You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #817164 Wysłany: 25 Sty 2017, 22:43; 
 Temat postu: Punto 2 1.2 8v 2001r - nie zapala
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 29 Maj 2015,
Posty: 10
Witam wszystkich,

długo minęło od moich ostatnich kłopotów, jednak teraz znów się zdarzyły.

Sytuacja wygląda tak:
jakiś miesiąc temu zaczęły się problemy z mocą (okazyjne) - od ok. 100km/h nie przyspieszał - zgasiłem, odpaliłem, było znów ok.
potem zaczął mi tak robić przy coraz mniejszych prędkościach.
W ostatnim czasie - po odpaleniu od razu brak mocy - problem ustawał jak autko się trochę zagrzało, zgasiłem i odpaliłem ponownie. Dodam ze stoi na dworze na mrozie i w ostatnim czasie bardzo mało nim jeździłem - myślałem że to może przez to...
A na koniec stracił całkowicie moc - odpalał normalnie ale po dodaniu gazu było tylko słychać taki odgłos "uuuu" zamiast wchodzić na obroty. Gdy gaz puściłem to nie zgasł, wolne obroty były, gdy trzymałem to zdechł.

Wymieniłem świece - nie pomogło. Stare świece okopcone na czarno.
Komputer zanotował błąd P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa / mieszanka za uboga lub za bogata
Skasowałem błąd - nie pomogło.

Mechanik zasugerował mi że pompa paliwa winna - wyjąłem pompe, wyczyściłem, zamontowałem spowrotem, odpowietrzyłem listwę,
wyczyściłem przepustnice, filtr powietrza jest ok. - teraz już wcale nie chce odpalić.
Po przekręceniu stacyjki pompa podaje paliwo - nie wiem czy pod dobrym ciśnieniem ale paliwo leci w listwę.

Komputer nowych błędów nie zanotował, ale teraz widać: Phonic wheel status - Faulty. Pewnie z powodu wyjęcia przepustnicy - nie chce tego resetować gdy autko nie chodzi by bardziej czegoś nie popsuć. Bez działającego silnika adaptacji i tak nie zrobię.

Kiedyś padła mi jedna cewka i chodził na 2 gary - zachowanie auta było inne stąd wykluczam cewki.

Nie mam narazie juz pomysłu co dalej z tym:
pompa - jak wykluczyć lub sprawdzić ciśnienie?
rozrząd przeskoczył? ale to by chyba problemy nie narastały z czasem tylko by przeskoczył i koniec...
chyba ze coś całkiem innego..

Proszę o pomoc,
Dzięki!

[ Dodano: 25 Sty 2017, 04:05 ]

Znajdzie się ktoś kto pomoże? :(

W każdym razie dalsza analiza:
wymieniłem wkład pompy paliwa - bez zmian.

Udało się ledwo co uruchomić silnik - odłączona pompa, przekręciłem stacyjkę i zagadał, podłączyłem pompę szybko i chodził na tyle że nie zgasł sam - czyżby go zalewało? :(

Tak chodzą wtryski - czy tak jest ok?:
https://www.youtube.com/watch?v=lDsZIjT ... e=youtu.be

Wskazania komputera w MES:
- nie pokazuje mi kątu odchylenia przepustnicy w %
- za to pokazuje kąt odchylenia przepustnicy w stopniach
- nie pokazuje mi który mam "Włączony bieg" - wiem że kiedyś mi pokazywało na MES który bieg wrzucony... jest jakiś czujnik od tego?
- gdy kręcę na rozruszniku obroty jakieś pokazuje

Jutro wrzucę screeny z odczytów po kolei przy włączonym zapłonie - może ktoś doradzi co jest ok a które wartości są nie takie..

[ Dodano: 25 Sty 2017, 22:42 ]

Screeny:
Od Tego błędu zaczęły się kłopoty:

Image

Aktualnie na wł zapłonie, na dworze jest -10C:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

- Temp wody -3 - zimno zimno na dworze... ale żeby ujemna?
- jak kręce na rozruszniku to obroty pokazuje
- Nap czujnika detonacji - różnica między cyl. 1,2 a cyl. 3,4 to normalne?
- Kąt przepustnicy pokazuje w stopniach a w % nie.. ale pokazuje więc czujnik chyba sprawny
- Pozycja silnika krokowego 147 ?
- Nap. lambda 0,000 V...
- oczekiwane obroty jałowe 1656 to coś sporo
- włączony bieg - wiem że mi to komputer pokazywał jak autko było sprawne, teraz już nie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #819811 Wysłany: 23 Lut 2017, 11:50; 
 Temat postu: Re: Punto 2 1.2 8v 2001r - nie zapala
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
Przyczyn może być sporo ale jedno mnie niepokoi mówiłeś że świece były okopcone na czarno to może świadczyć o problemie z zapłonem i stąd mogłyby się brać problemy z mocą i odpalaniem i na tym bym się skupił. Może to też być np czujnik temp. podaje do komputera złą temp i wtedy zalewa świece, sprawdź też czy nie ma jakichś problemów z dolotem powietrza bo czarne swiece świadczą też o zbyt bogatej mieszance.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819813 Wysłany: 23 Lut 2017, 12:13; 
 Temat postu: Re: Punto 2 1.2 8v 2001r - nie zapala
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
daveddk napisał(a):
Komputer zanotował błąd P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa / mieszanka za uboga lub za bogata
Skasowałem błąd - nie pomogło.

Kasowanie błędów nie naprawia elementów.
Wrzuć wykres 1 sondy lambda.


daveddk napisał(a):
- nie pokazuje mi który mam "Włączony bieg" - wiem że kiedyś mi pokazywało na MES który bieg wrzucony... jest jakiś czujnik od tego?

To wskazanie jest dla automatu. Ale znów w odczycie z MES'a widzę "usterka". Masz automat?

Sporo parametrów pokazujesz na screenach, a masz wyłączony silnik. Mimo wszystko wiele parametrów mi się nie podoba. Wiele rzeczy uszkodzonych, nieprawidłowych itp.
Sprawdź komputer.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819863 Wysłany: 01 Cze 2017, 11:32; 
 Temat postu: Re: Punto 2 1.2 8v 2001r - nie zapala
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 29 Maj 2015,
Posty: 10
Hej,

dziękuje za odp : )

nie mam automatu, jednak wiem ze komputer mi biegi pokazywał... tylko już nie pamiętam czy na włączonym silniku tylko...
Odczyty z komputera tez mi się mocno nie podobają :?

Aktualnie skupiłem się na braku kompresji - korbowód dało się ręką przekręcić :( .
Głowica zdjęta, uszczelka pod głowicą jakby przypalona miedzy cylindrami od wew. strony - przypuszczam ze stad kompresja leciała do kolektora dolotowego i przepustnica zamiast ssać powietrze to nim dmuchała.
No i z chłodnicy fontanna jak ostatnio udało się odpalić...

Głowica w każdym razie już prawie gotowa, starczy ustawić luzy na zaworach ale mam z tym problem - gdzie nie czytam to podawane są inne luzy zaworowe i już nie wiem jak ustawić, mam takie:
1. 0,45
2. 0,40
3. 0,50
4. 0,40
5. 0,36
6. 0,50
7. 0,36
8. 0,50

Zalecenia jakie znalazłem:
W: 0,4 - 0,5
S: 0,2 - 0,3
lub
W: 0,35 - 0.40
S: 0,45 - 0,50
lub
W: 0,35 - 0,45
S: 0,30 - 0,40

Dodatkowo przez ten spory zanik kompresji obawiam się o pierścienie i się nastawiam na wymianę, choć większość ludzi odradza...

Stara UPG :( :
Image

A tu zrobiona głowica :P :
Image

[ Dodano: 28 Kwi 2017, 16:07 ]

Witam po dłuższej przerwie,

wszystko pięknie poskładane, jednak nadal autko nie zapala :(

co się dzieje w tej chwili - podczas odpalania z przepustnicy dmucha powietrzem zamiast je zasysać - ustawiłem rozrząd źle?
Robiłem jak zawsze według instrukcji:
topic3610.html

W jaki sposób mogę sprawdzić komputer?

[ Dodano: 01 Cze 2017, 11:22 ]

hej,

nadal nie wiadomo co z autkiem się dzieje, u mechanika tez już było - poddał się i przyholował spowrotem :(
2x czujnik walu dol i góra - wymienione,
czujnik temp wymieniony,
cewki ok,
przepustnica zmieniona z czujnikami,
kolektor ssący zmieniony z czujnikami,
sonda jedna padła - wymieniona
komputer wymieniony
kompresja sprawdzona - jaka jest nie wiem, mechanik sprawdzał, potwierdził ze jest ok
iskra na wszystkich świecach
wtryski pracują
ciśnienie paliwa 3,5
rozrząd robiony wiele razy, ja robiłem, mechanik, jest ok
klin na wale nie zerwany
i brak pomysłów...

świece iskrzą wszystkie naraz - czy powinna być iskra na zmianę 1,4 , 2,3 ?

ma ktoś jakiś pomysł?
nadal - łapie na cykniecie, mocy nic i bardzo nierówno pracuje, po kilku sekundach gaśnie i widać/słychać wydmuch przez przepustnice/odmę na koniec
po dodaniu gazu dusi się momentalnie,
świece ciemnie lekko wilgotne, mieszanka zła

help...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824946 Wysłany: 19 Cze 2017, 14:40; 
 Temat postu: Re: Punto 2 1.2 8v 2001r - nie zapala
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 10 Mar 2017,
Posty: 104
A koło pasowe masz dobrze założone?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825021 Wysłany: 20 Cze 2017, 20:28; 
 Temat postu: Re: Punto 2 1.2 8v 2001r - nie zapala
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 29 Maj 2015,
Posty: 10
hej wszystkim,

nareszcie Punciak jeździ znowu, problem rozwiązany : ) - ostatnią usterką jaka blokowała poprawne działanie silnika był katalizator - kompletnie zapchany :/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO