|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 09:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Góral |
#81855 Wysłany:
15 Sty 2008, 15:12; Temat postu: Hamulce tył - kompletna wymiana |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 11 Gru 2007, Posty: 123 Pomógł: 1
|
Witam!
Ręczny od dawna mi już nie łapał albo prawie nie łapał, ostatnio urwała mi się jedna linka i ogólnie tylne hamulce to jedna wielka kiszka w moim punto więc postanowiłem zabrać się za ich wymianę (nowe linki, nowe kompletne bębny i co tam jeszcze potrzeba). Pytanie ogólne: jak się do tego zabrać?  . A dokładniej:
- jakie części kupić? Ile mnie to mniej więcej wyniesie? Słyszałem ze w Punto mk1 było kilka systemów hamulcowych, wiec jak sprawdzić jaki jest u mnie i własciwie dobrać poszczególne elementy?
- macie może jakieś manuale (wymiana kompletnych bębnów z całymi wnętrznościami, wymiana linek hamulcowych, itp.)?
Pozdrawiam [ Dodano: 15 Sty 2008 14:12 ]Błagam pomóżcie 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#82188 Wysłany:
15 Sty 2008, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Niestety jak rozbierzesz będziesz wiedział jakie szczęki są ci potrzebne. Szukanie po katalogach często kończy się pomyłką.
Jako ciekawostkę w ASO po moim numerze vin wyszło na to, że mam Punto 5 drzwi z silnikiem 55. Jak się sprzeciwiłem, że wiem co mam to wyszło to co mam czyli 3 drzwi 75.
Najbezpieczniej szczęki kupować ze starymi w ręku. Bębny raczej są takie same, linki też.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#82472 Wysłany:
16 Sty 2008, 08:38; Temat postu: Re: Hamulce tył - kompletna wymiana |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Góral_ napisał(a): - jakie części kupić? Ile mnie to mniej więcej wyniesie? Słyszałem ze w Punto mk1 było kilka systemów hamulcowych, wiec jak sprawdzić jaki jest u mnie i własciwie dobrać poszczególne elementy?
Niestety Tezet1956 ma racje.
Byłem świadkiem jak w ASO :!: mechanik dopiero z 4. (słownie: czwartym) kompletem szczęk trafił. Co ciekawe zawsze chodził do magazynu ze zdemontowaną szczęką.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#82527 Wysłany:
16 Sty 2008, 11:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ja poszedłem do sklepu i odrazu znaleźli mi szczęki jakie potrzebowałem. I różnica między szczękami polega na tym że jedne są dedykowane do układów z ABSem a drugie bez.
Co do bębnów to wybieraj takie na jakie Cię stać. Jednak hamulce tylne nie są aż tak mocno wykorzystywane jak przednie. Chociaż jeśli już robisz wszystko to można by się zastanowić nad założeniem tarcz na tył 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#82529 Wysłany:
16 Sty 2008, 11:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): hociaż jeśli już robisz wszystko to można by się zastanowić nad założeniem tarcz na tył
Tak.... piasty, zaciski, tarcze, klocki.... drooogo to wyjdzie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Emef |
#82532 Wysłany:
16 Sty 2008, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Sty 2008, Posty: 107
|
Parę dni temu robiłem 'remont' tylnych hamulców, bębny kupiłem od tego użytkownika:
http://allegro.pl/item296068135_bebny_h ... ginal.html
odebrałem osobiście, wszystko w porządku.
Warto też przyjrzeć się cylinderkom, wymieniłem, szt. 30zł
Rozpadły się też blaszki zabezpieczające, 20zł zestaw montażowy.
Szczęki już kupili mi z warsztacie, bo nie mam warunków by samemu wymienić niestety.
Niestety mimo nowych hamulców rozbiłem wczoraj przód kropka
napiszę o tym jak zrobię zdjęcia...
_________________ Fiat Punto I 55 SX 5D bye! Fiat Punto IIFL 60 3D bye! Fiat Bravo 80 16V bye! Fiat Bravo T-Jet 150 Sport
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82544 Wysłany:
16 Sty 2008, 13:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Emef napisał(a): Niestety mimo nowych hamulców rozbiłem wczoraj przód kropka Nieraz pełna spraność samochodu nas gubi. Kiedy w samochodzie jest coś nie tak to jeździmy z ograniczonym zaufaniem i to procentuje bezpieczeństwem. Podobnie jest z nowymi kierowcami. W moim środowisku ci co zdali egzamin za pierszym razem, mieli szybko kolizję. Gubiła ich pewność swojej doskonałości. dzikidaniel napisał(a): Chociaż jeśli już robisz wszystko to można by się zastanowić nad założeniem tarcz na tył Nie wiem co przepisy na to. Zwiększona siła hamowania lekkiego tyłu powinna pociągać za sobą zmianę opon na szersze. Inaczej auto za często będzie tańczyło z braku przyczepności. Zmiana opon na szersze, to zwiększenie spalania benzyny!
I po co to jak punto ze sprawnymi seryjnymi hamulcami hamuje przyzwoicie.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Góral |
#82549 Wysłany:
16 Sty 2008, 13:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 11 Gru 2007, Posty: 123 Pomógł: 1
|
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Znalazłem mechanika który mi zrobi zrobi hamulce za 100zl + cena części wiec myślę że przyzwoicie.
Emef wymieniam cale bebechy bo wszystko w środku pordzewiałe i zniszczone. Jeden cylinderek nie działa, drugi "rozpiera" tylko jedną stronę
Co do tarczy na tył to ehh - niestety brak środków finansowych póki co no i tak jak pisał Tezet1956 punciak z seryjnymi hamulcami hamuje na prawdę dobrze
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#82550 Wysłany:
16 Sty 2008, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Tezet1956 napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Chociaż jeśli już robisz wszystko to można by się zastanowić nad założeniem tarcz na tył Nie wiem co przepisy na to. Zwiększona siła hamowania lekkiego tyłu powinna pociągać za sobą zmianę opon na szersze. Inaczej auto za często będzie tańczyło z braku przyczepności. Zmiana opon na szersze, to zwiększenie spalania benzyny! I po co to jak punto ze sprawnymi seryjnymi hamulcami hamuje przyzwoicie.
Parę osób na forum miało zrobione tarcze z tyłu (o właścicielach GT nie wspominam) i nie narzekali, żeby się coś złego działo.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82606 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
A co na tym skorzystali?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#82613 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82618 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ale zachwiało to proporcję w sile hamownia między przodem a tyłem. Tył może wcześniej blokować koła i wprowadzać auto w poślizg. Hamulce to dość delikatna sprawa i w tym zakresie ja konstruktorów bym nie poprawiał. Jeśli ktoś ma ochotę na takie rozwiązanie to powinien przenieść cały układ hamulcowy łącznie z przodem, pompą i pozostałymi elementami.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#82620 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Proporcje raczej wiele się nie zmienią, ciśnienie na tył zawsze jest mniejsze, z tego co pamiętam to przy maksymalnie wciśniętym hamulcu podział jest 10:4 (przód:tył). Tarcze na pewno lepiej hamują, ale nie na tyle, by blokować się wcześniej niż przód (bo ten ma większe ciśnienie no i jest dociążony silnikiem).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82632 Wysłany:
16 Sty 2008, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
A czy fabryczny samochód Punto z kompletem hamulców tarczowych istniał? I miał na przodzie tarcze 240 mm?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#82633 Wysłany:
16 Sty 2008, 20:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82635 Wysłany:
16 Sty 2008, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
STax napisał(a): tylko, że z przodu tarcze były 257mm No właśnie!
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#82637 Wysłany:
16 Sty 2008, 20:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Tezet1956 napisał(a): STax napisał(a): tylko, że z przodu tarcze były 257mm No właśnie!
Nie wiem w czym widzisz problem. Niech napiszą ci co jeżdżą z takim systemem jak im to działa. Poza tym wiadomo, że najlepiej zrobić kompleksową przeróbkę i cały układ z GT wsadzić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82639 Wysłany:
16 Sty 2008, 20:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Cytuj: Poza tym wiadomo, że najlepiej zrobić kompleksową przeróbkę i cały układ z GT wsadzić. Właśnie to cały czas sugeruję. Domajsterkowywanie tarcz z tyłu do przednich 240 mm jest zachwianiem proporcji i może powodować niekontrolowane zachowanie samochodu.
Doświadczać można z silnikami, spojlerami, wydechem ale hamulce to sprawa życia.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#82648 Wysłany:
16 Sty 2008, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ja chciałem zakładać tarcze na tył tylko raz funduszy zabrakło a jak już miałem to nie było na czym zakładać  I proporcje się nie zmienią bo od tego jest regulator sił hamowania.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82654 Wysłany:
16 Sty 2008, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Cytuj: I proporcje się nie zmienią bo od tego jest regulator sił hamowania. Chyba nie do końca rozumiesz jego działanie, bo skąd on ma wiedzieć, że taraz ma podawać mniejsze ciśnienie na tłok niż podawał na tłoczek poprzednio. Sprawę odblokowania kół załatwił by ABS, ale większość naszych aut tego nie ma.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#82657 Wysłany:
16 Sty 2008, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Szczerze to nie wiem jak do Ciebie trafić. Spytaj się osób z tarczami z tyłu np Patryka i niech Ci powie czy tył przy ostrym hamowaniu się blokuje.
A działanie regolatora rozumne doskonale.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82660 Wysłany:
16 Sty 2008, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Chyba jednak nie masz pojęcia o regulatorze, bo on reguluje stopień hamowania tyłu w zależności od stopnia obciążenia samochodu, a nie od wydolności zacisków hamulcowych.
Na pewno takim gołosłowiem do mnie nie trafisz. Tarcze montowane fabrycznie z tyłu są w ścisłym związku z wielkością tarcz z przodu i z korektorem siły hamowania. Tarcze przednie są większe, mają znacznie większą powierzchnię tarcia i przez to silniej hamują. Zamontowanie tarcz z tyłu do standardowych 240 z przodu zmienia proporcję i jest to bezdyskusyjne, a to że ktoś tak zrobił to nie dowód że auto zachowa sie prawidłowo w skrajnej sytuacji, np na oblodzonej drodze.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#82662 Wysłany:
16 Sty 2008, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Widze, że wiesz lepiej co ja myślę i wiem niz ja sam. Nie chce się kłócic bo nie miałem z tyłu zamontowanych tarcz. Niech wypowiedzą się osoby z takim zestawem.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#82690 Wysłany:
16 Sty 2008, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Z przodu montuje się wieksze tarcze bo chyba do przodu śmigasz i to przednie koła są bardziej obciązone podczas hamowania....a do rozdzelenia siły hamowania służy regulator....są takie które pozwalają na płynną regulacje więc twoja teoria troche do mnie nie trafia Tezet1956 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82691 Wysłany:
16 Sty 2008, 23:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
skadubek napisał(a): są takie które pozwalają na płynną regulacje więc twoja teoria troche do mnie nie trafiaTezet1956 Chłopaki trochę postudiujcie pracę regulatora, bez tego nic nie zrozumiecie. Już pisałem - regulator działa na obciążenie samochodu. Gdy masz pasażerów z tyłu pozwala tylnym hamulcom mocniej hamować, gdy nie masz tył hamuje słabo. Jednak to słabo przeniesione na tarcze daje silne hamowanie, a to jest niezgodne z konstrukcją auta. Bardziej łopatologicznie nie potrafię wyłożyć, a wasz brak wiedzy z tego zakresu to zagrożenie na drodze. Jedyna nadzieja, ze stacje diagnostyczne zaczną się tej amatorszczyźnie przygladać.
Szpan w postaci tarcz przeglądających przez alufelgi zasłania wam bezpieczeństwo ruchu. Nie po to Fiat ma tory do testowania samochodów, żeby Franek spod Łomży wiedział lepiej.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|