You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 00:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #813794 Wysłany: 26 Paź 2016, 14:36; 
 Temat postu: Jak dbać o diesla? oleje 2T, paliwa premium, uszlachetniacze
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Witam
Chciałby również rozpocząć dyskusję na temat dodatków do paliw z naciskiem na oleje 2T.
Zmagam się aktualnie z problemem zapiekającego się wtryskiwacza. Z tego względu zgłębiłem odmętu internetu.
Ze smutkiem zauważam, również na naszym forum, że bardzo często występują usterki wtryskiwaczy przy przebiegach rzędu 150-200 tyś. km. Gdzie do niedawna często słyszałem, że fiatowski common rail spokojnie wytrzymują 300-400 tyś do pierwszego remontu.
Co udało mi się ustalić i jakie są podejrzenia takiego stanu rzeczy.

1. Miniaturyzacja
2. Zwiększenie liczby wtrysków na cykl
3. Dodatki Bio (osady)
4. Odsiarczone suche paliwa
5. Zapchane filtry paliwa powodujące kawitację na łopatkach pompy paliwa.

Z pierwszymi 2 punktami nie ma co dyskutować i nie da się zmienić założeń konstruktorskich.
Wtryski do mniejszych silników są delikatniejsze a zwiększenie liczby dawek paliwa jakie podają w każdym cyklu skraca ich żywotność.
3. Osady można czyścić środkami dodawanymi do paliw jak również po wyjęciu ultradźwiękowo. Czasami są to skuteczne metody jeśli wtrysk mechanicznie jest sprawny.
4. Dochodzimy do najpoważniejszego zarzutu. Suche Paliwa!
Niestety odsiarczony olej napędowy ma kiepskie właściwości smarujące. Ponoć sytuacje ratują dodatki bio dodawane do paliwa letniego. Gorzej ba być ponoć z paliwem przejściowym i zimowym. Te dystrybuowane na stacjach są na granicy spełnienia norm. W efekcie otrzymujemy szybsze mechaniczne zużycie.
Od siebie dodam że ja spotkałem się z informacjami jakoby w paliwach zimowych procentowo spadała zawartość parafiny, w efekcie smarowanie oleju zimowego ma być gorsze z tego powodu.
5. Zapchane filtry paliwa kiepskim paliwem lub zimą wytrącają się parafiną zmniejszają ciśnienie na dojściu do pompy. Występuje na łopatkach kawitacja wyrywająca drobiny metalu z łopatek które później krążąc w układzie paliwowym przyspieszają destrukcje wtrysków. (w nowych multijetach mamy 1 wstępną pompkę w baku i podgrzewane filtry więc chyba ciężko o takie zjawisko...)

Podczas przeglądania postów związanych z awariami wtryskiwaczy większość dotyczy nierównej pracy, zawieszania się ich. Mała część to tzw lejące wtryski. W efekcie nie ma typowego mocnego kopcenia przy przyspieszaniu, niestety osiągi silnika spadają, Wzrastają korekty na wtryskach oraz minimalnie wzrasta spalanie.
Na innych forach wątki o dolewaniu oleju 2T oraz innych dodatków są bardzo obszerne. W skrócie przedstawię wnioski.
Małe dawkowanie olejów 2T poprawia smarowanie układu wtryskowego, wycisza jego pracę, posiada również efekt myjący.
Jego stałe stosowanie ma działanie konserwujące, która powinno wydłużyć żywotność wtryskiwaczy.
W przypadku sprawnego układu jedynym efektem jest konserwacja oraz wyciszenie. Przy zawieszających się wtryskach często poprawia się ich praca, wyrównują korekty, czasami zanika małe przykopcenie przy odpalaniu, spada spalanie.
Stosowanie stosunek od 1:200 do 1:300 z olejem napędowym. Zalecane oleje półsyntetyczne 2T o zbliżonej temperaturze zapłonu do oleju napędowego. W przypadku posiadania Filtra DPF należy zwracać uwagę na ilość popiołów.
Koszt takiego dawkowania w przypadku łatwo dostępnego orlen 2t podnosi cenę paliwa o niecałe 10gr/l
RAVENOL Scooter również około 10gr/l w tym że nadaje się także do DPF. Liquid Moly 1052 także do DPF cena wyższa bo około 20gr/l
Oleje 2T nie pomogą w przypadku uszczelniaczy wtrysków, zaworków przelewowych czy mocnego lania wtrysków.

Teraz kilka słów n.t. paliw premium do diesli. Przeważnie są to te same paliwa jedynie z inną liczbą cetanową pozwalającą łatwiej odpalić samochód. Co ciekawe można ten sam efekt uzyskać samemu kupując dodatki do paliw przy wielokrotnie niższym nakładzie finansowym. Wiele osób twierdzi że paliwa na stacje dowożone są te same a dodatki dodawane są na końcu.
Spotkałem się z również z informacjami że w w niektórych paliwach premium jest większa ilość środków czyszczących (tylko w których?), które również obniżają skuteczne smarowanie wtrysków.
Teraz kilka słów nt środków czyszczących układ paliwowy (STP LM266). Przeważnie działają, ludzie zgłaszają poprawę korekt wtryskiwaczy. od czasu do czasu stwierdza się efekt odwrotny. Jest to możliwe z tego powodu że te środki przeważnie zmniejszają smarowanie. Więc pozytywny efekt czyszczący może nie zrównoważyć pogorszenia już zacinającego się wtrysku. Testowano np. STP.
Więc nie należy tych środków nadużywać (raz na jakiś czas można użyć), a skierować się bardziej ku smarowaniu :)

Wraz z pojawieniem się paliwa przejściowego pojawił się problem i u mnie. Póki co jeżdżę na 1 dawce oleju 2T.
Powoli planuję regenerację. Ale póki co samochód jest mocno potrzebny więc może kilka baków wypalę paliwa i będę mógł przedstawić swoje wnioski.
Wyżej przedstawione informacje mają bardzo wysoką wiarygodność. Co do paliw premium to informacje pochodzą od chemików, pracowników branży paliwowej. Jednak nie wszystkie te informacje zostały udokumentowane stosownymi badaniami.
Zapraszam do dyskusji i dzieleniem się doświadczeniami.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #814385 Wysłany: 05 Lis 2016, 10:22; 
 Temat postu: Re: Jak dbać o diesla? oleje 2T, paliwa premium, uszlachetni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
A ja tak jak założyciel tematu, stosuje w silniku jtd (nie punto) do paliwa olej 2T polsyntetyczny w stosunku 1:200 i widze poprawe korekt na wtryskiwaczach oraz cichszą pracę silnika. Co do wymian oleju w silniku- owszem trzeba regularnie wymieniac i stosować dobry olej, jednak olej silnikowy nie ma nic wspolnego z trwałością i pracą układu paliwowego.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815712 Wysłany: 24 Lis 2016, 16:16; 
 Temat postu: Re: Jak dbać o diesla? oleje 2T, paliwa premium, uszlachetni
Offline
Forumowicz

Imię: Adam
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 01 Wrz 2016,
Posty: 2
Cytuj:
stosuje w silniku jtd (nie punto) do paliwa olej 2T polsyntetyczny w stosunku 1:200 i widze poprawe korekt

Radzę z tym uważać, jeżeli ktoś się nie zna to lepiej nie eksperymentować ponieważ przy takich mieszankach bardzo łatwo o uszkodzenie silnika.

_________________
hartownia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815749 Wysłany: 25 Lis 2016, 11:00; 
 Temat postu: Re: Jak dbać o diesla? oleje 2T, paliwa premium, uszlachetni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Co masz na myśli mówiąc uszkodzenie silnika? Możesz sprecyzować co może się stać i jakich elementów ma dotyczyć uszkodzenie?

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO