You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Lis 2017, 07:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #828087 Wysłany: 11 Wrz 2017, 13:53; 
 Temat postu: Punto 2001 1.2 8V - Nierówne obroty, niedopala paliwa.
Offline
Puntoświr

Imię: Ariel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 19 Lis 2013,
Posty: 202
Dzień dobry
Samochód na benzynie jedzie raczej OK, czasem szarpie przy przyśpieszaniu. Po wrzuceniu na luz obroty nie spadają od razu. Spadają do 2 tyś - 1.5 - 1 tyś i powoli dążą do około 850.
Komp wywalił błąd sondy lambda, wymieniłem pierwszą sondę i na drugi dzień znów błąd. (sondę wykręciłem z mojego punto 1.1 które idzie na żyletki)
Dziś chciałem podmienić sondę za katem, ale wyszła razem z gniazdem i kawałkiem rury, dopiero jutro wspawam nowe gniazdu i założę drugą sondę.
Pytanie: Co może powodować takie obroty i smród niedopalonego paliwa?
Obie sondy były aż czarne i teraz nie wiem czy były czarne od złego spalania i się zepsuły i złe spalanie jest bo się zepsuły.
Jak sprawdzić wtryski ?
Mam laptopa OBDII na usb piwo i wolny czwartek
Jakieś pomysły?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #828105 Wysłany: 11 Wrz 2017, 20:58; 
 Temat postu: Re: Punto 2001 1.2 8V - Nierówne obroty, niedopala paliwa.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017,
Posty: 56
U mnie sondy wykręcane około miesiąca temu wyglądały tak

Image

a tu widać nagar który mógł tłumić sonde

Image

Przede wszystkim wyciągnij element z krokowcem i go wyczyść porządnie, wiem że nie da się go wyciągnąć ale jest miejsce na dojście w 3/4 do trzpienia i można go oczyścić nawet dookoła wystarczy patykiem do uszów zagiąć końcówkę i czyścić czarny nalot. U mnie zdecydowanie pomogło trzyma ładnie 800 obrotów i już nie szarpie na 2 biegu gdy dojeżdżam do czerwonego światła. Tak samo przepustnica u mnie była delikatnie zasyfiona, również pomogło, obroty spadają tak jak powinny odrazu do 800. Kolejne miejsce to czujnik położenia wału, wystarczy oczyścić ze wszelkiego syfu. Po tym można zobaczyć jak wygląda efekt. Jeśli coś się poprawiło to tym lepiej dla Ciebie a to nic nie kosztuje. Paliwo również czasami wyczuwałem, teraz przez jakiś czas nie wyczuwam tego smrodu.

Następnie sprawdzić miernikiem kostki czy mają poprawną oporność, gdzieś tu na forum jest mały poradnik. Napewno sprawdzić jak wygląda filtr powietrza. A co do moich sond to zamieniłem miejscami i działają prawidłowo a że są również czarne jak Twoje to tak widać powinny wyglądać.

Sprawdź również jak z napięciami na sondach, muszą oscylować w granicach 0,1 V - 0,8 V jedna jak i druga po zagrzaniu silnika.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828107 Wysłany: 11 Wrz 2017, 21:57; 
 Temat postu: Re: Punto 2001 1.2 8V - Nierówne obroty, niedopala paliwa.
Offline
Puntoświr

Imię: Ariel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 19 Lis 2013,
Posty: 202
Dziękuję za odpowiedź. Moje sondy czarne jak i Twoje, ale wywalało mi błąd grzałki więc podmieniłem.
Pisząc kostki, masz na myśli cewki ? Rezystancja pętli pierwotnej powinna wynosić chyba w okolicach 16k ohm ?
Przepustnice wyczyszczę, jak wspawam to cholerne gniazdo i po podmianie drugiej sondy nic nie pomoże.
Świece kupiłem denso i zmieniłem przerwę na 0,75
Napięcie na sondach sprawdzę ecuscan?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828119 Wysłany: 12 Wrz 2017, 11:48; 
 Temat postu: Re: Punto 2001 1.2 8V - Nierówne obroty, niedopala paliwa.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017,
Posty: 56
U mnie oporność obydwóch grzałek to 0,11 Ohm, myślałem że to troche za dużo bo powinno być 0,5 Ohm ale jak obydwie miały tak samo to uznałem że widoczne nie każda ma tak jak piszą w necie. Tak miałem na myśli cewki, nie wiem czemu napisałem kostki. Pierwotna wyniosła u mnie na obydwóch 0,5 Ohm z tym że miernik już sam w sobie pokazuje 0,6 więc tym samym wychodziło mi 0,11 co było oczywiście poprawne na 0,5 Ohm. Na wtórnym również poprawnie czyli 7,1 - 7,3 Ohm. Napięcie u mnie pokazuje program na smartfonie Piston gdzie Torque nie potrafi. Zmierzyłem również miernikiem, zdrapałem troszkę izolacji z odpowiednich kabli i sondy do żył, również wyszło tak samo jak pokazał Piston.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO