You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 09:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #656518 Wysłany: 02 Kwi 2013, 14:56; 
 Temat postu: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2012,
Posty: 80
Witam ponownie. Wymieniłem UPG, uszczelkę pod klawiaturę, splanowałem głowicę, nowa sonda lambda, nowy płyn chłodniczy, nowe świece.
Po powrocie z warsztatu ze zbiorniczka wyrównawczego nie śmierdziało spalinami, płyn był czyściutki.
Po zrobieniu jakiś 50km na miejscu ze zbiorniczka znowu śmierdzi jakby spalinami, a płyn nie jest już bezbarwny tylko brązowawy...

Powiedzcie, czy ja jestem przeczulony, czy to może tak być?

I czy mogą mieć na to jakiś wpływ pierścienie?

Dodam tylko jeszcze, że spaliny są bezbarwne, zero kopcenia, jedynie co to dziś jak jeździłem po mieście (korki, światła, tory), to temperatura doszła do 1/2 skali (a zawsze trzymała się między 1/4 a 1/2)


Ostatnio edytowany przez stpman, 02 Kwi 2013, 14:57, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #656520 Wysłany: 02 Kwi 2013, 14:57; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Może po prostu wypłukało resztę osadów z układu chłodniczego?
Musiałbyś spuścić płyn i wlać jeszcze raz nowy żeby się przekonać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656526 Wysłany: 02 Kwi 2013, 15:09; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2012,
Posty: 80
Tak też pomyślałem, ale już sam nie wiem:) Słabi mnie to auto:P
Zresztą i tak mam jechać na przegląd po 1000km to jeszcze pogadam z mechanikiem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656554 Wysłany: 02 Kwi 2013, 16:25; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
STax napisał(a):
Może po prostu wypłukało resztę osadów z układu chłodniczego?
Musiałbyś spuścić płyn i wlać jeszcze raz nowy żeby się przekonać.



Też sądzę, że to będzie to.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656558 Wysłany: 02 Kwi 2013, 16:59; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Nowa Ruda
Rejestracja: 15 Maj 2012,
Posty: 217
Pomógł: 2
stpman napisał(a):
Tak też pomyślałem, ale już sam nie wiem:) Słabi mnie to auto:P
Zresztą i tak mam jechać na przegląd po 1000km to jeszcze pogadam z mechanikiem...


Tak po 1000km zaleca się wymienić płyn po regeneracji głowicy.
Lepiej przepłukać 2 razy wodą układ a dopiero nowy płyn wlać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656631 Wysłany: 02 Kwi 2013, 21:42; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Już gdzieś to pisałem - w układzie chłodzenia siedzi taka ilość syfu, że głowa mała :mrgreen: . Co dziwne, większość osadza się w kanałach wodnych głowicy - dlatego przy okazji regeneracji warto poprosić o "umycie" czapki po robocie. Tzn. oni chyba nawet po planowaniu ją w czymś kąpią, żeby wióry itp. dokładnie wypłukać, ale jak dodatkowo zapłacisz za mycie, to wytrawią ją w takiej chemii, że będzie wręcz sterylna :mrgreen: .

UPG wymieniałeś sam? Bo jak robił mechanik, to niewykluczone, że zapomniał/nie chciało mu się odtłuścić głowicy przed przykręceniem. Może ten olej (czy czym tam to jest zabezpieczone) zmieszał się w płynem i teraz capi... ;).

Najlepiej wlej płukankę (tylko porządną, np. Millers, Amsoil itd.), spuść płyn, zalej wodę zdemoralizowaną ;), znowu zlej i powtarzaj, aż będzie czysto :mrgreen: .


tomar napisał(a):
Tak po 1000km zaleca się wymienić płyn po regeneracji głowicy.
Lepiej przepłukać 2 razy wodą układ a dopiero nowy płyn wlać.


Why?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656719 Wysłany: 03 Kwi 2013, 00:29; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2012,
Posty: 80
Uszczelkę wymieniałem w warsztacie, naprawiamy tam wszystkie auta w rodzinie i zawsze było robione solidnie, dlatego wątpię, że coś spartolili:)
Zapewne jest tak jak mówicie, że cały układ jest już zaniesiony i teraz to wychodzi:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656720 Wysłany: 03 Kwi 2013, 00:42; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Jeżeli chcesz, tak dla spokoju sumienia ;), przekonać się, że to nie znowu UPG - zagrzej motor, aż włączy się wentylator (całkowicie otwarty termostat) i pomacaj węże chłodnicy. Jeżeli byłby przedmuch z komory spalania do układu chłodzenia, to węże byłyby twarde i "spuchnięte" ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658180 Wysłany: 09 Kwi 2013, 20:44; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2012,
Posty: 80
Panowie mogę prosić o jeszcze jedną radę? Bo mi to nadal nie daje spokoju...

"Problem" pojawił się po wymianie tego UPG i reszty co wymieniłem na górze.
Na czym polega? Temperatura przed naprawą twardo stała na 1/4 skali, czasem ciut powyżej.
Po wymianie wędruje do 1/2, czasem więcej (nawet do 3/4).
Węże do chłodnicy są ciepłe, miękkie, czyli przedmuchy nie ma, termostat się otwiera.
Układ odpowietrzyłem dla pewności (a raczej mechanik co się zna).
I teraz ciekawa sprawa... Auto stoi na wolnych obrotach, gazowane do 4-5 tyś, osiąga minimalnie powyżej połowy, włącza się termowentylator, temperatura spada idealnie do połowy i tak w kółko. W układzie chłodzenia nie barbotuje, spaliny są czyste.
Potem zrobiem nim 50km, w czasie jazdy wskazówka sobie latała od 1/2 do trochę przed 3/4.
Przyjechałem, stanąłem (na wskaźniku powyżej 1/2) zostawiłem na wolnych obrotach, temperaturę trzymał, ale wentylatora nie włączył...
Z kratek leci ciepłe powietrze, ale nie gorące...

Co się mogło zepsuć? Bo już tracę siły do tego auta...

[ Dodano: 07 Kwi 2013 20:13 ]

stpman napisał(a):
Witam ponownie. Wymieniłem UPG, uszczelkę pod klawiaturę, splanowałem głowicę, nowa sonda lambda, nowy płyn chłodniczy, nowe świece.
Po powrocie z warsztatu ze zbiorniczka wyrównawczego nie śmierdziało spalinami, płyn był czyściutki.
Po zrobieniu jakiś 50km na miejscu ze zbiorniczka znowu śmierdzi jakby spalinami, a płyn nie jest już bezbarwny tylko brązowawy...

Powiedzcie, czy ja jestem przeczulony, czy to może tak być?

I czy mogą mieć na to jakiś wpływ pierścienie?

Dodam tylko jeszcze, że spaliny są bezbarwne, zero kopcenia, jedynie co to dziś jak jeździłem po mieście (korki, światła, tory), to temperatura doszła do 1/2 skali (a zawsze trzymała się między 1/4 a 1/2)


[ Dodano: 07 Kwi 2013 20:53 ]

stpman napisał(a):
Panowie mogę prosić o jeszcze jedną radę? Bo mi to nadal nie daje spokoju...

"Problem" pojawił się po wymianie tego UPG i reszty co wymieniłem na górze.
Na czym polega? Temperatura przed naprawą twardo stała na 1/4 skali, czasem ciut powyżej.
Po wymianie wędruje do 1/2, czasem więcej (nawet do 3/4).
Węże do chłodnicy są ciepłe, miękkie, czyli przedmuchy nie ma, termostat się otwiera.
Układ odpowietrzyłem dla pewności (a raczej mechanik co się zna).
I teraz ciekawa sprawa... Auto stoi na wolnych obrotach, gazowane do 4-5 tyś, osiąga minimalnie powyżej połowy, włącza się termowentylator, temperatura spada idealnie do połowy i tak w kółko. W układzie chłodzenia nie barbotuje, spaliny są czyste.
Potem zrobiem nim 50km, w czasie jazdy wskazówka sobie latała od 1/2 do trochę przed 3/4.
Przyjechałem, stanąłem (na wskaźniku powyżej 1/2) zostawiłem na wolnych obrotach, temperaturę trzymał, ale wentylatora nie włączył...
Z kratek leci ciepłe powietrze, ale nie gorące...

Dodam tylko, że układ chłodzenia nie ma wycieku (tj nie ubywa płynu w zbiorniczku), w aucie niczym dziwnym nie śmierdzi...

Co się mogło zepsuć? Bo już tracę siły do tego auta...

[ Dodano: 07 Kwi 2013 20:13 ]

stpman napisał(a):
Witam ponownie. Wymieniłem UPG, uszczelkę pod klawiaturę, splanowałem głowicę, nowa sonda lambda, nowy płyn chłodniczy, nowe świece.
Po powrocie z warsztatu ze zbiorniczka wyrównawczego nie śmierdziało spalinami, płyn był czyściutki.
Po zrobieniu jakiś 50km na miejscu ze zbiorniczka znowu śmierdzi jakby spalinami, a płyn nie jest już bezbarwny tylko brązowawy...

Powiedzcie, czy ja jestem przeczulony, czy to może tak być?

I czy mogą mieć na to jakiś wpływ pierścienie?

Dodam tylko jeszcze, że spaliny są bezbarwne, zero kopcenia, jedynie co to dziś jak jeździłem po mieście (korki, światła, tory), to temperatura doszła do 1/2 skali (a zawsze trzymała się między 1/4 a 1/2)


[ Dodano: 07 Kwi 2013 20:55 ]

stpman napisał(a):
Panowie mogę prosić o jeszcze jedną radę? Bo mi to nadal nie daje spokoju...

"Problem" pojawił się po wymianie tego UPG i reszty co wymieniłem na górze.
Na czym polega? Temperatura przed naprawą twardo stała na 1/4 skali, czasem ciut powyżej.
Po wymianie wędruje do 1/2, czasem więcej (nawet do 3/4).
Węże do chłodnicy są ciepłe, miękkie, czyli przedmuchy nie ma, termostat się otwiera.
Układ odpowietrzyłem dla pewności (a raczej mechanik co się zna).
I teraz ciekawa sprawa... Auto stoi na wolnych obrotach, gazowane do 4-5 tyś, osiąga minimalnie powyżej połowy, włącza się termowentylator, temperatura spada idealnie do połowy i tak w kółko. W układzie chłodzenia nie barbotuje, spaliny są czyste.
Potem zrobiem nim 50km, w czasie jazdy wskazówka sobie latała od 1/2 do trochę przed 3/4.
Przyjechałem, stanąłem (na wskaźniku powyżej 1/2) zostawiłem na wolnych obrotach, temperaturę trzymał, ale wentylatora nie włączył...
Z kratek leci ciepłe powietrze, ale nie gorące...

Co się mogło zepsuć? Bo już tracę siły do tego auta...

[ Dodano: 07 Kwi 2013 20:13 ]

stpman napisał(a):
Witam ponownie. Wymieniłem UPG, uszczelkę pod klawiaturę, splanowałem głowicę, nowa sonda lambda, nowy płyn chłodniczy, nowe świece.
Po powrocie z warsztatu ze zbiorniczka wyrównawczego nie śmierdziało spalinami, płyn był czyściutki.
Po zrobieniu jakiś 50km na miejscu ze zbiorniczka znowu śmierdzi jakby spalinami, a płyn nie jest już bezbarwny tylko brązowawy...

Powiedzcie, czy ja jestem przeczulony, czy to może tak być?

I czy mogą mieć na to jakiś wpływ pierścienie?

Dodam tylko jeszcze, że spaliny są bezbarwne, zero kopcenia, jedynie co to dziś jak jeździłem po mieście (korki, światła, tory), to temperatura doszła do 1/2 skali (a zawsze trzymała się między 1/4 a 1/2)


[ Dodano: 09 Kwi 2013 19:44 ]

Panowie nikt nie pomoże?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659622 Wysłany: 12 Kwi 2013, 22:23; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
stpman napisał(a):
Panowie mogę prosić o jeszcze jedną radę? Bo mi to nadal nie daje spokoju...

"Problem" pojawił się po wymianie tego UPG i reszty co wymieniłem na górze.
Na czym polega? Temperatura przed naprawą twardo stała na 1/4 skali, czasem ciut powyżej.
Po wymianie wędruje do 1/2, czasem więcej (nawet do 3/4).
Węże do chłodnicy są ciepłe, miękkie, czyli przedmuchy nie ma, termostat się otwiera.
Układ odpowietrzyłem dla pewności (a raczej mechanik co się zna).
I teraz ciekawa sprawa... Auto stoi na wolnych obrotach, gazowane do 4-5 tyś, osiąga minimalnie powyżej połowy, włącza się termowentylator, temperatura spada idealnie do połowy i tak w kółko. W układzie chłodzenia nie barbotuje, spaliny są czyste.
Potem zrobiem nim 50km, w czasie jazdy wskazówka sobie latała od 1/2 do trochę przed 3/4.
Przyjechałem, stanąłem (na wskaźniku powyżej 1/2) zostawiłem na wolnych obrotach, temperaturę trzymał, ale wentylatora nie włączył...
Z kratek leci ciepłe powietrze, ale nie gorące...

Co się mogło zepsuć? Bo już tracę siły do tego auta...



Przerabiałem bardzo podobny problem - na postoju wentylator odpalał jak w zegarku (btw. minimalnie przed połową skali, ale to mogą być różnice we wskazaniach czujnika/zegarów - już kiedyś była o tym dyskusja... ;)) - w trakcie "jazdy" (np. kolejki do świateł, korki itd. - w każdym bądź razie ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się...) temp. potrafiła podskoczyć pow. 1/2 skali, czasami nawet do 3/4 i nic - zero reakcji wentylatora. Wymieniłem czujnik (ten w chłodnicy) i to samo...

Dopiero po porządnym odpowietrzeniu problem zniknął. Poruszając się np. w korku co chwilę operujesz gazem - a co za tym idzie, pompa wody pracuję "szybciej/wolniej" - najprawdopodobniej, w takiej sytuacji, szybszy obieg zapowietrzonego chłodziwa powoduję "ogłupienie" czujnika - ja tak to sobie tłumaczę... ;).


P.S. Nie wklejaj tysiącpińcetstodziewińcet razy tego samego cytatu... ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659838 Wysłany: 13 Kwi 2013, 23:23; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2012,
Posty: 80
Za te wielokrotne cytaty przepraszam, chciałem tylko wyedytować posta, a tu takie cuda...:)

Co do auta śmieszna sprawa generalnie jest... Poszedł mi przewód hamulcowy, fajnie się jedzie tylko z ręcznym:)
A to to się naprawi, dalej nie wiem co z tym grzaniem.

Ale mam jeszcze dwa pytanka... Gdzie jest umieszczony termostat? W głowicy?
No i gdzie jest nagrzewnica? W małym czy w dużym obiegu?

Bo tak myślę, że jak mi się wtedy przegrzał to czy nie uszkodził się też termostat... Coś w stylu, że jest otwarty, ale tylko trochę i temu węże do chłodnicy są ciepłe, ale obieg jest słaby i mimo to silnik się przegrzewa...
Bo włączył mi się dziś wentylator (było przed 3/4) więc temperatura jest powyżej tych optymalnych 90st C, czyli wskaźnik w kabinie pokazuje dobrze...

A może się on cały czas gdzieś zapowietrza? Jak sprawdzić szczelność układu?

[ Dodano: 13 Kwi 2013 22:23 ]

A może ja mam zapowietrzony układ? Niby robił to mechanik ale wiecie jak jest:)

A jak go potem sam odpowietrzałem to tylko na wężu, a nie tym dynksem na chłodnicy.
Możliwe, że sama tylko chłodnica jest zapowietrzona? I czemu też słabo grzeje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660897 Wysłany: 18 Kwi 2013, 00:26; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 31 Gru 2008,
Posty: 44
stpman, termostat jest pod cewkami, nagrzewnica pracuje na obu obiegach.
Sam odpowietrz układ ale najpierw wypłukaj układ bo auto miało wodę w układzie i się mu zardzewiało :P bo brud pójdzie w nagrzewnice i ją przytka.

_________________
Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km
Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km
Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km
Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792757 Wysłany: 07 Sty 2016, 12:20; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Forumowicz

Imię: bogdan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 06 Sty 2016,
Posty: 1
witam panowie mam problem pod maska czuje zapach płynu chłodniczego i szarpie mi silnikiem na 1 swiecy jest wilgotno nie wiem czy to płyn czy olej płyn mam czysty i nie kopci z wydechu mam zamiar robić upg ale czy to sa objawy niby nie ubywa płynu ale łba se nie dam urwac :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792821 Wysłany: 08 Sty 2016, 00:40; 
 Temat postu: Re: Wymienione UPG a płyn chłodniczy znów śmierdzi
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
strenger27 napisał(a):
witam panowie mam problem pod maska czuje zapach płynu chłodniczego i szarpie mi silnikiem na 1 swiecy jest wilgotno nie wiem czy to płyn czy olej płyn mam czysty i nie kopci z wydechu mam zamiar robić upg ale czy to sa objawy niby nie ubywa płynu ale łba se nie dam urwac :(


Jedno z drugim nie ma raczej nic wspólnego... płynem może walić, bo masz jakąś małą nieszczelność - tyle co kapnie, to zdąży odparować, więc rozlanego płynu nie widzisz, tylko czujesz.

Kable/świece, to kiedy wymieniane?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO