You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Lis 2018, 04:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #843337 Wysłany: 07 Lis 2018, 04:50; 
 Temat postu: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 228
Pomógł: 1
Witam, wrzucam do dyskusji kontrowersyjny temat płukania silnika - zlewkami oleju z dodatkiem środka czyszczącego. Kupiłem tani specyfik Mannol, więc pewnie równie dobrze mógłbym wlać naftę. Dodatkowo, w drugiej kolejności zastanawiam się nad wlaniem 2.8 L oleju napędowego (ropy) by silnik pochodził na wolnych obrotach 10 min i zlaniu powstałego syfu. Pod pokrywą oleju jest bardzo przyzwoicie i olej wymieniany w miarę regularnie. Ostatnie 2 razy lałem Elfa 5W50 (jakiś udający syntetyk hydrokrak), a teraz będzie rzekomo syntetyk Valvoline Powersyn 5W40. Mile widziane opinie poparte własnym doświadczeniem z podobnymi zabiegami, bo mitów krąży całe mnóstwo..

Jaki efekt na bagnecie uzyskuje się po wlaniu tych książkowych 2,8L - MIN, MAX czy pomiędzy?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #843352 Wysłany: 07 Lis 2018, 14:28; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 71
Pomógł: 2
https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ
Podsumowując - ropa, kilka cykli za każdym razem nowy filtr. Jednorazowe dodanie czegoś do oleju czyści co najwyżej kieszeń

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843354 Wysłany: 07 Lis 2018, 15:18; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 228
Pomógł: 1
Widziałem ten film i dlatego się zastanawiam nad tą operacją. Widziałem też na yt skutki jednorazowego czyszczenia ropą przez innego asa - świeży olej przybrał "czarniawy" kolor ;] Postanowiłem przeznaczyć na to tylko 2 nowe filtry - jeden na płukanie ropą/olejem i jeden docelowy. Będzie musiało wystarczyć.

Jeszcze mam taki pomysł: skoro ropa miesza się z olejem, to może bezpieczniej zrobić jakiś mix obu płynów? Mam ok. 2,8 L oleju do płukania, do tego z 5,6 L ropy i 3 płukania można zrobić. Ewentualnie olej dopiero na końcu, jako trzecie płukanie, żeby wypłukać ropę..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843366 Wysłany: 08 Lis 2018, 10:27; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 346
Pomógł: 8
Ciekawe, że tylu speców mamy, np. na YouTube (nie tylko polskim), a nie widziałem, aby ktoś sprawdził jak działają płukanki na gumę (o-ringi, simeringi, uszczelniacze trzonków zaworów).

Do przetestowania, leżakowanie przez np. tydzień (bo przez 10 minut może żadna reakcja nie wystąpić) w:
- benzynie,
- oleju napędowym,
- nafcie świetlnej,
- rozpuszczalniku, zmywaczu do hamulców,
- w 2-3 różnych płukankach komercyjnych (same, nie w oleju),
- acetonie,
- alkoholu (denaturat),
- środkach wielofunkcyjnych typu WD-40,
- płynie hamulcowym,
- płynie chłodniczym,
- kwasach (np. elektrolit z akumulatora),
- zasadach (np. "kret"),
- woda z mydłem lub płynem do mycia naczyń.
Proszę bardzo, propozycja testu (wtedy wyjdzie szybko, co szkodzi, a co nie). Kto wykona?

A najbezpieczniej jest po prostu zmieniać olej częściej + dodatkowo wymieniać sam filtr w połowie okresu (metoda prawie nie znana w motoryzacji, w przemyśle standard - tu się też stosuje okresową filtrację zewnętrzną, odciąga się z maszyny olej i filtruje dokładnie, później zwraca, w skrajnych przypadkach brud, nagary się czyści mechanicznie, żadna chemia nie pomoże).

Jeśli płukanka, to tylko olejem (niestety, trzeba zmarnować dobry, świeży olej), znowu standard w przemyśle, tyle, że nie musi to być docelowy olej, a wiele tańszy, często jest to tylko tzw. "baza olejowa" bez dodatków.
Podejrzewam, że silnik można by przepłukać jakimś innym tańszym olejem, nie silnikowym (np. hydraulicznym albo tzw. maszynowym, czy wrzecionowym, a może transformatorowym - zależy co kto może zdobyć taniej, lub po znajomości "za flaszkę").

W przypadku skrzyń automatycznych jest takie coś jak "wymiana dynamiczna", jak się ktoś uprze, to i w silniku dałoby radę tak zrobić (wada metody - koszt "zmarnowanego" oleju).

Nie wspomnę, że profesjonalnie, to wszelkie decyzje co do płukania, czyszczenia, filtracji, okresów wymian oleju, dokonuje się po oddaniu próbki do analizy (co w motoryzacji nie jest jeszcze standardem, bo to za drogie, a szczególnie w Polsce).

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843370 Wysłany: 08 Lis 2018, 12:48; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 228
Pomógł: 1
Z tego co się orientuję, alkohol i detergenty nie niszczą gumy. WD40 tak i generalnie większość ropopochodnych. Jeden typ robił testy z niektórymi z tych substancji i okazało się, że toluen też rozpuszcza. Podpisał się pod filmem sugerując, że dlatego płukanie ropą to średnio dobry pomysł. Tyle, że trudno porównać działanie jakiejś substancji rozcieńczonej (ile tego toluenu jest w ropie?) i działającej w silniku przez 15 min, do leżącej w probówce przez tydzień.
Link:
http://zegarkiclub.pl/forum/topic/137968-co-szkodzi-gumowym-uszczelkom-ma%C5%82y-amatorski-eksperyment/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843392 Wysłany: 09 Lis 2018, 08:41; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 71
Pomógł: 2
pmx007p1 napisał(a):
Ciekawe, że tylu speców mamy, np. na YouTube (nie tylko polskim), a nie widziałem, aby ktoś sprawdził jak działają płukanki na gumę (o-ringi, simeringi, uszczelniacze trzonków zaworów).

Oglądałeś film z załącznika? Auto po płukance ropą śmigało rok i nic się nie wydarzyło, trochę km przejechało, więc raczej nie szkodzi. Płukanki takie dedykowane robią firmy które również produkują oleje, na przykład LiquyMolly, więc nie sądzę aby narażali prestiż marki wypuszczając coś co zmasakruje silnik. Ale zgodzę się, warto zmienić olej na czas, lać markowy a nie marketowe guano, unikać podrabianych marek jak Castrol czy Mobil1 i używać dobrych filtrów oleju. Ja jednakże zrobię to w swoich autach, tak w Punto jak i Nubirze, bo Punto to wiem że miało przegięcie z olejem i to nie raz, a Nubira ma nieznaną historię przed moimi serwisami. Oba auta mają już po drugiej zmianie oleju na taki co wiem co to i zrobione po około 15tys km od pierwszej wymiany więc wiem że nie było w olejach żadnych dodatków typu motodoktor, zresztą Punto w rodzinie od nowości tyle że kierowców wielu ale robić przy nim cokolwiek nie było komu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843409 Wysłany: 09 Lis 2018, 16:52; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 245
Pomógł: 11
ja testowałem różne płukanki na accordzie vii gen, bo jakiś geniusz lał różne mazuty a silnik w tym aucie nie toleruje kiepskiego oleju, kupiłem auto z 10W40 jakiegoś castrola, a producent zaleca 0w20, chyba typowy polski mechanik dobierał oliwe, dobrze że 15W40 nie zalali bo już prawie 200 kkm było, nieważne zalecenia producenta, ważne że Pan Czesio stwierdził że przy takim przebiegu to już tylko mazut... były to płukanki BG109, od milersa, LM i xado (ta długodystansowa, leje się ją do silnika i jedzie około 300km oczywiście bez przerw pozwalających na wystygnięcie silnika), u mnie nic nie wybuchło, silnik szczelny na fabrycznych uszczelkach jeszcze (ma przejechane 240 kkm wg licznika), w punto nie testowałem, może przy następnej wymianie się pobawię jak będe miał trochę wolnego hajsu na płukankę
ogólnie fakt jest taki że jak jest konkret zasyfiony silnik to żadna płukanka nie pomoże, jeżeli pierścionki sa złapane to tylko mechanicznie można to rozruszać po demontażu tłoka z bloku, ale jak tylko szlam jeszcze nie stwardniały to i owszem coś tam wypłucze

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843410 Wysłany: 09 Lis 2018, 17:34; 
 Temat postu: Re: Płukanie silnika 1,2 8V z LPG po 145kkm
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 71
Pomógł: 2
Dlatego płuka się czysta ropą na 3 razy ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO