You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #829744 Wysłany: 22 Paź 2017, 23:54; 
 Temat postu: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 26 Sie 2017,
Posty: 15
Witam,

już dosyć długi czas borykam się z tym problemem, mianowicie auto po dłuższym postoju (np. noc) nie odpala, tzn. za pierwszym nie odpali, dopiero za drugim lub trzecim razem. Natomiast gdy to nastąpi to silnik zaczyna się jakby dusić, obroty spadają na niskie i zaczynają falować i auto nie reaguje na gaz (tzn. czasem zareaguje, czasem nie) i to trwa tak 10-15 sekund i nagle wszystko jest okej.

Byłem u mechanika... auto zostało na 3 dni. Podpiął pod komputer, sprawdzał listwę wtryskową, sprawdził świece, w końcu udało mu się ustalić, że winna rzekomo jest pompa paliwa (wymieniałem 2 miesiące temu, co prawda nie na jakąś super bo za 250zł, ale wymieniałem) i sonda lambda, która miała zwarcie do masy. No dobra, więc wymienił sondę, wymienił pompę na nową BOSCHa za 450zł, skasował mnie łącznie na 900zł.

Dało to jednak mały efekt, ponieważ co prawda częściej odpala już za pierwszym, ale równie często zdarza się odpalanie za 2 razem. Nie zostało wyeliminowane to, że silnik się dusi i falują obroty tuż po odpaleniu... Nie wiem co jest przyczyną, rzekomo powinno być wszystko okej.

Moje pytanie, żeby teraz nie jechać na ponowną "diagnozę" u mechanika, chciałbym raczej pójść i powiedzieć co ma zostać wymienione, bo nie widzi mi się naliczanie mnie na 1000 zł co wizytę.

Osobiście typuję czujnik położenia wału, ale nie wiem, może ktoś już tutaj miał taki problem? Dodam, że jak odpalałem auto raz od "plaka" to odpalił za 1 razem od strzała i się nie dusił. Wskazywałoby na to, że problem jest z układem paliwowym, no ale ciśnienie na listwie ok, sama listwa też, pompa nowa, sonda lambda nowa, świece ok... nie mam pojęcia o co może chodzić.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #829747 Wysłany: 23 Paź 2017, 00:22; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
może brudne wtryski ?
jaki masz przebieg i gdzie tankujesz ?
zalecił bym wlać dodatek do paliwa czyszczący wtryski ale z drugiej strony powinien wyskoczyć bład na komputerze

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829755 Wysłany: 23 Paź 2017, 08:02; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 26 Sie 2017,
Posty: 15
Niby wtryski okej, ale nie zaszkodzi wlac ten dodatek do paliwa...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829762 Wysłany: 23 Paź 2017, 11:08; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Pierwsze co proponuje zakręcić zawór przy butli, wypalić lpg i spróbować rano odpalić czy problem nadal będzie występował. Jeśli problem zniknie to albo reduktor puszcza lpg, albo wtryski lpg.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829763 Wysłany: 23 Paź 2017, 11:17; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Obadaj jeszcze regulator ciśnienia paliwa czy dobrze działa , niedawno abovePL miał podobne problemy w GP i podobno jego wymiana pomogła ;)
Jeśli dusi przy porannym kręceniu tzn. ,że dawka startowa zależna od pierwszych obrotów wału zalewa silnik.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829802 Wysłany: 23 Paź 2017, 22:06; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 26 Sie 2017,
Posty: 15
Podpiąłem pod kompa, wywaliło dwa błędy:

1) U1600 - Immobilizer
2) U1702 - węzeł wspomagania na szynie CAN, NGE-NCM (błąd w komunikacji wspomagania z ECU silnika)

Hm, z tym immo by się zgadzało to, że nie odpala, ale czemu nie odpala tylko po nocy a nie na przykład w ciągu dnia, gdy normalnie go eksploatuje? Ktoś się orientuję ile naprawa immo może wynosić? widełki jakieś?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829822 Wysłany: 24 Paź 2017, 14:29; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017,
Posty: 158
Pomógł: 3
U mnie myślałem że nie mam immo ale jednak jest i jakoś tydzień temu miałem pierwszy raz okazje się o tym przekonać. Rano wsiadam, przekręcam kluczyk a pompa nic nie buczy. Ponowna próba i już widzę że kluczyk code nie znika i odrazu wiedziałem że to problem z immo U1600. Poruszałem kablami przy kompie, wypiałem minusową kleme z aku na dosłownie 1 sekunde i po tym immo załapał. Piszą ludzie aby kupić kompa bez immo i to załatwi sprawe, koszt pewnie jakieś 100 - 150 zł.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829832 Wysłany: 24 Paź 2017, 21:27; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
2 lata temu jak zdarzyło mi się mieć problem z immo, nie gasła kontrolka immo po przekręceniu zapłonu to wymieniłem akumulator i problem znikła. Ok 3 miesiące temu, zdarzyło mi się ponownie. Wyczyściłem cewkę od immo i połączenie wtyczki z cewką i problem znikł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829911 Wysłany: 26 Paź 2017, 16:45; 
 Temat postu: Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017,
Posty: 158
Pomógł: 3
A cewka z immo jest pod obudową stacyjki tak ? Bedzie problem z rozebraniem dolnej obudowy ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO