|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 07:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kiksia95 |
#821051 Wysłany:
20 Mar 2017, 00:13; Temat postu: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Cześć po roku zabawy mojego kropka zaczął "figlować".
Objawy: 1)Lekko drgające obroty na biegu jałowym +/- 70 obrótów. 2)Podczas gwałtownego przyspieszania z okolic 1600-1800 obrotów, obroty rosną dynamicznie i po przekroczeniu 2000, opadają o ok 300. Gdy pedał jest cały czas w podłodze wtedy sytuacja powtarza się jeszcze 1-2 razy co wydłuża czas przyspieszenia. 3) Ww. problem jest też odczuwalny przy ruszaniu z 1 - brak mocy. 4) Po zmianie biegu ciśnienie paliwa chwilowo spada poniżej normy. (normy na biegu jałowym)
Objawy 2 i 3 nie są rutynowe i ciężko mi określić od czego może to zależeć.
Podejrzani: 1) Sprzęgło (ślizganie) - raczej wykluczone. 2) Turbina (po regeneracji ok rok temu, przebieg ok. 20kkm) - nie dymi, oleju nie pobiera. 3) Przepływomierz - zauważyłem, że wskazuje większą masę powietrza niż oczekuje ECU (odkąd posiadam to auto) 4) Czujnik overboost 5) Zawór overboost
Błędy: - niesprawne świece Poza tym nic nowego.
Wszystkie filtry i olej wymienione przed jesienią. Paliwo tankowane głównie na BP i Orlen.
Ktoś ma jakieś pomysły?
|
|
Góra |
|
|
|
|
Marass |
#821449 Wysłany:
31 Mar 2017, 11:15; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Maras
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 06 Paź 2016, Posty: 10 Pomógł: 1
|
Przepływomierz u mnie dawał takie objawy ale... w benzyniaku to było. Niemniej jednak zaczął był od niego...
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#822076 Wysłany:
23 Sie 2017, 10:11; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Jakiś czas temu odłączyłem przepływomierz sądząc, że sytuacja może się poprawić kiedy komputer przyjmie wartości zastępcze. Jednakże ostatnio jechałem drogą ekspresową i nie mogłem tego auta dynamicznie rozpędzić, strach wjechać na lewy pas. Zaczynam wątpić w przepływomierz.... Wciąż brak błędów na komputerze. [ Dodano: 23 Sie 2017, 09:11 ]Czy mógłby ktoś zinterpretować wykres? Czy to ma tak działać? Pomiary zbierane podczas jazdy.
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#827523 Wysłany:
27 Sie 2017, 13:52; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Źle wykonany pomiar. Pomiar wykonaj w tak zwanej próbie dynamicznej, 3 bieg , 1000-1500 obr/min, włączasz logowanie i wciskasz gaz w podłogę, rozpędzasz tak auto z gazem w podłodze aż osiągniesz 4000 obr/min (można trochę więcej, chodzi o to żeby zlogować cały zakres pracy silnika). Oprócz oczekiwanego i zmierzonego przepływu powietrza zloguj też obroty silnika podczas tej próby. Polecam robić w dwie osoby, pasażer obsługuje komputer, kierowca skupia się na jeździe - bezpieczeństwo.
Tak samo możesz zlogować doładowanie oczekiwane i zmierzone oraz obroty silnika.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#827607 Wysłany:
03 Maj 2018, 14:26; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
ehh zapomniałem o doładowaniem, dorzucę jutro. [ Dodano: 30 Wrz 2017, 14:42 ]adnotuję: w MESie nie ma opcji "oczekiwane doładowanie" [ Dodano: 03 Maj 2018, 13:26 ]Ostatnio zauważyłem, że wąż między intercoolerem, a turbiną jest cały w oleju, lekko pogryziony. Podejrzewam nieszczelność. Koszt 200 zł za samego węża! Są jakieś działające alternatywy?
|
|
Góra |
|
|
Magnes |
#837276 Wysłany:
04 Maj 2018, 10:17; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Moderator |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 01 Wrz 2012, Posty: 3226 Pomógł: 23
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#837351 Wysłany:
06 Maj 2018, 13:36; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
A masz może jakieś doświadczenie z klejeniem tego typu rur? Słyszałem coś o taśmach samowulkanizujących się
|
|
Góra |
|
|
Magnes |
#837354 Wysłany:
06 Maj 2018, 14:46; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Moderator |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 01 Wrz 2012, Posty: 3226 Pomógł: 23
|
kiksia95, niestety nie, fakt przeszło mi to przez myśl po wizycie w ASO, ale trafiła mi się szybko używka Coś czuję że niestety klejenie nie będzie trwałe
_________________ Błękitny Bezdasznik - topic50386.html Black and White Bravo - topic61253.html
Czy masz już darmowe Assistance?
_____________________________
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#837642 Wysłany:
13 Maj 2018, 21:37; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Magnes, czy w twoim przypadku jakiś spadek mocy był odczuwalny? Większe spalanie występowało? Mój punciak spala 6,66 l/100km w cyklu mieszanym, głównie miejskim.
|
|
Góra |
|
|
Magnes |
#837653 Wysłany:
14 Maj 2018, 07:10; Temat postu: Re: "Turbodziura" w JTD |
|
|
Moderator |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 01 Wrz 2012, Posty: 3226 Pomógł: 23
|
kiksia95, spalanie masz w normie, ja jakoś nie zauważyłem aby palił znacznie więcej, za to spadek był odczuwalny i przy otwartych oknach słychać było syczenie, dodatkowo po wciśnięciu gazu do podłogi kopcił na czarno
_________________ Błękitny Bezdasznik - topic50386.html Black and White Bravo - topic61253.html
Czy masz już darmowe Assistance?
_____________________________
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|