You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Lis 2017, 11:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #830619 Wysłany: 08 Lis 2017, 21:16; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Gru 2014,
Posty: 109
adamcior, Napinacz wymienię w tą sobotę, ponieważ jak na złość, nie mogłem dostać u siebie w miejscowości nowego od ręki, a musiałem wracać do stolicy, a wymiana paska była nie planowana i bardzo spontaniczna. Ale po obejrzeniu obecnego napinacza uważam, że niestety nie w nim leży problem. Tylko fakt faktem przy moim przebiegu alternator może się powoli poddawać, w sumie wiele osób wymieniało już po 5 latach użytkowania a u mnie 9 i 235tys nalotu i nadal ładuje :)

_________________
Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii:)

topic49781.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #830620 Wysłany: 08 Lis 2017, 21:18; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 550
Pomógł: 6
adamcior, oj tam 105 amperowy idzie wyrwać za nie całe 500 nie jest tak źle 8) http://twojeczesci24.pl/produkt/DENSO-DAN599-Alternator

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830621 Wysłany: 08 Lis 2017, 21:24; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Gru 2014,
Posty: 109
Plus zawsze można rozważyć regenerację, jeżeli obudowa nie jest pęknięta :)

_________________
Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii:)

topic49781.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830624 Wysłany: 08 Lis 2017, 21:28; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 576
Pomógł: 3
cedec1, a w evo ze S&S nie jest ten 120A ? a ten to już koszt bliższy tysiąca...
Szybko by ten alternator poleciał, 6 lat i 76 tyś ?
Rafal1995, Od góry patrzyłem to obudowa cała :D nie wiem jak od dołu

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830626 Wysłany: 08 Lis 2017, 21:33; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 550
Pomógł: 6
nie wiem jak w evo ale gp najmocniejszy jest 105A mój jest tak pęknięty że tylko z kanału widać od spodu auta na alternatory nie ma reguły jednemu wytrzyma 2 lata a drugiemu 10 i przebieg ma tu małe znaczenie on po prostu gnije od środka i rozsadza obudowę

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830645 Wysłany: 09 Lis 2017, 09:07; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 602
Pomógł: 16
Jak już zdejmiesz ten pasek to pokręć ręcznie kołami pasowymi, z wyjątkiem wału korbowego :lol: (napinaczem też).
Sprawdź czy nie mają oporów i luzów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830650 Wysłany: 09 Lis 2017, 11:12; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Gru 2014,
Posty: 109
misci, A sam alternator powinien stawiać spory opór, czy nie?

_________________
Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii:)

topic49781.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830654 Wysłany: 09 Lis 2017, 12:04; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 602
Pomógł: 16
Alternator przy pokręcaniu ręką nie powinien dawać większego oporu niż opór w łożyskach i bezwładność wirnika. Jednym słowem powinien się kręcić swobodnie. Podkręcony mocniej powinien pokręcić się jeszcze rozpędem. Powinien kręcić się dość cicho, ale z uwzględnieniem tarcia szczotek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830664 Wysłany: 09 Lis 2017, 14:31; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Gru 2014,
Posty: 109
No to chyba szczerze mogę uznać, że mój nadaje się już do śmieci :(

[ Dodano: 09 Lis 2017, 13:31 ]

No to chyba szczerze mogę uznać, że mój nadaje się już do śmieci :(

_________________
Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii:)

topic49781.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830671 Wysłany: 09 Lis 2017, 17:26; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 576
Pomógł: 3
Pasek zdjąłem dzisiaj, niestety chyba nie tutaj pies pogrzebany. Alternator jak i wszystkie łożyska chodzą beż zadnego oporu i nie mają luzów, sprężarka klimatyzacji również. Bez altka komputer automatycznie podnosi obroty na 1100 i na postoju może tego nie odczuwa się, ale podczas jazdy tak jak wcześniej czuć szarpnięcia, tak samo przy wydechu nasłuchiwałem to tak jak by wypadał zapłon. Gdzie tu szukać dalej ? Czujnik spalania stukowego w drodze...

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830684 Wysłany: 09 Lis 2017, 23:17; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 02 Lis 2017,
Posty: 6
Pomógł: 1
Ile to auto ma przejechane? Jak można to zrób wykresy pozycji wałka/wariatora itp. Potem na spokojnie możesz je przeanalizować czy w czasie szarpniecia nie ma jakiegoś skoku któregoś parametru.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830688 Wysłany: 10 Lis 2017, 03:13; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 576
Pomógł: 3
marceli2, 76 tys przejechane, wróce z pracy to popoludniu wrzuce wykresy

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830921 Wysłany: 14 Lis 2017, 23:59; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Gru 2014,
Posty: 109
adamcior, I co tam jak tam?

_________________
Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii:)

topic49781.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830926 Wysłany: 16 Lis 2017, 21:01; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 576
Pomógł: 3
Prace chwilowo stanęły z braku czasu, dzisiaj postaram się coś podziałać, wymienię na początek czujnik spalania stukowego i dodatkowo mam problem z czujnikiem położenia biegu jałowego ( błąd P1305 - nie dzała S&S i wywala check silnika) , dzisiaj też do niego zajrzę to tak na rozgrzewkę :D jak to nie przyniesie efektów będę kombinował cewki na podmianę :D

[ Dodano: 15 Lis 2017 18:21 ]

Wymieniłem czujnik spalania stukowego, bez zmian, stary był sprawny, na nowym tak samo nie pokazuje żadnego napięcia w FESie. Dobrałem się również do czujnika położenia lewarka, nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale mam wrażenie że jakiś części brakuje na tym czujniku czy się rozsypały czy co :D wstawię potem zdjęcie, póki co wyjąłem i czas przeszukać allegro w poszukiwaniu nowego jednakże myślę że ten błąd, nie ma nic wspólnego z szarpaniem silnikiem, jedynie S&S nie działa i wywala przez to check

[ Dodano: 16 Lis 2017 20:59 ]

Dzisiaj podmieniłem cewki, niestety efekt taki sam :D Zmierzyłem również napięcie ładowania bo może i regulator napięcia powodowałby takie szarpnięcia ale cały czas 14V. Jakieś pomysły jeszcze poza centralką wtrysku ? :mrgreen:


Załączniki:


_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html
Góra
 Profil  
 
 
 Post #831064 Wysłany: 18 Lis 2017, 17:53; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 02 Lis 2017,
Posty: 6
Pomógł: 1
Ja dzisiaj też wymieniłem czujnik spalania stukowego i dalej jest tak samo. Raczej już wszystkie czujniki i elementy wykonawcze przeglądnąłem lub podmieniłem i pozostaje mi tylko wymiana softu w ecu. Co od początku ale po cichu chodziło mi po głowie, tylko że tego nie zrobię sam. Mam magika co by mi to zrobił ale w swoich "zbiorach" nie miał mapy do takiego sterownika. Wstępnie jestem umówiony do innego na czwartek i zobaczymy co z tego wyjdzie.
adamcior u Ciebie podejrzewam że "bajzel" robi bardziej to przestawienie wałka niż centralka. Wcześniej już chyba pisałeś że wariator już był czyszczony. Może on się w pewnym momencie przestawia i ecu próbuje wyrównać obroty i stąd to szarpnięcie. Ja bym zaczął od analizy wykresów danych związanych z wałkiem, regulatorem faz rozrządu itp. czy jest jakiś nagły skok w momencie szarpnięcia. I jeszcze jedno czy to szarpnięcie występuje tylko raz parę sekund po odpaleniu , czy też może się powtarza co jakiś czas np. po przygazowaniu i zejsciu z obrotów itp. Myślę że olej wymieniasz zgodnie z zaleceniami (chodzi mi oto dlaczego zabrudził się wariator).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831149 Wysłany: 21 Lis 2017, 12:32; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 576
Pomógł: 3
marceli2, z ciekawości sporo sobie życzy taki magik za zmianę softu ? Jutro albo pojutrze postaram się zrobić te wykresy i wrzucę tutaj na forum to może ktoś kto się zna na tym to podpowie jeszcze gdzie szukać problemu :D
U mnie szarpnięcie występuje nie zaraz po odpaleniu bo wtedy ma wyższe obroty bo silnik zimny, tylko po przejechaniu już jakiegoś dystansu, gdy obroty na biegu jałowym spadają do tych 750-800. Teraz mam wrażenie że te szarpnięcia występują częściej. Olej naturalnie wymieniam średnio co 10-12 tyś, raz do roku.

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO