You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #827485 Wysłany: 26 Sie 2017, 19:55; 
 Temat postu: PII 1.2 16v - zakres otwarcia przepustnicy wg MES
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Mógłby mi ktoś sprawdzić zakres otwarcia przepustnicy na wyłączonym silniku wg MES przy braku wciśnięcia pedału gazu i przy wciśniętym maksymalnie. Czy w pełnym zakresie wciśnięcia pedału kąt się zmienia?

U mnie wartość "kąt przepustnicy" waha się między 7,90 a 24,97, a wskazanie się nie zmienia od mniej więcej wciśniętego pedału do połowy. Dziwnie to wygląda w MES.
Natomiast podczas jazdy nie zauważyłem spadku osiągów podczas przyspieszania nawet gwałtownego.

Z góry dzięki za info jak to u Was wygląda.

Załącznik:
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG [ 10.71 KiB | Obejrzany 1384 razy ]


Czy kwestia wyłączonego silnika może tu mieć znaczenie?

[ Dodano: 26 Sie 2017 12:05 ]

Dodam, że sprawdziłem odczyty, gdyż od pewnego czasu zauważyłem, że podczas jazdy (tylko podczas jazdy) np. z prędkością 50 km/h na 3 biegu delikatnie odejmując gaz następuje szarpnięcie w górnym zakresie pracy pedału gazu, tak jakbym nagle zdjął nogę z gazu. Po chwili więc delikatnie dodaję i w jednym momencie jest szarpnięcie jakby samochód w jednej chwili zaczynał wyrywać do przodu. W pewnych sytuacjach chcąc utrzymać stałą prędkość (te 50 km/h to dobry przykład) minimalnie dodając lub odejmując gazu po prostu jest szarpanie na zmianę (albo przyspieszasz, albo zwalniasz, nie da się utrzymać stałego tempa na płaskim). Raz przyspiesza, a za chwilę hamuje. O ile dobrze pamiętam zawsze to było płynne i niewyczuwalne.
Trochę to przypomina problem z potencjometrem, gdyby w górnym zakresie pedału gazu brak było sygnału i ten się zaczynał dopiero od pewnego momentu.
No ale np. podczas postoju z uruchomionym silnikiem obroty elegancko delikatnie rosną i delikatnie maleją. Problem z potencjometrem powinien być wówczas wyczuwalny.
Dziwi mnie też powyższe dziwne wskazanie MES'a. Gdyby przepustnica faktycznie się otwierała do tych ok. 24*, to ruszając gwałtownie powinien być zamuł, a tego nie ma. Nie wiem też jak to jest z brakiem ruchu przepustnicy (wg MES) mniej więcej od połowy wciśniętego pedału gazu => fakt, że sprawdzane przy wyłączonym silniku, ale chyba mimo wszystko przepustnica powinna się wychylać.

[ Dodano: 26 Sie 2017 19:55 ]

Dostałem odpowiedź na moje pytanie (dzięki Thomas) :)
Wyniki jak u mnie, tzn. przy wyłączonym silniku przepustnica się otwiera do ok. 25*, pracuje do połowy wciśnięcia pedału gazu i podobny jest kąt otwarcia w pozycji spoczynkowej.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO