You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 
 Post #835461 Wysłany: 15 Mar 2018, 22:43; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
No to zabawę zaczynamy od początku, a myślałem że zażegnałem problem raz na zawsze, jakiś czas było naprawdę wszystko w porządku, ale ostatnim czasie już nie tak jak ostatnio, silnik pracuje w miarę równo, co jakiś czas cyklicznie właśnie tak podszarpuje, ale tylko na biegu jałowym. Przepustnica, odma, wszystkie wężyki czyściutkie. Natomiast zastanawiają mnie jeszcze pewne wartości, które mi się bardzo nie podobają - Oczekiwana i rzeczywista pozycja wałka, nie za duża różnica ? oraz wariator faz - nadmierne wyprzedzenie. Kolejną wartością jest korekta powietrza biegu jałowego - normalnie jest około tam 2% jakaś mała wartość aż chyba w momencie tego mini szarpnięcia zmienia się na 6551,4 % ?
Ma ktoś pomysły co tu jeszcze można podziałać ? bo mnie to już zaczynają majtki i ręce opadać :D Błędów oczywiście żadnych nie ma zapisanych :E


Załączniki:



_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html
Góra
 Profil  
 

 
 Post #835569 Wysłany: 18 Mar 2018, 20:49; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
U mnie te parametry wyglądają tak samo. Nie widzę tu nic dziwnego. Korekta powietrza biegu jałowego prawdopodobnie jest ujemna ok -2,2. Program zapewne interpretuje ją jak liczbę 16 bitową bez znaku, a sterownik podaje ze znakiem.
P. S. Mój chodzi dobrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835579 Wysłany: 19 Mar 2018, 00:56; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
Sam nie wiem co o tym sądzić, są dnia że naprawdę ten silnik chodzi jak nowy, zero drgań, cichutko i w ogóle :D a czasami dostaje jakiś dziwnych wibracji co jakiś czas, ale dzisiaj jeszcze odkryłem na początku jak odpaliłem samochód, podniosłem klapę i z okolic alternatora, łożyska było słychać na początku delikatny pisk, możliwe że przy takim przebiegu by już łożysko siadało ? ( 83 tyś ) i tak sobie tak teorię teraz tworzę że to owe łożysko może dawać na biegu jałowym opór na silnik i stąd by były te szarpania ? :D przy wyższych obrotach, innych biegach podczas jazdy bez zarzutu chodzi :D

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835598 Wysłany: 19 Mar 2018, 19:12; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Jak będzie szarpał to wyłączyć silnik, wymontować pasek alternatora, odpalić silnik i sprawdzić czy szarpie. Pasek zdejmuje się prosto i bez kanału. Wystarczy kluczem oczkowym giętym nałożonym na śrubę mocującą rolkę napinacza zluzować napinacz i ściągnąć pasek. Dla ułatwienia po odchyleniu napinacza drugi koniec klucza zaczepiamy o dolną krawędź podłużnicy. Przy tej czynności uważamy na ręce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835599 Wysłany: 19 Mar 2018, 19:24; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
misci, raz ściągałem już pasek, ale to wtedy przyczyną było co innego, jak przyjdzie pogoda lepsza to sprawdzę to jeszcze raz :D

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835624 Wysłany: 19 Mar 2018, 23:30; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Wątek ciągnie się już długo, nie chce mi się wszystkiego czytać, ale z mojego doświadczenia wynika, że w Punto dość ciężko założyć prawidłowo końcówki przewodów zapłonowych na świece. Są tak szczelne, że tworzy się nadciśnienie, które jest w stanie wypchnąć końcówkę. Swego czasu długo walczyłem z dziwnym poszarpywaniem. Wymieniłem świece, porządnie założyłem przewody (do zakliknięcia) i problem znacznie osłabł. Prawdopodobnie uporam się z resztą kłopotów, które pojawiają się w lecie, gdyż stwierdziłem, że regulacja LPG dokonana przez speców nie jest właściwa, a ja przekopałem pół silnika, bo wierzyłem, że od strony LPG jest wszystko w porządku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835653 Wysłany: 20 Mar 2018, 17:04; 
 Temat postu: Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017,
Posty: 158
Pomógł: 3
Dokładnie, choć może nie wypchało mi wtyki ze świecy ale gdy pare miesięcy temu wyciągałem swoje kable ze świec to jedna się tak zwulkanizowała że już chciałem wchodzić z butami na silnik bo za chiny nie mogłem wyciągnąć kabla, męczyłem się dobre 30 min. z jednym ostatnim kablem :D Przy zakładaniu również ciężko było wepchać. Swoją drogą, gdzie jest filmik który w tym temacie był umieszczony na YT przez adamcior'a ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO