You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #56929 Wysłany: 23 Paź 2007, 11:33; 
 Temat postu: Jaki prostownik
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
pytanie, chcialem kupić prostownik do akumulatora, tylko nie wiem jaki i na jakim akumu jeżdże?

Prostownik 12v 4A czy
prostownik 12v 6A

ważne, 10 zł różnicy :)

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #57150 Wysłany: 23 Paź 2007, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
podczepiam się do pytania mam 1.7 TD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57202 Wysłany: 23 Paź 2007, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
to zależy od akumulatora, powinno ładować się natężeniem będącym 1/10 ilosci pojemności akumulatora:
aku 40Ah => 4A
aku 60Ah => 6A
i analogicznie dla innych pojemności akumulatorów

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57271 Wysłany: 24 Paź 2007, 07:24; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
wampir_wawelski napisał(a):
pytanie, chcialem kupić prostownik do akumulatora, tylko nie wiem jaki i na jakim akumu jeżdże?

Prostownik 12v 4A czy
prostownik 12v 6A

ważne, 10 zł różnicy :)


Jeżeli prostownik 6A ma regulację prądu ładowania to bierz 6A, jeżeli nie ma to bezpieczniej będzie wziąć 4A.

Ja mam prostownik 10A i zawsze ładuję akumulator prądem 2A. A jak miałem sytuację kryzysową to naładowałem akumulator prądem 10A (nie miałem nic do stracenia bo mój akumulator był na wykończeniu i dodatkowo ciekł), ale nie powinno się tak robić.

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57516 Wysłany: 24 Paź 2007, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 34
Generalnie ładuje się akumulatory prądem 1/10 pojemności akumulatora przez czas 10 godz.

Tak jak pisał kolega wcześniej:
60A aku - prąd 6A przez 10h lub 3A przez 20h

Im prostownik ma większą wydajność tym lepiej... 4-amperowy prostownik który będzie ładował aku prądem 3.5A będzie chodził na granicy przegrzania/uszkodzenia ale np 20-amperowy prostownik przy takim prądzie nawet się nie zagrzeje...

No i nieodłącznym przyrządem do pomiaru stopnia naładowania jest areometr - przydatne ustrojstwo...

Doładowywując aku nie wiemy w jakim stopniu jest wyczerpane a areometrem można zmierzyć czy jest on już naładowany...

pozdro :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58320 Wysłany: 27 Paź 2007, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 13
Wystarczy 4A i tak akumulator nigdy nie pobiera wiecej niż 2,5A i to na początku kiedy jest całkiem rozładowany, póżniej schodzi do 2A i tak wskazuje u mnie amperomierz.Mówie o aku 40-45AH.Inna sprawa że ładowane malym pradem ale przez dłuższy czas jest korzystniejsze.Akumulator tak naładowany znacznie wolniej sie rozładowywuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58949 Wysłany: 31 Paź 2007, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
marecki napisał(a):
Generalnie ładuje się akumulatory prądem 1/10 pojemności akumulatora przez czas 10 godz.

Tak jak pisał kolega wcześniej:
60A aku - prąd 6A przez 10h lub 3A przez 20h

Im prostownik ma większą wydajność tym lepiej... 4-amperowy prostownik który będzie ładował aku prądem 3.5A będzie chodził na granicy przegrzania/uszkodzenia ale np 20-amperowy prostownik przy takim prądzie nawet się nie zagrzeje...

No i nieodłącznym przyrządem do pomiaru stopnia naładowania jest areometr - przydatne ustrojstwo...

Doładowywując aku nie wiemy w jakim stopniu jest wyczerpane a areometrem można zmierzyć czy jest on już naładowany...

pozdro :lol:
Jeśli z "głębokiego wyładowania" to nie przez 10h a przez 16-18h, akumulator nie ma 100% sprawności w procesie ładowania! Prostownik powinien mieć regulację prądu (najlepiej automatyczną) prostownik bez regulacji jest do niczego, nigdy nie doładujesz nim do pełna akumulatora, bo w miarę ładowania jego napięcie rośnie i spada prąd ładowania. Żeby uruchomić silnik, wystarczy podładować akumulator przez ok 15min prądem 0,1C... ale to nie znaczy że akumulator będzie naładowany. Te zabawki z hipermarketów zwane prostownikami nadają się jedynie do takiego podładowania akumulatora. Akumulator 45Ah powinien być przez cały okres ładowania ładowany prądem ok 5A, nigdy tego nie osiągniesz prostownikiem bez regulacji prądu - jak będzie rozłądowany mocno, to po podpięciu będzie brał "ile fabryka dała", czyli te 6 czy 10A ale po 30min prąd zacznie spadać i po 1-2h będzie już wynosił 2-3A a często po 6-8h spadnie poniżej 1A, mimo że akumulator wciąż nie będzie w pełni naładowany.

Regulacja prądu w prostowniku, jest tak na prawdę regulacją napięcia, bo zmienia się przekłądnię transformatora, a z prawa Ohma wynika, że zmienia się też prąd.
Trzeba też pamiętać, że jeśli rozłądowany akumulator, na dostatecznie mocnym prostowniku nie bierze więcej niż 2-2,5A to znaczy że jest uszkodzony (zasiarczony).
Jeśli akumulator i układ łądowania w samochodzie są sprawne nie ma w ogóle potrzeby dołądowania akumulatora, nawet w jeździe miejskiej, ew. przed zimą można raz do roku go podładować. Jeśli trzeba to robić częściej to coś jest nie tak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128988 Wysłany: 25 Maj 2008, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
Znalazłem takie coś na Allegro. Czy będzie on dobry do akumulatora 40Ah http://www.allegro.pl/item370194057__pr ... 5_zl_.html

Czy lepiej coś takiego
http://www.allegro.pl/item364819007__zi ... azja_.html
Biegłych w temacie proszę o rade. Dzięki!!!!

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129001 Wysłany: 25 Maj 2008, 23:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
IMO... ani jeden ani drugi :/

http://www.allegro.pl/item370651247_pro ... asowe.html
http://www.allegro.pl/item370688511_pro ... kosci.html
http://www.allegro.pl/item370778304_pro ... ezent.html
http://www.allegro.pl/item364530913_aut ... h_hit.html

...a jeśli transformatorowy to min. 15A i z regulacją prądu.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130429 Wysłany: 30 Maj 2008, 09:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jarosław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 27 Maj 2008,
Posty: 127
Pomógł: 2
kup sobie prostownik einhela 10A kosztuje 110zł ja uzywam takiego i nie ma z nim żadnego problemu. :lol: gwarancja na 2 lata

_________________
JAREK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835546 Wysłany: 18 Mar 2018, 10:39; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Mokotów
Rejestracja: 05 Lut 2017,
Posty: 48
Trochę odgrzewam, bo temat jest ważny. Mamy powrót zimy, a mi aku pada i jest problem z odpaleniem. A głupio tak cały czas jechać na pożyczonych prostownikach. Możecie polecić coś w tym zakresie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835548 Wysłany: 18 Mar 2018, 12:07; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017,
Posty: 158
Pomógł: 3
Używam tego od ładnych 10 lat i działa jak należy. Z tego co wiem ma zabezpieczenie w postaci automatycznej regulacji natężenia prądu i tak naładowany aku dostaje jedynie 0,5 A a rozładowany dostaje 4 A. Prostownik kosztuje jakoś 80 - 90 zł

Image

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835553 Wysłany: 18 Mar 2018, 13:28; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
W Obi mają do 4A za 60 - 80 zł wskaźnik naładowania diodowy. Kształt jak post wyżej bez problemów naładował 53 Ah aku.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835678 Wysłany: 21 Mar 2018, 10:54; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Paź 2017,
Posty: 28
Standardowy prostownik, to nie jest jakiś ekstremalnie duży koszt. Tak jak kolega napisał w OBI lub nawet czasami w Lidlu rzucają tego typu sprzęt.
Ważne, aby był sterowany mikroprocesorem. Wtedy prąd ładowania jest automatycznie dostosowywany do aktualnego staniu naładowania akumulatora.
Proponuję poczytać też o prostownikach CTEK 5.0 które są oczko wyżej. Na https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-pros ... mulatorow/ jeszcze sobie sprawdź. Znajdziesz tam jego specyfikację.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO