysłany: 24 Kwi 2007, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
a właśnie u mnie też przestaje powyzej 3000 obrotów, ja jeszcze paska nie wymienialem, ale co ciekawe miałęm 5 lat uno i miałem to samo :roll: ten sam gwizd hihi

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21559 Wysłany: 28 Kwi 2007, 10:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 18 Kwi 2007,
Posty: 105
Ten sam efekt jest i u mnie, pojawia się przeważnie zimą, raz nawet jak pojawił się ten dźwiek zaświeciła się kontrolka akumulatora.

_________________
Punto 2, 1.2 8 V, rocznik
http://fiatpunto.com.pl/topic1424.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21560 Wysłany: 28 Kwi 2007, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Kwi 2007,
Posty: 276
U mnie również taki gwizd przez pierwsze kilka sekund występuje, jak do tej pory to zaobserwowałem go tylko w zimowe dni, od kąd jest ciepło piszczenia nie ma ( ale to w Punto Mk1 ), sąsiad ma Mk2 przed liftem i ma to samo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21571 Wysłany: 28 Kwi 2007, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Nie należy tego lekcewazyć. Lepiej się wcześniej zająć takim obrotem sprawy niż potem kupować cały alternator (wprzypadku skrzywienia ośki komutatora i w efekcie nawet jej pęknięcia).
W naszym Puncie wyszło szydło z worka po 35 tysiącach.
Pękła obudowa - dzieje się tak, ponieważ woda z kałuż nie jest w żaden sposób blokowana i chlapie na gorący alternator.
Chyba nie trzeba mówić co się wtedy dzieje.
Objawy są właśnie takie, ze albo piszczy/świszczy, albo wyje tak sukińsyńsko.
My zapłaciliśmy 130zł. W ASO Fiata krzyknęli 550zł...

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27972 Wysłany: 11 Cze 2007, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy -miasto piwa i fiatow ;)
Rejestracja: 11 Cze 2007,
Posty: 5
wymienic łozyska i bedzie smiagal .

_________________
pozdrawiam djmalfas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44792 Wysłany: 13 Wrz 2007, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 11
Miałem ten sam problem przy ok 60kkm auto w garażu najpierw były gwizdy mało używałem zimą, próbuje odpalić nic myślałem że się akumulator rozładował ale nie akumulator doładowany i nic nawet nie chciał zakręcić spychałem go z małej górki (w naiwności swojej) i nawet dopalał ale za którymś razem zerwał się pasek od alternatora a problem był taki że padło łożysko i obudowa. Naprawa nieopłacalna bo ok 350 zł lepiej wymienić na regenerowany lub nowy. Nie można tego lekceważyć.

_________________
Punto 1.2 8V 5d 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #51863 Wysłany: 08 Paź 2007, 09:46; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 08 Paź 2007,
Posty: 2
Mnie zaczął piszczeć pasek alternatora w puncie II 1,2 8V po wymianie rozrządu (80000km), tylko rano i tylko w wilgotne lub mokre dni. Po paru minutach przestawał. Mechanik posmarował mi pasek jakąś pastą/silikonem i jak ręką odjął.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52167 Wysłany: 09 Paź 2007, 00:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
ernesst, napisz coż to za cud pasta i jaki pasek posmarował, bo ja mam tak od ładnych 3 lat (zaraz po wymianie paska rozrządu) i nadal to występuje :) Juź nawet zdążyłem się przyzwyczaić ;)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78999 Wysłany: 07 Sty 2008, 09:05; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 08 Paź 2007,
Posty: 2
To była wazelina techniczna. Sorki, że tak długo się nie odzywałem, ale długo nie odwiedzałem swojego mechanika... :-) pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO