|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 15:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
K3 |
#413743 Wysłany:
19 Lis 2010, 05:32; Temat postu: Rozpórka... |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
...zakładał ktoś ??
Jest jakikolwiek sens ??
_________________
|
|
Góra |
|
|
|
|
lakikwap |
#413752 Wysłany:
19 Lis 2010, 09:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
K3 wiesz przy obnizonym zawieszeniu jest większy sens niż przy standardzie, ale powinno itak wpłynać jakoś na sztywność.
Co do rozpórek (na przykładzie p2) wszystkie dedykowane nie pasuja i itak trza wiercić nowe otwory (bo w standardzie jakieś tam są już w kielichu), ale jak w gp z przypasowaniem to nie wiem.
Na allegro jest dużo jakiś ta-technix z aluminium polerowanego alee podobno (nie jestem pewien bo tak słyszałem) są tanie ok tam 200zł ale aluminium jest za miękkie i słabo ją czuć bo itak sie troche ugina. Najlepsze stalowe np. OMP albo Spraco ale tutaj już sporo drożej, ale podobno warto bo jest różnica co do aluminiowych.
Raczej powinna być ze śrubą rzymską, żeby założyć na autko i rozepchać jak najmocnej śrubą (na podniesionym aucie), ale sztywną też da rade (tylko chyba ją zrobić na wymiar wcześniej ściągnięty z auta na podniesionym aucie)
|
|
Góra |
|
|
K3 |
#413987 Wysłany:
19 Lis 2010, 22:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
_________________
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#414002 Wysłany:
19 Lis 2010, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
K3 |
#414040 Wysłany:
20 Lis 2010, 02:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
lakikwap napisał(a):
No to... kijowo...
_________________
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#414049 Wysłany:
20 Lis 2010, 08:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ta rozporka nie jest mocowana do kielicha
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
rafal-pl |
#414051 Wysłany:
20 Lis 2010, 09:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#414410 Wysłany:
21 Lis 2010, 20:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Rozpórka błotników przecież to nie spełnia żadnej roli. W GP trudno jest założyć rozpórkę ze względu na to że szyba jest mocno pochylona i kończy się niemal przy mocowaniach amorów (gniazda przysłania plastikowe podszybie, które pewnie trzeba by mocno podciąć.) [ Dodano: 21 Lis 2010 19:23 ]http://motoallegro.pl/rozporka-tylna-go ... 15278.html a tutaj możecie rozeprzeć tylne błotniki Kto to wymyśla
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#414444 Wysłany:
21 Lis 2010, 21:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
kropekGP napisał(a): przecież to nie spełnia żadnej roli
spelnia, buda jest mniej podatna na 'skrecenia', nie poprawia to prowadzenia w takim samym stopniu jak rozporka kielkichow, ale zawsze cos.
imo do sportu tak, do normanej jazdy nie,
prosty przyklad: dostajac 'strzal' w lewy bok, wszystko sie przenosi tez na prawy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#414697 Wysłany:
22 Lis 2010, 19:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
greg505 nadal sądzę że nie spełnia to absolutnie bezapelacyjnie żadnej roli. Szpilki na ścianie grodziowej zaprojektowane aby trzymać matę wygłuszającą albo będą wyginać grodź albo szybciej się ułamią. Po drugie miejsca mocowania przy błotnikach - blacha o grubości 0,6 to max - czyli znowu będzie się uginać. Ta pseudo rozpórka powoduje to że siły pochodzace od zawieszenia wytłumione przez boczne wzmocnienia wzdłuż błotników przenoszą się na drugi błotnik i ścianę grodziową. Skręcanie się nadwozia jak to ująłeś - będzie takie samo jak przed założeniem tego cuda - a to dlatego że siły skręcające muszą mieć punkt przyłożenia, gdzie w aucie takim punktem są koła, no chyba że błotniki ale to jak będziesz pchał auto ... . Celem rozpórki jest zamkniecie układu zawieszenia - tworzy się sztywna rama w kształcie prostokąta która je usztywnia - powoduje że górne mocowania amortyzatorów nie przemieszcają się (w ich granicach plastyczności) czyli utrzymują geometrię zawieszenia (kąt pochylenia i wyprzedzenia koła). Obecnie produkowane auta mają tzw ramę (przestrzenną )zawieszenia do której przykręcone są wahacze, stabilizator i przekładnia kierownicy - właśnie ta rama ma zapewnić sztywność układu zawieszenia i wyśmienicie spełnia tą rolę. Kiedyś zakładanie rozpórek do aut bez dolnej ramy nie dawało rezultatu bo i tak dół się rozchodził.
Zawieszenie z Grande
A takie pytanie z innej beczki - jak wyjąc akumulator z tą rozpórką ??
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#414703 Wysłany:
22 Lis 2010, 19:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
kropekGP dokładnie , tez tak uwarzam Wystarczy troche mech tech i wszystko jest jasne Ta rozpurka zapewni mniejsze przemieszczanie się 'fartuchów' lewego i prawego, ale czy one az tak sie ruszaja? Nie , one pracuja ale w malym stopniu, nie tak jak kielich
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
alba |
#415458 Wysłany:
24 Lis 2010, 19:36; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
W alfie mito (która ponoć ma bardzo wysoką sztywność nadwozia) przednie wahacze u dołu są spięte paskiem perforowanej blachy. Nie wiem czy jest też w GP (bo podwozie niemal takie samo) ale może coś to daje. Przechodzi to jakoś za miską olejową i troche poniżej bo przeszkadza w odkręceniu korka. Zobaczcie u siebie zawsze mozna dołozyć
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#415544 Wysłany:
24 Lis 2010, 22:41; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
K3 jak masz możliwość i zdolności manualne to możesz sam zrobić sobie rozpórkę kielichów (przednich). Ktoś na forum do mk2 robił
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
K3 |
#415613 Wysłany:
25 Lis 2010, 00:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
alba napisał(a): W alfie mito (która ponoć ma bardzo wysoką sztywność nadwozia) przednie wahacze u dołu są spięte paskiem perforowanej blachy. Nie wiem czy jest też w GP (bo podwozie niemal takie samo) ale może coś to daje. Przechodzi to jakoś za miską olejową i troche poniżej bo przeszkadza w odkręceniu korka. Zobaczcie u siebie zawsze mozna dołozyć
W Sporcie u mnie jest ta blacha...
_________________
|
|
Góra |
|
|
rav8 |
#419818 Wysłany:
07 Gru 2010, 10:49; Temat postu: Re: Rozpórka... |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: stołeczne Rejestracja: 09 Gru 2007, Posty: 19
|
K3 napisał(a): ...zakładał ktoś ??
Jest jakikolwiek sens ??
Przymierzałem się do założenia, tyle że ta którą wskazałeś jest do silników diesel'a. Pamiętaj że jak auto dostanie strzała z lewej strony to z prawej deformacje mogą być o wiele gorsze niż bez tej "rozpórki". Tak naprawdę to wygląda jak górny stabilizator tylko nie wiem czego. Naj
_________________
|
|
Góra |
|
|
ElCidX |
#822271 Wysłany:
20 Kwi 2017, 08:50; Temat postu: Re: Rozpórka... |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Odkopię trochę, a nie wie ktoś gdzie można kupić rozpórkę-wzmocnienie pod spód samochodu? https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/częśći/443/1/0/3/2Y/0/0/M11,M12,M14,M18,M20,M21,M7/0/GS/zawieszenie-przednie- numer 8 z tego obrazka. Ciężko dostać używane a sens kupowania nowej jest nikły.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|