|
Obecny czas: 28 Mar 2024, 13:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
filip2904 |
#843176 Wysłany:
02 Lis 2018, 12:29; Temat postu: Pomoc przy zakupie GP 1.4 77 |
|
|
Forumowicz |
Imię: Filip
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 02 Lis 2018, Posty: 1
|
Cześć planuję zakup Grande Punto w wersji silnikowej 1.4 77km, szukam już z zamontowanym gazem. Większość ogłoszeń to przebiegi rzędu 200 tyś. zdarzają się oczywiście mniejsze ale raczej kręcone od handlarzy. Zastanawiam się czy przy takim przebiegu nie ma się co obawiać o stan silnika. Do tej pory całe życie jeżdżę deslami więc o silnikach benzynowych nie mam zielonego pojęcia. Auto ma być użytkowane głównie w mieście i to dość intensywnie. Przebiegi miesięczne rzędu 3000 - 4000km. Czy ten silnik to dobry wybór ? Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu auta ? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmx007p1 |
#843178 Wysłany:
02 Lis 2018, 12:51; Temat postu: Re: Pomoc przy zakupie GP 1.4 77 |
|
|
Kupno już z gazem może być największym błędem. Nie czytaj głupot w internecie, jak to jakiś silnik jest, czy nie jest "pancerny" i "nie do zajechania", albo "dobrze znosi gaz" (bo na podstawie takich twierdzeń ludzie czują, że mają "przyzwolenie" na zaniedbywanie auta i tak się dokładnie dzieje). W dodatku na rynku jest jeszcze sporo mechaników, co myślą, że tu się nie reguluje zaworów (wszystkie silniki 8V Fiata miały i mają regulację na płytkach). Znane są przypadki, że w przedziale 100-150 tysięcy konieczna była regeneracja głowicy (głównie chodzi o zawory). Ogólnie w tych modelach sprzęgła (konkretnie docisk) nie należą do najmocniejszych (poczytaj forum, w nowych padały ludziom po 30-40 tysiącach), więc też może się trafić w stanie do wymiany (jeśli "wysoko bierze", to podstawowy znak). Plus, tradycyjne Fiatowskie przygody z korozją (szczególnie idąc od tyłu pojazdu), choć jest poprawa w stosunku do Punto 1 i 2. Więc dwie szybkie rady: unikać LPG (założyć po zakupie, chyba, że właściciel ma udokumentowane regulacje instalacji oraz zaworów) oraz oglądać auto bardziej od spodu (a nie czepiać się wgniotek, czy rysek na lakierze, jak robi "niekumata" większość ludzi). Wszystkie te rzeczy są na forum (sporo w podwieszonych tematach), więc na "zadanie domowe" lektura na weekend. Punto jest "nijakie" tak na prawdę (ni to do miasta, ani w trasę, bo głośne i większość egzemplarzy ma tylko 5 biegów). To tyle "na zachętę".
|
|
Góra |
|
|
krowka |
#843283 Wysłany:
05 Lis 2018, 21:53; Temat postu: Re: Pomoc przy zakupie GP 1.4 77 |
|
|
Ekstremista |
|
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Aż słabo się robi, gdy pewne rzeczy się czyta. pmx007p1 napisał(a): W dodatku na rynku jest jeszcze sporo mechaników, co myślą, że tu się nie reguluje zaworów (wszystkie silniki 8V Fiata miały i mają regulację na płytkach). - od czego jest wykaz czynności serwisowych w instrukcji obslugi auta? pmx007p1 napisał(a): Ogólnie w tych modelach sprzęgła (konkretnie docisk) nie należą do najmocniejszych (poczytaj forum, w nowych padały ludziom po 30-40 tysiącach), więc też może się trafić w stanie do wymiany (jeśli "wysoko bierze", to podstawowy znak). Zapewne z powodu wady materiałowej. Wytłumacz mi zatem dlaczego w moim przy 204tyś. km mam nadal fabryczne sprzęgło? pmx007p1 napisał(a): Znane są przypadki, że w przedziale 100-150 tysięcy konieczna była regeneracja głowicy (głównie chodzi o zawory). Samo się bez pomocy nie dzieje. Jeżeli ktoś jest fleją, to takie są tego skutki. pmx007p1 napisał(a): Plus, tradycyjne Fiatowskie przygody z korozją (szczególnie idąc od tyłu pojazdu), choć jest poprawa w stosunku do Punto 1 i 2. Tia, GP i korozja. Przestań Waść bzdury pisać. Jeżeli złożony z przystanku to i gnije. Mojego jestem pierwszym właścicielem, z naciskiem na słowo klucz "pierwszym", który zna auto od początku i o nie dba. Dwukrotna regulacja zaworów i dwukrotna zmiana paska rozrządu z pompą płynu chłodniczego udokumentowana fakturami z ASO (resztę obsługi robię sam). Ciekawe jest to, że najwięcej problemów mają kolejni właściciele, z autami o nieznanej historii.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#843302 Wysłany:
06 Lis 2018, 10:51; Temat postu: Re: Pomoc przy zakupie GP 1.4 77 |
|
|
krowka napisał(a): Ciekawe jest to, że najwięcej problemów mają kolejni właściciele, z autami o nieznanej historii. Autor tematu będzie właśnie takim, kolejnym właścicielem, a historii tak na 100% nie zweryfikujesz nigdy.Chciałeś zabłysnąć, czy "zdominować" temat, ale nie wyszło. Poza tym, trzymaj na łańcuchu swe "ego" (obraża się jak dziecko, bo ktoś krytykuje "twój" samochód?). Z większym stażem na forum powinieneś pamiętać wpisy ludzi, którym mechanicy wmawiali, że "tu się nie reguluje" zaworów. OK, kończymy "off-topic". Autorze tematu, daj znać jak tam poszukiwania (chyba, że skutecznie odstraszyłem - polecam się na przyszłość).
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|