|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 13:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
adamekk74 |
#816948 Wysłany:
27 Gru 2016, 21:27; Temat postu: ech ten kropek :) |
|
|
Forumowicz |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 24 Gru 2016, Posty: 2
|
Witam. Uratowałem jednego kropka przed złomem. Zdziwiony bardzo, bo ani grama rdzy na całej budzie. Rocznik 94, z hakiem, cudo. Podobno jakaś wersja na niemcy ale nie udało mi się zweryfikować tej informacji. Po wizycie u diagnosty z przyjemnoscią usłyszałem, że do wymiany jedynie tylne amortyzatory, bo prawy się skończył. Poza tym zero luzów. Podobnie w układzie kierowniczym, jednak trzeba ustawić zbieżność. Jedna z poduszek silnika do wymiany. W układzie wydechowym ma drobny przedmuch. To tyle z ogólnych niedomagań. Jednak ma poważniejszą usterkę i nie wiem jak się za to zabrać. Mianowicie... Odpala na dotyk, na ssaniu chodzi równo. Kiedy silnik nagrzeje się zaczyna przerywać, potrafi zgasnąć. Obroty falują, pedał gazu fiksuje, reaguje jak chce. Wtedy mocno kopci na biało. Płynu chłodzacego nie ubywa, za to czuć go w środku. Wymieniłem świece, przewody i wyczyściłem silniczek krokowy. Nie pomogło. Lambda podobno ok. Od własciciela usłyszałem, ze walczył z tym jeden mechanik i podpiął go nawet pod komputer ale chłop poddał się, przesądzając tym samym o losie kropka. Czekam na powrót z urlopu kolegi z pracy, by podpiąć go jeszcze raz pod komputer. W najbliższym czasie sprawdzę uszczelkę pod kolektorem dolotowym oraz pod jakąś podstawką wtrysku, o której doczytałem na forum. Teraz daję mu nowe życie licząc na Waszą pomoc. Silnik 1.2, 75. Pozdrawiam
Załączniki: |
DSC_0263.JPG [ 38.82 KiB | Obejrzany 2390 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
Qbek |
#817040 Wysłany:
30 Gru 2016, 01:10; Temat postu: Re: ech ten kropek :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
Powiem Ci, że może niektórzy będą się z tego nabijać ale trafiłeś na okazję Jak blacha jest ok to już 90 % sukcesu. Za zapach płynu chłodniczego w kabinie odpowiedzialna jest nieszczelna nagrzewnica. Ja bym zrobił test na spaliny w układzie chłodzenia (taka fiolka z płynem zmieniająca kolor pod wpływem spalin). Koszt niewielki a pozwoli wyeliminować jedną usterkę
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#817056 Wysłany:
30 Gru 2016, 19:50; Temat postu: Re: ech ten kropek :) |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Ten płyn nie zawsze się zabarwi. Jest mało wiarygodny, ale spróbować można.
|
|
Góra |
|
|
adamekk74 |
#817549 Wysłany:
10 Sty 2017, 18:07; Temat postu: Re: ech ten kropek :) |
|
|
Forumowicz |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 24 Gru 2016, Posty: 2
|
Dzięki panowie. Muszę próbować wszystkiego i dojść w końcu przyczyny. Pozdrawiam forum
[ Dodano: 10 Sty 2017, 17:07 ]
Problem nierównych obrotów rozwiązany, sonda lambda. Zakończona jest dwoma wtykami, po wyjęciu jednego silnik chodzi równo. Komputer nie wykazał błędu
|
|
Góra |
|
|
Qbek |
#817744 Wysłany:
13 Sty 2017, 17:19; Temat postu: Re: ech ten kropek :) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
No to wymienić i cieszyć się jazdą
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|