You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #267040 Wysłany: 22 Cze 2009, 19:25; 
 Temat postu: Linki lewarka zmiany biegów
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
To pierwszy mój post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ;)

Od 3 dni jestem posiadaczem kropki z 2000 roku z silnikiem 1,9 JTD.
Autko super ale jak to bywa nie ma aut idealnych i dobrze bo bym nie miał co robić ;)

Ciężko chodzi lewarek prawo - lewo. Jak wyczytałem na forum to przypadłość kropek. Chcę zmienić linkę lub obie linki ale w moim sklepie usłyszałem że orginał kosztuje koło 370zł (porażka). Na allegro znalazłem ale pisze, że jest do silnika 1,2 8V i 16V. Czy pasowałaby to mojego diesla?

Poniżej link:

http://www.allegro.pl/item663753038_linka_zmiany_biegow_fiat_punto_ii_nowa_oryginalna.html

Jaki numer katalogowy powinny posiadać linki do mojej wersji silnika?
Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 

 
 Post #267057 Wysłany: 22 Cze 2009, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Ja wymieniałem w swoim... bo mi pękła i został się krop na 2 biegu, i tak przejechałem ok 20 KM... :/, mając wrzucony 2 bieg :D. Linka oryginał Fiat Lancia z allegro za 79zł i 20 przesyłka. Ogólnie to.. zajdź do ASO i się zapytaj.. i wtedy będziesz wiedział.. jaką zakupić na allegro.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267114 Wysłany: 22 Cze 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
No po przejrzeniu netu i allegro zadzwonię i podpytam chyba w serwisie.
Autko trzeba doprowadzić do porządku ;)
Zastanawia mnie jeszcze sprzęgło bo chodzi ciężej niż w Fordzie Fieście MK3 20 letniej. Znajomy twierdzi, że skoro chydrauliczne to powinno chodzić o wiele lżej. Jest kilka drobiazgów, które będę po kolei usuwał korzystając z pomocy forumowiczów.

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267125 Wysłany: 22 Cze 2009, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
Też miałem ten problem. To nie sprawa linek! Trzeba: Wyjąć akumulator, wymontować skrzynkę w której tenże siedzi i pod nią ukaże się mechanizm zmiany biegów. Trzeba toto zdemontować, przeczyścić, przesmarować i problem zniknie jak ręką odjął!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267139 Wysłany: 22 Cze 2009, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
wlodwoz dokładnie tak, a głownym sprawcą jest wodzik przykręcany na 17 klucz i z tym mniejszym jabłószkiem linki przynajmniej u mnie jest jedno większe a drugie mniejsze i chodzi o to mniejsze

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270463 Wysłany: 06 Lip 2009, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
Nie miałem czasu ale w końcu urlop i będę mógł zadbać o kropka.

Na razie naprawiłem podnoszenie w fotelu kierowcy. Teraz czas na drążek zmiany biegów. Chcę cały mechanizm wyczyścić i w związku z tym mam pytanie jak wymontować lewarek biegów?
Najpierw spod auta wymomntować osłonę, potem zdjąć linki z mocowań i co dalej?

W moim mieście zadzwoniłem do serwisu z pytaniem jakie oznaczenia mają linki to gościu powiedział, że nie wie i jak przyjadę na wymianę to sprawdzi i wymieni. Tak to nie wie i nie powie.... porażka.

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270998 Wysłany: 08 Lip 2009, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło
Rejestracja: 26 Paź 2008,
Posty: 14
A u mnie niestety pękła jedna z linek i zostalem na 3 i tak musiałem jechac 5 km do domu. a potem sie meczyłem 2 godz zeby wymatowac stara linke a nowa załozyłem w 5minut:) ale pteraz posżło by szybciej:)

_________________
Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271023 Wysłany: 08 Lip 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
elvis25 szkoda roboty zacznij od tego co pisałem wcześniej, jestem w 99%pewien że to ten wodzik jest sprawcą całego zamieszania

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271320 Wysłany: 09 Lip 2009, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
hgt131 punkt dla Ciebie ... ;)

Dziś w końcu miałem czas aby wziąść się za samochód. Wypiąłem linkę od wodzika i sprawdziłem drążek zmiany biegów ... chodził lekko. Sam wodzik chodził masakrycznie ciężko, zdemontowałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Teraz chodzi leciutko tylko mam wrażenie, że element skrzyni, który wodzik porusza po wciśnięciu do dołu nie odbija. Drążek chodzi lekko ale jeszcze nie wraca sam do końca na środkową pozycję.
Linki chodzą lekko, sącałem i czyste.

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271330 Wysłany: 09 Lip 2009, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
elvis25 nie wiem czemu ale mój typ tak ma że potrzebuje smarowania wodzika raz na 3 miechy próbowałem już wszystkich smarów od grafitowego do miedzianego i wraz sie zaciera teraz wysmarowałem sztiloskim od podkaszarki :E hehe i jest git już ponad 4 miechy

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271382 Wysłany: 10 Lip 2009, 08:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
Ciekawe ile u mnie wytrzyma :> Jak znowu zacznie ciężko chodzić to wymontuję całość i dam do znajomego tokarza to wykombinuje coś. Facet robił mi już różne klucze i narzędzia takie jak ściągacze do sprężyn. Ma talent i sprzęt to wymyśli jakieś ciekawe i długowieczne rozwiązanie ;)

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274497 Wysłany: 24 Lip 2009, 09:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 47
hmmm.. panowie moze dacie pare fotek z czyszczenie tego wodzika ? albo manual jakis :)

_________________
punto 2 1.2 8v 2000r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274566 Wysłany: 24 Lip 2009, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
Na życzenie ... ot taki krótki i prosty opis ... ;)

Image

Na powyższym obrazku zaznaczyłem wodzik, który był przyczyną ciężkiej pracy drążka zmiany biegów. Widok z pustego miejsca po wymontowaniu akumulatora.

Najpierw odkręcamy klemy z akumulatora i wymontowywujemy sam akumulator a następnie półkę na której stoi akumulator.

Wypinamy linkę od lewarka zmiany biegów (1 na zdjęciu). Najlepiej użyć małego klucza płaskiego i wsunąć go między wodzik a mocowanie linki. Linka odczepi się bez dużego wysiłku.
Następnie kluczem 17 odkręcamy nakrętkę (2 na zdęciu). Od razu powiem, że ciężko z dojściem kluczem. Ja użyłem klucza płaskiego. Prawdopodobnie śruba będzie zapieczona więc od razu lepiej prysnąć ją WD40, CX80 lub innym środkiem i jak się uda to delikatnie opukać młotkiem aby zruszać nakrętkę. Po odkręceniu nakrętki wyciągnąć wodzik w kierunku pokazanym na zdjęciu.
Wyciągnięty wodzik bierzemy na warsztat i oczyszczamy a nalot, rdzę i wszelkie zabrudzenia usuwamy. Warto też oczyścić go papierem ściernym aby był gładki. Następnie smarujemy go smarem (i tu pełna dowolność). Ja użyłem grafitowego i na razie jest dobrze.
Składamy spowrotem w całość i skręcamy. Powinien chodzić leciutko bez oporów. Zaczepiamy spowrotem linkę od lewarka zmiany biegów i sprawdzmy jak chodzi drążek.

To mniej więcej tyle z tej skomplikowanej operacji.
Dzięki dla hgt131 za wskazanie tego wodzika jako możliwej przyczyny. Inaczej wydałbym niepotrzebnie kasę na nową linkę. ;)

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274674 Wysłany: 25 Lip 2009, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
elvis25 w końcu po to mamy to forum...żeby sobie pomagać :E

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303557 Wysłany: 31 Paź 2009, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 57
Odświeżam temacik ;)

Jak to pisał hgt131 za jakiś czas wodzik znów zaczął ciężko chodzić ;(
Wymontowałęm go ponownie i wyczyściłem i przy próbie wsadzenia spowrotem okazało się, że bardzo ciężko wchodzi. Szlag mnie trafił i w nagłym napływie energii postanowiłem wymontować cały element w którym osadzony jest wodzik.

Wypiłem obie linki i usunąłem zabezpieczenia z linek i wysunąłęm je. Następnie kluczem 13 odkręciłem 3 śruby mocujące ten element do skrzyni biegów. Po wymontowaniu okazało się, że na końcach zamocowane są tuleje z tworzywa. Wystarczył papier ścierny i przeszlifowanie tworzywa tak aby oś swobodnie wchodziła ale nie miała za dużego luzu. Potem smar biały bolla i chodzi leciutko ;) Drążek nie ten sam ... pięknie wraca do środkowego położenia.
Gdyby nie nerw to pewnie bym nie wymontował elementu i nie doszedł do tego, że są tam tuleje z tworzywa.

_________________
Kropek II 2000 1.9JTD HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303565 Wysłany: 31 Paź 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
ja widziałem te tuleje ale nigdy mi się nie chciało tego wyciągać,u mnie narazie smar z podkaszarki daje rade :E jak zacznie cięzko chodzić to też sie przełamie i to wyciągne

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723119 Wysłany: 27 Mar 2014, 08:47; 
 Temat postu: Re: Linki lewarka zmiany biegów
Offline
Puntomaniak

Imię: reven
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grzechynia
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 74
Witam, doradźcie mi co może być przyczyną wypadających biegów, trzech mechaników i każdy co innego. Zacznę od początku, rok temu w zimie pojawił mi się problem z wrzucaniem biegów, ciężko chodzący lewarek. Popsikałem i było ok do momentu deszczu lub zimnych dni, wtedy ciężko, całe lato bez problemu i w tą zimę znowu się pojawił ten problem, dodatkowo po wrzuceniu wypadała mi 3 i 1 , jak przytrzymałem było ok i potem jechał dobrze a jak nie to był zgrzyt. Ale działo się to 3 razy na tydzień, czasem miesiąc ok. Ostatnio problem się nasilił, nie mogę wrzucić 3 bo odskakuje lekko i trą zębatki - przekładnie o siebie. wyczyściłem szczotką cięgna linek, ściągnąłem spękana osłonę, drobnym papierem przeczyściłem rdzę na linkach, zmieniając na różne pozycję. Nasmarowałem i olejem i smarem. Zmiana biegów jest jak nigdy delikatna ale 3 nie włożę bo wypada do połowy. Jeden mechanik dalej w zaparte że sprzęgło, drugi że sypła się skrzynia a trzeci podobnie jak tu na forum uważa że to linki, że 1 i 3 bieg są w tej samej płaszczyźnie i one nie dociągają do końca i temu odskakuje bieg. Doradźcie mi proszę co to będzie, może mieliście podobnie, żebym niepotrzebnie nie przepłacał.

Dzięki
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723414 Wysłany: 29 Mar 2014, 00:56; 
 Temat postu: Re: Linki lewarka zmiany biegów
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 22 Maj 2013,
Posty: 47
zęby przesuwki lub synchronizatora masz wytarte (albo jedno i drugie), naprawa na nowych częściach średnio opłacalna, najlepiej znaleźć całą "choinkę" gdzieś na allegro

_________________
Fiat Punto 1.8 HGT 2002r.

Pomiar 0-100 km/h | czas 1/4 mili | v-max


Góra
 Profil  
 
 
 Post #725521 Wysłany: 10 Kwi 2014, 22:54; 
 Temat postu: Re: Linki lewarka zmiany biegów
Offline
Puntomaniak

Imię: reven
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grzechynia
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 74
jednak teflon i zatarta linka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #758103 Wysłany: 10 Sty 2015, 00:46; 
 Temat postu: Re: Linki lewarka zmiany biegów
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 10 Sty 2015,
Posty: 7
Panowie! odgrzewam kotleta! - jeżeli w złym miejscu nie gniewajcie się (mój pierwszy post)

Mam sprawe mianowicie dzisiaj z rana wymianialem przekladnie kierowniczą w kropku, stara sie posypała. wyjezdzając od mechanika czułem, że biegi (lewarek) ciężko 'siedzą' na pozycji neutralnej jakby coś tam stawiało opór, ale nic wiekszego sie nie dzialo, krótka trasa. Dziś wieczorem wsiadłem w auto po przejechaniu 10 - 15 km stało się coś dziwnego lewarek skrzyni biegów przelatywał za jedynke, jak i za dwójke jakby wpadał w dziure. mogę nim wykrecać po skosie aż do mojej nogi. I Tutaj moje pytanie czy to mechanik coś spartolił? wsadzając przekladnie? obluzowal linke? czy to moze cos gorszego, tak czy siak pojade jutro do niego zeby zobaczyl co sie stalo, przed wizytą u niego wszystko grało tak wiec stawiam, że to jego wina aczkolwiek dobrze byłoby mieć jakieś spojrzenie na sprawę ze strony jakiegoś fachowca :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820246 Wysłany: 04 Mar 2017, 19:21; 
 Temat postu: Re: Linki lewarka zmiany biegów
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 416
Pomógł: 4
Jakiś czas temu znalazłem w necie taki "manual" regeneracji linek dźwigni zmiany biegów w PII
http://punto.org.pl/zrobtosam/ogolniepr ... ystkim/152

Będę chciał to u siebie zrobić, ale oczywiście znowu zabawa rozbija się o mały, trudnodostępny bzdet (tak jak np. z nakrętką wieńcową w naprawie ogranicznika drzwi, którą w końcu, po długich poszukiwaniach znalazłem w Warszawie) a mianowicie gumkę P-124 firmy POZGUM. Na allegro oczywiście tego nie ma, Intercars nie ma w ofercie, a do Poznania pory kawałek. Ktoś ma pomysł gdzie to można kupić na Mazowszu, w Warszawie?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO