You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 19:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #837230 Wysłany: 03 Maj 2018, 00:25; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2013,
Posty: 17
Witam proszę o poradę. W moim aucie tj Punto 2 rok 2001,JTD zapala się kontrolka od wspomagania najczęściej jest to w okresie letnim gdy jest gorąco. Zauważyłem, że zapala się ono np na parkingach lub przy ruszaniu z miejsca i przy skręcaniu w "prawo". Zauwazyłem rownież, że wspomaganie działa lepiej przy skręcie w lewo, niż przy skręcie w prawo wtedy tak jakby ( czuć większy opór kierownicy).
Elektryk przelutował mi luty i nie pomogło cały czas mam ten problem. Myślicie, że to wina czujnika kąta skrętu? Jako ciekawostkę powiem, że mam Punto przed liftem, a mimo to mam żółty kabelek czujnika zamiast niebieskiego.
Proszę o pomoc i sugestie.
Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #837231 Wysłany: 03 Maj 2018, 09:19; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Jakie błędy są po podpięciu pod kompa?

misieq92 napisał(a):
Jako ciekawostkę powiem, że mam Punto przed liftem, a mimo to mam żółty kabelek czujnika zamiast niebieskiego.

Czy jesteś pierwszym właścicielem samochodu?
Po wymianie również już mam żółty. Wcześniej był niebieski.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837232 Wysłany: 03 Maj 2018, 09:52; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2013,
Posty: 17
@domin45670
Autko jest w rodzinie od około 10 lat wcześniej sprowadzone z Francji. Ja użytkuje go jakieś 6-7lat. Od zawsze były problemy z wspomaganiem jednak dosyć rzadko się one objawiały, a że jest w dobrym stanie chcicałbym w końcu uporać się z tym problemem.
Jakieś 3 lata temu miałem podłączony go pod komputer i pokazał się błąd o jakimś czujniku (nie pamiętam dokładnie kodu itp. ale prawdopodobnie był to właśnie czujnik kąta skrętu). Co w tej sytuacji należało by zrobić? Wymienić sam czujnik czy całą kolumnę? Widziałem, że w poznaniu jest serwis, który się tym zajmuje może tam się udać? Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837233 Wysłany: 03 Maj 2018, 10:10; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
W ASO jedyne co potrafią, to wymieniać, więc wymienili by Ci całą kolumnę za ok. 3000zł.
Szukaj złotej rączki, która naprawia wspomagania - wymieni czujnik skrętu. Koszt ok. 500 - 600 zł.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837235 Wysłany: 03 Maj 2018, 10:33; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2013,
Posty: 17
ASO odpada kategorycznie chodzi mi o ELEKTRONIC-SERWIS z siedzibą w Poznaniu, który ma w ofercie właśnie wymiany oraz regenerację wspomagania. Mam jeszcze pytanie czy po wymianie tego czujnika będzie konieczna jakaś kalibracja? I czy faktycznie wymiana tego czujnika pomoże, bo jednak płacąc nie małe pieniądze chciałbym mieć pewność, że to pomoże na kilka lat i będę miał spokój ze wspomaganiem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837238 Wysłany: 03 Maj 2018, 12:27; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
To czy pomoże zależy od tego co jest powodem usterki. Silniczek, czujnik czy sterownik.
Kalibrację zrobią przy wymianie, bo co to za naprawa, skoro kierownica może sama szaleć?
Osobiście poprawiałem kalibrację po wymianie.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837242 Wysłany: 03 Maj 2018, 16:47; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
O! Na to nie zwróciłem uwagi, zaraz sprawdzę. Ponadto znaleziono luz na końcówce drążka.


Edit:
Image
Względny skręt kierownicy wynosi -360 st. na prostych kołach.


Góra
  
 
 
 Post #837257 Wysłany: 03 Maj 2018, 19:27; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Czy ktoś nie demontował drążka kierowniczego lub maglownicy? Wygląda na to, że komuś się kierownica obróciła, po czym ponownie zostało wszystko skręcone do kupy. Wykalibruj i poobserwuj.
U mnie po wymianie czujnika kąt był walnięty (moment ok), nic się nie działo, ale po powrocie od speca sobie dla pewności podpiąłem i wykalibrowałem kąt.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838316 Wysłany: 01 Cze 2018, 20:19; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Sie 2013,
Posty: 32
Panowie podpowiedzcie, czy dysponując takim interfejsem https://www.olx.pl/oferta/interfejs-dia ... 181ad2852d i Multiecuscanem 1.7 zdiagnozuję wspomaganie w PII z 2003r.
Dziękuję i pozdrawiam,
T.P.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838318 Wysłany: 01 Cze 2018, 22:43; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Jeżeli łączy się z can (kwestia opornika), to tak.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838558 Wysłany: 11 Cze 2018, 14:00; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Sie 2013,
Posty: 32
Witam,
Na wstępie dziękuję Dominikowi za udzielenie odpowiedzi w temacie w/w interfejsu.
Zdecydowałem się jednak zakup w Viakenie (może drogo, ale podejście do klienta mają na 5+).
Można nawet liczyć na rabat dla forumowiczów...
Dobra, ale koniec z cukrowaniem.... Do rzeczy;
Sczytałem błąd C1005 "czujnik momentu obr. wału silnika"
Gdzie jest zlokalizowany ten czujnik? Rozumiem, ze tu nie chodzi o czujnik skrętu?
Wersja wspomagania z silnikiem bez przekaźników.
Pozdrawiam,
T.P.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838562 Wysłany: 11 Cze 2018, 17:15; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Sprawdziłem historię swoich kodów błędów związanych ze wspomaganiem.
Miałem dokładnie ten sam błąd (tylko ten, żaden inny). U mnie pomogła wymiana czujnika skrętu (tego w kolumnie kierowniczej).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838578 Wysłany: 12 Cze 2018, 08:24; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
domin45670 napisał(a):
Czy ktoś nie demontował drążka kierowniczego lub maglownicy? Wygląda na to, że komuś się kierownica obróciła, po czym ponownie zostało wszystko skręcone do kupy. Wykalibruj i poobserwuj.
U mnie po wymianie czujnika kąt był walnięty (moment ok), nic się nie działo, ale po powrocie od speca sobie dla pewności podpiąłem i wykalibrowałem kąt.

Tego nie wiem, sam bedę wyminieć prawy drążek w najbliższym czasie, zastanawia mnie jaki wpływ ma drążek na ten kąt skrętu?


Góra
  
 
 
 Post #838583 Wysłany: 12 Cze 2018, 17:21; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Miałem na myśli drążek w kolumnie kierowniczej :)
Przy podłodze wystarczy odkręcić 1 śrubę i kierownicą z drążkiem można normalnie obracać... a kąt w czujniku się przestawia.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838951 Wysłany: 26 Cze 2018, 14:34; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
Panowie czy ktoś walczył z hałasującym silniczkiem ? Objaw taki podczas jazdy po nierównościach na wprost hałasuje silnik od wspomagania jak by miał jakiś luz.

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840689 Wysłany: 22 Sie 2018, 23:34; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Ostatnio jak zwykle w lecie, wspomaganie w benzynowym kropku od czasu do czasu wariuje. Zaczela mnie jednak zastanawiac pewna rzecz, mianowicie, czy zauwazyl ktos z Was ze styl prowadzenia auta ma znaczenie na czestotliwosc pojawiania sie "fochow" wspomagania?

Mam na mysli to, ze kiedy autem jezdze przez dluzszy czas ja, wlasciwie nie wystepuja problemy ze wspomaganiem. Gdy natomiast za kolko siada malzonka, problemy pojawiaja sie duzo czesciej (darujcie sobie zlosliwosci, dobrze?).

Roznica miedzy tym jak prowadzimy auto widoczna jest szczegolnie przy manewrowaniu na parkingach. Ja zwykle jezeli "dokrecam" do krancowych polozen kola kierownicy, robie to dosc delikatnie bo mam juz wyczucie ile jeszcze obrotu mi zostalo. Gdy za sterami siedzi zona, takiego wyczucia jeszcze nie ma i bardzo czesto dobija z pelnym impetem "do konca" obrotu.

Sadzicie ze to moze miec znaczenie? Zwykle usterka po jakims czasie ustepuje, gdy auto postoi sobie dluzej, ostygnie (w sensie nie tyle silnik ile spadnie temperatura zewnetrzna, albo auto sobie "odpocznie" troche w cieniu i sie nieco ostudzi). Inna sprawa ze dla mnie to dalej zagadka jaki zwiazek ma nagrzanie sie auta z wadliwym dzialaniem (czy tez w sumie raczej brakiem dzialania) wspomagania kierownicy...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #840690 Wysłany: 23 Sie 2018, 00:08; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
bez złośliwości jak to powiedziałeś dobra
ja parkując tyłem na miejsce parkingowe robie to na raz no w skrajnych warunkach na dwa
ładniejsza połówka robi to na 4 do 7 razy nie dziwota że wszystko we wspomaganiu się przegrzewa
najlepsze wyjście z tej sytuacji to kupić babie auto bez wspomagania nauczy się szybciej parkować :E

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840703 Wysłany: 23 Sie 2018, 12:28; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Nauczyć baby, aby nie dobijały (tak, to szkodzi) do końca kierownicą i po problemie.
Po drugie w samochodzie tej masy nie potrzeba używać "CITY".


Góra
  
 
 
 Post #840717 Wysłany: 23 Sie 2018, 20:17; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
ja tam cały czas śmigam na city w służbówce pandzie już nalatałem 204kkm i w GP od kąd go mam i nic się złego nie dzieje

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840769 Wysłany: 25 Sie 2018, 00:18; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Jezeli mamy stosowac porownania, to porownujmy jablka z jablkami, a nie z np. gruszkami. Panda to nowszy model niz Punto II, wiec jest szansa ze na przestrzeni kilku lat ktore uplynely od wprowadzenia na rynek Punto II, Fiat wyciagnal wnioski z poczynionych bledow projektowych i inaczej rozwiazal elektryke. Przykladowo w FLu ktory tez jezdzi w domu, mimo 260000km nie ma najmniejszych problemow ze wspomaganiem, byc moze wlasnie dzieki modyfikacji zastosowanych rozwiazan. O Grande Punto w ogole nie wspominam bo (co zreszta ktos juz wczesniej zauwazyl) uzyto w nim juz zupelnie innych rozwiazan niz w "dwojce".

A co do trybu "city" to od nowosci nie jest wlasciwie w ogole uzywany. Nie wiem czy na przestrzeni bez mala osiemnastu lat uzytkowania ten tryb wspomagania byl wlaczony wiecej jak kilkanascie razy, bardziej chyba w celach demonstracyjnych "jak to dziala" niz eksploatacyjnych.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #841407 Wysłany: 07 Wrz 2018, 08:22; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Fiat chyba dał wytyczne a wspomaganie zaprojektowało i wykonało Delphi w P2, P2FL, GP. Mając 4 Fiaty w rodzinie w każdym zdążyło zastrajkować wspomaganie. W dwóch wyłączy się na chwilę po postoju w mroźną noc w trzecim wyłączało się w upały w czwartym niezależnie od temperatur w wyniku dłuższego stania (wystarczą dwa dni). Pomijam fakt że w jednym raz padło wspomaganie na amen z powodu zwarcia w centralce to wszystkie wyłączenia u mnie są spowodowane czujnikami skrętu. Zczytując kąty skrętu widać jak jeden spada do zera ( kierownica jest obrócona o np. 200 stopni ) mimo że kierownica dalej jest obracana. Podsumowując nawet w nowszym Grande z czujnikiem na taśmę (bez kabelka z wtyczką) mało się przyłożyli do trwałości czujnika.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841419 Wysłany: 07 Wrz 2018, 16:35; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
artekL, Fiat tylko tłoczy blachy, łączy je ze sobą i składa do kupy pozostałe elementy. Nie jestem w stanie powiedzieć na ile Fiat produkuje silniki, bo sporo elementów jest od innych wytwórców.
Z resztą tak robi większość marek.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841424 Wysłany: 07 Wrz 2018, 21:24; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Ha ostatnio pytałem w ASO ile kosztuje nowa kolumna wspomagania do Grande ok. 3800 zł a 4100 zł z montażem.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841687 Wysłany: 15 Wrz 2018, 22:32; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
A wiecie moze czy na etapie przejscia modeli z P2 do P2FL byly jakies modyfikacje wspomagania, czy tez FL uzywa tych samych elementow co klasyczny P2? Zastanawia mnie to o tyle ze moje P2 ktore ma okolo 150000km przebiegu ma klopoty ze wspomaganiem, podczas gdy FL, ktory ma przebieg prawie dwukrotnie wiekszy (okolo 265000km na chwile obecna), odpukac nie przejawia zadnych dolegliwosci ze strony wspomagania. Ciekawym wiec, czy byly jakies zmiany w obrebie tych elementow miedzy tymi modelami czy tez do FL poszly takie same czesci jak do P2.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #841691 Wysłany: 16 Wrz 2018, 09:38; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Te wspomagania różnią się z całą pewnością silnikami. W PII w silniku lubią padać przekaźniki, których już ponoć w PIIFL nie ma.
Z tego, co mi powiedział gościu, który u mnie wymieniał czujnik skrętu, to zamontował mi czujnik z PIIFL do PII podobno po jakiejś przeróbce (nie wiem ile w tym prawdy). Ponoć w PIIFL średnica otworu na wał jest inna niż w PII. Nie wiem czy jest jakaś różnica jeśli chodzi o budowę wewnętrzną. Generalnie fabrycznie miałem czujnik z niebieskim kablem, a teraz mam z żółtym.
Co do tego czy jest jakaś różnica w centralkach, nie mam żadnych informacji.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO