You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 17:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #792333 Wysłany: 04 Sty 2016, 13:36; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Proponuje sprawdzić jeszcze raz ładowanie alternatora, a jak będzie dobrze, to podłączyć wspomaganie pod komputer.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #792349 Wysłany: 04 Sty 2016, 15:39; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sie 2013,
Posty: 20
Hmm. Musiałem latać do sąsiada pożyczyć miernik (by na pewno mieć pewność). Więc tak. Sprawdzałem dwoma miernikami:
Pierwszy: początkowo wskazał +- 14,5v, po jakimś czasie (1-2min) spadek do nieco mniej niż 13 (włączone jedynie światła).
Drugi: początek 14,5 - po czasie - lekkie przygazowanie, włączenie świateł, radia, wyłączenie- włączenie ogrzewania tylnej szyby - spadek na wolnych obrotach do 12,5v.

(wychodzi na to, że tylna szyba żre strasznie prąd).

Jednakże trochę nie fajnie wyszło- jak trzeci raz (w różnych odstępach czasu) blokuje się wspomaganie podczas jazdy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792379 Wysłany: 04 Sty 2016, 20:46; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
rudy11114, nie może być tak, że po włączeniu świateł spada do 13V Tu prawdopodobnie jest przyczyna wyłączania wspomagania.
Jeżeli ładuje na poziomie 14.5, to na światłach powinno spaść do około 14.3 Tutaj szukaj przyczyny problemow.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792402 Wysłany: 04 Sty 2016, 22:33; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Na dzień dobry przeczyść klemy i punktowe masowe, i sprawdź połączenia tych punktów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792447 Wysłany: 05 Sty 2016, 12:29; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Wrz 2014,
Posty: 408
Pomógł: 6
A jak nie pomoże to alternator do przejrzenia :E

_________________
A to moja kropka :) - topic51499.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792509 Wysłany: 05 Sty 2016, 19:43; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Albo mas gdzieś zwarcie, albo alternator jest uszkodzony.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #792626 Wysłany: 06 Sty 2016, 14:05; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sie 2013,
Posty: 20
Zatem zajmę się tym i posprawdzam w tym kierunku.
Dzięki Panowie!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #795666 Wysłany: 04 Lut 2016, 19:50; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 20 Lis 2015,
Posty: 9
Nie ukrywam, że po przeczytaniu masy stron mam niemały mętlik w głowie...
Co się u mnie dzieje - ano std - stringi i brak wspomagania, żeby za chwile było. Ostatnio padło na 3 dni, żeby włączyć się na pół godzinki. Przelutowałem wszystkie luty na płytce w silniczku i nic. I nagle wczoraj JEST!, ale pół godzinki później już nie. Wyłączyło się w momencie ruszania i kręcenia kierownicą, powodując dosłownie szarpnięcie (jakby prąd wsteczny dostało?). Dziś zadziałało, ale efekt identyczny (szarpnięcie i stringi)w momencie ruszenia kierownicą.
Wizyta u kolegi w warsztacie (nie elektryk tylko mechanik) i diagnoza z kompa " uszkodzony silnik wspomagania kierownicy" bez kodu błędu. I wyświetlane napięcia " ładowanie 14,4V, napięcie DO SILNICZKA 3,48V".
I powiem szczerze jestem w czarnej d... czy to na pewno silniczek jak śpiewa komputer, czy coś dookoła, jakby sugerowało napięcie ok 3,5V dochodzące do niego?
Tak się zastanawiam, że chyba kupię cały zestaw dostępny od ok 300 zeta i będę wymieniał po kolei. Na początek silniczek. Potem komputer. A czujniki zostawię na koniec.

[ Dodano: 04 Lut 2016, 18:50 ]

Kupiłem dziś zestaw wspomagania po 200 km jego braku i... zaczęło działać. Ni z gruszki ni z pietruszki.

_________________
Raz się żyje, raz umiera. Potem tylko straszy ;) .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804374 Wysłany: 28 Kwi 2016, 20:41; 
 Temat postu: naprawa wspomagania kierownicy
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 28 Kwi 2016,
Posty: 4
Witam,

przejrzałam cały temat, ale nie spotkałam się z takim problemem jak u mnie. Otóż wczoraj podczas jazdy na wprost nagle jednocześnie zapaliły się kontrolki wspomagania i poduszki powietrznej (jest tylko w kierownicy). Oczywiście, wspomaganie nie działa, wcześniej nie było żadnych problemów, nic nie migało. Sprawdziliśmy bezpieczniki i przeczyściliśmy klemy akumulatora - nic to nie dało. Alternator jest sprawny, był już zmieniany. Samochód został podpięty do komputera, wyskoczył błąd "silnik elektryczny". Dlaczego pali się też druga kontrolka? Czy przyczyna może być inna niż awaria wspomagania (np. brak zasilania), czy też te dwie palące się kontrolki to normalna sprawa przy usterce wspomagania?


Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804375 Wysłany: 28 Kwi 2016, 20:49; 
 Temat postu: naprawa wspomagania kierownicy
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
ladygodiva napisał(a):
czy też te dwie palące się kontrolki to normalna sprawa przy usterce wspomagania?

Nie jest to normalne. Masz ten samochód od nowości? Czy wiesz, aby ktoś kiedyś naprawiał, albo (mówiąc wprost) grzebał coś przy zegarach?
Podaj proszę kod błędu oprócz opisu.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804419 Wysłany: 29 Kwi 2016, 14:56; 
 Temat postu: Re: naprawa wspomagania kierownicy
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 28 Kwi 2016,
Posty: 4
domin45670 napisał(a):
ladygodiva napisał(a):
czy też te dwie palące się kontrolki to normalna sprawa przy usterce wspomagania?

Nie jest to normalne. Masz ten samochód od nowości? Czy wiesz, aby ktoś kiedyś naprawiał, albo (mówiąc wprost) grzebał coś przy zegarach?
Podaj proszę kod błędu oprócz opisu.


Kody wykrytych błędów to: c1016 i c1007, były też błędy związane z poduszką, których nie dało się skasować. Komputer podczas ruchów kierownicą pokazywał kąt, więc mechanik stwierdził, że czujnik skrętu działa poprawnie. Samochód posiadamy od 12 lat, w tym czasie nic tam nie było robione. Zaczepy świateł i chłodnica są klejone, więc auto miało kiedyś kolizję z przodu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804440 Wysłany: 29 Kwi 2016, 18:51; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Oba błędy wskazują na silnik. Być może kwestia lutów lub przekaźników.

ladygodiva napisał(a):
Komputer podczas ruchów kierownicą pokazywał kąt, więc mechanik stwierdził, że czujnik skrętu działa poprawnie

Czujnik skrętu wymagający wymiany również pokazuje kąt ;)

ladygodiva napisał(a):
Zaczepy świateł i chłodnica są klejone, więc auto miało kiedyś kolizję z przodu.

I tu pojawia się pytanie: skoro jakaś przygoda kiedyś była, to czy ktoś po taniości nie wymienił deski rozdzielczej na taką, bez poduszki powietrznej pasażera. Obecny problem by w pewnym sensie wyjaśniał skąd u Ciebie błąd poduszki pasażera. Zastanawia jednak fakt, iż pojawiło się to wraz z problemem ze wspomaganiem.

Nie wiem jakie informacje są wyświetlane po połączeniu się z modułem poduszek powietrznych, gdyż nie posiadam odpowiedniej przejściówki. Jeśli jednak jest w nim informacja o zamontowanych poduszkach (niech ktoś proszę to potwierdzi ponieważ gdybam) oraz o zamontowanej poduszce pasażera, to by mogło potwierdzić moją teorię ze zmienioną deską rozdzielczą i zastąpieniu poduszki rezystorem.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804442 Wysłany: 29 Kwi 2016, 19:57; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Miyako ;)
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowa Huta :)
Rejestracja: 05 Lut 2015,
Posty: 27
Nie znam się, ale w moim aucie, poprzedni właściciel chcąc ukryć walący po oczach check engine przy sprzedaży, zdjął deskę i przepiął kabelki pod kontrolkę poduszki. Żeby przy przekręceniu kluczyka się zapalała i gasła jak wszystkie inne kontrolki.
Przy okazji schrzanił coś przy zegarach. Sprawa wyszła na jaw, jak mi padł prędkościomierz i wymienialiśmy całą deskę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804443 Wysłany: 29 Kwi 2016, 20:30; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 28 Kwi 2016,
Posty: 4
sprawa się wyjaśniła. Dzisiaj zdjęliśmy zaślepkę z kierownicy i okazało się, że nie ma poduszki (wystrzelona podczas kolizji). Tak jak u Miyoko instalacja została przepięta, aby ukryć brak poduszki - dlatego podczas awarii wspomagania zapaliły się obie kontrolki. Czy można organoleptycznie stwierdzić, czy uwalony jest przekaźnik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804449 Wysłany: 29 Kwi 2016, 21:24; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Twój powyższy post wskazuje jasno, iż źle zrozumiałem pierwszego posta.
Informację o tym, że jest poduszka tylko kierowcy odebrałem jako sygnał, że zapaliła się kontrolka poduszki... pasażera, choć jej nie masz :E
Mój błąd. Przepraszam za zagmatwanie ;)

ladygodiva napisał(a):
Czy można organoleptycznie stwierdzić, czy uwalony jest przekaźnik?

Wydaje mi się, że można jedynie wykręcić silniczek wspomagania i zerknąć na luty pod przekaźnikami. Jeśli będą ok, to przekaźniki do wymiany. Jeśli z kolei luty będą "przepalone", to w pierwszej kolejności należałoby je poprawić i obserwować co się w najbliższym czasie będzie działo ze wspomaganiem.

Poprawa lutów i wymiana przekaźników w 100% nie gwarantuje rozwiązania problemów, jednak są to najczęstsze przypadki. W PIIFL rozwiązanie techniczne jest nieco inne.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804672 Wysłany: 07 Maj 2016, 22:43; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 28 Kwi 2016,
Posty: 4
Witam

Wczoraj skręciłem elementy kolumny kierownicy i wspomaganie ożyło. Skończyło się na zakupie całej kolumny kierownicy za 200 zł i sprawdzeniu poszczególnych elementów. Mimo że komputer wskazywał na silniczek, to moduł był walnięty. Sprawdził się zamieszczony opis - jak padnie nagle, to winny jest moduł sterujący. Zamówiony sterownik modułu ten sam numer, silniczek inny niż był (inny numer i inne przekaźniki) - ale oba silniczki działają poprawnie.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805557 Wysłany: 17 Maj 2016, 13:35; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Kwi 2016,
Posty: 6
Witam. Świeci mi się bład na zegarach czerwona kierownica od wspomagania. Dodam, że wspomaganie działa normalnie.. Co to może oznaczać ? dodam, że posiadam wspomganie City.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806914 Wysłany: 24 Cze 2016, 16:02; 
 Temat postu: Re: naprawa wspomagania kierownicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
ladygodiva napisał(a):
Kody wykrytych błędów to: c1016 i c1007, były też błędy związane z poduszką, których nie dało się skasować. Komputer podczas ruchów kierownicą pokazywał kąt, więc mechanik stwierdził, że czujnik skrętu działa poprawnie. Samochód posiadamy od 12 lat, w tym czasie nic tam nie było robione. Zaczepy świateł i chłodnica są klejone, więc auto miało kiedyś kolizję z przodu.

ladygodiva napisał(a):
Witam

Wczoraj skręciłem elementy kolumny kierownicy i wspomaganie ożyło. Skończyło się na zakupie całej kolumny kierownicy za 200 zł i sprawdzeniu poszczególnych elementów. Mimo że komputer wskazywał na silniczek, to moduł był walnięty. Sprawdził się zamieszczony opis - jak padnie nagle, to winny jest moduł sterujący. Zamówiony sterownik modułu ten sam numer, silniczek inny niż był (inny numer i inne przekaźniki) - ale oba silniczki działają poprawnie.

Pozdrawiam


Mam te same błędy we wspomaganiu silnik wyciągnąłem sprawdziłem jest ok, jak włączam zapłon kontrolka na moment się zapala i gaśnie jak odpale silnik zapala się na stałe

po zapłonie
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie wewnętrzne centralki: 12,529 V
Zasilanie (+15): 12,462 V

a po odpaleniu silnika
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie wewnętrzne centralki: 3,551 V
Zasilanie (+15): 13,869 V
no i błędy c1016 i c1007

objawy jak u ciebie padło nagle kicha trochę ale chociaż łatwy dostęp jest do tego sterownika.

[ Dodano: 24 Cze 2016, 15:02 ]

Sukces panowie wspomaganie działa mimo błędów silnika od wspomagania padnieta była centralka od wspomagania, a na trop naprowadziło mnie zasilanie centralki oraz wasze sugestie. Zasilanie na wtyczkach było prawidłowe ale po podpięciu kompa mes pokazywał różniące się zasilania
teraz jest tak:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie wewnętrzne centralki: 12,127 V
Zasilanie (+15): 11,993 V

a po odpaleniu
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie wewnętrzne centralki: 13,802 V
Zasilanie (+15): 13,735 V

nie przejmujcie się napięciem aku u mnie jest wyładowany od innej usterki i kręceniem rozrusznika jak go podładuje bedą wyższe na postoju i odpaleniu ważne że teraz nie spada po odpaleniu do 3,5 V

centralka kosztowała mnie 160 zl z przesyłką starą w wolnej chwili rozbiorę i zobaczę co było przyczyną.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #808260 Wysłany: 06 Lip 2016, 23:48; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 09 Mar 2016,
Posty: 6
Witam, moje problemy ze wspomaganiem mnie wykończą :P Przelutowana płytka silniczka, wymiana aku, podmiana innego silniczka, raz działa raz nie, parametry napięcia niby dobre.. Czy jest tutaj ktoś, kto mógłby pomóc i podłączyć pod kompa i zobaczyć co i jak, oczywiście nie za darmo :) Jestem z Olkusza, więc woj. śląskie jak i małopolskie wchodzi w grę :)
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819189 Wysłany: 11 Lut 2017, 17:03; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Forumowicz

Imię: Jan
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 23 Wrz 2016,
Posty: 2
Witam,

Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami związanymi ze wspomaganiem dla
Punto 1.2 8V FL (bez przekaźników) - może komuś się przyda.

Kontrolka wspomagania świeciła właściwie cały czas w okresie jesienno-zimowym, wspomaganie działało jednak zdarzało się, że np. na zakręcie,przy parkowaniu przestawało działać, ...

Podłączyłem do kompa i miałem odczyt:
"1: C1006 - Steering column position sensor ....."

Czytając wiele postów i doświadczeń Forumowiczów moją uwagę zwróciło kilka wpisów, w których rozwiązanie polegało na założeniu akumulatora o większej pojemności (lekko powyżej 50Ah,jeden nawet 62Ah - autorzy pisali, że problemy ustępowały.

Postanowiłem podejść od tej strony, posprawdzałem połączenia, klemy - z racji, że jeżdzę raczej w miejscu, raz w tygodniu podładowywałem i podładowywuję akumulator - od 5-ciu miesięcy problemy nie występują, kontrolka nie świeci, wspomaganie działa dobrze.

W swoim Punto mam akumulator o pojemności 44Ah, jeśli będę wymieniał to na dobry o pojemności lekko powyżej 50Ah.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820255 Wysłany: 04 Mar 2017, 22:22; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
U mnie problemów ze wspomaganiem ciąg dalszy. W zimne dni wyłącza się i nie ma na to bata. Żadne błędy nie występują i nikt za to nie chce się zabrać. Bo nie wie o co chodzi. Zauważyłem, że na postoju kręcąc kierownicą napięcie spada [ chwilowo] do 13 V Co to oznacza, a może to prawidłowe. Silnik na wolnych obrotach, a po podwyższeniu napięcie utrzymuje się na stałym poziomie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826147 Wysłany: 19 Lip 2017, 16:03; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: osiem
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 19 Mar 2016,
Posty: 11
Koledzy ja mam takie pytanie. Dla mnie to wspomaganie elektryczne to strup na dupę, i najchętniej bym je wywalił. Czy mozna, 1:1, wymienić maglownicę ze wspomaganiem, na taką bez? Nowa maglownica w cenie wymiany czujnika położenia kierownicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826148 Wysłany: 19 Lip 2017, 17:22; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
czech22, mowa o PII czy o PI (profil)?
Jak PII, to spróbuj podpiąć się kompem do samochodu i włącz funkcję wyczekiwania na pojawienie się jakiegoś błędu. Może to da odpowiedź?
A jak u Ciebie wygląda kwestia kalibracji wspomagania (kąt i moment)?

okult, myślę, że nie powinno być z tym problemów, tym bardziej, że niedawno ktoś dokonał odwrotnej operacji montując wspomaganie, którego nie miał.
Osobiście bym jednak wymienił czujnik. Sam tak zrobiłem rok lub 2 lata temu i jest ok.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826175 Wysłany: 20 Lip 2017, 13:52; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: osiem
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 19 Mar 2016,
Posty: 11
Zakładałeś nowy czy regenerowany? Dużo pierdzielenia z kalibracją?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826180 Wysłany: 20 Lip 2017, 14:35; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Podobno nowy (tak mi powiedział gościu, który go montował).
Z kalibracją nie było problemu. Po powrocie z wymiany dodatkowo poprawiłem kalibrację, bo kąt się nieznacznie rozjechał w stosunku do momentu. Wszystko śmiga jak należy :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO