You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #832900 Wysłany: 07 Sty 2018, 00:23; 
 Temat postu: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa Mito
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Jako że każdy szanujący się obywatel chciałby mieć coś lepszego za free;) dajemy sobie zadanie zbudowanie własnej roboty Power Boxa tzw. „Czipa”.

Mi posłuży do Grande Punto 1.4 8V 77KM 2009 rok.

Jak wiemy tuningowanie silników wolnossących to średni temat, szczególnie jeśli chodzi o silniki benzynowe... diesel ma się trochę lepiej o tym za chwilę.

Dlaczego średni temat, ponieważ, w silnikach z zapłonem iskrowym, musi być zachowany stosunek stechiometryczny ilości powietrza do paliwa tzw. Air Fuel Ratio. Wynosi on przyjmijmy 14.7 kg powietrza potrzebnego do spalenia 1 kg benzyny. Co będzie gdy współczynnik wyniesie 16 do 1 ?? otóż mieszanka będzie tzw. uboga, i krążymy przy tej dawce, gdy jedziemy na trasie jednostajną prędkością po prostej drodze. Mieszanka bogata to np. 13 do 1. Taka lub i mniejsza może być gdy silnik chodzi na tzw ssaniu.

Okazuje się, że najlepszą „moc i moment obrotowy” silniki benzynowe mają w okolicach 12.8 do 1.

W naszych silnikach 1.2 i 1.4 mamy coś takiego co się nazywa mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego. I tym ostatnim się zajmiemy. Jest on umieszczony na lewej ściance kolektora ssącego. Posiada wtyczkę 4 pinową. Na rysunku pokazane mamy co oznaczają poszczególne piny, nas interesuje pin z Nr 2. Jest to sygnał z czujnik temp. NTC w mapsensorze, który to sygnał idzie do ECU. Jest to czujnik bimetaliczny tzn, że opornosć jego rośnie gdy jest zimniej, a maleje gdy jest cieplej, czyli odwrotnie niż zwykły typowy przewód stalowy/miedziany. Widać to na wykresie.

Do czego to potrzebne silnikowi?. Otóż w zimniejszym powietrzu jest więcej tlenu, może inaczej powietrze zimniejsze jest gęściejsze więc, trzeba więcej paliwa by go spalić.

I to w silnikach benzynowych bez turbo jest jedną z opcji podrasowania mocy, wszystkie powerboxy dla wolnossaków benzynowych właśnie wprowadzają ECU w błąd, który mówi mu, że powietrze jest zimniejsze niż jak to jest w rzeczywistości. Np mamy temperaturę na zewnątrz 20 stopni C, wtedy czujnik temperatury rezystor NTC ma opór 10 do 3 razy 3, około 3000 ohm, czyli 2K Ohm. W temperaturze 0 stopnia, ma oporność około 10 do 3 razy 8, około 8000 ohm, czyli 8K ohm. Specyfikacja naszego Czujnika Mapsesnor firmy Bosch jak na zdjęciu.

Powerbox działa na zasadzie, że szeregowo wpina się i dokłada rezystor ok 5KoHM, dzięki czemu, ECU ciągle widzi, że mamy powietrze zimniejsze o ok 20st C niż jak to jest w rzeczywistości. Przez co podnosi nad dawkę paliwa. To powoduje, że stosunek Air Fuel ratio zmienia się z 14.7 do powiedzmy 13 do 1.

Jak to sprawdzić, to jaki jest powie nam sonda lambda przed katalizatorem, lub dodatkowy bajer za 7 USD, czyli wskaźnik Air Fuel Ratio (dostępny na np. ebayu). Napięcie sondy przy 14.7 do to ok 0.45 do 0.5V, a dla proporcji 13 do 1, napięcie sondy będzie w okolicach 0.85 do 0.9V.

Ile podniesie nam to moc, powiem szczerze, ze rozmawiałem w piątek z firmą tunningową w Białymstoku, i taki dobry maks to 5%. Inna sprawa, że bez turbiny to średnia zabawa, co nie znaczy, ze to nie zadziała. W piątek miałem też hamować Punto: bez i z.. powerboxem, ale kolejka była długa także, w poniedziałek prawdopodobnie podjadę i zobaczymy, na pewno będą z tego fotki i wykresy.

c.d.n. Jutro.. koniec poradnika będzie w okolicach wtorku...


Załączniki:
Komentarz do pliku: Lokalizacja Mapsensora

Komentarz do pliku: Mapsensor z czujnikiem IAT (temp. powietrza zasysanego)
bosch 1.jpg
bosch 1.jpg [ 27.39 KiB | Obejrzany 10263 razy ]
Komentarz do pliku: Specyfikacja naszego Mapsensora

Komentarz do pliku: Wykres rezystora NTC w naszym czujnik Bosch tzn. w naszym Mapsensorze Bosch

Komentarz do pliku: Rozpiska Pinów naszego Czujnika Bosch

Komentarz do pliku: Wykres AF ratio i jak to ma się do Szmocy !!
Map-fic-af-emissions.gif
Map-fic-af-emissions.gif [ 13.7 KiB | Obejrzany 10263 razy ]
Komentarz do pliku: Napięcie sondy w zależności od AF ratio
Map-o2sensor-output2.gif
Map-o2sensor-output2.gif [ 20.18 KiB | Obejrzany 10263 razy ]

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
Góra
 Profil  
 

 
 Post #832920 Wysłany: 07 Sty 2018, 16:04; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
no dobra ale jak pierwsza sonda wyśle sygnał że dostaje zbyt bogate spaliny to ecu siłą rzeczy będzie korygować wtryski zeby stosunek paliwo powietrze był 1-14 chyba ze czegos tu nie zrozumiałem

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832928 Wysłany: 07 Sty 2018, 18:47; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Jutro to sprawdzę. Ewentualnie po podłączeniu do programu FES, jak weźmiemy BOxa rozgrzejemy silnik, i go włączymy to wyjdzie, że mamy bogatszą mieszankę, i ewentualnie ile teraz mg paliwa idzie na suw pracy. No i na pewno wzrośnie napięcie na sondzie. Po włączeniu boxa wykres się zmieni.. Wszystko sprawdzę po i na hamowni.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832930 Wysłany: 07 Sty 2018, 18:59; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
czekam z niecierpliwością :)

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832931 Wysłany: 15 Sty 2018, 23:41; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Proszę Admina o przyklejenie następnej części opisu na górę :)


2. Budowa – czyli co potrzebujemy, i jak to zrobić by ładnie wyglądało:

Materiały:

1. Pudełko - DIY BOX plastikowe lub duraluminium – 5/10zł
2. Potencjometr obrotowy 0-5 K ohm (do 5000 ohmów), lub potencjometr dokładny także 5K ohm, lub potencjometr zakresowy, tzn, co robi pstryk pstryk i ma 10 zakresów, tzw przez niektórych sprzedawców: każdy zakres opornbości to kolejny program ( nie śmiać się – Tak JEST Naprawdę:-) !!) ok 1zł
3. Włącznik – jeżeli chcemy wyłączyć naszego powerboxa bez wypinania go z instalacji. 1zł.
4. Wtyczki (żeńska i męska : PIN9 DSUB 9) to jeżeli chcemy mieć rozłączany kabel od naszego pudełeczka jak nie to wchodzimy peszlem od razu do pudełeczka DIY. Ok 3zł.
5. Peszel plastikowy 6.8mm ok 1m – 1,5zł.
6. Trójnik do peszla ! - 6.8mm – ok 4 zł
7. Kabelki czyli przewód 4 żyłowy – ok 1mb, ok 2zł
8. Oryginalne konektory do naszego Mapsensora z czujnikiem IAT( IAT to czujnik temperatury zasysanego powietrza rezystor NTC Pin Nr 2 ) czyli do Boscha: Bosch 4 Pin (C280) żeńska i męska. Czyli Plug and Play, zero niszczenia instalacji!! i szybki montaż do auta ( i z auta) 2 minuty to, aż nadto. Ok 20zł. Kupiłem je od firmy e connectors z ale..
9. Lutownica „cyna” ( przylutowanie kabli do potencjometru i wyłącznika, jak i w razie wtyczek PIN9 DSUB przylutowanie 2 kabli czerwonych do wtyczki męskiej na kablu, i żeńskiej tą damy do pudełeczka). Ok 4zł.
10. Czas – ok 2 godzin, do 3 by sobie przemyśleć wymierzyć :).
11. Miernik by ustawić sobie wstępnie te dodatkowe 5K Ohm.

Wykonanie jest pokazane na zdjęciach.

Budujemy pudełeczko, czyli wycinamy otwory na nasz potencjometr i wyłącznik, oraz na wejście kabla lub na montaż złączki PIN 9Dsub w przypadku rozłączanego boxa (profeska). Jak co połączyć pokazane na rysunku. Później ciągniemy kable te dwa czerwone(lub inny kolor) przez peszel, za trójnik aż do wtyczek Bosch 4PIN. Piny we wtyczkach o Nr 1,3,4 łączymy przewodami, przewody przechodzą przez trójnik, na tych 3 pinach nic nie robimy tylko normalnie łączymy 1 z 1, 3 z 3, 4 z 4. Dodatkowy opór tylko na pinie Nr 2 Mapsesnora. Składamy wszystko jak na zdjęciach. I wierzcie lub nie, ale to już koniec. A jeżeli ktoś chce mieć bajer w stylu palącej się diody na naszym powerboxe, to musi dociągnąć dodatkowo dwa kable do pudełeczka z Ground z Pin Nr 1 i +5V z Pinu Nr 3. Wtedy mamy zasilanie naszej diody, jest możliwość, ze dioda też będzie potrzebowała dodatkowe opornika by się nie spalić od tych 5V:). Wtedy nasz Powerboxa, będzie miał całe dwa oporniki diodę i wyłącznik. I za to żądają 250-350zł ??.
Najważniejsze to nie pomylić się, masz połączyć 1 do 1, 3 do 3, 4 do 4, A jedynie do pinu nr 2 dajemy w szereg dodatkową rezystancję. Cała budowa pokazana jest na zdjęciach i schemacie.

Jutro może uda się zwiedzić hamownię i porobić pomiary z boxem, na różnych ustawieniach. Ja mam potencjometr dokładny ten malutki z miedzianą śrubką. Od ok 1K Ohm do ok 6 K Ohm. Wstępnie ustawiony na 4.93K Ohm. Jak przejrzymy wykres, naszego mapsensora Bosch to widać, że to oszuka ECU o ok 20 St Celcujasza.

c.d.n...

Materiały FOTKI

I jak to ma wyglądać.

[ Dodano: 15 Sty 2018 23:39 ]



Jutro wykresy i analiza ;). Dodam, że mam mocną serie..
Może w tym tego zasługa..:)
Olej Millers Nanodrive EE 5W40
Świece Irydowe Bosch

[ Dodano: 15 Sty 2018 23:41 ]

Coś odwrotnie fotki się wkleiły :)


Załączniki:




















Komentarz do pliku: Montujemy

Komentarz do pliku: Jak podłączyć wskaźnik

Komentarz do pliku: Wskaźnik dodatkowy Air Furel ratio - dla bajeru, ale i potrzebny jest do monitorowania, podłączamy go do sygnałowego kabla z 1 sondy przed katem

Komentarz do pliku: Wtyczka gniazdo Bosch 4PIN żeńska

Komentarz do pliku: Wtyczka Bosch 4PIN męska

Komentarz do pliku: przewód kabel 4 żyłowy

Komentarz do pliku: Trójnik 6.8mm do peszla


Komentarz do pliku: Zakresowy

Komentarz do pliku: Precezyjny ja mam taki

Komentarz do pliku: Schemat Czyli jak to wygląda w środku


Komentarz do pliku: Kostki PIN 9Dsub

Komentarz do pliku: Duraluminiowe


Komentarz do pliku: Plastikowe



_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
Góra
 Profil  
 
 
 Post #833223 Wysłany: 16 Sty 2018, 00:48; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
no nie wiem nie wiem czy sam takie coś nie zacznę składać czekam na wykresy

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833351 Wysłany: 19 Sty 2018, 12:35; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krystian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 22 Mar 2017,
Posty: 27
Panie Autorze, gdzie wykresy? Jestem ciekaw, czy da to 5% przerostu i bezpieczną prace silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833477 Wysłany: 23 Sty 2018, 22:48; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Włodarz pałki
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 23 Sie 2012,
Posty: 1882
Pomógł: 1
sorry, ale nie odważyłbym się za żadne pieniądze wkładać jakiegoś wynalazku, żeby uzyskać 4km ryzykując wypalenie zaworów itp.. nie zdziwiłbym się, jakby więcej pożytku dał po prostu dobry, często zmieniany filtr i porządne paliwo..

_________________
Image
Instagram
facebook. - 245KM/302NM
Moje byłe Punto II


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833478 Wysłany: 24 Sty 2018, 00:31; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
lpql napisał(a):
sorry, ale nie odważyłbym się za żadne pieniądze wkładać jakiegoś wynalazku, żeby uzyskać 4km ryzykując wypalenie zaworów itp.. nie zdziwiłbym się, jakby więcej pożytku dał po prostu dobry, często zmieniany filtr i porządne paliwo..


zbyt bogata mieszanka nie jest w stanie uszkodzić zaworów czy gniazd zaworowych przez wypalenie dopiero mieszanka zbyt bogata w powietrze to robi (zbyt wysoka temperatura spalania) stare reguły jak świat 8) kasa nie wielka moim zdaniem a dobre i pare kucy pod noga więcej :E i pytanie mam co oprócz wypalenia zaworów sugerujesz słowami "itp" (uszkodzenia skrzyni ,sprzęgła , ukręcenie półosi,przegubów, ukręcone wały,korby przebijające blok ?)

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833480 Wysłany: 24 Sty 2018, 14:04; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
Panowie poczekajmy jak się to wszystko sprawdzi w boju .Niech Kolega pośmiga troszkę i się wypowie z 2000 tys zrobi i będzie wszystko wiadomo :E

[ Dodano: 24 Sty 2018, 14:04 ]

Na chwile obecna skłaniam się w stronę wypowiedzi lpql, że to wynalazek o bliżej nieokreślonej ILOŚCI :E wad i zalet .
ALE DAJMY SZANSE :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833500 Wysłany: 24 Sty 2018, 21:09; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Jutro będą wykresy. Bogata mieszanka w niczym nie szkodzi, ale już mogę powiedzieć, że czasami w drugą stroną..tą Ciemną stronę więcej zyskamy( ale uboższa mieszanka za uboga może szkodzić, oczywiście więdząc ile nic się nie stanie, dla potomnych instalacja LPG to jest dopiero zwiększenie temperatury ). Dla testów oprócz swojego powerboxa, zakupiłem Proracing CS2 za 249,99zł z alleedrogo (odsyłam im bo mam na to 14dni hehe) doszedł chyba 19 stycznia i jego też zmierzyliśmy, ale już mogę napisać nie warty on funta kłaków i on działa zupełnie jak mój za 40zł, przy czym mój powerboxa udoskanaliłem w drugą opcję, 1 daje bogatszą mieszankę, druga uboższą.. :). Dwa kable oszukują czujnik, mapsensor podróbkę boscha sprowadziłem z chin i mam go na testy. Jutro pod wieczór postaram się wrzucić co nieco, ba nawet linki do filmów na youtube :).

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... kwaZGqZXI1

strona 7ma -11 tablica, popatrzcie na gęstość powietrza w zależności od temperartury.

[ Dodano: 24 Sty 2018 21:09 ]

Pabllo78

Do diesla wynalazek, działa na czujnik ciśnienia na listwie common rail, bo tak działają boxy dla diesli, i tam już nie trzeba hamowni, daje i to dużo i to czuć z miejsca.., tam po prostu zwiększa się ciśnienie na listwie common rail. Także, posiadacze diesli, nie czytajcie tego poradnika dla was map sensor tego rodzaju nie istnieje. Bo u was trzeba common rail sensor pressure zmodować. Ale tam to przyrosty są duże wiem, bo miałem w 1.9JTD +40NM i 23KM bez problemu i tak jeździłem 5lat. Masz w nim 3 piny, srodkowy to napięcie z czujnika do ecu, i tam te napięcie trzeba zmniejszyć z np. 2.5v co daje np 1100bar na 2.4v co daje 1000bar, więc ecu dobije do 2.5v(rzeczywiste2.6v) co daje nie 1100 ale już 1200bar, i tak działa 100% wszystkich power boxów na allegro, ale dla lepszych efektów zamiast zwykłego opornika robi się tzw. potencjometr cyfrowy.. Dla diesla będzie na przykładzie Ssangyong Actyon 2.0XDi 141km Common Rail, tutaj plus 20KM to żaden wyczyn i nawet kopci nie więcej, bo taka uwaga dla wszystkich standardowo diesel ma nadwyżkę powietrza powiedzmy 30-40% ;). Także jak komuś diesel kopci to znaczy, że wtrysk już mgiełki nie robi, tylko już zaczyna delikatnie lać.. Druga sprawa dla diesla im więcej paliwa tym lepiej, kopci jak lokomotywa ale moc idzie liniowo. Opiszę to wkrótce. Ogólnie turbodiesle niektóre mają czujnik paliwa ropy jej temperatury, i tu już można mały tuning zrobić i są boxy które tu robią robotę. Czujnik jest typu jak płyn chłodniczy, ale to już jak będę miał czas.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833515 Wysłany: 25 Sty 2018, 19:42; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
Adas, Dziękuje ze obszerna wypowiedz .Z przyjemnością będę się przyglądał Twojemu Projektowi PowerBox domowej roboty :E .

haah co do Twoich słów posiadacze diesli, nie czytajcie tego poradnika
haah jak mogłeś :E Jestem tu bo mam przepiękną :E alfe 146 1.4 ts :D i czytam to co napisałeś, właśnie dla Niej:) Co prawda nie jest to 1.4 8V, lecz trochę ciekawostek się Tu od Ciebie dowiedziałem .
Pozdrawiam .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833516 Wysłany: 25 Sty 2018, 20:33; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
W benzynie moc robi się zapłonem a nie paliwem , tutaj nie ma turbo , a to nie dizel by paliwem coś podbić ;)
Jedynie korby można skrzywić jeśli pójdzie za dużo paliwa :oops:
Stare hundy miały nawet zabezpieczenie - wzbogacenie leciało póki silnik się nie nagrzał , odcinka 4000obr

PS: dawać wykresa , 2-3KM przy tej mocy może być błędem pomiarowym - po za tym tego się nawet nie poczuje

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833524 Wysłany: 26 Sty 2018, 07:32; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
DeviLL napisał(a):
W benzynie moc robi się zapłonem a nie paliwem , tutaj nie ma turbo , a to nie dizel by paliwem coś podbić ;)


Zapomniałeś dodać że w benzynie bez turbo. Czy to silnik ZI czy z ZS jeśli ma turbo operujemy dawką powietrza i paliwa. Przy ZS wsk. lambda działa w szerokim zakresie, stąd te dymienia i itp w zależności jak i kto zmodyfikuje i czy zrobi to z głową. Przy ZI stosunek wzrostu dawki powietrza i paliwa musi być odpowiednio proporcjonalny żeby wsk. lambda był ~1 oczywiście w ustalonych warunkach pracy w trybie CL pracy sterownika ECM.



DeviLL napisał(a):
PS: dawać wykresa , 2-3KM przy tej mocy może być błędem pomiarowym - po za tym tego się nawet nie poczuje


Dodatkowo obecnie jest okres zimowy, powietrze ma niższą temperaturę i inną gęstość stąd bez problemu można uzyskać wzrost mocy podczas pomiaru.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833535 Wysłany: 26 Sty 2018, 19:41; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
PS: dawać wykresa :E :E :E

[ Dodano: 26 Sty 2018, 19:41 ]

ino tak jak pisał steyr, z garażu podgrzewanego :) i powietrze do dolotu o temp + 20 :E :E :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833594 Wysłany: 28 Sty 2018, 16:45; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Też czekam na wykresy. Co do składu mieszanki w silniku benzynowym to często producenci w różnych autach dla zakresów obciążeń gdzie sterownik nie pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambdą ustawia mieszankę bogatszą niż mieszanka dla maks mocy. Jest to celowe, aby w wypadku gdy dojdzie do zubożenia mieszanki (np, niższe ciśnienie paliwa z powodu usterki albo pęknięty kolektor dolotowy) nie doszło do zbyt dużego zubożenia czego konsekwencją będzie wypalenie zaworów.

Fajnie gdybyś miał zegar i sondę szerokopasmową, na wąskopasmowej i zegarkach z allegro mieszanek poza zakresu AFR 14.2-15 nie zmierzysz. Wtedy można by zobaczyć skład mieszanki seryjnie, a potem stroić w odpowiednią stronę (wzbogacić czy zubożyć).

Pełny efekt byłby odczuwalny gdyby tak jak pisał kolega DeviLL podstroić zapłon, wtedy zapewne odczuwalnie wzrosła by elastyczność motoru w zakresie średnich obrotów.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833611 Wysłany: 29 Sty 2018, 09:23; 
 Temat postu: Re: PowerBox domowej roboty do 1.4 8V Punto Grande Evo Alfa
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Do takiej modyfikacji aż się prosi o zmodyfikowanie układu dolotowego, tak żeby silnik zasysał więcej powietrza (czyli po prostu eliminacja oporów ssania) i zrobienie CAI (czyli zimnego dolotu) bo jak autor wspomniał, im zimniejsze powietrze w dolocie tym lepiej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO