|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 10:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
redmim |
#829324 Wysłany:
15 Paź 2017, 13:05; Temat postu: Nieszczęsne ogrzewanie i co to za wtyczka |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Lip 2017, Posty: 29
|
Witam forumowiczów
Punto z silnikiem 1.2 60KM. Nie moge dojść do ładu z ogrzewaniem i układem chłodzenia. Chłodnica jest nowa. Objawy nie grzeje w srodku. Termostat sprawny. Zarówno górna i dolna rura od chłodnicy ciepła. Termostat ładnie otwiera i przepuszcza. Gumowe rurki które wchodzą do nagrzewnicy ciepłe. Spuściłem płyn chłodniczy i wsadziłem rurke do nagrzewnicy i przedmuchałem. Czy opór powietrza podczas przedmuchania powinien byc duzy?
Potem zalałem preparatem do czyszczenia chłodnic pochodził z 30 40 min czysto było w środku bez syfu. Zalane pod sam korek. Korek odkręcony by powietrze uchodziło z układu.
Nadal nie grzeje. Jakieś sugestie?
i dodatkowe dwa pytania czy przed nagrzewnicą na rukach znajduje sie jakiś zaworek regulujący przepływ? I co to za wtyczka?
pozdrawiam
Red
Załączniki: |
wtyczka.jpg [ 77.96 KiB | Obejrzany 2704 razy ]
|
ogrzewanie.jpg [ 107.64 KiB | Obejrzany 2704 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#829331 Wysłany:
15 Paź 2017, 13:59; Temat postu: Re: Nieszczęsne ogrzewanie i co to za wtyczka |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14384 Pomógł: 128
|
Czy wykluczyłeś problem z regulacją nawiewu ciepłe/zimne?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
redmim |
#829334 Wysłany:
15 Paź 2017, 15:23; Temat postu: Re: Nieszczęsne ogrzewanie i co to za wtyczka |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Lip 2017, Posty: 29
|
Tak Regulacja nawiewu działa poprawnie. Jednak dzis (przed chwila) po lekkim poruszaniu "zaworka" ktróry jest na zdjeciu post wyżej pierwsza rurka wchodząca do nagrzewnicy jest tak samo ciepła jak te w głównym obiegu, wylot jest znacznie mniej ciepły. Wychodzi na to ze jednak nagrzewnica. Stad moje wcześniejsze pytanie jak duży opór podczas przedmuchiwania stawia nagrzewnica. I do czego on służy?
Red
|
|
Góra |
|
|
rafisz |
#829361 Wysłany:
15 Paź 2017, 20:23; Temat postu: Re: Nieszczęsne ogrzewanie i co to za wtyczka |
|
|
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 737 Pomógł: 36
|
redmim napisał(a): I do czego on służy? chodzi ci o ten zaworek? - to odpowietrznik, przy zalewaniu układu trzeba go popuścić, a nagrzewnicę najlepiej potraktuj wężem z woda, powietrzem nie wypłuczesz osadów
|
|
Góra |
|
|
redmim |
#829454 Wysłany:
17 Paź 2017, 15:37; Temat postu: Re: Nieszczęsne ogrzewanie i co to za wtyczka |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Lip 2017, Posty: 29
|
witam
Dalsze boje z nagrzewnicą - Przed chwil - po przepłukaniu układu woda nagrzewnicy (wąż ogrodowy do środka i płuczemy) - chyba jest drożna bo woda wylatuje z drugiej strony. Skręciłem układ, zalałem wodą i stwierdziłem ze zobaczymy jak teraz pracuje. I objawy są dziwne.
Temperatura w układzie szybko wzrasta osiąga poziom optymalny (środkowe pole na wskaźniku temperatury) i załącza sie wentylator. Po 5-7 minutach skokowo wskaźnik przeskakuje z położenia minimum do optymalnego wcześniej tego nie było. Po chwili rosnie dalej. Nie sprawdzałem dokąd wzrośnie temperatura. Wyłączyłem silnik.
Po zalaniu pod korek pompa wody pracuje bo ubywało wody gdy rozprowadzała wodę po układzie.
Jakieś sugestie?
Red
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#829658 Wysłany:
20 Paź 2017, 18:41; Temat postu: Re: Nieszczęsne ogrzewanie i co to za wtyczka |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Po pierwsze silnik na wolnych obrotach długo się nagrzewa i to daje do myślenia. Po drugie albo masz zapowietrzony układ, albo masz walnięta uszczelkę głowicy. Jeżeli woda normalnie przelatuje przez nagrzewnicę, tzn że masz układ zapowietrzony i dlatego nie grzeje. Pytanie co zapowietrza.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|