You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 05:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #800313 Wysłany: 14 Mar 2016, 23:27; 
 Temat postu: Przeróbka nawiewów.
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Mar 2016,
Posty: 1
Witam serdecznie wszystkich. :D Forum obserwuję od kilku miesięcy odkąd kupiłem GP dla żony a już kilka rzeczy zaskoczyło mnie niekoniecznie pozytywnie w tym aucie. Dorobiłem już oświetlenie w kabinie bo pakowanie po ciemku dzieci na tył to masakra.

Teraz do rzeczy. Chciałbym przerobić działanie pokrętła nawiewów. W poprzednim samochodzie żony (Renault Megane) ustawienie nawiewu w pozycji X powodowało, że z X powietrze leciało procentowo najbardziej a z pozostałych słabiej ale nie przestawało totalnie jak w GP. Zatem ustawiając nawiew na szybę to i tak mi leciało do kabiny (chociaż opcje te są jak w GP na przeciwnych biegunach pokrętła). W GP żonę denerwuje, że nie może grzać jednocześnie na szybę i trochę w kabinie dla dzieci. Ustawiając jakieś położenie reszta jest totalnie zamknięta a ja chcę, żeby nigdy żadne położenie nie domykało się do końca.
Czy ktoś przerabiał już klapki nawiewów w GP? Gdzie one się znajdują? Mam pewien prosty pomysł na to ale nie chce rozbierać połowy auta szukając tych klapek.
Pozdrawiam :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #800314 Wysłany: 15 Mar 2016, 00:15; 
 Temat postu: Re: Przeróbka nawiewów.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Klapy w nagrzewnicy rozdziela nawiew na poszczególne miejsca. Musiałbyś je po prostu zeszlifować żeby je troche rozszczelnić. Ogólnie to cała deska z tunelem jest do zrzucenia żeby na spokojnie sie do tego dobrać.
I GP ma ustawienie na nogi+szybe. Z zasady termodynamiki wiadomo, że nadmuch na doł to najskuteczniejszy sposób na nagrzanie całego samochodu. Do tego nadmuch ,,na kabine" czyli pewnie chodzi o ten na wysokośc klaty, ma niewiele wspólnego z grzaniem dzieci na tylnej kanapie...żona za to na pewno szybko czuje ciepły powiew :P Nadmuch na nogi ma za to tunel(nie dam sobie głowy uciąć że w każdym GP, ale na 90% w każdym z klimą) pod fotele przednie, które grzeją nogi tylnych pasażerów, kolejny plus równomiernego nagrzewania.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO