Witam wszystkich,
długo minęło od moich ostatnich kłopotów, jednak teraz znów się zdarzyły.
Sytuacja wygląda tak:
jakiś miesiąc temu zaczęły się problemy z mocą (okazyjne) - od ok. 100km/h nie przyspieszał - zgasiłem, odpaliłem, było znów ok.
potem zaczął mi tak robić przy coraz mniejszych prędkościach.
W ostatnim czasie - po odpaleniu od razu brak mocy - problem ustawał jak autko się trochę zagrzało, zgasiłem i odpaliłem ponownie. Dodam ze stoi na dworze na mrozie i w ostatnim czasie bardzo mało nim jeździłem - myślałem że to może przez to...
A na koniec stracił całkowicie moc - odpalał normalnie ale po dodaniu gazu było tylko słychać taki odgłos "uuuu" zamiast wchodzić na obroty. Gdy gaz puściłem to nie zgasł, wolne obroty były, gdy trzymałem to zdechł.
Wymieniłem świece - nie pomogło. Stare świece okopcone na czarno.
Komputer zanotował błąd P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa / mieszanka za uboga lub za bogata
Skasowałem błąd - nie pomogło.
Mechanik zasugerował mi że pompa paliwa winna - wyjąłem pompe, wyczyściłem, zamontowałem spowrotem, odpowietrzyłem listwę,
wyczyściłem przepustnice, filtr powietrza jest ok. - teraz już wcale nie chce odpalić.
Po przekręceniu stacyjki pompa podaje paliwo - nie wiem czy pod dobrym ciśnieniem ale paliwo leci w listwę.
Komputer nowych błędów nie zanotował, ale teraz widać: Phonic wheel status - Faulty. Pewnie z powodu wyjęcia przepustnicy - nie chce tego resetować gdy autko nie chodzi by bardziej czegoś nie popsuć. Bez działającego silnika adaptacji i tak nie zrobię.
Kiedyś padła mi jedna cewka i chodził na 2 gary - zachowanie auta było inne stąd wykluczam cewki.
Nie mam narazie juz pomysłu co dalej z tym:
pompa - jak wykluczyć lub sprawdzić ciśnienie?
rozrząd przeskoczył? ale to by chyba problemy nie narastały z czasem tylko by przeskoczył i koniec...
chyba ze coś całkiem innego..
Proszę o pomoc,
Dzięki!
[ Dodano: 25 Sty 2017, 04:05 ]Znajdzie się ktoś kto pomoże?
W każdym razie dalsza analiza:
wymieniłem wkład pompy paliwa - bez zmian.
Udało się ledwo co uruchomić silnik - odłączona pompa, przekręciłem stacyjkę i zagadał, podłączyłem pompę szybko i chodził na tyle że nie zgasł sam - czyżby go zalewało?
Tak chodzą wtryski - czy tak jest ok?:
https://www.youtube.com/watch?v=lDsZIjT ... e=youtu.beWskazania komputera w MES:
- nie pokazuje mi kątu odchylenia przepustnicy w %
- za to pokazuje kąt odchylenia przepustnicy w stopniach
- nie pokazuje mi który mam "Włączony bieg" - wiem że kiedyś mi pokazywało na MES który bieg wrzucony... jest jakiś czujnik od tego?
- gdy kręcę na rozruszniku obroty jakieś pokazuje
Jutro wrzucę screeny z odczytów po kolei przy włączonym zapłonie - może ktoś doradzi co jest ok a które wartości są nie takie..
[ Dodano: 25 Sty 2017, 22:42 ]Screeny:
Od Tego błędu zaczęły się kłopoty:
Aktualnie na wł zapłonie, na dworze jest -10C:
- Temp wody -3 - zimno zimno na dworze... ale żeby ujemna?
- jak kręce na rozruszniku to obroty pokazuje
- Nap czujnika detonacji - różnica między cyl. 1,2 a cyl. 3,4 to normalne?
- Kąt przepustnicy pokazuje w stopniach a w % nie.. ale pokazuje więc czujnik chyba sprawny
- Pozycja silnika krokowego 147 ?
- Nap. lambda 0,000 V...
- oczekiwane obroty jałowe 1656 to coś sporo
- włączony bieg - wiem że mi to komputer pokazywał jak autko było sprawne, teraz już nie