Pisania by było sporo ile mechaników tyle pomysłów
, co mam Ci napisać skoro masz 10w-40 to ja bym przy takim pozostał , jak masz sprawny a raczej szczelny silnik wlanie 5w 40 nie powinno zaszkodzić niby tak wszyscy piszą.ALE mi np a AUDI 100 przejście z 10w na 5w spowodowało że wszędzie z niego ciekło
.Z kolei miałem Passata w stanie agonalnym i lałem olej kujawski do silnika i było ok , następnie przeszedłem na olej transformatorowy jaki miałem w pracy za darmo
i było oki po rozbiciu auta hahaah rozebrałem silnik i wszystko w nim było całkiem spoko
żadnych pozacieranych wałków, panewek itd .Co do kujawskiego to kiedyś wlałem do corolli d4d kujawski i pojechała co prawda reakcja na gaz była lekko opóźniona ale normalnie śmigała
z 200 km tak zrobiłem ( dwie banki 5 l) i nic jej nie było
Zasadniczo powinno się lać olej jaki nakazał producent ALE JEŚLI NIE masz auta od nowości to na 90 procent ktoś przed Tobą już lał co popadnie najczęściej lotosy 10 w lub 15 w , często nieświadomie z beczek swoich zaufanych mechaników:)
Sam mam hopla
na temat olejów ale w samochodach jakie mam od nowości w innym przypadku moim zdaniem, sęs ma tylko przestrzeganie wymiany oleju na czas i wymiana filtra a czy to będzie mobil 1 10 w40, czy shel helix 5w 40 to już sprawa mniej istotna ja bym wybrał tańszy
tym bardziej ze teraz w Polsce nie ma takich mrozów jak kiedyś
i nawet nie odczujesz różnicy miedzy tymi olejami jakie podałeś
Co do płukanek ja nie płucze i jestem przeciwnikiem , inni zalecają i stosują płukanie .Moim zdaniem płukanka nie pomaga a możne zaszkodzić .
wiele Ci nie pomogłem haha wiem
ale zobacz ze nawet na Twoim przykładzie widzisz jak mechanicy podchodzą do wymiany oleju
Pozdrawiam