You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 16:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #795895 Wysłany: 05 Lut 2016, 18:25; 
 Temat postu: Etapy pogłębiania się uszkodzenia uszczelki pod głownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
1. Jakie są etapy pogłębiania się uszkodzenia uszczelki pod głownicą?

Testerem z płynem reakcyjnym sprawdziłem w układzie wodnym spaliny i CO2. Bardzo szybko - minutę płyn z niebieskiego zmienił się na zielony po przegazowaniu, zatem uszczelka pod głownicą do roboty. Auto jest dość stare, nieco pognite, miewa różne problemy i przegnitą podłogę, lecą powoli progi jednak jeździ na 3 letnim LPG. Codziennie jeździ ok. 30 km w terenie miejskim, nie ubywa płynu, trochę pije oleju bo poci się przez uszczelkę klawiatury, koni mało bo 55 więc i tak uważam że auto jest słabe. Silnik nie przegrzewa się, w wodzie nie ma mazi z oleju.

Co się będzie działo w następnych etapach jeśli uszczelka jest padnięta? Jakie jest zagrożenie jeśli tego nie zrobię w ciągu roku? Czy wywali wodę i olej pod silnik uszczelką czy rozwali jakieś elementy fizycznie w silniku? Trochę szkoda ładować np. tysiaka w silnik jeśli buda nie przeżyje roku czy dwóch, z drugiej strony ciągle jeździ.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #795910 Wysłany: 05 Lut 2016, 19:54; 
 Temat postu: Re: Etapy pogłębiania się uszkodzenia uszczelki pod głownicą
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Silnik będzie tracił moc, możę być tak że chwilami będzie ok a chwilami zero mocy. Mogą pojawić się problemy z odpalaniem, może zgasnąć niespodziewanie itd. Jak nie chcesz tego robić bo się nie opłaca, to oddaj auto na złom i kup coś innego, bo może się okazać, że silnik zawiedzie w krytycznym momencie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #795912 Wysłany: 05 Lut 2016, 19:58; 
 Temat postu: Re: Etapy pogłębiania się uszkodzenia uszczelki pod głownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Zgorzelec
Rejestracja: 08 Kwi 2011,
Posty: 318
Pomógł: 5
póki się nie przegrzewa to bym jeździł, a w miarę pogarszania się sytuacji trzeba będzie się zastanowić nad innym samochodem, bo raczej już nie ma sensu pakować w ten kasy, zwłaszcza, że buda też jest do roboty. Na każdy samochód przychodzi kiedyś kres, niestety.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #795938 Wysłany: 05 Lut 2016, 22:33; 
 Temat postu: Re: Etapy pogłębiania się uszkodzenia uszczelki pod głownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Dziękuję za Waszą opinię.
Jeśli samą uszczelkę zrobiłbym w cenie rzędu 350 PLN to może bym się jeszcze zdecydował. Lubię to auto, mam w nim sporo przeróbek i rzeczy które sobie naprawiłem dzięki Waszej pomocy dlatego byłem pewien wielu elementów oprócz własnie silnika, jednak z rdża się niestety nie wygra. Wygląd to nie wszystko, ale liczy się pewność i bezpieczeństwo.

Jeśli skrajnym etapem będzie przegrzewanie się motoru, słabnięcie to pewno będę to czuł na codzień jeżdżąc do pracy i to zakceptuję i wyczuję, byleby nie wywaliło olej i wodę na parkingu natychmiast i jednorazowo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #796310 Wysłany: 08 Lut 2016, 22:32; 
 Temat postu: Re: Etapy pogłębiania się uszkodzenia uszczelki pod głownicą
Offline
Puntomaniak

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 22 Gru 2015,
Posty: 75
no jak ja miałem uszczelkę do wymiany (i niestety głowicę) to takie ciśnienie było przy odkręcaniu na ciepłym silniku czasem że jakbym nie trzymał korka to byłbym bez oka hehehe! Auto się grzało i codziennie 1l płynu było trzeba dolać. Po wymianie jest okej.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO