You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 17:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #843663 Wysłany: 17 Lis 2018, 21:35; 
 Temat postu: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Szanowni... Kropek benzynowy dzisiaj mnie zdrowo postraszyl w trasie, moze macie jakies pomysly co to moze byc...

Po przejechaniu jakis 20km szarpniecie (przyhamowanie) z wywaleniem "check engine" i od tego momentu wyrazna utrata mocy silnika (na plaskim maksymalnie 90km/h) tak ze auto wczesniej czulo jakakolwiek gorke niz bylem w stanie wychwycic ze droga sie chocby delikatnie unosi. Auto zaczelo chodzic jak traktor (kto mial Cinquecento 700 to wie jak pracowalo - dokladnie teraz tak pracowal silnik mojego kropka), wyrazny wzrost wibracji, na swiatlach na biegu jalowym pracowal doslownie jak CC700 czyli ze musialy pracowac dwa, gora trzy cylindry, choc po dziwieku obstawiam ze dwa. Obroty na jalowym nieco obnizone w porownaniu do normalnych.

Ponadto od razu spadla temperatura silnika. Wskaznik zwykle oscyluje okolo polowy skali, teraz przez kolejne kilkadziesiat km (balem sie zgasic auto w nocy na zad...iu bo pozniej mozna nie odpalic wiec wybralem wleczenie sie do domu) trzymalo sie okolo 1/4 skali, ogrzewanie tez wyraznie slabsze sie zrobilo.

Spory wzrost spalania, wg wskazan 'komputera' wychodzilo nieco ponad 10 litrow na 100km.

W takim stanie autem udalo sie dojechac jakos do domu, oczywiscie bedzie konieczna wizyta u mechanika, ale czy na podstawie opisanych powyzej objawow macie moze typy na co mogl kropek zachorowac?

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 

 
 Post #843668 Wysłany: 17 Lis 2018, 22:55; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
obstawiam rozsadzoną cewkę WN lub urwaną elektrodę świecy gdybyś podał jakieś kody błędów było by łatwiej polecam zainwestować w to kosztuje grosze a odrobi się szybko diagnozując samochody znajomych za piwo :wink: https://allegro.pl/interfejs-elm-327-bl ... 88362.html

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843676 Wysłany: 18 Lis 2018, 00:45; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Cedec1, kolega ma diesla.
"Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON"

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843678 Wysłany: 18 Lis 2018, 09:12; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
heh nie popatrzyłem w profil moj błąd

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843680 Wysłany: 18 Lis 2018, 10:31; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
ka-8, ma 2 Puntoloty. Jeden jest w profilu, ale zerknijcie do podpisu. Poza tym:

ka-8 napisał(a):
Szanowni... Kropek benzynowy dzisiaj mnie zdrowo postraszyl w trasie

;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843682 Wysłany: 18 Lis 2018, 13:01; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Tak, zgadza sie, to nie przypadek ze pytanie znalazlo sie w dziale "Punto II". Sprawa dotyczy benzynowego 1.2 8v 60km z 2001r. W domu owszem jest jeszcze diesel ale on szczesliwie zdrowy (przynajmniej poki co).

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #843687 Wysłany: 18 Lis 2018, 17:03; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
...to ja dopisze jeszcze trzy obserwacje ktore poczynilem zagladajac dzis juz za dnia pod maske kropka:

- cudownym sposobem bardzo przybylo plynu chlodzacego, az pod samiutenki korek. Podejrzewam ze w czasie jazdy w instalacji bylo ponadnormatywne cisnienie z racji tego ze jeszcze przed odkreceniem korka bylo zauwazalne spore zawilgocenie okolic zbiorniczka wyrownawczego (czyli pewnie w czasie jazdy w miare wzrostu cisnienia zawor bezpieczenstwa w korku popuszczal plyn zeby nie rozwalilo instalacji)

- pod korkiem wlewu oleju nie zaobserwowano obecnosci masla, ale moze to za krotki odcinek zeby sie odlozylo

- auto odpala, mimo pracy na tylko dwa cylindry, jak to mawiaja "na dotyk". Bez najmniejszych problemow.

Tak czy inaczej moje podejrzenia poszly teraz w kierunku uszczelki pod glowica - co o tym myslicie? Reszta objawow z pierwszego postu w wadku pasowalaby?

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #843713 Wysłany: 18 Lis 2018, 22:59; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Tak, to może być uszczelka głowicy. Jaki jest wiek i przebieg samochodu?

Punto 1 mi normalnie odpalało i jeździło z wysraną uszczelką, reszta objawów podobna (zależy gdzie uszczelka strzeli), podnoszenie poziomu płynu do wywalania włącznie (ale później po ochłodzeniu trzeba było dolać), dymienie na biało, pogorszone osiągi (prędkość maksymalna około 130-140 z wiatrem w plecy), przegrzewanie w trakcie stania w korku w mieście (póki jechał, to się chłodził jako-tako), w końcowym etapie "czekolada" w płynie chłodzącym (olej szedł do chłodziwa).

Silniczki 8V rodziny FIRE to zabawki, w sam raz do ćwiczeń dla hobbysty. UPG można robić samodzielnie.
Rzeźba na parkingu pod blokiem w mieście: http://fiatpunto.com.pl/post836870.html#p836870


Góra
  
 
 
 Post #843714 Wysłany: 18 Lis 2018, 23:07; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Rocznik 2001, czyli wkrotce bedzie mogl zlozyc wniosek o wydanie dowodu osobistego. ;) Przebieg 156000km - troche juz przejechal...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #843716 Wysłany: 18 Lis 2018, 23:23; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Nie młody, ale teoretycznie jeszcze za wcześnie na "UPG" (powinna żyć >20 lat oraz >200 tysięcy km).

Chyba, że był zaniedbywany:
- kiedykolwiek jeździł dłuższy czas z zapowietrzonym układem (np. od nieszczelnej nagrzewnicy lub chłodnicy),
- jeździł dłuższy czas z zablokowanym termostatem (i kontrolka przegrzania zaświeciła choć raz),
- były stosowane kiedykolwiek wynalazki typu: uszczelniacze, udrożniacze/płukanki, dolewki kranówy,
- miał "dzwona" i przejechał choćby 100 metrów bez płynu.
Wtedy uszczelka ma pełne prawo zdechnąć (przy czym awaria może się rozwijać wolno, nawet 2-3 lata od incydentu).


Góra
  
 
 
 Post #843719 Wysłany: 18 Lis 2018, 23:54; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
ka-8 napisał(a):
Tak czy inaczej moje podejrzenia poszly teraz w kierunku uszczelki pod glowica - co o tym myslicie?

Też tak podejrzewam.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844019 Wysłany: 28 Lis 2018, 16:36; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 294
Pomógł: 14
Jest jeszcze opcja wypalonego zaworu, zmierz ciśnienie na spokojnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #845459 Wysłany: 20 Sty 2019, 20:21; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, pracuje jak traktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Jakby kogos interesowalo, ostatecznie okazalo sie ze problem tkwil w elektronice (centralka wtrysku czy jakos tak). Generalnie na pierwszy rzut poszla cewka, ale okazalo sie ze to nie to, po zaglebieniu sie w problem wyszlo na to ze to wlasnie ona jest winna takiemu a nie innemu zachowaniu. Centralka zostala wyslana do warsztatu ktory zajmuje sie takimi przypadkami, naprawiona i po zalozeniu auto smiga jak nowe.

"Przyrost" ilosci plynu chlodniczego do dzis pozostal jednak zagadka (po kilku dniach postoju w oczekiwaniu na diagnoze w warsztacie, poziom wrocil w czarodziejski sposob do normy), obstawiamy ze to mogla byc jakas konsekwencja pracy na dwoch cylindrach na dystansie ok. 100km.

Uszczelka pod glowica okazala sie byc zdrowa.

Najwazniejsze ze auto jezdzi ponownie bezproblemowo...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO