You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #831528 Wysłany: 30 Lis 2017, 21:12; 
 Temat postu: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
Witam.
W dniu wczorajszym zostałem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem fiata Grande Punto rocznik 2006 1.4 benzyna w wersji wyposażenia Emotion. Pierwsza sprawa, która mnie niepokoi to ściąganie samochodu w prawo. Jadąc prosto i puszczając kierownicę auto skręca w prawo. Chociaż mam wrażenie, że nie dzieje się to cały czas. Muszę kontrować kierownicą w lewo. Byłem na stacji diagnostycznej, żeby się dowiedzieć co jest do zrobienia. Po przejściu ścieżki diagnostycznej gościu stwierdził, że w zasadzie jest ok a do wymiany są drążki reakcyjne pionowe z przodu. Nie mogę jednak znaleźć takich części w sklepach internetowych. Czy może część ta występuje pod inną nazwą? Czy luzy na tych drążkach mogą powodować wspomniane wcześniej ściąganie auta w prawo?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #831530 Wysłany: 30 Lis 2017, 21:31; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Na SKP sprawdzili zbieżność? Zakładam, że nie. Diagnosta stwierdził zużycie wspomnianego przez niego elementu, czy tylko zasugerował?
Owy element to najprawdopodobniej końcówki drążków kierowniczych. Przy gwałtownych i szybkich ruchach kierownicą w lewo i prawo, jeśli słychać stuk, to zapewne to. Można też podnieść samochód i przy zdjętym jednym bądź drugim przednim kole poruszać tarczą w płaszczyźnie, w jakiej się ona rusza przy skręcaniu. Luz na końcówce drążka będzie widoczny.
Czy to ściąganie występuje na każdej drodze, czy też sprawdzasz to tylko na jednej? Czy jadąc prosto, kierownica jest w poziomie? Czy kierownica wraca do swojego położenia po wykonaniu skrętu i jej "puszczeniu"?
Czy podczas jazdy próbnej przed zakupem samochód również ściągał w prawo?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Ostatnio edytowany przez domin45670, 30 Lis 2017, 21:33, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #831531 Wysłany: 30 Lis 2017, 21:39; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 380
Pomógł: 7
Myślę, że chodzi o to:
https://fiat-jeep-alfa.pl/pl/p/LACZNIK-STABILIZATORA-FIAT-PUNTO-EVO-GRANDE-ZAWIESZENIE-PRZEDNIE/1817?gclid=CjwKCAiA9f7QBRBpEiwApLGUits4lrvXuCNLkXDXUoVqB0bIhZDYttXY7j2vmBArrS0cB_M3HhnX5RoCBxYQAvD_BwE

tutaj masz cały temat na ten temat:
http://fiatpunto.com.pl/post805149.html

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831540 Wysłany: 30 Lis 2017, 22:24; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Wychodzi na to że masz łączniki stabilizatorów do wymiany tak jak podaje wojtek1967


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831579 Wysłany: 01 Gru 2017, 22:11; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
domin45670 napisał(a):
Na SKP sprawdzili zbieżność? Zakładam, że nie.

Nie zrobił
domin45670 napisał(a):
Diagnosta stwierdził zużycie wspomnianego przez niego elementu, czy tylko zasugerował?

Powiedział, że są luzy i będzie się tłukło :)
domin45670 napisał(a):
Owy element to najprawdopodobniej końcówki drążków kierowniczych. Przy gwałtownych i szybkich ruchach kierownicą w lewo i prawo, jeśli słychać stuk, to zapewne to. Można też podnieść samochód i przy zdjętym jednym bądź drugim przednim kole poruszać tarczą w płaszczyźnie, w jakiej się ona rusza przy skręcaniu. Luz na końcówce drążka będzie widoczny.

O konieczności wymienienia tych części powiedział mi podczas bujania samochodu przeze mnie, gdy on siedział w kanale. Nie podczas tego co piszesz, czyli szybkich ruchów kierownicą.
domin45670 napisał(a):
Czy to ściąganie występuje na każdej drodze, czy też sprawdzasz to tylko na jednej? Czy jadąc prosto, kierownica jest w poziomie? Czy kierownica wraca do swojego położenia po wykonaniu skrętu i jej "puszczeniu"?
Czy podczas jazdy próbnej przed zakupem samochód również ściągał w prawo?

Ściąganie występuje na każdej drodze, chociaż tak jak pisałem wcześniej są momenty, że go nie ciągnie. W momencie jak puszczę kierownicę i zaczyna ściągać kierownica również nieznacznie obraca się w prawo. Jadąc prosto, gdy ją trzymam jest w poziomie. Pow wykonaniu skrętu i puszczeniu kierownicy nie wraca ona do końca czyli do pozycji na zero, zostaje lekko skręcona w prawo. Przed zakupem podczas jazdy próbnej też ściągało.
wojtek1967,steyr czy przy walniętych łącznikach stabilizatorów może ściągać auto na jedną ze stron?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831581 Wysłany: 01 Gru 2017, 23:22; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 380
Pomógł: 7
Czy może ściągać? Ja uważam, że tam. każdy element przedniego zawieszenia jest bardzo ważny dla trakcji oraz bezpieczeństwa. Skręć kołami max w jedną stroną. Zobacz organoleptycznie ( rękawiczka na rękę) i sprawdź luzy na końcówkach drążków i na łącznikach stabilizatorów. To są takie charakterystyczne elementy łączące stabilizator z kolumna McPhersona. Z tego co wiem tego układu nie ma GP z silnikiem 1,2.
Najlepiej podjechać na szarpaki i diagnosta bądź mechanik odpowie na to pytanie. Są stacje diagnostyczne tzw autodoctor, one są nastawione właśnie na takie wizyty.
Z przednim zawieszeniem nie ma żartów. To jest twoje, pasażerów i współuczestników ruchu bezpieczeństwo, zwłaszcza teraz na drogach jak będziesz miał koleiny błotno-śniegowe z elementami lodu i śniegu.

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831588 Wysłany: 02 Gru 2017, 11:45; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
wojtek1967 Fakt, że opony też najlepsze nie są chyba też może powodować ściąganie samochodu. Ale nowe już zamówione, zmienimy oponki, potem kierunek mechanik, poprawić zawieszenie i zobaczymy co z tym będzie. Myślicie, że warto po wymianie łączników stabilizatorów i opon zrobić zbieżność? Albo nawet pełną geometrię?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831719 Wysłany: 05 Gru 2017, 12:56; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Łączniki nie zmieniają geometrii. Jeśli po zmianie opon będzie tak samo proponuję wycieczkę w celu sprawdzenia geometrii.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831729 Wysłany: 05 Gru 2017, 14:35; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 08 Sie 2016,
Posty: 316
Pomógł: 4
Niech kolega sprawdzi ,czy przyspieszanie i hamowanie ma wpływ na ściąganie. Może tuleje wahaczy są wyrobione. No i hamulce ,czy prawy trochę nie trzyma.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831730 Wysłany: 05 Gru 2017, 14:48; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Czy siła sciągania jest taka sama po włączeniu trybu CITY na wspomaganiu ?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831735 Wysłany: 16 Gru 2017, 13:19; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
krowka napisał(a):
Łączniki nie zmieniają geometrii. Jeśli po zmianie opon będzie tak samo proponuję wycieczkę w celu sprawdzenia geometrii.

Myślę,że nawet gdyby po zmianie opon sytuacja się poprawiła, to geometrię zrobić nie zaszkodzi, a powinno też chyba wtedy wyjść czy auto nie jest po jakimś "dzwonie". Niestety wymiana opon trochę się opóźni, bo przysłali do oponiarza opony z 2015 r -.-
PeKaeSiak napisał(a):
Niech kolega sprawdzi ,czy przyspieszanie i hamowanie ma wpływ na ściąganie. Może tuleje wahaczy są wyrobione. No i hamulce ,czy prawy trochę nie trzyma.

Wydaje mi się, że ani przyspieszanie, ani hamowanie nie ma wpływu na ściąganie auta. Zresztą diagnosta nic nie mówił o tulejach wahaczy, ani o o problemie, żeby prawy hamulec trzymał (chyba to powinno wyjść na ścieżce diagnostycznej?).
AF napisał(a):
Czy siła sciągania jest taka sama po włączeniu trybu CITY na wspomaganiu ?

Nie wiem postaram się to jutro sprawdzić i dam znać. Myśli kolega, że to może być kwestia wspomagania?

Inna sprawa, że sprzedający wsadził do auta opony 195/65/R15. Trochę za szerokie, ale to chyba na ściąganie auta wpływu raczej nie powinno mieć.
Edit. Po włączeniu trybu city nie odczuwam, żeby auto mocniej ściągało. Raczej ściąga cały czas tak samo.
Edit2. Niestety wymiana opon znów się przedłuży, ale w tym czasie zrobię standardowe sprawy, po zakupie (rozrząd, wymiana filtrów i płynów no i te nieszczęsne drążki reakcyjne pionowe :P ) Ale w międzyczasie zauważyłem jeszcze dwie usterki/problemy. Przy rozruchu na zimnym silniku, po zapaleniu przez kilka sekund pali mi się kontrolka od ciśnienia oleju oraz na wyświetlaczu wyświetla się napis niskie ciśnienie oleju. Ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane? Wiem, że niedawno była wymieniana uszczelka pod klawiaturą. A druga sprawa, to również przy rozruchu na zimnym silniku ułamek sekundy po odpaleniu słychać taki dźwięk jakby się próbowało zakręcić rozrusznikiem na odpalonym silniku. Podejrzewam problem z bendiksem. Orientujecie się może koledzy czy można wymienić sam bendiks? Może wystarczy wyczyścić rozrusznik?

[ Dodano: 16 Gru 2017 13: ]

Autko wróciło z warsztatu. Wymienione łączniki stabilizatorów, pełny rozrząd, olej+ filtry. Rozrusznik przeczyszczony i już nie skrzypi przy odpalania :P Ściąga jakby mniej, ale w poniedziałek jestem już ostatecznie umówiony na wymianę opon to się zobaczy. Niestety problem z kontrolką ciśnienia oleju nadal występuje.Przy niskiej temperaturze(-3st) i zimnym silniku kontrolka gaśnie dopiero na ok 5s po odpaleniu +komunikat "niskie ciśnienie oleju". Czytałem na forum, że jeden z forumowicz miał taki problem i zmienił oringi pokrywy zaworów i się wszystko uspokoiło. Wiem, że poprzedni właściciel zmieniał uszczelkę pokrywy zaworów, natomiast nie wiem czy przy okazji wymienili te oringi, a czy przynajmniej ich nie uszkodzili. Więc chyba wrócę to auto jeszcze raz do warsztatu, żeby zmienił te oringi i może ewentualnie czujnik oleju, bo to nie jest koszt ( chociaż akurat czujnika nie podejrzewam). Tylko nie wiem czy zmiana tych uszczelek nie wymaga zdjęcia paska rozrządu? Musiałbym znowu zmienić pasek? Czy ten się nada? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832220 Wysłany: 16 Gru 2017, 13:30; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
splawik2309, co do niskiego ciśnienia oleju podejrzewam zawór zwrotny poprostu olej z przewodów spływa do miski olejowej a po odpaleniu cały układ musi się od nowa napełnić i zanim to zrobi komputer zdąży wyświetlić komunikat nie powinno się śmigać z takim problemem jak wszyscy wiemy smarowanie jest bardzo wazne ale szczególnie w pierwszych chwilach po uruchomieniu silnika

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832221 Wysłany: 16 Gru 2017, 13:35; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
cedec1 napisał(a):
splawik2309, co do niskiego ciśnienia oleju podejrzewam zawór zwrotny poprostu olej z przewodów spływa do miski olejowej a po odpaleniu cały układ musi się od nowa napełnić i zanim to zrobi komputer zdąży wyświetlić komunikat nie powinno się śmigać z takim problemem jak wszyscy wiemy smarowanie jest bardzo wazne ale szczególnie w pierwszych chwilach po uruchomieniu silnika

Tak jak piszesz i się z Tobą zgadzam, smarowanie jest bardzo ważne, dlatego chcę ten problem załatwić. Orientujesz się gdzie taki zawór jest i czy wymiana go jest ciężka, oraz jaki mniej więcej jest koszt takiego zaworu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832222 Wysłany: 16 Gru 2017, 13:52; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
o ile się nie mylę jest on zintegrowany z pompą oleju ale niech się jescze ktoś wypowie bo nie jestem na 100% pewny

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832225 Wysłany: 28 Gru 2017, 12:31; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
cedec1 napisał(a):
o ile się nie mylę jest on zintegrowany z pompą oleju ale niech się jescze ktoś wypowie bo nie jestem na 100% pewny

Właśnie nie mogę znaleźć informacji na temat takiego zaworu. Ciekawe czy można wymienić tylko taki zawór czy trzeba od razu całą pompę.

[ Dodano: 17 Gru 2017 17: ]

Jutro będę dzwonił do mojego mechanika może coś się uda z tym zrobić. Jutro też wielka chwila, czyli w końcu zmiana opon i chyba od razu pojadę ma geometrię.

[ Dodano: 18 Gru 2017 20: ]

W końcu nowe opony :) Od razu się lepiej jeździ, no i w zasadzie ściąganie jest już bardzo bardzo małe. Jutro zrobię geometrię, bo dzisiaj już nie zdążyłem i liczę, że problem zniknie całkowicie. A z kolei na środę umówiony jestem z mechanikiem, będziemy działać w sprawie niskiego ciśnienia oleju.

[ Dodano: 20 Gru 2017 09: ]

Skoro opony nowe, to trzeba zrobić geometrię. Byłem dzisiaj, ustawiona zbieżność. Gość twierdzi, że jest ok, ale autko dalej ma delikatną tendencję do zjeżdżania w prawo. Chociaż i tak jest o niebo lepiej! Wrzucam zdjęcie wydruku z geometrii do analizy przez forumowych speców:)
Image

[ Dodano: 28 Gru 2017 12: ]

Panowie mam kolejny problem. Jako, że ramie tylnej wycieraczki było uszkodzone, to podczas jazdy obijało o szybę i się po prostu tłukło. Kupiłem dziś zatem nowe ramię i przystąpiłem do wymiany. Jak już w końcu udało mi się odkręcić nakrętkę mocującą i ściągnąć stare ramię, to zobaczyłem że na osi silniczka została chyba jakaś część i nie jestem wstanie nasadzić nowego ramienia. (FOTO) Nie wiem czy to jest jakaś domowa samoróbka czy mam to próbować jakoś ściągać? Pomóżcie! :?:
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832543 Wysłany: 28 Gru 2017, 13:14; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
też miałem z tym problem ostatecznie tą tulejkę przeciąłem brzeszczotem Ale podejrzewam że można by było użyć ściągacza do łożysk i też powinno by to ściągnąć

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832544 Wysłany: 28 Gru 2017, 13:23; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
Czyli mówisz, że tej grubej części mam się pozbyć. A jest tam wieloklin?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832545 Wysłany: 28 Gru 2017, 14:04; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 08 Sie 2016,
Posty: 316
Pomógł: 4
Tak.

[ Dodano: 28 Gru 2017, 14:04 ]

Tak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832547 Wysłany: 27 Sty 2018, 13:30; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
Zrobione, trochę popracowałem brzeszczotem i poszło. Dzięki za pomoc

[ Dodano: 27 Sty 2018 13: ]

Witam po krótkiej przerwie. Wymieniłem pompę oleju na nową i problem z niskim ciśnieniem przy odpaleniu zniknął. Kontrolka gaśnie prawie natychmiast. Natomiast pojawił się kolejny problem. Szczególnie widoczny przy manewrach na parkingu. Przy skręcaniu kierownicą słychać takie ciche zgrzypienie, gdzieś z okolicy kolumny kierowniczej. Czuć wtedy też na pedale sprzęgła delikatne drgania. Myślicie, że czujnik skrętu pada?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833555 Wysłany: 27 Sty 2018, 18:20; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
raczej poduszki amortyzatorów problem z nimi jest w prawie każdym gp jeżeli by coś się działo ze wspomaganiem to od razu stringi na zegarach zaświecą

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833637 Wysłany: 29 Sty 2018, 15:36; 
 Temat postu: Re: Zbiór problemów mojego Grande Punto 2006r 1.4 benzyna 5D
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Paź 2013,
Posty: 52
Sam nie wiem. Nie zawsze się to dzieje. Mam też wrażenie, że na zimnym silniku trochę go bardziej trzęsie i jest to odczuwalne w kabinie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO