You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #835484 Wysłany: 16 Mar 2018, 19:34; 
 Temat postu: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aniol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2015,
Posty: 8
Witajcie, mam duży problem z GP 1,4 8V i brak pomysłów na rozwiązanie. Może opisze dłuższą historię, ponieważ sam nie wiem, który szczegół może mieć na to wpływ.
Od jakiegoś czasu (parę miesięcy) pokazywał się błąd katalizatora - dokładniej informacja o różnych parametrach przed i za katalizatorem i zapalany błąd. Nie ingerowałem, bo po wykasowaniu i tak po około 1tyś wracał. Tak to zostawiłem. Jednak do rzeczy. Któregoś dnia podnoszę maskę, aby sprawdzić poziom oleju i widzę wysunięty bagnet i zalany cały narożnik olejem. Sprawdzam poziom oleju i był ok, ale na wszelki dolałem 0,1l. Silnik pracował równo a to były godziny wieczorne, więc więcej nie ingerowałem. Sprawdziłem jednak komputer i błąd tylko katalizatora, wszystko wykasowałem. Dnia następnego zrobiłem 50km i powrót. Bez jakiś problemów. Kolejnego dnia odpalony samochód na rozgrzanie i po chwili zgasł. Odpalony ponownie niby wszystko ok i do pracy. Na pierwszym skrzyżowaniu jakieś 200m od domu przy ruszeniu zgasł. No to powrót bo jednak coś nie tak. Po podłączeniu komputera pojawiły się błędy:
Kod:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Czas działania ECU: 275990 Min
Obroty silnika: 1461 obr/min
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Temperatura wody: 30 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 21,0 °
Ciśnienie w dolocie: 465 mBar

Brak dostępnej pomocy
Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: P0016 - Montaż wałka rozrządu
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Czas działania ECU: 275990 Min
Obroty silnika: 1315 obr/min
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Temperatura wody: 32 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 41,0 °
Ciśnienie w dolocie: 587 mBar

Elektrozawór sterujący systemem zmiennych faz rozrządu lub jego obwód jest uszkodzony. Sprawdź elektrozawór i jego obwód pod kątem przerw, zwarć i słąbych połączeń.
Błąd jest sporadyczny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.


Po wykasowaniu błędów przy uruchomieniu silnika natychmiast wracał tylko P0010. Dzwonię do mechanika, co i jak. Powiedział, że zapewne odma zabrudzona zamarzła i dlatego ciśnienie oleju wypchnęło bagnet. No a głupieje, bo może olej zalał jakieś wtyczki. Do tego przy bagnecie było widać uszkodzoną koszulkę od przewodu – świec, czyli kto wie jak prąd hulał po tym narożniku. Jednak wymieniłem przewody, świece, wyczyszczona odma, zmieniony olej i filtr i błąd P0010

Wyczytałem w sieci, że może tyczyć się czujnika położenia wałka, więc kupiłem, co prawda używkę, ale jest. Nadal ten sam błąd. Zakupiłem zawór zmiennych faz rozrządu nowy zamiennik i bez zmian. Rozebrany nawet rozrząd, aby zobaczyć czy nie przeskoczył z racji gdzieś otrzymanego oleju i tam wszystko ok. Gdzie szukać przyczyny? Samochód odpala poprawnie, silnik pracuje równo. Po przygazowaniu nie wchodzi na więcej niż 4tyś obrotów. Dupowaty zamiennik? Czy może zapchał się doszczętnie katalizator i nie ma ciśnienia jednak to taki błąd pokazywałby? Poradzicie coś?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #835567 Wysłany: 18 Mar 2018, 19:34; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
to ze odma zamarzła to pewnik
co do elekrozaworu to może któryś kanał olejowy zapchało rozbierałeś pokrywę czyściłeś to ?
jaki olej lejesz i co ile go wymieniasz ? ten wariator jest bardzo wrażliwy na olej

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836257 Wysłany: 05 Kwi 2018, 08:40; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aniol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2015,
Posty: 8
Autko jest w serwisie, niestety terminy czekania są straszne.
Co do wymiany olej to regularnie a korzystam z MOBIL SUPER 2000 X1 10W40.
Jeśli wspominasz "ten wariator jest bardzo wrażliwy na olej" - to na myśli masz wariator - czujnik faz rozrządu, który jak wspomniałem w pierwszym poście wymieniłem i nie pomogło.
Jakieś inne sugestie? Chyba, że okaże się, że przeskoczył o ząbek rozrząd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836260 Wysłany: 05 Kwi 2018, 09:15; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
do tego silnika jest zalecany olej 5w40 C3 lejac pułsyntetyk robisz wiecej szkody niż pożytku

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836267 Wysłany: 05 Kwi 2018, 10:36; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aniol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2015,
Posty: 8
Dzięki za info zmieniając przy kolejnym razie o ile będzie bo auto stoi. Jak sprawdzić sam wariator aby upewnić się czy ma wine?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836269 Wysłany: 05 Kwi 2018, 11:11; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
o ile sam regulator faz rozrządu może być sprawny to przez nieodpowiedni olej przewody olejowe którymi zarządza mogły zostać przypchane i sama wymiana regulatora może nic nie dać ale to takie troche wróżenie z fusów bo równie dobrze moze być uszkodzona wiązka elektryczna do niego prowadząca

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836271 Wysłany: 05 Kwi 2018, 12:05; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aniol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2015,
Posty: 8
Nie czepiałbym się tak bardzo nieodpowiedniego oleju bo autko jeździ na nim od 5 lat jak je mam a zalane było z tego tytułu, że sprowadzone autko miało taki olej w sobie.
Średnio sobie radzą mechaniki niby każdy mówi prosty silnik fiata a autko stoi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849293 Wysłany: 13 Sie 2019, 22:32; 
 Temat postu: Re: P0010 i brak rozwiązań
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Sie 2019,
Posty: 1
Witam. Czy ktos wie jak rozwiazac ten problem. Mam identyczny przypadek i juz nie mam pomyslow co to moze byc


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO