You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #833192 Wysłany: 15 Sty 2018, 14:10; 
 Temat postu: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaworów
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2018,
Posty: 2
Witam, wykręcił mi się zawór hydrauliczny, rozwalił dzwigienke zaworową oraz jeden z "cypli" pokrywy. Żaden spawacz nie da mi gwarancji, że to będzie trzymać / nie rozwali czegoś więcej. W aso mi powiedzieli, że samej pokrywy nie dostane i muszę cały aktywator kupować a koszt to 3000zł. Jeździłem po różnych złomach w okolicy, szukałem chyba wszędzie w internecie i nie mogę nic znaleźć. Ktoś może zna kogoś kto może mi pomóc w odnalezieniu takiej pokrywy ?

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #833222 Wysłany: 15 Sty 2018, 23:55; 
 Temat postu: Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Na alledrogo znajdziesz firmę która sprowadza części z Włoch. W nich nadzieja. Ale pamiętaj, że masz mało popularny motor... więc i drogie części gdy czegoś jest mało.. Co do spawania wybierz najlepszych.. Nikt Ci nie pomoże, mało tych części, to wada gdy się ma mało popularny ob drogi silnik.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833290 Wysłany: 17 Sty 2018, 16:54; 
 Temat postu: Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2018,
Posty: 2
dzieki za odpowiedz, znalazlem :))))))))))))) jasenica, sklep claudio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835165 Wysłany: 07 Mar 2018, 11:12; 
 Temat postu: Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 6
Adas napisał(a):
Na alledrogo znajdziesz firmę która sprowadza części z Włoch. W nich nadzieja. Ale pamiętaj, że masz mało popularny motor... więc i drogie części gdy czegoś jest mało.. Co do spawania wybierz najlepszych.. Nikt Ci nie pomoże, mało tych części, to wada gdy się ma mało popularny ob drogi silnik.


To Multiair są mało popularne?
Sam jestem na etapie poszukiwania Punto Evo\2012 z silnikiem 105KM lub 135 KM Turbo i założenia pod LPG.
Jakie silniki są najlepsze?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835168 Wysłany: 07 Mar 2018, 12:34; 
 Temat postu: Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Forsberg napisał(a):
To Multiair są mało popularne?
W punto tak, ale ten sam silnik w innych Fiatach, AR czy Lanciach znajdziesz, także nie widzę problemu.

Aktywator można naprawić jak się wyłapie usterkę na samym początku a nie jeździ aż się rozsypie. Później tylko nowy lub używka ;)

[ Dodano: 07 Mar 2018 12:34 ]

Forsberg napisał(a):
Jakie silniki są najlepsze?
Do gazu lepiej będzie poszukać Tjet-a. W MA też będzie działać, ale.... instalacja musi być dostosowana do tego silnika.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835179 Wysłany: 07 Mar 2018, 19:11; 
 Temat postu: Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 6
ipIV napisał(a):
W punto tak, ale ten sam silnik w innych Fiatach, AR czy Lanciach znajdziesz, także nie widzę problemu.

Hmm jeśli wiki nie kłamie to w Evo są głównie MultiAir. No chyba, że miałeś na myśli całą rodzinę kropków :D

Cytuj:
Aktywator można naprawić jak się wyłapie usterkę na samym początku a nie jeździ aż się rozsypie. Później tylko nowy lub używka ;)

Dobrze wiedzieć, ale ogólnie nie powinno być problemu z dostępem do części?

Cytuj:
Do gazu lepiej będzie poszukać Tjet-a. W MA też będzie działać, ale.... instalacja musi być dostosowana do tego silnika.

Nie wiem jak to wygląda w innych kropkach, ale wersja Evo ma MA, interesuje mnie wersja albo 105KM, albo 135KM. O jakość instalacji nie martwię się bowiem mam dobrego gazownika lecz sam nie wiem jak fiatowskie silniki traktują LPG. U mnie w oplu na LPG trzeba robić remont co 150 tys, a to silnik z 2001 roku, stary poczciwy 8V.
Czytałem, że MA to dobre jednostki, lecz niezbyt wiele informacji od ludzi co jeżdżą na gazie z tymi silnikami.

Auto postaram się kupić w Niemczech\Austrii, gdzie są normalne przepisy i lepsza ochrona kupującego. Nie ma takiego cwaniactwa jak w Polsce typu "Niemiec do granicy gonił" :D
Interesuje mnie wersja Evo\2012 - rok. prod. >2010 i bogatsza wersja. Do ok. 5000-6000 eur., najlepiej wersja 3 drzwiowa i czarna z obowiązkową skrzynią 6 biegową. Jazda na autobanie na 5 biegach to katowanie swoich uszu :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835265 Wysłany: 11 Mar 2018, 19:35; 
 Temat postu: Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Forsberg napisał(a):
Hmm jeśli wiki nie kłamie to w Evo są głównie MultiAir. No chyba, że miałeś na myśli całą rodzinę kropków :D


Wejdź na allegro w zakładkę Punto Evo, załóż filtr na silniki:
Benzynowe do 80KM (To nie są MA, tylko zwykłe 1,4 77 i 1,2 69) - 127 sztuk :E (56 szt P2012)
Multiair występowały w wersjach 1,4 105, 1,4 135, 165 i 0,9 105 (Jako TwinAir) - załóż filtr benzyna powyżej 80KM :E - 26 Sztuk (P2012 - 1 sztuka i to z błędnie wpisaną mocą, bo to jest 1,2 69KM :E )

Wiki to jest mało wiarygodne źródło informacji w internecie ;) W Polsce najbardziej popularne są najtańsze wersje z najsłabszymi silnikami, bo większość polaków nie da 50k za punto... jeszcze za biedni jesteśmy ;) ... mediana 2500 netto heh za tyle to trudno utrzymać mieszkanie i samego siebie... nie wspominając o samochodzie.


Forsberg napisał(a):
Dobrze wiedzieć, ale ogólnie nie powinno być problemu z dostępem do części?

Naprawa polega na porządnym skręceniu aktywatora na klej do gwintów.... no ewentualnie zrobieniem z dwóch zepsutych jednego sprawnego. Części składowe aktywatora? Można kupić jedynie czujnik temp. oleju.

Forsberg napisał(a):
U mnie w oplu na LPG trzeba robić remont co 150 tys

No to słabo, bo dobrze założona, dobrze dobrana i prawidłowo eksploatowana instalacja gazowa w prawidłowo eksploatowanym silniku nie ma istotnego wpływu nie żywotność silnika. A 150 000km, to słabiutki wynik... chyba, że jesteś czwartym właścicielem, a 150 przejechał pierwszy - tak to w większości przypadków wygląda i rzeczywisty przebieg to 400-500+ tys. km :E .... No chyba, że pod hasłem remont silnika rozumiesz wymianę UPG czy uszczelniaczy zaworowych bo to może się zdarzyć.... ale to w większości przypadków wynika z zaniedbań eksploatacyjnych lub wieku.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO