You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 05:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #722153 Wysłany: 27 Mar 2014, 00:37; 
 Temat postu: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-air)
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
Skrzynia C510 była montowana w wersjach silnikowych:

1.3 Multijet 75KM
1,4 T-jet turbo 120KM
1.4 Multiair turbo 135KM

Oczywiście nie znaczy to że takie same przełożenia mają. MJ na 98% ma inne.


1,2 8V, 1,4 8V, 1,4 16V starjet, 1,4 16V Multiair 105KM to znana z PI, PII, Pandy, Seicento skrzynia biegów C514 :E Także szukać instrukcji do PII :E. Przy wymianie całość różni się lokalizacją i rozmiarem korka spustowego. W C514 jest w normalnym miejscu.


W 1,9MJ 120, 130, PEA, GPA jest skrzynia M32.
W 1,3 90KM jest M20.



Olej wg instrukcji obsługi (1,4 MA 135 - Tutela Technyx 75W85 lub inny spełniający to co w instr jest napisane :E )

Niecałe 2l wejdą. 100-200ml powinno zostać.


Klucz do korka wlewu i spustowego to imbus 12 lub 10mm (Nie pamiętam) ale na 95% 12mm.


Zdejmujemy osłonę silnika o ile jest - Trzyma się na 9 śrubek. Najlepiej odkręcać tak, żeby na koniec zostawić sobie tylne - bo z przodu osłona trzyma się na dwie "zakładki" o zderzak.
Załącznik:






Korek Wlewu i spustu:

Załącznik:



Spustu z innej perspektywy.
Załącznik:



Odkręcamy korek wlewu, spustowy i spuszczamy za pomocą czegoś takiego - żeby wszystkiego nie zaoleić :)

Załącznik:



Czyścimy magnes na korku z opiłków i wkręcamy z momentem 46Nm. (może być potrzebna taśma teflonowa do uszczelnienia bo fabryczne uszczelnienie to jest jakiś klej niebieski na gwincie.) U mnie nic nie kapało po ponownym wkręceniu i zalaniu ale... jakby kapało to nie dokręcać ile się da, tylko poluzować tak żeby korek nie wypadł i owinąć go taśmą teflonową lub nitką (zgodnie z gwintem - czyli patrząc na lekko wkręcony korek przeciwnie do wskazówek zegara) i dokręcić ponownie.

Można kupić również nowy korek z uszczelniaczem na gwincie - nr: 55230506 (Koszt ok. 15zł)



Wlewamy olej za pomocą wężyka zamocowanego do lejka:

Załącznik:


Załącznik:



Tak długo aż zacznie się przelewać i zakręcamy korek wlewu z momentem 20 do 30Nm.

Teraz tylko wyczyścić wszystko co jest mokre z oleju i ewentualnie odtłuścić (np. czystym lub rozcieńczonym z H2O izopropanolem).




Stary olej (3,5 roku i 65 000km) vs nowy:

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #723420 Wysłany: 29 Mar 2014, 02:10; 
 Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-
Offline
Puntomaniak

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 22 Mar 2013,
Posty: 82
No nieźle, taki niski przebieg, a olej czarny.
A jak wrażenia z jazdy na nowym oleju, jest jakaś poprawa przy wrzucaniu biegów?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840408 Wysłany: 15 Sie 2018, 14:42; 
 Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
No ale przecież"oleju w skrzyni się nie zmienia" Widać właśnie jak nas oszukują. Dzięki za poradnik przyda się.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849280 Wysłany: 13 Sie 2019, 16:08; 
 Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartłomiej
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2016,
Posty: 587
Dziękuje!! Bardzo przydatny poradnik.
Co ciekawe u mnie weszło 2 Litry oleju.
Postanowiłem zalać bardzo polecany Ravenol
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 - dedykowany do C510
Dziwne, bo koloru czerwonego... A powinien i był żółty
Według Ravenol nie ma to znaczenia:
https://www.ravenol.pl/porady-eksperta/ ... a-znaczeni
Zamówiłem nowy korek spustowy lecz Fiat się nie popisał...
U mnie nie było żadnego uszczelnienia a korek po ponownym zamontowaniu nie przepuszcza.
Nie polecam stosowania żadnych taśm teflonowych i innego typu dodatkowych uszczelnien.

Jeszcze raz dziękuje za instrukcję :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849282 Wysłany: 13 Sie 2019, 19:32; 
 Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
roko napisał(a):
No nieźle, taki niski przebieg, a olej czarny.


Ja nie wiem czy przypadkiem na synchronizatory nie jest napylony grafit czy coś podobnego. Przy trzeciej wymianie przy ok 176 000km (73 od wymiany) kolor oleju był bursztynowy. Nie był taki żółciutki jak nowy ale był przejrzysty.

Metal54 napisał(a):
Zamówiłem nowy korek spustowy lecz Fiat się nie popisał...


Korek jaki zamówiłem miał uszczelnienie.
Metal54 napisał(a):
Nie polecam stosowania żadnych taśm teflonowych i innego typu dodatkowych uszczelnien.

Zgodnie ze sztuką powinno się korek dać nowy i tyle.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849288 Wysłany: 13 Sie 2019, 21:54; 
 Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartłomiej
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2016,
Posty: 587
Nie wiem czy u mnie wcześniej był wymieniany olej w skrzyni (mam prawie 170 tyś.km) ale był czarny i baaaardzo śmierdzący :)
Fiat Bytom Partner mimo kilkukrotnych zapewnień i zmiany dnia dostawy nie dostał korka, więc u mnie poszedł stary.

ipIV - bez twojego poradnika nigdy bym się za to nie zabrał :) Dziękuje.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO