You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #823760 Wysłany: 20 Maj 2017, 17:22; 
 Temat postu: Sonda lambda/olej/przerywanie/szarpanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Cze 2016,
Posty: 32
Witam. Chciałbym opisać mój problem z Kropkiem
Poniżej wypiszę całą specyfikacje która usprawni znalezienie problemu.

Silnik 1.2 8v
Przebieg - za chwilkę 180tysięcy
Rozrząd zmieniany 2/3 miesiące temu (kompletny)
Olej Mineralny zmieniany w zeszłym roku - Orlen Platinium Mineral 15W40 (zalany z powodu iż nie wiedziałem jaki był zalewany wcześniej a ten który zlewałem był czarny jak smoła, przepracowany z 20/30tys)
Filtr powietrza zmieniany w zeszlym roku
Filtr oleju FILTRON zmieniany w zeszłym roku
Świecie BKR5EZ NGK odstęp 0,9mm zmieniane w zeszłym roku
Przewody w dobrym stanie nie zmieniane
Nowy akumulator z grudnia
Cewki zapłonowe, jedna nowa, druga sprawna ( czasy ładowania cewek 1- 2,300ms 2- 2,500ms )
Przeczyszczony map sensor sprayem do elektroniki
Nie pomierzone wtryskiwacze
Dorobiona masa do silnika z uwagi na spadki napięć ładowania
Nie zmierzony czujnik temperatury
Pękniety katalizator na spawie, szczelina wielkości 0,5mm/1,5 w zależności od położenia
Nie wiem czy są oryginalne boscha lambdy gdzieś są jakieś oznaczenia to sprawdzę
Po odłączeniu sondy "check" się nie zapala wydaje mi się że chodzi tak samo po odłączeniu
Pompa paliwa słychać jak już rzęźi, przy wymianie wyczyszcze bak caly i filterek
Oleju na 10tys kilometrów dolałem z 200ml
Płynu chłodniczego nie ubywa
Po odpaleniu czuć zapach benzyny niedopalonej
Wyczyszczona przepustnica


Poniżej info z FiatEcuScan
https://zapodaj.net/images/de21953927e13.png
https://zapodaj.net/images/2912365aa3a0a.png
https://zapodaj.net/images/aba108fc96dc6.pngy
https://zapodaj.net/images/2ce6e287f5720.png
https://zapodaj.net/images/d1395d8fc66d9.png
https://zapodaj.net/images/d1395d8fc66d9.png


A mój problem objawia się następująco:

Niekiedy rano jak odpalam i jadę pod górkę zdaża mu się przydławić ale po chwili jedzie i już się potem nic nie dzieje
Po odpaleniu czuć niespalone paliwo
Dość wysokie spalanie za 50zł robie 100km więc 10l/100km przy lekkiej nodze
Czasami po nagłym naciśnięciu gazu do końca przydławi się i dopiero wkręca się na obroty, a czasami bez przydławienia
Po postoju całodniowym rano kręci dosyć długo w porównaniu do kręcenia np po 5 minutach od odpalenia
Gdy ruszam na jedynce i trzymam go na jednych obrotach np. 2tys to mimo trzymania pedału w tej samej pozycji szarpie
Przy zmianie na 2 poszarpuje mniej na 3 na 4/5 nie wyczuwam tego (sprzęgło się nie ślizga) natomiast po wcisnieciu sprzęgła ustaje taki delikatny szum, nie sprawdzałem oleju w skrzyni, bedę musiał go wymienić
I jeszcze jeden problem może on też wynika z niskiego poziomu oleju albo kończacym sie smarem w linkach biegów, w upalne dni po postoju biegu wchodzą gładko, natomiast po jeździe w mieście w upalny dzień po jakimś czasie zaczyna lewarek ciężko chodzić, jak się ostudzi to znowu chodzi gładko

W dodatku mam pytanie odnośnie oleju, niedługo czas zamiany oleju bo 10tyś poszło, filtr oleju zakupię firmy MANN do kropki natomiast zastanawiam się co z olejem, zmienić na 10w40 półsyntetyk? W zimę na tym mineralnym 15W40 z Orlena cieżko mu się odpala.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #827370 Wysłany: 23 Sie 2017, 01:14; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda/olej/przerywanie/szarpanie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Robert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 20 Paź 2015,
Posty: 18
Podpinam się pod to też to mam (olej w skrzyni mam pełen więc to nie to)
"I jeszcze jeden problem może on też wynika z niskiego poziomu oleju albo kończacym sie smarem w linkach biegów, w upalne dni po postoju biegu wchodzą gładko, natomiast po jeździe w mieście w upalny dzień po jakimś czasie zaczyna lewarek ciężko chodzić, jak się ostudzi to znowu chodzi gładko"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828396 Wysłany: 18 Wrz 2017, 21:16; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda/olej/przerywanie/szarpanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Cze 2016,
Posty: 32
Ja nasmarowałem pod osłoną linek (przy skrzyni biegów) najpierw tawotem ale od temperatury tawot sztywniał i znów ciężko chodziły, papier 1500 żeby rdzę z linki zetrzeć + na to smar do łancucha w sprayu (wd40/penerus itp) coś tłustego i biegi wchodza jak w masło


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO