|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 00:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
misci |
#813233 Wysłany:
24 Paź 2016, 20:46; Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 834 Pomógł: 27
|
Cytuj: Nic się nie stanie. Dla kilku kropel paliwa niszczyć silnik, rozrusznik, akumulator i obwody sterujące to gruba przesada, szczególnie, że wyprodukowanie powyższych, magazynowanie i transport wymaga zdecydowanie więcej energii niż zaoszczędzone paliwo. A wszystko dzięki pomysłom głupawych urzędników europejskich. [ Dodano: 24 Paź 2016, 20:46 ]Zadałem sobie przez weekend trochę trudu. Wyjąłem radio, a później ramkę z przyciskami. Zespół przycisków rozebrałem na części. Wyprowadziłem z niego trzy przewody. Masa, zasilanie po zapłonie i drugi styk przycisku S&S. Pierwszy styk tego przycisku jest regulaminowo podpięty do masy. Zmontowałem prostą elektronikę w postaci dwóch NE555 i tranzystora npn. Jeden 555 odmierza czas ok. 5 s od włączenia zapłonu, drugi 555 po odmierzeniu czasu przez pierwszy 555 generuje impuls dodatni ok. 0,5s. Impuls poprzez tranzystor npn w układzie otwartego kolektora zwiera "gorący" styk przycisku S&S do masy (czyli styku "zimnego"). W efekcie po uruchomieniu silnika pojawia się świecąca żółta kontrolka i komunikat S&S wyłączony. Oczywiście od tego czasu mogę sobie dowolnie włączać i wyłączać S&S za pomocą przycisku. Płytkę z timerami przykręciłem do ramki radia.
|
|
Góra |
|
|
|
|
puntoevodynamic |
#813739 Wysłany:
25 Paź 2016, 10:34; Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Wrz 2014, Posty: 199 Pomógł: 6
|
Witam Pomysł kolegi bardzo fajny, ale proponuję podzielić się schematem elektrycznym. Ja z góry dziękuję.
_________________ MOJE PUNTO EVO: doposażony o klimatyzację automatyczną z grzałką PTC, tylne szyby elektryczne, tylne hamulce tarczowe, czujnik deszczu, ASR, ESP, HH, boczne poduszki powietrzne i kurtyny, Pwr 115, 3 KM, Tq 255,2 Nm http://fiatpunto.com.pl/topic54732.html
|
|
Góra |
|
|
misci |
#813743 Wysłany:
25 Paź 2016, 13:53; Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 834 Pomógł: 27
|
Oto schemat.
Załączniki: |
stop&start.JPG [ 60.24 KiB | Obejrzany 3587 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#817831 Wysłany:
15 Sty 2017, 10:45; Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
misci napisał(a): Zadałem sobie przez weekend trochę trudu. Wyjąłem radio, a później ramkę z przyciskami. Zespół przycisków rozebrałem na części. Wyprowadziłem z niego trzy przewody. Masa, zasilanie po zapłonie i drugi styk przycisku S&S. Pierwszy styk tego przycisku jest regulaminowo podpięty do masy. Zmontowałem prostą elektronikę w postaci dwóch NE555 i tranzystora npn. Jeden 555 odmierza czas ok. 5 s od włączenia zapłonu, drugi 555 po odmierzeniu czasu przez pierwszy 555 generuje impuls dodatni ok. 0,5s. Impuls poprzez tranzystor npn w układzie otwartego kolektora zwiera "gorący" styk przycisku S&S do masy (czyli styku "zimnego"). W efekcie po uruchomieniu silnika pojawia się świecąca żółta kontrolka i komunikat S&S wyłączony. Oczywiście od tego czasu mogę sobie dowolnie włączać i wyłączać S&S za pomocą przycisku. Płytkę z timerami przykręciłem do ramki radia.
Mała uwaga: NE555 nie nadaje się do zastosowania w samochodzie. Nie ten zakres temperatur pracy. To jest zwykły układ laboratoryjny bodajże od 0 do 70*C. SE555 ogarnia temperatury ujemne do bodajże -25*C Tylko trudniej go dostać ale nie jest to niemożliwe.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
misci |
#817880 Wysłany:
15 Sty 2017, 22:04; Temat postu: Re: Deaktywacja start&stop w Punto Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 834 Pomógł: 27
|
Masz rację kolego. Zakres temperatur dla NE 555 to 0-70st. C. Na szczęście moje NE555 o tym nie wiedzą (pewnie nie czytały datasheet'a) i działają na mrozie (-13st. C w garażu) tak samo dobrze - sprawdzone w praktyce. Nawet kondensatorom elektrolitycznym nie jest zbyt zimno. Nawet jeśli z 5sekund zrobi się 8 lub 3 to i tak nie ma znaczenia w tym przypadku.
Mam w aucie jeszcze kilka NE555 (w odcięciu pompy paliwa i w dodatkowym immobiliserze). Wszystkie działają bez zastrzeżeń.
Po latach zachwytu mikrokontrolerami tam gdzie się da powróciłem do NE555 bo działają na napięciu dostępnym w aucie i są odporniejsze na zakłócenia. Jak ktoś chce to może oczywiście zastosować bardziej mrozoodpornie układy.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|