You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 08:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #839106 Wysłany: 01 Lip 2018, 21:19; 
 Temat postu: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Witam

Mam pewien problem ze swoim GP (1.4 8V 77KM z LPG). Zaczęło się w ostatni piątek. Po przejechaniu ok. 15 km zostawiłem samochód na ok. 1,5 godziny (silnik raczej nie zdążył ostygnąć, wskazówka temperatury była na środku skali). Gdy wróciłem miałem problem z odpaleniem. Musiałem znacznie dłużej "kręcić" rozrusznikiem, a po odpaleniu silnik mocno wibrował, słabo reagował na gaz i dopiero po parokrotnym przegazowaniu zaczął normalnie działać. Wyglądało to tak, jakby odpalił na trzech cylindrach i po przegazowaniu zaczęły pracować wszystkie cztery. Po przejechaniu 40 km zgasiłem samochód i spróbowałem ponownie odpalić - odpalił bez problemu i chodził normalnie. W sobotę go nie ruszałem, ale dzisiaj spróbowałem odpalić i sytuacja się powtórzyła - ciężko odpalał i pracował jakby na trzech cylindrach, dopiero po chwili załapał czwarty. Gdy próbowałem go odpalić, ale w końcu nie odpaliłem to po puszczeniu rozrusznika słychać było taki głos cykania, coś jak wtryskiwacze gazowe, tylko głośniejszy. Podczas tych problemów nie zaświecił się check engine, ale połączyłem go z telefonem przez ELM327 (obecnie tylko taki interfejs posiadam) i odczytałem błąd P0172 - zbyt bogata mieszanka (z tym, że ten błąd w aplikacji Torque był jako potencjalny). Świece wymieniane były ok. 18 kkm temu. Dodam, że zimą miałem problem z falującymi obrotami (opisywałem w temacie http://fiatpunto.com.pl/topic58259.html). Kolega @krowka zasugerował, że może to być brudna przepustnica, niestety nie udało mi się jeszcze jej wyczyścić, ale nie wiem czy to może mieć związek.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Podejrzewałbym świece, ale mają niecała 20 kkm przebiegu. Może kable WN albo cewka? Tylko zastanawia mnie ten dźwięk, to "cykanie"


Góra
 Profil  
 

 
 Post #839110 Wysłany: 01 Lip 2018, 23:24; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
jak się ma gaz to świece i kable trzeba wymieniać bardzo często świece interwał 15-20k km max kable max 20k km wymień najpierw kable i napisz czy pomogło
zaniedbywanie wymiany kabli i świec w 90 % kończy się uwalonym zespołem cewek a to już gruby wydatek

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839114 Wysłany: 02 Lip 2018, 08:56; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Świece były wymieniane co 20k km, nie wiem jak z kablami (ja jeszcze świec nie wymieniałem, ale jest historia serwisowa po poprzednim właścicielu). Planowałem wymianę przy następnej wymianie oleju czyli za jakieś 2k km. Trzeba będzie wymienić wcześniej ;) A jakie kable polecacie? Obecnie są Championy, ale nie mogę ich znaleźć. I jakie świece - oryginalne NGK (takie są obecnie) i zmniejszyć przerwę do 0,8mm czy może Denso XU22TT (z tego co czytałem to przerwa oryginalnie ustawione na 0,8 mm)?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839132 Wysłany: 02 Lip 2018, 18:30; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
kable oraz świece ngk

[ Dodano: 02 Lip 2018 17:30 ]

przerwy niw zmieniaj

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839944 Wysłany: 31 Lip 2018, 23:10; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Dziękuję cedec1. Kable i świece wymienione na NGK. Niestety, problem nadal występuje. Zauważyłem jednak, że problem jest tylko na benzynie, a na gazie samochód działa idealnie.
Obecnie sytuacja wygląda tak, że odpalić go jest bardzo ciężko. Jeśli już odpali to po 2-3 sekundach gaśnie, a jeśli uda się żeby nie zgasnął to chodzi źle. Szybkie wciśnięcie gazu do końca powoduje, że obroty spadają i samochód "dławi się". Na wyższe obroty można go wkręcić tylko dodając gaz bardzo powoli, a i tak wciśnięcie gazu do końca na wyższych obrotach powoduje dławienie. Nagrałem też dźwięk, który występuje po niedanej próbie odpalenia (wydaje mi się, że dźwięk wydobywa się spod obudowy filtra powietrza w okolicach przepustnicy).
https://www.youtube.com/watch?v=Ae4znWEx08Y

Za pomocą MES odczytałem błędy, ale był tylko jeden: P0172 - zbyt bogata mieszanka
Sprawdziłem też wartości parametrów temperatura powietrza w dolocie, temperatura oleju, temperatura wody - wydają się ok. 40-50 stopni. Także czujniki chyba są OK

Dodam, że gdy odpalam samochód na gazie (mam sekwencję STAGa, ale ma tryb awaryjny w którym samochód od razu odpala na gazie) to pali za pierwszym razem i chodzi bez żadnych problemów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839945 Wysłany: 31 Lip 2018, 23:23; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
w takim razie problem leży po stronie paliwa zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia jakie podaje pompa paliwa być może to już są jej ostatnie chwile
tak z ciekawości jaki poziom paliwa utrzymujesz ? nie jeździsz czasem cały czas na rezerwie ? bo to zabójcze dla pompy

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839946 Wysłany: 31 Lip 2018, 23:33; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Poziom benzyny utrzymuje pomiędzy 1/4 a 1/2 baku. Zwykle robiłem tak, że jak poziom spadł poniżej 1/4 to tankowałem tak do ponad połowy baku i przy okazji przejeżdżałem na samej benzynie jakieś 100-200 km, żeby co jakiś czas "rozruszać" układ zasilania benzyną.
Dzięki za sugestię postaram się sprawdzić ciśnienie jakie podaje pompa, co prawda po przekręceniu kluczyka słychać, że pompa działa, ale pytanie czy dział tak jak powinna :)
A wiesz skąd może być ten dźwięk (stukanie), które nagrałem na filmiku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839947 Wysłany: 31 Lip 2018, 23:45; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
dźwięk przypomina mi wtrysk od gazu tylko że głośniejszy tak jak tobie w układzie zasilania benzyną raczej nie ma mechanizmów które powodują taki hałas spróbuj ściągnąć puszkę filtra i nagrać jeszcze raz film z obiektywem skierowanym w przepustnicę moze coś wywróżymy :wink:

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839953 Wysłany: 01 Sie 2018, 09:21; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Te same objawy od ~15 lat na każdym forum , tak więc autorze tematu masz bardzo dużo podobnych tematów , use gogle.
Zazwyczaj wtryski padają jak się za dużo śmiga na gazie , ew. sondy lambda , ale to przecież możesz u ogarniętego diagnosty sprawdzić.
Zresztą skoro na gazie odpala dobrze a na benzynie nie , to patrz zdanie powyżej ...

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840122 Wysłany: 07 Sie 2018, 12:10; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Dziękuję koledzy za pomoc.
Problemem rzeczywiście okazała się pompa paliwa, a dokładnie jej uszczelka. Po wymianie uszczelki nie ma problemów z odpalaniem i działaniem silnika na benzynie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840130 Wysłany: 07 Sie 2018, 19:34; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Która uszczelka dokładnie?


Góra
  
 
 
 Post #840137 Wysłany: 24 Sie 2020, 23:16; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
pmx007p1 napisał(a):
Która uszczelka dokładnie?


Tego niestety nie wiem, bo w końcu oddałem samochód do mechanika i taką informację dostałem (że wymieniona jest uszczelka pompy paliwa). Ale przed wymianą wyglądało to tak, że pompa działała tylko dawała zbyt niskie ciśnienie.

[ Dodano: 24 Sie 2020, 22:16 ]

Witam ponownie

Po nieco ponad dwóch latach problem znowu wystąpił. Obecnie sytuacja wygląda tak, że po kilkugodzinnym postoju nie udaje się odpalić samochodu na benzynie, a pompa paliwa wydaje nieco inne niż zwykle dźwięki - na początku jej pracy jest normalnie, później dźwięk przypominający szuranie, a na końcu gdy skończy pracę słychać ciecz spływającą do zbiornika. Po kilku przejechanych kilometrach (na gazie, ale pompa nie ma odcięcia, więc cały czas pracuje) można już odpalić samochód na benzynie, ale działa "mułowato", np. całkowite wciśnięcie gazu przy 2000 obrotów nie daje żadnego efektu. Za to już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów samochód na benzynie działa już normalnie.
Stwierdziłem, że dla spokoju wymienię pompę, tylko problem jest z dostępnością samych pomp. O ile cały zestaw (kosz, pompa, pływak) jest dostępny bez problemu (ale jego cena jest w okolicach 350 zł), to samą pompę ciężko dostać w sklepach, występują np. na Allegro ale na jednych aukcjach dany model opisywany jest jako pasujący do GP, a na innych już nie. Może ktoś już wymieniał pompę i jest w stanie polecić konkretny model? Chciałbym uniknąć sytuacji, że kupię pompę, a po niedługim czasie odmówi posłuszeństwa (bo wtedy chyba lepiej kupić cały zestaw i mieć z nią spokój do końca żywotu samochodu).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853884 Wysłany: 05 Wrz 2020, 19:16; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Może właśnie jest problem z całym złożeniem/koszem, a nie samym "wkładem"?
Bo chyba tam są zaworki/regulator ciśnienia? To one mogą być już zużyte i wykańczają samą pompę (plus, praca ciągła na LPG).
"Przepłać" (w cudzysłowie) za cały zestaw, a będzie spokój (do złomowania pojazdu).

PS
Jak jest LPG, to daj mu częściej/dłużej popracować na benzynie. Przełączanie na gaz, jak najpóźniej.
Chytrusy oddają "oszczędności" w postaci napraw (lub auto na handel). Układ paliwowy to nic, gorzej z silnikiem (zawory jak zeżre).


Góra
  
 
 
 Post #854142 Wysłany: 01 Paź 2020, 23:10; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Dziękuję za radę - tak zrobiłem. Wymieniłem cały "zestaw" na Bosch'a za 330 zł.
Co do jazdy na benzynie to co jakiś czas robię przejeżdżam 100-200 km tylko na benzynie, ale ogólnie to instalacja dość szybko przełącza się na LPG (zwłaszcza latem, gdy temperatury na zewnątrz są wysokie) - tu pewnie trzeba by było wyrobić sobie nawyk ręcznego włączania i wyłączania LPG na jakiś czas przed końcem jazdy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854150 Wysłany: 02 Paź 2020, 15:39; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
po co wystarczy ze pojedziesz do gazownika i mu powiesz żeby przełączanie gazu ustawił np na 45C

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854164 Wysłany: 04 Paź 2020, 00:26; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Lut 2018,
Posty: 62
Przy następnej wizycie u gazownika zapytam jak to jest ustawione. Gdy temperatury na zewnątrz są ujemne to na gaz przełącza się po przejechaniu kilku kilometrów. Nawet teraz, gdy rano są już temperatury w okolicach 10-15 stopni trochę trwa zanim się przełączy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854167 Wysłany: 04 Paź 2020, 11:27; 
 Temat postu: Re: Problem z odpaleniem, odpala na trzech cylindrach
No i bardzo dobrze. Im później, tym lepiej.
LPG jest po to, aby oszczędzać, ale z głową. Nie kosztem silnika, wydechu (od zaworów po tłumik), zapłonu, układu paliwowego (Pb) itd.

Praca na benzynie ma być częstsza, regularna (a nie że raz na jakiś czas 100-200 km ciągiem - a później kilka miesięcy susza we wtryskiwaczach + w baku rezerwa, nie o to chodzi).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO