You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 607 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Autor Wiadomość
 
 Post #784783 Wysłany: 20 Wrz 2015, 06:31; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
noobio napisał(a):
cześć,

ostatnio podłączyłem się przez złącze diagnostyczne programem multiecuscan, i tak, jak silnik się nagrzeje, to wskazówka stoi pod połową skali, a w programie odczytuję temperaturę między 85 a 88 stopni, natomiast wentylator włącza się na połowie skali, a program pokazuje wartość 93 stopni. Czy wszystko jest OK?

Tak


Góra
 Profil  
 

 
 Post #793305 Wysłany: 11 Sty 2016, 19:07; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Konrad
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Mar 2013,
Posty: 138
Pomógł: 1
Punto 1 silnik 1,1 sx przed wymianą termostatu wskazówka była na 1 kresce po wymianie takze jest na 1 kresce wentylator włącza się dopiero jak przekroczy 2 kreske wiec nie mam pojecia dlaczego niektorym oscyluje ciagle na połowie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #793324 Wysłany: 11 Sty 2016, 21:04; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Prawidłowo powinna oscylować koło połowy, masz uszkodzone zegary. Mi się też tak zrobiło w mk.1 75 ELX. Sprawdziłem i jeśli normalną temperaturę pokazują na pierwszej kresce to nie ma szans aby wskaźnik doszedł do czerwonego pola. Niestety nie wiem na czym polega usterka, ale po jej wystąpieniu charakterystyka i zakres pracy wskaźnika nijak nie odpowiada czujnikowi.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #795719 Wysłany: 04 Lut 2016, 00:44; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntomaniak

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 22 Gru 2015,
Posty: 75
u mnie silnik grzeje jak temperatura jest trochę ponad 1 kreske a wentylator załącza się trochę nad polową.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806279 Wysłany: 28 Maj 2016, 16:20; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Cześć. U mnie coś nie tak z temp. Proszę o Waszą interpretację problemu. Wiatrak potrafi się włączać w 1/2 skali a wyłączyć na 3/4 skali jak teraz na załączonym zdjęciu lub odwrotnie. Wymieniłem czujnik temp wkręcony w chłodnicy i jest to samo. Silnik odpowietrzoony, ale mimo wszystko jak nagrzany na 3/4 to słyszę chrobotanie, bulgotanie w zbiorniczku przy korku chłodnicy w środku, jak odkręcę korek to płyn idzie do góry na pracującym silniku. Ale nie widzę bąbli powietrza w chłodnicy mimo bulgotania.

Kiedyś wentylator załączał się kiedy wskazówka była lekko (milimetr) powyżej 1/2 skali i za 2, 3 minuty wyłączał, jak wskazówka opadała do 1/2 skali. Silnik aktualnie odpowietrzany "metodą książkową", przez kolejne odkręcanie, zakręcanie obu po kolei korków odpowietrzających i dolewanie wody. Termostat wymieniany 2 lata temu, sprawny najprawd. ponieważ w zimie grzało w środku wcześniej niż /4 skali, dopiero po jakimś czasie robi się górny wąż ciepły. Mam pytania :):

1. Czy padł czujnik temp który wysyła sygnał na zegary (nie na ECU)? To czujnik wkręcony w blok silnika czy w korpus poniżej układu ssącego od strony sprzęgła? Czy jest metoda elektroniczna aby go sprawdzić mierząc oporność na wyjściu lub coś takiego multimetrem jak nagrzany silnik? Jakoś to można skorelować z temp (mój multimetr ma podłączenie do kabelka z pomiarem temp)? I po następne: jak sprawdzić jaką temp. widzi ECU nie podpinając się interfejsem (bo nie mam kabli).
2, Czy problem nie leży w uszkodzonej uszczelce pod głowicą? Mechanik sprawdzał mi kompresję i jest 11-12 barów na ciepłym silniku na każdym cylindrze, aczkolwiek płyn reakcyjny (tester do UPG) stwierdził obecność spalin w układzie chłodniczym (nie wiem na ile to miarodajny test)..
3. Wrzuciłem stary czujnik temp wkręcony w chłodnicę do garnka zagotowałem wodę i przy temp. ok. 95stC zwarł obwód czyli działa.
4. Słyszałem że wiatrak ma 2 biegi, jak to możliwe i jak można to sprawdzić? mam oryginalny wiatrak . Jak stwierdzić kiedy włącza się jeden czy drugi skoro dla mnie to jest jedna i ta sama prędkość?
5. Wymiana czujnika temp. idącego do ECU czy do zegarów w bloku silnika wymaga spuszczenia płynu?
6. W multimetrze mam podłączany przewód który jest wskaźnikiem temp., jak go wkręcić w blok silnika czy do chłódnicy aby zobaczyć jaka jest naprawdę temp. wody w główicy silnika czy na chłodnicy, jest na to jakiś patent?

Dziękuję za odp.

Załącznik:



Góra
 Profil  
 
 
 Post #806281 Wysłany: 28 Maj 2016, 16:20; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
W mk.1 wentylator jest jednobiegowy i sterowany czujnikiem wkręconym w chłodnicę. Czujnik 2-pinowy w okolicy termostatu jest od ECU, a 1-pinowy po stronie rozrządu jest od zegarów.

Spuść płyn, przepłucz układ, zalej świeżym płynem, odpowietrz i po kilku dniach powtórz badanie płynem reakcyjnym, jeśli da pozytywny wynik, to masz do roboty uszczelkę głowicy.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806359 Wysłany: 14 Cze 2016, 20:34; 
 Temat postu: Re: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
@tzok: OK, zrobię tak jak piszesz. Zatem rozumiem, że mała szansa jest na to, że to uszkodzony czujnik temp. na liczniku, skoro problem występuje gdzieś w głębi silnika, przynajmniej na to wskazuje płyn reakcyjny.

[ Dodano: 08 Cze 2016 22:40 ]

Wylałem płyn, przepłukałem układ, nalałem nowego, wymieniłem czujnik temp. idący na zegary na nowy, sprawdziłem płyn reakcyjny. Wskazówka nadal wskazuje na 3/4 temp. i rzadko kiedy włącza się wentylator (wymieniony też czujnik temp. wentylatora w chłodnicy). Zatem w układzie wodnym nadal panuje podwyższona temperatura. Płyn reakcyjny pokazał spaliny w układzie wodnym, aczkolwiek nie wiem na ile się zapowietrza ponieważ nie widzę jakiegoś bulgotania w chlodnicy. Układ odpowietrzyłem prawidłowo wg. tego co tutaj na forum było pisane. Wygląda na to, że jak pisał kolega tzok uszczelka do roboty w jakimś tam przedziale czasowym.

Generalnie martwi mnie ta podwyższona temperatora, bo mało kto z forum jeździ na 3/4 wskazówki jak wyżej na zdjęciu, oczywiście ona opada podczas jazdy do połowy, ale potem na skrzyzowaniach czy w korku podnosi się na 3/4. Termostat wydaje się pracować prawidłowo ponieważ dość szybko grzeje się w kabinie, ponadto przy wskazaniu 1/2 wąż górny od chłodnicy jest gorący, tak że nie mogę go utrzymać rękami.
Jakie są wasze uwagi?

[ Dodano: 14 Cze 2016 20:32 ]

stwierdziłem że źle przepłukałem układ wodny, zrobiłem to jeszcze raz, ale tym razem wlałem 7 saszetek odkamieniacza do 5 litrów wody, zostawiłem pracujący samochód na 20 minut. Zlałem szlam i teraz dopiero wywaliło brud, zalazłem zwykłą wodą, przejechałem kilkadziesiąt km, zlałem wodę, nalazłem płyn chłodniczy i wymieniłem termostat na nowy. Silnik przestał się przegrzewać, wskazówka trzyma się na 1/4 i czasem sporadycznie dochodzi do 1/2.

Dziękuję za podpowiedzi w szczególności koledze tzok.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 607 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO