You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Sie 2017, 16:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #815001 Wysłany: 14 Lis 2016, 17:44; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
Dokręcanie od środka, odkręcanie od zewnątrz ;)

Dokręcanie: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Odkręcanie: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 :)

... Chociaż myślę, że kolejność odkręcania nie ma istotnego znaczenia a już na pewno nie ma jak śruby wymieniamy na nowe ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 

 
 Post #820091 Wysłany: 28 Lut 2017, 17:30; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Forumowicz

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Lut 2017,
Posty: 3
Czy oddając głowicę do planowania, trzeba wymontować wałek rozrządu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820112 Wysłany: 28 Lut 2017, 21:22; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2858
Pomógł: 32
Wyjmij tylko termostat. Warto wymienić uszczelniacze trzonków zaworów. Muszę się poprawić. Jak to 8 V to chyba tak, ale najlepiej zadzwoń.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820113 Wysłany: 28 Lut 2017, 22:19; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Forumowicz

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Lut 2017,
Posty: 3
Dzięki :D Planuję razem z planowaniem zrobić pełen przegląd głowicy razem z regulacją luzów 8)

[ Dodano: 28 Lut 2017, 21:19 ]

Czy da się wyjąć głowice odkręcajac kolektor dolotowy przed jej wyjściem, jednocześnie nie ruszając krućca z czujnikiem temperatury cieczy i rurka do nagrzewnicy? Odkrecilem wszystko poza tym plastikowym czymś i okazuje się że kolektor jest jakoś z nim połączony i nie chce zejść, a mam problem go odkręcić bo się śruby obrobily :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820150 Wysłany: 01 Mar 2017, 17:54; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2858
Pomógł: 32
Do kolektora dochodzi jeszcze listwa wtryskowa. Trudno powiedzieć co blokuje, musisz oblukać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820151 Wysłany: 01 Mar 2017, 18:07; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Forumowicz

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Lut 2017,
Posty: 3
Już ogarnąłem :-) nie bawiłem się w dokręcania kolektora tylko wyjałem całość, blokował plastikowy kruciec z czujnikiem temperatury


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820964 Wysłany: 18 Mar 2017, 18:07; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 03 Paź 2011,
Posty: 702
Pomógł: 3
Panowie mam problem... nie da się odpowietrzyć układu, z nawiewów leci zimne powietrze, a silnik do osiągnięcia odpowiedniej temperatury potrzebuje naprawdę sporo sporo kilometrów. Po przejechaniu np 2km w zbiorniku wyrównawczym nie ma płynu, ale jak auto odstoi to chłodziwa jest już w normie. Spod korka non stop przy odkręcaniu wydobywa się powietrze. Stawiam niestety na UPG, jak myślicie ? Jest jakieś inne wytłumaczenie tego stanu rzeczy ? Pacjent dwójka po lifcie 1.4 16v

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic35885.html Był żółty Sound (II)
http://fiatpunto.com.pl/topic57112.html Jest czarny Sporting (IIFL)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820991 Wysłany: 19 Mar 2017, 11:24; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2858
Pomógł: 32
Jak spod korka leci powietrze, to muszą to być spaliny. Wszystko wygląda na walniętą uszczelkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #822708 Wysłany: 29 Kwi 2017, 12:15; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Kwi 2017,
Posty: 2
Fajny opis przyda sie napewno .Nie myslales zeby zrobic o tym film na youtube ?Pozdro.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826885 Wysłany: 11 Sie 2017, 11:53; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Janusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2017,
Posty: 8
Witam
P II 1.2 8v
Wszystko zrobiłem wg tutoriali z tego wątku .
Generalnie szło gładko (może poza śrubami :> )
Rozrząd zapiąłem bez większych problemów dzięki dziesiątkom porad na forum :)

Picuś glancuś , założyłem koło pasowe alternatora, czujnik położenia wału. No i nie pali :(
kręci rozrusznikiem żwawo, po jakimś czasie podśmiarduje benzyną wiec paliwo dochodzi, jest minimalna próba "zachechłania" raz na kilka obrotów wału ale to tyle.

Wczoraj musiałem sie poddać, zrobiło sie ciemno a pracuję pod chmurką

Na początek mam pytanie :
1. załozyłem koło pasowe ale nie "zapiąłem" alternatora czyli nie założyłem paska.
Czy to może być przyczyną że kropa nie odpala ? bo na zaprzyjaźnionym forum przy zupełnie innym temacie znalazłem coś takiego :cytuję "z wyjętym alternatorem nie odpalisz auta . Przynajmniej tak jest w punto 1.2 8v. "
cos wiecie na ten temat ?
bo jeśli to prawda to wiem gdzie szukać ale jesli nie to bez sensu zakładać pasek dociagać itp zeby za chwile znowu zdejmować i szukać gdzie indziej .

2. Czy dobrze myśle że "lekkie przestawienie paska" (wczoraj nie mogłem sprawdzić - ciemno ) spowodowało by marną pracę silnika ale jednak pracę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826918 Wysłany: 12 Sie 2017, 22:01; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2858
Pomógł: 32
Coś nie zgrałeś. Albo masz przestawiony rozrząd, albo żle założyłeś koło pasowe. Na kole pasowym jest malutki otwór na klin, który jest wbity w koło rozrządu. Musi to być zgrane. Inaczej nie zapalisz. Pasek może być zrzucony, nie ma to znaczenia. Ważne, aby kable były podłączone, bo zrobisz zwarcie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826956 Wysłany: 14 Sie 2017, 06:44; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 10 Mar 2017,
Posty: 32
Dokładnie. Miałem to samo w 1.4. Koło pasowe było o jeden obrót przekrecone w stosunku do koła rozrządu. Tylko że u mnie już klina nie było więc robiłem metoda prób i błędów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826987 Wysłany: 14 Sie 2017, 21:03; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12182
Pomógł: 45
Czujnik położenia wału korbowego/wałka rozrządu dobrze podpięty? (Nie będzie iskry... ale też nie powinny pracować wtryski więc raczej iskra będzie skoro wtryski pracują)
Jeśli jest iskra to przewody WN będą źle podłączone.
Auto powinno odpalić bez napędzania alternatora (przynajmniej moje bez problemu odpalało), tylko wspomaganie nie będzie działac.

[ Dodano: 14 Sie 2017 20:58 ]

Janusz.Sidorczuk napisał(a):
jest minimalna próba "zachechłania" raz na kilka obrotów wału ale to tyle.
Mi to wygląda na pierwszy rzut oka na źle podłączone przewody WN. Ale Wszystkie ;) Czyli przewody z cewki nr 1 podłączyć do cewki nr 2 i odwrotnie (lub przewody na niskim napięciu podłączone nie do tych cewek co trzeba - efekt ten sam ;) ).

Raz tak miałem jak przy wymianie świec kompletnie mi się potemtegowała kolejność przewodów.... ;) Kręcił kręcił raz na x obrotów "zakaszlał" i kręcił dalej.

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826994 Wysłany: 14 Sie 2017, 22:47; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Janusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2017,
Posty: 8
Dla potomnych. Pomyliłem rozrząd . Korbowód o jeden obrót za daleko:) czyli o 180 stopni, nie wiem jak to sie stało. Po prawidłowym ustawieniu rozrządu szarpnął jak głupi :) Trochę zadymił na biało przestał , wentylator ruszył wszystko gra. Poza tym ze przy Zdejmowaniu kolektora wylotowego puściło sitko na wydechu ale to korozja. Taśma aluminiowa do czasu dostarczenia rurki z Allegro i dobrze będzie ! Co do tutoriala świetny opis ale dla niedoświadczonych takich jak ja trzeba dodać : odkręcanie niektórych drób to mordęga. Zestaw dobrych narzędzi obowiązkowy. Dużo siły i cierpliwości bo mi z łapa trzy godziny zeszły . Pozdrawiam forumowiczow


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO