You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 07:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #806226 Wysłany: 27 Maj 2016, 14:23; 
 Temat postu: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Witajcie. Czy ktoś może mi wyjaśnić po co jest nadciśnienie w układzie chłodzenia wody?
Co się dzieje, jeśli tego ciśnienia nie ma, czyli np. jeździmy z otwartym korkiem od chłodnicy?
I czy da się w układzie stworzyć automatycznie odpowietrzanie, jeśli układ zapowietrza się raz na czas (najprawd. dziurawa chłodniczka w kabinie).


Góra
 Profil  
 

 
 Post #806230 Wysłany: 27 Maj 2016, 16:30; 
 Temat postu: Re: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem
Offline
Puntoświr

Imię: Jarek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica
Rejestracja: 23 Sty 2014,
Posty: 640
Pomógł: 10
Odpowietrznik powinieneś mieć w korku a jeździ się po to z korkiem żeby płynu nie wywalało jak się zagrzeje.

_________________
Moja Kropka --> topic47798.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806231 Wysłany: 27 Maj 2016, 16:56; 
 Temat postu: Re: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem
,,W czasie nagrzewania cieczy w pośrednim układzie zamkniętym wzrasta ciśnienie, dzięki czemu temperatura wrzenia cieczy chłodzącej podwyższa się i podczas pracy silnika może osiągać wartości przekraczające 100 °C.,,

Jeżeli układ nie pracuje w pod ciśnieniem, chłodziwo w okolicy głowicy gotuje się, powstają pęcherzyki powietrza, co utrudnia odbieranie ciepła i może szlag trafić uszczelke pod głowicą, pęknąć głowica itp.

Swego czasu miałem nie szczelny korek od zbiornika wyrównawczego, po każdej trasie po wyłączeniu silnika płyn gotował się.


Góra
  
 
 
 Post #806277 Wysłany: 28 Maj 2016, 15:32; 
 Temat postu: Re: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Dziękuję za wyjaśnienia. Czy takie objawy jest normalne?:
1.silnik pracuje, wskazówka na 3/4 polu silnik bardzo mocno nagrzany, to jak otworzymy korek od chłodnicy to płyn wylatuje? Pewno tak, bo jest nadciśnienie, dobrze myślę?
2. jeśli przyłożymy ucho do chłodnicy przy wlewie przy korku i silnik nagrzany jak wyżej to słychać w środku odgłos chrobotania płynu chłodniczego. Tak powinno być?

Notatka: Dopiero co odpowietrzyłem układ chłodzenia, jest dolany płyn, odpowietrzany metodą książkową, tzn. leję płyn na zimnym silniku, aż zaczyna się wylewać odpowietrznikiem na chłodnicy, zakręcam odpowietrznik i odkręcam odpowietrznik za silnikiem za obudową kolektr. ssącego, dolewam dalej płynu, aż zacznie i tam cieknąć, zakręcam odpowietrznik drugi, daję chwilę pochodzić silnikowi i zakręcam korek chłodnicy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO