You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #726678 Wysłany: 20 Kwi 2014, 21:12; 
 Temat postu: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Narzędzia:
- przyrząd do naciskania sprężyny zaworowej
- magnesy
- sznurek
- szczypce
- kołek do nabijania uszczelniacza (w kołku przewierciłem otwór 8 mm i nawierciłem otwór 11 mm)
- podstawowe narzędzia
Załącznik:


Wymienione:
- uszczelniacze trzonków
- pompa wody
- pasek
- zimering
- płytki regulacyjne zaworów

Kolejność prac:
1) Ściągamy filtr powietrza, dekiel zaworów, obudowę rozrządu, akumulator
Załącznik:


2) Zrzucamy pasek rozrządu - przy wymianie paska pomocne jest odkręcenie małej osłony plastikowej w nadkolu. Wtedy mamy wgląd na koło pasowe alternatora oraz paska rozrządu. Przy wymianie paska zrzucić pasek alternatora.
Załącznik:


3) Przy wymianie pompy upuścić płyn chłodniczy - używam do tego wężyka i dużej strzykawki, upuszczam przez wlew.
Załącznik:


4) Zdjąć obudowę cewek - można wyjąć przewody zaznaczając ich kolejność.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


5) Wykręcić świece.
6) Przystępujemy do sprawdzenia luzu zaworów - odnotować i ewentualnie obliczyć grubość nowych płytek w następujący sposób:
grubość płytki + wartość luzu - wartość nominalna = grubość nowej płytki np.
3,95 + 0,5 = 4,45
4,45 - 0,4 = 4,05
Płytkę 3,95 zamieniamy lub kupujemy grubość 4,05.
7) Przystępujemy do odkręcenia wałka rozrządu - 4 śruby + 2 przy cewkach.
- odkręcałem równomiernie wszystkie śruby
- wyjąć przewód olejowy lekko go podważając
Załącznik:


Załącznik:


8) Za pomocą magnesu wyjąć wszystkie szklanki zaworowe.
Ważne: ułożyć w odpowiedniej kolejności, nie pomieszać!
Załącznik:


Załącznik:


Pozamieniać lub zakupić nowe płytki zaworowe. Teraz przystąpić do wymiany uszczelniacza - tłok musi być w GMP. Wkładamy sznurek. Oczywiście sznurek jest włożony do cylindra przez otwór na świecę i do tego cylindra, gdzie wyjmujemy sprężynę. Akurat fotki należy traktować jako podglądowe. Zabezpieczyć szmatami wszystkie otwory olejowe do cylindra. Nacisnąć sprężynę zaworową i wyjąć zabezpieczenie magnesem.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


UWAGA - zawór nie może się chować.
Musi oprzeć się na sznurku.
- wyjąć sprężynę i mamy dostęp do uszczelniacza. Szczypcami wyjąć uszczelniacz.
Załącznik:


- na wszelki wypadek, aby nie uszkodzić nowego uszczelniacza wycięcie na trzonku owinąłem taśmą.
- wytarłem z oleju miejsce osaczenia uszczelniacza, a część roboczą posmarowałem olejem.
Nałożyłem nowy uszczelniacz na trzonek zaworu i lekko dobiłem go tym kołkiem.
Załącznik:


Załącznik:


Tak po kolei wszystkie zawory. Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Po zamontowaniu wałka rozrządu w razie wymiany płytek sprawdzić jeszcze raz wszystkie luzy zaworów. Po zmontowaniu wszystkiego odłączyłem pompę paliwa i zakręciłem rozrusznikiem, aż olej zalał wszystko co trzeba.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #781405 Wysłany: 25 Lip 2015, 21:38; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tom
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 07 Wrz 2013,
Posty: 22
Witam super temat dzisiaj jestem właśnie po próbie wymiany uszczelniaczy. Czemu po próbie bo wymieniłem tylko 2 szt. resztę zabezpieczeń za ch....a nie mogłem zdjąć tak się zakleszczyły. Kupa niepotrzebnej roboty więc jeśli ktoś chce wymienić za wszelką cenę musi się liczyć z demontażem głowicy i większymi kosztami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781408 Wysłany: 25 Lip 2015, 22:06; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
zamków na zaworach nie mogłeś ściągnąć? dobry klucz to podstawa :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781571 Wysłany: 28 Lip 2015, 20:47; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Nie rozumiem dlaczego ten problem wystąpił, bo u mnie wszystkie wyskoczyły bez problemu. Ważne aby zawór dobrze był podparty.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807165 Wysłany: 29 Sie 2018, 02:30; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
OK. Drobne uwagi:
- wnętrze obłożone szmatką, aby nic nie wpadło w silnik (np. śrubka) - ale były przypadki, że szmatkę pozostawiono (uważać);
- przyrząd do naciskania na sprężyny wykonać w wersji mocowanej za dwa otwory (nie jeden), ryzyko wyłamania czegoś;
- dłuższe szczypce z zaokrąglonymi końcami w sam raz do ściągania uszczelniaczy zaworów (ale też np. kabli ze świec), można kupić w marketach budowlanych, zwykłe mogą nie dać rady;
- przy okazji uszczelniaczy i luzów zaworowych można jeszcze zrobić test sprężania, czy szczelności (że o świecach nie wspomnę).

Kłopotliwe "zamki" ("pierścienie dwudzielne", czy jakoś tak to się nazywało fachowo), które nie chcą zejść (przy nacisku na talerz trzonek też jedzie - a powinien zostać i uwolnić zameczki) można lekko z czuciem wstrząsnąć (bez pomocy docisku na sprężyny i z dociskiem, na przemian), klepnąć młotkiem talerzyk, powinno odpuścić.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Dźwignia mocowana na dwie śruby.


Poza tym (krytyka), poradnik wymiany uszczelniaczy, a nie pokazuje jak wyglądają uszczelniacze... :> Wyglądają o tak:
Image


Góra
  
 
 
 Post #854209 Wysłany: 06 Paź 2020, 23:59; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
A czy przykręcanie narzędzia śrubami pokrywy zaworów jest bezpiecznym rozwiązaniem? Czy nie istnieje ryzyko uszkodzenia gwintu? Może lepiej zastosować mniejszą śrubę i zakręcić ją od spodu nakrętką?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854215 Wysłany: 07 Paź 2020, 11:39; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
Przecież napisano powyżej, że nie jest bezpieczne (chociaż zadziała i mnóstwo ludzi tak robiło, ale...ryzyko uszkodzeń jest).
Czyli lepiej mocować za dwie śruby - te grubsze śruby na środku, po podporze/łożysku wałka. Tylko nie uszkodzić ("wgniotki") powierzchni.
Image
Image
Uszczelniacze obejrzeć lusterkiem, jak głęboko siedzą, czy "do oporu" i tak samo wcisnąć ("nabić" z czuciem, odpowiednim narzędziem, tulejką, nasadką itp.) nowe. Raczej nie ma sensu mierzenie głębokości osadzenia, skoro jest (przynajmniej tutaj w Punto 1) przewidziany opór/występ.
Image


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO