Witam Kropek szarpie po przejechaniu jakichś 5 kilometrów. Tylko ruszając na 1 i 2. Na zimnym zazwyczaj jest ok. Chociaż np dzisiaj rano była temp zewnetrzna 10 stopni na plusie i od początku szarpał a później przestał po rozgrzaniu. Silnik 1,4 8v 77km
Co zrobilem: Odpowietrzyłem sprzęgło uszczelniłem wybierak wymieniłem olej skrzyni. Wyczyscilem przepustnice. wymieniłem świece wymieniłem przewody wn.
Po logu niepokoi mnie sonda lambda (bo nieraz jest system rich a nieraz zbyt uboga mieszanka) [poza tym kiedys na przeglądzie gość stwierdził że mam przekroczone spaliny minimalnie). ALe może ktoś widzi coś więcej. Cewki chyba ok??
2x Log na rozgrzanym silniku na biegu jałowym
ODCZYT PARAMETRÓW: Napięcie akumulatora: 13,9 V Licznik przebiegu: 77521,0 km Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25 Licznik czasu obrotów max: 40,00 s Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min Ilość ponownych zapisów: 0 Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h Obroty silnika: 697 obr/min Prędkość koła (lewy przód): 0,00 km/h Prędkość koła (prawy przód): 0,00 km/h Prędkość koła (lewy tył): 0,00 km/h Prędkość koła (prawy tył): 0,00 km/h Temperatura wody: 85 °C Temperatura powietrza: 21 °C Temp. oleju w silniku: 84 °C Wyprzedzenie zapłonu: 8,2 ° Kąt wyprzedzenia (obliczony): 7,7 ° Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 % Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Czas wtrysku: 2,946 ms Korekta czasu wtrysku: 0,000 ms Czas ładowania cewki 1: 2,020 ms Czas ładowania cewki 2: 2,050 ms Czas ładowania cewki 3: 2,030 ms Czas ładowania cewki 4: 2,088 ms Czujnik spalania stukowego: 2,3082 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6246 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5856 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,6490 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,6393 V Moment obr. silnika (zmierzony): 20,9 Nm Moment obr. silnika (oczekiwany): 21,8 Nm Obciążenie silnika: 6,13 Kg/h Ciśnienie w dolocie: 312 mBar Oczekiwane ciśnienie powietrza: 355 mBar Korekta powietrza biegu jałowego: 3,5 % Kąt przepustnicy: 2,5 ° Kąt przepustnicy: 0,0 % Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 2,5 ° Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 2,5 ° Steroanie zaworu przepustnicy: 45,3 % Adaptacja przepustnicy: Not requested Faza adaptacji przepustnicy: Learnt Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,651 V Napięcie lambda 1 za kat.: 0,760 V Integrator sondy lambda 1: 1,01598 Integrator sondy lambda 2: 1,00000 Stan lambda przed kat.: Closed loop Stan lambda 1 za kat.: Open loop Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): System rich Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): System rich Oczekiwane obroty biegu jałowego: 700 obr/min Rzeczywista pozycja wałka: -0,44 ° Oczekiwana pozycja wałka: -0,13 ° VVT (wariator fazy): 0,0 % Sterowanie wariatora fazy: Excessive advance Pozycja wariatora fazy: Learnt Zaadaptowana pozycja VVT (1): 106,06 ° Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,69 ° Zaadaptowana pozycja VVT (3): 285,00 ° Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 ° Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,31 ° Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,13 ° Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 % Napełnienie kanistra: 3,6 % Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 % Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,9906 V Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,9955 V Styk pedału sprzęgła: Pressed Pozycja pedału hamulca: Pressed Przycisk tempomatu - wł./wył.: OFF Przycisk tempomatu - przyspiesz (+): OFF Przycisk tempomatu - zwolnij (-): OFF Przycisk tempomatu - wznów (RCL): Prędkość oczekiwana tempomatu: 0 km/h Żądanie uruchomienia klimatyzacji: OFF Spreżarka klimatyzatora: OFF Prędkość wentylatora: 0 Ciśnienie atmosferyczne: 1014 mBar Zużycie paliwa: 0,5786 l/h Kod uniwersalny: Received Rozruch silnika: Allowed Pozycja kluczyka: MAR Stan silnika: MAR Automatyczna skrzynia biegów: Manual Włączony bieg: None/Neutral Kontrolka awarii: ================================================== ============================== ODCZYT PARAMETRÓW: Napięcie akumulatora: 13,8 V Licznik przebiegu: 77521,0 km Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25 Licznik czasu obrotów max: 40,00 s Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min Ilość ponownych zapisów: 0 Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h Obroty silnika: 696 obr/min Prędkość koła (lewy przód): 0,00 km/h Prędkość koła (prawy przód): 0,00 km/h Prędkość koła (lewy tył): 0,00 km/h Prędkość koła (prawy tył): 0,00 km/h Temperatura wody: 85 °C Temperatura powietrza: 21 °C Temp. oleju w silniku: 84 °C Wyprzedzenie zapłonu: 6,6 ° Kąt wyprzedzenia (obliczony): 6,5 ° Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 % Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 ° Czas wtrysku: 3,096 ms Korekta czasu wtrysku: 0,000 ms Czas ładowania cewki 1: 2,016 ms Czas ładowania cewki 2: 2,044 ms Czas ładowania cewki 3: 2,024 ms Czas ładowania cewki 4: 2,082 ms Czujnik spalania stukowego: 2,1228 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6198 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5710 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,5612 V Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,5417 V Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm Moment obr. silnika (oczekiwany): 28,4 Nm Obciążenie silnika: 12,75 Kg/h Ciśnienie w dolocie: 272 mBar Oczekiwane ciśnienie powietrza: 253 mBar Korekta powietrza biegu jałowego: 2,7 % Kąt przepustnicy: 3,1 ° Kąt przepustnicy: 0,0 % Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,0 ° Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 3,1 ° Steroanie zaworu przepustnicy: 48,4 % Adaptacja przepustnicy: Not requested Faza adaptacji przepustnicy: Learnt Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V Napięcie lambda 1 za kat.: 0,741 V Integrator sondy lambda 1: 0,99095 Integrator sondy lambda 2: 1,00000 Stan lambda przed kat.: Closed loop Stan lambda 1 za kat.: Open loop Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): System rich Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1660 obr/min Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 ° Oczekiwana pozycja wałka: -4,38 ° VVT (wariator fazy): 48,5 % Sterowanie wariatora fazy: Excessive advance Pozycja wariatora fazy: Learnt Zaadaptowana pozycja VVT (1): 106,06 ° Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,69 ° Zaadaptowana pozycja VVT (3): 285,00 ° Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 ° Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,31 ° Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,13 ° Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 % Napełnienie kanistra: 3,6 % Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 % Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,9906 V Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,9955 V Styk pedału sprzęgła: Pressed Pozycja pedału hamulca: Released Przycisk tempomatu - wł./wył.: OFF Przycisk tempomatu - przyspiesz (+): OFF Przycisk tempomatu - zwolnij (-): OFF Przycisk tempomatu - wznów (RCL): Prędkość oczekiwana tempomatu: 0 km/h Żądanie uruchomienia klimatyzacji: OFF Spreżarka klimatyzatora: OFF Prędkość wentylatora: 0 Ciśnienie atmosferyczne: 1014 mBar Zużycie paliwa: 0,7612 l/h Kod uniwersalny: Received Rozruch silnika: Allowed Pozycja kluczyka: MAR Stan silnika: MAR Automatyczna skrzynia biegów: Manual Włączony bieg: None/Neutral Kontrolka awarii: Flashing
[ Dodano: 12 Paź 2018 08:52 ]
Dziwne dla mnie jest też Styk pedału sprzęgła: Pressed A był nie wciśnięty
No i ta sonda lambda Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V
ciekawe jak wygląda log kogoś kto nie ma problemu szarpania.
po 75 tysiącach raczej sprzegło by nie podziekowało. Chociaż wszystko możliwe. To jednak bym zostawił na koniec bo ani nie dochodzą żadne hałasy z niego ani nie ciągnie a biegi także wchodzą gładziutko bez najdrobniejszego zacięcia czy zgrzytu
_________________ Fiat GP 1.4 75KM Ver. Estiva 2008
|