|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 15:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
polsky166 |
#832887 Wysłany:
06 Sty 2018, 22:43; Temat postu: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 06 Sty 2018, Posty: 12
|
Witam Kupiłem niedawno punto mk2 1.9jtd z turbo i wydawało mi sie ze to auto będzie palić od 4 do Max 8l ropy Jego spalanie mnie przeraża wg komputera od 7 do 10km na l Czyli 10- 14l ropy Po odłączeniu przepływomierza auto pali tyle co wyżej ale o wiele odzylo i szybciej wchodzi na obroty Niewiem czy to prawdziwe dane czy odlaczenie przeplywki ma jakis wplyw na pokazywanie spalania przez komputer? Ale po wskaźniku paliwa wnioskuje że tak czyli pali 10-14 Po zatankowaniu pod korek i przejechaniu 30km spokojnie wlalem banke 5l on Autko na dodatek bardzo kopci na czarno Ale tylko przy mocnym przyspieszeniu Do tego bardzo słabo łapie temp, ogrzewanie w miare Ale mimo ze 1/4 na skali do waz idący do chłodnicy jest gorący Czy można jeździć z dołączoną przeplywka? Czy wtedy komputer przeklamuje spalanie? Dlaczego po odłączeniu jej auto dużo lepiej przyspiesza i wciska teraz w fotel wcześniej ciężko było z miejsca ruszyć Przed odlaczeniem przeplywki palił 8-9 na 100 co u i to wydaje mi się sporo Proszę o pomoc
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#832891 Wysłany:
06 Sty 2018, 22:55; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
polsky166 napisał(a): Do tego bardzo słabo łapie temp, ogrzewanie w miare Ale mimo ze 1/4 na skali do waz idący do chłodnicy jest gorący Wygląda mi to na problem z termostatem. O ile dobrze pamiętam (ok. 2 lata temu go wymieniałem), to termostat do Punto powinien się otwierać (lub otworzyć całkowicie - już nie pamiętam dokładnie) przy temp. 84*C. 1/4 skali to zdecydowanie mniej. Chyba, że czujnik temperatury płynu jest uszkodzony i temperatura jest poprawna, tylko wskazanie na zegarach błędne. Co do pozostałych problemów, to podpinałeś pod kompa?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
polsky166 |
#832892 Wysłany:
06 Sty 2018, 23:08; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 06 Sty 2018, Posty: 12
|
Nie podpinałem bo i nie pali się check
Ale czy to możliwe aby 14 na sto palił? Silnik chyba nagrzany bo rura idąca do chłodnicy jest gorąca Ale to spalanie Ile powinien max w mieście palić?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#832896 Wysłany:
06 Sty 2018, 23:57; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
polsky166 napisał(a): Nie podpinałem bo i nie pali się check To nie jest powiedziane, że błędy są tylko wtedy, gdy się pali marchewa. polsky166 napisał(a): Ale czy to możliwe aby 14 na sto palił? Tak. polsky166 napisał(a): Silnik chyba nagrzany bo rura idąca do chłodnicy jest gorąca Ale to spalanie Zrób test ze sprawdzaniem tej rury przy odpaleniu na zimnym silniku. Pytanie czy szybko się zrobi letnia, jeśli tak, to termostat. polsky166 napisał(a): Ile powinien max w mieście palić? Benzyna ok. 7l/100 w mieście (zakładam jazdę dynamiczną). Klekot, hmm... strzelam na 5-6. Chociaż jak są korki, jeździ się agresywnie, to z pewnością spali więcej. Opisane przez Ciebie problemy jasno wskazują, że jest spory problem. Podepnij pod kompa i zobacz co wyjdzie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
BogdanK |
#832902 Wysłany:
07 Sty 2018, 00:58; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Prawdopodobnie masz niesprawny przepływomierz.
Objawy uszkodzonego przepływomierza
Najczęstszym objawem jest wyraźny spadek mocy silnika. Auto nie chce przyśpieszać. Towarzyszy temu też pogorszenie kultury pracy silnika. W niektórych samochodach objawy nie są dokuczliwe, sterownik może przejść na ustawienia domyślne i silnik pracuje w miarę poprawnie – pali się tylko kontrolka „check engine”. Sygnałem o złej pracy przepływomierza powietrza jest też niewłaściwy skład spalin i wyższe zużycie paliwa.
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#832903 Wysłany:
07 Sty 2018, 01:01; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Mam podobne przeczucie, że może być z nią problem, jednak nie podoba mi się jednoczesny problem z temperaturą silnika. Czyżby i przepływomierz i termostat lub czujnik temp.? W sumie ktoś mógł się przestraszyć problemu i dlatego sprzedał samochód, albo... mechanik zdiagnozował coś bardziej kosztownego. Stąd jednak sugestia o podpięcie pod kompa, upewnienie się jakie błędy się zapisały w pamięci oprócz przepływomierza (zapewne zapisał się po jego odłączeniu). Warto skasować błąd i zobaczyć czy znów się pojawi. Co do temperatury, to zapomniałem spytać, czy ona stale się utrzymuje w 1/4 skali czy też często się zmienia w górę i w dół?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
polsky166 |
#832911 Wysłany:
07 Sty 2018, 10:19; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 06 Sty 2018, Posty: 12
|
No jak było ciepło to pokazywał 1/2 myślałem że diesle tak mają ze słabo się grzeją Ale ogrzeeane Dział a tam jest taka grzałką elektryczną
Ale z forum czytałem że jak ludzie odpieli przepływów to spalanie mieli w normie a nie 14
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#832923 Wysłany:
07 Sty 2018, 17:57; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Masz jakieś dodatkowe ogrzewanie czy mówisz o nagrzewnicy?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
polsky166 |
#832937 Wysłany:
07 Sty 2018, 21:04; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 06 Sty 2018, Posty: 12
|
Mówię o tej grzalce el koło nog pasażera
Wiec nikt nie wie czemu mi pali tyle ropy? Jakie spalanie powinienem mieć max w mieście na krótkich odcinkach?
|
|
Góra |
|
|
Magnes |
#832943 Wysłany:
07 Sty 2018, 23:01; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Moderator |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 01 Wrz 2012, Posty: 3226 Pomógł: 23
|
polsky166 napisał(a): Mówię o tej grzalce el koło nog pasażera Masz na myśli nagrzewnicę, czy co? Skoro odpiąłeś przepływomierz i auto dostało co nieco kopa, to najprawdopodobniej jest uszkodzony - czy tylko on, tego dowiesz się przy diagnostyce. Egr w jakim stanie? U mnie jak zaczął mocno kopcić na czarno, stracił moc i zwiększył spalanie, zacząłem szukać przyczyny najpierw w przepływomierzu - po odpięciu zero reakcji, więc podpiąłem spowrotem i szukałem dalej, wykręciłem zawór EGR - czarny, wyczyściłem i zaślepiłem, nadal słaby efekt. Rozwiązanie znalazłem przypadkiem, w zasadzie nie pamiętam co robiłem wtedy pod autem, ale znalazłem pęknięty wąż turbo-intercooler, po wymianie pracuje jak złoto, wkręca się jak głupi, nie kopci i pali jakieś 5,5-6l
_________________ Błękitny Bezdasznik - topic50386.html Black and White Bravo - topic61253.html
Czy masz już darmowe Assistance?
_____________________________
|
|
Góra |
|
|
polsky166 |
#833051 Wysłany:
10 Sty 2018, 22:08; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 06 Sty 2018, Posty: 12
|
Ale czy pęknięty wąż z ic ma wpływ na spalanie?
Dlaczego termostat do jtd az az tak strasznie drogi? Nawet za ponad 500zl sa
W jaki sposób sprawdzic czy działa wentylator chłodnicy?
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#833084 Wysłany:
11 Sty 2018, 14:40; Temat postu: Re: Jtd pali 14 na 100 slaby,kopci |
|
|
Ano jest drogi, jeżeli chcesz kupić to tylko oryginał.
Jest taki trik, aby w rurę dochodzącą do termostatu wsadzić termostat z vernet za 15 zł i też będzie działać. Mam tak od roku i jest ok. (chodz z drugiej strony mój potworek pali wg. komputera 7-8l po mieście). Poradnik na pewno znajdziesz w necie, szukaj też na forach alfy czy stilo.
Wentylator najlepiej sprawdzić przez OBD2.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|