Dane z FESa z dzisiaj:
Auto tylko na zapłonie
http://zapodaj.net/f6ce588f4a1b3.jpg.htmlAuto włączone, wolne obroty
http://zapodaj.net/b950e629556c9.jpg.htmlMam pytania ich dotyczące: czy "pozycja silnika krokowego" powinna się zmieniać gdy wciskam pedał gazu? Ciągle oscyluje w granicach 8,1 - 8,2 - 8,3% niezależnie od pozycji gazu.
Druga sprawa to "napięcie czujnika detonacji". Na dwóch cylindrach 2.5V, a na dwóch 0.05. Do tego nie mają dokładnie tego samego napięcia - zobaczcie na screenach. To jest norma, czy padła cewka?
[ Dodano: 12 Sie 2015, 15:44 ]@jarekmlyn
Ostatnio odpinałem sondę przed katalizatorem, i chyba to nic nie dało, ale spróbuję jeszcze raz. Jeżdżę teraz tylko na benzynie, najpierw to doprowadzę do porządku a potem LPG
Teraz jadę przez miasto to odepnę sondę przez katem i spróbuję jeszcze raz.
Po odpięciu obydwu sond bez zmian w prowadzeniu; lekko zamulony na starcie, potem idzie ładnie. Zapalił się check- trzeba będzie go usunąć. Teraz muszę chwilę poczekać aż silnik wystygnie bo podłączyć sondy na ciepłym mam problem
Plany na najbliższe dni: wyczyścić dokładnie przepustnicę i krokowy, i jak znajdę jakiś poradnik jak to zrobić to też MAP sensor
Jak tak dalej pójdzie, to wymienię cały silnik.
[ Dodano: 13 Sie 2015, 08:37 ]Dzisiaj jadę do garażu znowu, usunąć błędy i wyczyścić przepustnicę. Prawdopodobnie była czyszczona tylko od góry trochę, ale muszę jeszcze pogadać z ojcem co tam dokładnie grzebał, jak ja byłem w robocie
Jakieś propozycje co jeszcze mogę z nim dzisiaj porobić?
[ Dodano: 13 Sie 2015, 20:28 ]Ok, przepustnica z krokowym wyczyszczone były bardzo dokładnie benzynką.
Dzisiaj odkryłem delikatne falowanie obrotów - gdy mam na biegu jałowym, i wcisnę gaz, to nie trzyma obrotów tylko lekko się zwiększają i zmniejszają...
Plan na najbliższy czas- regulacja luzów zaworów w przyszłym tygodniu.
Jak ktoś ma jakiekolwiek propozycje proszę o pomoc
[ Dodano: 14 Sie 2015, 12:04 ]Z logów FESa doszedłem do tego, że nie ma komunikacji komputera z centralką wtryskową.
[ Dodano: 17 Sie 2015, 18:06 ]Dzisiaj przeczyszczony Map sensor, sprawdzone luzy zaworów - w normie wszystkie.
Poddaję się; brakło mi pomysłów co jeszcze może być nie tak
Sam nic więcej nie znajdę, tak samo jak bez Waszej jakiejkolwiek pomocy. Auto idzie w tym/następnym tygodniu do mechanika na warsztat.
[ Dodano: 26 Sie 2015, 19:56 ]Auto wróciło po pięciu dniach u mechanika
Diagnoza: uszkodzone świece
No myślałem, że strzelę orła jak mi to powiedział. Powiedziałem mu wyraźnie, że wymieniane były, ale "termicznie nie spełniały coś tam coś tam". Dodał, że to mogą być jeszcze wtryski, chociaż też do końca nie wiadomo. Zgłupiał jak mu powiedziałem o tym, że tydzień wcześniej wtryski też wymieniłem, dałem mu osiem dych i uznałem, że jest idiotą. Wróciłem do domu, auto po postoju czterogodzinnym oczywiście ma dalej te same objawy. Czy da się zdiagnozować cewkę przez FESa?
[ Dodano: 28 Sie 2015, 18:47 ]Zamówione dwie nowe cewki Magnetti Marelli
Teraz czekać aż je dostanę.
[ Dodano: 31 Sie 2015, 21:12 ]Dzisiaj zamontowane nowe cewki, były jakichś chińskich dziwnych producentów, oczywiście jedna inna, druga inna. Jak na razie jest ok, ale zobaczymy jutro na zimnym silniku jak to będzie
[ Dodano: 10 Wrz 2015, 17:33 ]Po wymianie cewek było identycznie tak samo, ale dopiero na następny dzień.
Dzisiaj z ojcem chciałem wsadzić ledy jako dzienne. Ale tak podjeżdżam: "to poprawimy świece po tym (...)". Wymiana z Denso na NGK, montaż, oczywiście bez zmian. Ale tak patrzę na centralkę wtrysku, a ona poklejona, przytopiona trochę lutownicą.. Ogólnie widać, że było coś z nią robione, co by wyjaśniało problem z IMMO, itp. Trzeba to będzie oddać w ręce fachowca. Ale nie o tym miałem pisać. Na chwilę poszedłem do domu za potrzebą, wracam, auto chodzi a ojciec z jakimś czujnikiem w ręce i dziwną miną
Podchodzę, patrzę, wyjęty czujnik wałka rozrządu.
- co go tak oglądasz?
- no na moje oko powinien zgasnąć jak go wyjąłem
Patrzę na internet, 130zł. Podjechałem na szrot, 15zł
Biorę, wkładam, auto w końcu nie ma falowana obrotów, nie przydusza go po naciśnięciu gazu
Uczucie bezcenne! Po odpaleniu na zimnym siniku dalej jest mniej mocy, ale potem to już ogień
Stary czujnik nie miał w ogóle żadnego przejścia, oporu, nic nie wykrywałem miernikiem, nowy coś tam przewodzi, więc chyba sprawny. I tak oto przypadkiem chyba w końcu wymieniłem największą jego bolączkę