You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #775807 Wysłany: 19 Maj 2015, 12:52; 
 Temat postu: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Kraków/śląsk
Rejestracja: 01 Mar 2015,
Posty: 31
Hej, nie dawno zakładałem na GP felgi aluminiowe na oponach, z pośpiechu - w wiejskim warsztacie.
"Mechanik" miał widoczne problemy z wkręcaniem śrub, polecił mi zakup nowych i ich wkręcenie. Kupiłem kilka szpilek, wkręciłem je.
Po wymianie kół mam problemy z biciem kierownicy w graniach prędkości 90-120 km/h.
Podjechałem dziś w Krakowie do serwisu wymiany opon aby wyważyć dwa przednie koła - przy odkręcaniu śrub odmówili dalszej pracy, z powodu "zjechanych" gwintów wykręcanych śrub. Powiedzieli, że śruby nie trzymają dobrze koła, na pewno są przegwintowane gwinty w piaście, a potem będzie na nich.

Co mnie czeka? Jutro jadę do znanego mi serwisu, chcę wiedzieć o co mam poprosić. Czy jest możliwość zrobienia nowego gwintu czy trzeba wymienić piastę? Jaki jest koszt?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #775828 Wysłany: 19 Maj 2015, 19:13; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014,
Posty: 84
Pomógł: 4
Jeżeli okaże się ,że nie ma możliwości bezpiecznego przegwintowania to trzeba wymienić piastę .
Piasty bez wymiany łożyska wątpię aby dało się wykonać.
Tak więc koszt wymiany drastycznie wzrasta piasta 150-200 łożysko 150-300 zależy z jakich firm + robota


Góra
 Profil  
 
 
 Post #775873 Wysłany: 20 Maj 2015, 00:12; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Na przedniej osi trzeba dopasować długość śrub. Jeśli będą za krótkie obciążą bardziej mniejszy fragment gwintu w efekcie może doprowadzić to do jego uszkodzenia. Jeśli będą za długie zablokują koło. Długość śrub trzeba dobrać tak, aby przy wyczuwalnym oporze (ocieraniu) podczas kręcenia kołem, pojawiającym się gdy śruba od przodu przekracza prostą poziomą przechodzącą przez środek koła skrócić śrubę daną śrubę jeszcze o ok. 0,2mm. Dzięki takiemu podejściu mamy pewność, że śruba przechodzi przez całą długość gwintu w piaście. Liczyłem obroty śrubą od załapania gwintu do przykręcenia koła i powinno być ich ok. 7. Mniejsza ilość świadczy o zbyt krótkiej śrubie i niebezpieczeństwie uszkodzenia gwintu. Z naprawą gwintu bym nie przesadzał bo sprawność gwintu śruby koła ma krytyczne znaczenie. Pozostaje pytanie jak naprawiać. Jedynym rozwiązaniem może być nagwintowanie piasty większym gwintownikiem i wymiana śrub. Pomyślałbym raczej o wymianie piast.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #776303 Wysłany: 24 Maj 2015, 12:01; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Kraków/śląsk
Rejestracja: 01 Mar 2015,
Posty: 31
Okazało się, że w jednej piaście był wyrobiony gwint. Nie dało się nagwintować, trzeba było wymienić. Na szczęście przy zmianie udało się mechanikowi nie uszkodzić łożyska.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #791629 Wysłany: 27 Gru 2015, 21:43; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
mozna tez stosowac helicoil i nie trzeba wymieniac piasty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #791672 Wysłany: 28 Gru 2015, 16:57; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
helicoil


Do śruby koła? To chyba zły pomysł, szczególnie, że koła dość często się odkręca. Mniej odpowiedzialne połączenia, skręcone raz na zawsze - ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #791769 Wysłany: 29 Gru 2015, 17:32; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
misci napisał(a):
Cytuj:
helicoil


Do śruby koła? To chyba zły pomysł, szczególnie, że koła dość często się odkręca. Mniej odpowiedzialne połączenia, skręcone raz na zawsze - ok.


wielokrotnie zrobilem tym piasty, jarzma w vagach, rolki w rozrzadach,gwinty w glowicach stosujemy to od 5 lat ani razu nic zlego sie nie stalo z gwintem, mozna wielokrotnie wykrecac i wkrecac

Oczywiscie nie zawsze to ma sens, bo na przyklad piasta tyl kosztuje okolo 150zl a zestaw helicoil jednego rozmiaru okolo 250-300zl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #791820 Wysłany: 29 Gru 2015, 22:35; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 380
Pomógł: 7
Miałem to samo w seicento. Serwis na przeglądzie postanowił popatrzeć co by tu podmienić. Dojechałem do domu a tu luźne śruby. Dwie na cztery przekręcone. Oczywiście nie przyznali się. Od tamtego jak wymieniam koła lub jestem w serwisie i widzę, że podchodzą z kluczem pneumatycznym to pouczam ich, że pierwsze wkręcenie na rękę a nie pneumatyk!
Co do grzebalstwa przy piaście - to jest życie twoje i tych których wozisz!!!!
Nie opłaca się oszczędzać 200 zł za życie!

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #791833 Wysłany: 29 Gru 2015, 23:38; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
wojtek1967 napisał(a):
Miałem to samo w seicento. Serwis na przeglądzie postanowił popatrzeć co by tu podmienić. Dojechałem do domu a tu luźne śruby. Dwie na cztery przekręcone. Oczywiście nie przyznali się. Od tamtego jak wymieniam koła lub jestem w serwisie i widzę, że podchodzą z kluczem pneumatycznym to pouczam ich, że pierwsze wkręcenie na rękę a nie pneumatyk!
Co do grzebalstwa przy piaście - to jest życie twoje i tych których wozisz!!!!
Nie opłaca się oszczędzać 200 zł za życie!


a co wyzej napisale? ze czasami sie nie oplaca. pozatym nie znajac sytemu helicoil nie powinieneś sie wypowiadać "grzebalstwo przy piascie"
Jest to pełno wartościowa naprawa gwintu, akurat piasty robiłem w swoim samochodzie,przejeździły 60tys km z dystansami na 16", wymienilem dopiero gdy lozyska sie rozsypaly


Góra
 Profil  
 
 
 Post #797303 Wysłany: 18 Lut 2016, 21:22; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 380
Pomógł: 7
Guttek napisał(a):
a co wyzej napisale? ze czasami sie nie oplaca. pozatym nie znajac sytemu helicoil nie powinieneś sie wypowiadać "grzebalstwo przy piascie"
Jest to pełno wartościowa naprawa gwintu, akurat piasty robiłem w swoim samochodzie,przejeździły 60tys km z dystansami na 16", wymienilem dopiero gdy lozyska sie rozsypaly

Ile zaoszczędzisz? 20 złotych?
Takie cuda robiłem na obrabiarkach sterowanych numerycznie w 1989 roku. Tylko jest to kosztowne i czy dla jednego otworu opłacalne?

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #797416 Wysłany: 19 Lut 2016, 22:32; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
wojtek1967 napisał(a):
Guttek napisał(a):
a co wyzej napisale? ze czasami sie nie oplaca. pozatym nie znajac sytemu helicoil nie powinieneś sie wypowiadać "grzebalstwo przy piascie"
Jest to pełno wartościowa naprawa gwintu, akurat piasty robiłem w swoim samochodzie,przejeździły 60tys km z dystansami na 16", wymienilem dopiero gdy lozyska sie rozsypaly

Ile zaoszczędzisz? 20 złotych?
Takie cuda robiłem na obrabiarkach sterowanych numerycznie w 1989 roku. Tylko jest to kosztowne i czy dla jednego otworu opłacalne?


2x piasta tyl to jest okolo 300zl, w sti robiłem gwinty pod rolki w rozrządzie i tu np juz z 2tys zl do przodu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #799625 Wysłany: 09 Mar 2016, 16:40; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Do dokręcania kół żaden pneumatyk. Do tego są klucze dynamometryczne. Należy wspomnieć, że za mocno dokręcane szpilki z alusami niszczą gniazda felg i stożki szpilek (szpilki samoistnie się odkręcają) - już to z jednym kołem przerobiłem - na szczęście wystarczyła wymiana samych szpilek.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804958 Wysłany: 07 Maj 2016, 18:06; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Śląsk :)
Rejestracja: 30 Maj 2010,
Posty: 18
witam dziś u mnie poszedł gwint w piaście tylko na początku nie da się śruby wkręcić jest szansa na nagwintowanie tego czy raczej czeka mnie zakup piasty ?
jeśli da się nagwintować to jaki rozmiar gwintownika potrzebuje z jakim gwintem

z góry dzięki za info

_________________
Grande Punto 1,4 8V 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804988 Wysłany: 07 Maj 2016, 22:49; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
mario32 napisał(a):
witam dziś u mnie poszedł gwint w piaście tylko na początku nie da się śruby wkręcić jest szansa na nagwintowanie tego czy raczej czeka mnie zakup piasty ?
jeśli da się nagwintować to jaki rozmiar gwintownika potrzebuje z jakim gwintem

z góry dzięki za info


m12x1,5 przeleć gwintownikiem i zobaczysz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805075 Wysłany: 09 Maj 2016, 18:52; 
 Temat postu: Re: Uszkodzone gwinty w piaście?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Śląsk :)
Rejestracja: 30 Maj 2010,
Posty: 18
Guttek napisał(a):
mario32 napisał(a):
witam dziś u mnie poszedł gwint w piaście tylko na początku nie da się śruby wkręcić jest szansa na nagwintowanie tego czy raczej czeka mnie zakup piasty ?
jeśli da się nagwintować to jaki rozmiar gwintownika potrzebuje z jakim gwintem

z góry dzięki za info


m12x1,5 przeleć gwintownikiem i zobaczysz



dzięki za pomoc udało się bez problemu śruba trzyma dopiero dziś robiłem bo w żadnym markecie nie było gwintownika 12x1.5 tylko 12x1,75 dziś kupiłem w sklepie z narzędziami gwintownik i zrobione

_________________
Grande Punto 1,4 8V 2009


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO