You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 00:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #456740 Wysłany: 27 Mar 2011, 15:40; 
 Temat postu: Jak uratować progi??
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
Witam pytanie jak w temacie...a mianowicie po tegorocznej zimie zauważyłem po wyciągnięciu gumowych zaślepek od progów, że w środku na ścianach zagościła się ruda. Widocznie fabryczny wosk już się zmył :D ...zakupiłem 2 butelki wosku do profili zamkniętych i jedną butelkę spray czysty cynk. Mam zamiar uratować te progi ale poradźcie jak to zrobić skutecznie żeby odwlecz w czasie naprawę progów. Nie jestem pewien czy samo zapikowanie tych środków coś pomoże na dłużej czy trzeba by najpierw tę rudą czymś wywalić....jest to do zrobienia samemu??? a może warsztaty specjalizują sie w tym?poradzicie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #456766 Wysłany: 27 Mar 2011, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
Sprawdzony srodek-zakleic wszystkie oywory i zalac progi olejem np po2l na kazdy(moze byc przepracowany)To jest chyba jedyna skuteczna metoda.Problem jest tylko z uszczelnieniem zeby plam nie zostawiac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456770 Wysłany: 27 Mar 2011, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
przepalony olej ma dużo zanieczyszczeń i metali ciężkich i chyba nie będzie dobry to pomysł....jedynie zatuszuje na początku a później zaatakuje mocniej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456771 Wysłany: 27 Mar 2011, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Zalać je porządnie fluidolem lub czymś podobnym i powinny dać rade.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457046 Wysłany: 28 Mar 2011, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
Jak juz zagosci rdza to juz tylko olej.Niczym tego nie wyczyscisz.Mozesz jedynie zamaskowac.Jest taki srodek chyba nazywa sie Rust Chek to jest olej do zabezpieczen antykorozyjntch.Jest tylko jeden warunek-nie moze wyplynac z progow.W innym wypadku zadziala tylko przez pewien czas.Moj krewny olejem silnikowym zabezpieczyl progi w maluchu z 1976 roku ii przetrwaly do konca eksploatacji czyli jakies 30 lat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457048 Wysłany: 28 Mar 2011, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Ja na jesieni zeszłego roku zalałem progi FLUIDOLEM po jednej puszce na jedną stronę, ale to było działanie prewencyjne bo rudej jeszcze nie ma u mnie. Niestety jestem zdania że jak rdza zaatakuje to jedynie wymiana skorodowanego elementu pomoże.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457094 Wysłany: 28 Mar 2011, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
marcin186 napisał(a):
Zalać je porządnie fluidolem lub czymś podobnym i powinny dać rade.

Fluidol to dobra sprawa. Jak zapewnia producent posiada inhibitory korozji. No i służy do normalnej konserwacji profili zamkniętych. Zwykły olej szybko zniknie i nie posiada żadnych inhibitorów.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457227 Wysłany: 28 Mar 2011, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
domin45670Czytaj uwaznie co napisalem.Widze,ze malo wiesz o olejach-to sprawdzona metoda.Najlepszy jest Rust Chek ale trudno go utrzymac w progach.To chyba jedyny preparat ktory zatrzyma korozje w kazdym etapie.Rust Chek to jest preparat do zabezpieczen antykorozyjnych ktory nie gestnieje.Jest caly czas pod postacia oleju ale jest drogi.No i jakby nie splywal ze scianek bylo by super.Reszta tylko zamaskuje problem i dziala prewencyjnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457313 Wysłany: 28 Mar 2011, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
autopunto napisał(a):
domin45670Czytaj uwaznie co napisalem.Widze,ze malo wiesz o olejach-to sprawdzona metoda



rafał79 napisał(a):
zakupiłem 2 butelki wosku do profili zamkniętych i jedną butelkę spray czysty cynk


Jak napisałem wyżej: oleje nie mają właściwości konserwujących (dla powierzchni skorodowanych), tzn. nie przylegają do powierzchni i nie są inhibitorami korozji. Jedynie co robią to do czasu ich spłukania/spłynięcia/wyschnięcia oddzielają powierzchnię na której się znajdują od dostępu wilgoci. Jednak w niczym nie przeszkadza to w postępie korozji pod filmem z oleju.
Ocynk w sprayu i w dodatku do stosowania na rdzę? Rozumiem reklamy w internecie jaki to super preparat, ale bez przesady :roll: Ocynk ma sens tylko i wyłącznie gdy jest stosowany na czystą, nieskorodowaną powierzchnię, a najmniejszy uszczerbek warstwy ocynku przyczynia się do korozji elektrolitycznej (korozja postępuje jeszcze szybciej niż na powierzchni nieocynkowanej). Ocynk w spray'u jest daleki od "klasycznego" cynkowania. Zapewne ewentualny popyt spowodował podaż, a że preparaty tego typu są do bani, to już inna historia.
To tak gwoli ścisłości odnośnie informacji o olejach itp. przy zastosowaniach antykorozyjnych ;)

Co do innych preparatów (mających w swoim składzie wspomniane inhibitory), to mają one sens w przypadku gdy:
- cała skorodowana powierzchnia jest odsłonięta,
- nie ma wżerów,
- brak jest innych substancji/zanieczyszczeń na rdzy.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Ostatnio edytowany przez domin45670, 28 Mar 2011, 22:55, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #457321 Wysłany: 28 Mar 2011, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
olej to lipa domin45670 ma racje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457414 Wysłany: 29 Mar 2011, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
co do tych środkół to 2 puszki spary to wosk z inhibitorami korozji no i teb\n cynk...sprawa o tyle trudna że ruda jest w progu i dostęp jest tam trudny....na chwilę obecną mam tak pomysł aby korkami do progów wprowadzić gdzie się da ten żęl anti rust ( sprawdzony i faktycznie zrzera rdzę do czystej blachy) następnie należy wypłuchąc ten żel i brud wodą - no i myślałem aby póżniej wpsikać troche tego cynku na czystą blachę i na koniecwlać ten wosk gdzie się tylko da , no chyba że olać ten cynk i kupić brunox - wlać go do atomizera i wpsikać wszedzie w progi a jak wyschnie zalaać woskiem do profili.....macie jakieś inne pomysły???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457419 Wysłany: 29 Mar 2011, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
rafał79 napisał(a):
następnie należy wypłuchąc ten żel i brud wodą


Nie wiem jak ty ale ja bym nie lał wody w progi nawet po takim zabiegu anti rustem :roll:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457430 Wysłany: 29 Mar 2011, 15:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
domin45670Przeciez wyraznie napisalem.Trzeba zaslepic otwory technologiczne.A to dla tego zeby film olejowy lub z rust cheka sie powtarzal w czasie jazdy.Zajzyj do wnetrza silnika tam zadne elementy nie sa malowane i nie rdzewieja.A co do cynku w sprayu to lipa.Cynkowanie nanosi sie na odtrawiona kwasem blache.Pracowalem kiedys w firmie zajmujacej sie cynkowaniem.Tam cynk w sprayu uzywany byl do poprawek po cynkowaniu ogniowym i szczeze powiem szkoda gadac.Ale podobno sa dobre farby,ktore mozna stosowac nawet w domu tyle,ze 1 w normalnyn handlu sa niedostepne 2 koszt farby pewnie przewyzszy koszt naprawy blacharskiej.Ciekawe czym odrdzewiaja i maluja potem statki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457441 Wysłany: 29 Mar 2011, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
z tym cynkiem być może to nie wypał....a co do farby na rdze to kupłeś specjalna jednowarstwową stalochron i powiem że jest dobra ale nie chciałbym lać farby do środka progów.....myślałem aby zaopatrzyć sie w szczotkę na drucie i wyczyścic progi w środku ze wszelakiego piachu itp a następnie dam ten żel i póżniej wosk i tyle zapewne więcej się nie da!!! a ten rust check to jest do kupienia czy tylko specjalne warsztaty sie tym zajmują?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457496 Wysłany: 29 Mar 2011, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
Rust Chek kupilem w warszyacie zajmujacym sie konserwacja.1L-80pln (chyba o ile pamietam)kosztowal jakies 2 lata temu.Preparat penetrujacy z inhibtorami korozji.Jak wstrzyknalem go strzykawka w miejsce babla w podwoziu pod mastyke korozja zniknela znaczy zahamowal istniejaca.Potem przykrylem to goracym biteksem i z glowy.Preparat dziala tylko trzeba go tam jakos zatrzymac inaczej zwyczajnie zcieknie.Jest w formie oleju i nigdy nie zastyga.Konserwuja nim w warsztatach tylko efeky nie jest dlugotrwaly.Trzeba ta konserwacje powtarzac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457798 Wysłany: 30 Mar 2011, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Na rdzę dobry jest to : Cortanin F. Nie jest drogi, jest to takie cudko, że zdzieramy rdze która już odpada, więc musimy papierkiem zeszlifować nalot, i nakładamy pędzelkiem Cortanin F. Temperatura musi być na plus najlepiej latem gdy jest te 15+ stopni. Cortanin zachodzi w reakcję z rdzą.. po związaniu kolor rdzy robi się fioletowy, rdza jest powstrzymana, robi się w tym miejscu juz sucho, i można dawać podkład, lakier, i później np. Boll (smołka). Cortaninu nie stosujcie tam gdzie nie ma rdzy! bo wtedy nie ma reakcji i on nie wyschnie nawet, musicie to oczycyścić. Takze, nie dawać go na żaden lakier czy podkład, on jest dosłownie na rdzę, chrupie ją i tworzy jednolitą powierzchnie, tak jakby na rdzy stworzył się kryształ. Próbuję potestować pierw np, na jakiejś blasie... kątowniku rdzawym i zobaczyć jak działa Cortanin F. I później jazda na autku. Starczy na rok nawet dwa bez poprawek, ale musimy dać czas - 24h i to gdy jest temperatura na plu,s by cortanin zrobił swoje. Po wyschnięciu Cortanin F i tak trzeba przetrzeć papierem, 400-800, by podkład się trzymał..i dalej już po kolei.

http://www.organika.com.pl/lang-pl-modu ... ID-22.html

http://www.organika.com.pl/lang-pl-module-Faq.html#3

[ Dodano: 30 Mar 2011 19:08 ]
P.s. musimy zebrać nie związany cortanin z miejsc gdzie rdzy nie było, i tak po całości, przetrzeć papierem 400-800,, bo nie będzie się trzymał podkłąd, testowałem to, co prawda nie w punto ale :). Nadkola tym robiłem.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457807 Wysłany: 30 Mar 2011, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Skoro i tu pojawia się kwestia korozji (temat chyba wkrótce przyłączę do bliźniaczego), to warto wspomnieć, iż Cortanin z miejsc niezardzewiałych można usunąć następnego dnia, a lakierować po 2 lub nawet 3 dniach od jego nałożenia. Niestety po 24h jest on dopiero "gumiasty".

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457998 Wysłany: 31 Mar 2011, 13:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
Wiecie co powiedzial mi lakiernik na temat produktow typu cortanin-Po wyschnieciu musze go usunac do zywej blachy.Jesli tego nie zrobie bedzie kuku poniewaz odrdzewiacze robione sa na bazie kwasu.Jak ruda :E nie zezre blaszki to powoli zezre ja kwas :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463693 Wysłany: 16 Kwi 2011, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dankos
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 18 Wrz 2010,
Posty: 190
a takie pytanko, jak juz mi sie pojawil otwor :shock: to co wtedy, ile może kosztowac u blacharza wspawanie nowego progu??... jestem zly jak cholera.... :evil: o tak.

_________________
FIAT PUNTO II 1.2 8V SX 2000R.
FORD FOCUS II GHIA KOMBI, 1.8 TDCI, 2006r
MITSUBISHI PAJERO I 3.0 V6 1990r. - OFF-ROAD :D
FIAT STILO 1.8 16V 2001r. - pakiet ABARTH. -
BMW E46 2.0D 150KM - ehhh... obecnie (kazzo)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809379 Wysłany: 02 Sie 2016, 10:19; 
 Temat postu: Re: Jak uratować progi??
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 02 Sie 2016,
Posty: 6
mój kropek tez dostaje pryszczy na całej długości progów .... zaczynam mocnej trzyma portfel ....
Obawiam się ,że koszt robocizny przekroczy 20% wartości samochodu co mija się z celem i kwalifukuje samochód do sprzedaży

_________________
Poland


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809415 Wysłany: 02 Sie 2016, 17:43; 
 Temat postu: Re: Jak uratować progi??
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
A konserwowałeś kiedykolwiek progi?
Sprawdź też, czy ta ruda faktycznie wychodzi od spodu. Być może to jedynie odpryski od kamieni i da radę jeszcze uratować próg.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO