You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 18:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #725692 Wysłany: 12 Kwi 2014, 17:29; 
 Temat postu: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Problem: Naciskam Vol. - a uruchamia się MUTE, Naciskam SRC a zmieniają się stacje zamiast częstotliwości.

Najczęstsza diagnoza: taśma airbag

Moja diagnoza: brudny układ scalony

Profilaktyka: poprawa styków i usztywnienie przycisków

Inspiracja: mrugające światła mijania i czyszczenie płytki w przełączniku zespolonym



***


Potrzebne narzędzia to :


- mocny plastikowy płaski przedmiot lub nóż
- kontakt spray, zmywacz itp.
- waciki, patyczki do uszu lub chusteczka
- malutkie podkładki


1. Aby zdjąć osłonę należy odchylić po zewnętrznej stronie panel z przyciskami. Będą tam widoczne dwa zatrzaski. Wsuwamy nóż - klik - i osłona odskoczy. Aby zdjąć ją w całości trzeba troszeczkę gimnastyki ponieważ osłona zachodzi pod Airbag. Ale da się to zrobić sprawnie.

2. Po zdjęciu osłony z przyciskami mamy przed oczami gumkę którą należy zdjąć z płytki scalonej. Na zdjęciach widać jak wygląda taka guma po kilku latach. Oczywiście czyścimy z resztek kurzu jedzenia i wszystkiego co tam jest.

3. Pod gumką mamy płytkę, na zdjęciu widać że styki są brudne tak więc należy przetrzeć całość jakimś czyściwem aż do zadowalającego efektu.

4. Ponieważ grzybki na gumce są stosunkowo miękkie i uginają się na boki, dodatkowo przyciski są luźne postanowiłem zmodyfikować troszkę całość aby usztywnić. Da to lepszą kontrolę nad sterowaniem radia, przyciski są sztywniejsze (nie latają w obudowie), a obsługa jest "miękka" i wygodna - krótko mówiąc precyzyjna i czuła. Modyfikacja polegała na osadzeniu malutkich podkładek pod płytką celem jej wypchnięcia w stronę przycisków.

5. Składamy całość w odwrotnej kolejności.

6. Cieszymy się ze sprawnego sterowania radiem jak tu:

https://www.youtube.com/watch?v=8YCmfin8qnQ

Dziękuję za uwagę ;)


Załączniki:






_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był
Góra
 Profil  
 

 
 Post #726574 Wysłany: 19 Kwi 2014, 21:34; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 465
Pomógł: 5
Czy Ty masz podświetlane przyciski od sterowania radiem?

_________________
Grande Punto 1.4 Active 5D 2007 LPG z dołożonym:
- fabrycznym radiem Blaupunkt z podpiętą linią CAN, której fabrycznie nie było :)
- tempomatem
- sterowaniem radiem z kierownicy

Mam pełną legalną wersję MULTIECUSCAN 4.5 -służę BEZPŁATNĄ pomocą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #726576 Wysłany: 19 Kwi 2014, 21:38; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Tak.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #726945 Wysłany: 23 Kwi 2014, 00:02; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 31 Mar 2012,
Posty: 35
Pomógł: 1
kosmodron,

Dzięki za manual, ja ze swojej strony proponuję przy składaniu wszystkiego do "kupy"
najpierw obsadzić dobrze gumki na płytce a potem nałożyć przyciski.

Do zdjęcia przycisków użyłem czegoś co się nazywa "zgłębnik stomatologiczny"


Image

tym można szybko i bezproblemowo odpiąć z zaczepów przyciski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738469 Wysłany: 29 Lip 2014, 12:43; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
kosmodron napisał(a):
brudny układ scalony
Wszystko pięknie, tylko tam nie ma żadnego układu scalonego...

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738471 Wysłany: 29 Lip 2014, 12:47; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Więc nazwij tą płytkę jak Ci wygodniej jeżeli to coś zmieni przy naprawie.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738474 Wysłany: 29 Lip 2014, 12:54; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 465
Pomógł: 5
tzok napisał(a):
kosmodron napisał(a):
brudny układ scalony
Wszystko pięknie, tylko tam nie ma żadnego układu scalonego...


Nie chcę się kłócić, bo to nie ma sensu i celu, ale:

Kod:
Układ scalony (ang. integrated circuit, chip, potocznie po polsku kość) – zminiaturyzowany układ elektroniczny zawierający w swym wnętrzu od kilku do setek milionów podstawowych elementów elektronicznych, takich jak tranzystor, dioda półprzewodnikowa, opornik i kondensator.


Na tej płytce na pewno są diody i oporniki (przynajmniej w wersji z podświetlaniem, taka też jest na foto w wątku) więc jest to układ scalony.

_________________
Grande Punto 1.4 Active 5D 2007 LPG z dołożonym:
- fabrycznym radiem Blaupunkt z podpiętą linią CAN, której fabrycznie nie było :)
- tempomatem
- sterowaniem radiem z kierownicy

Mam pełną legalną wersję MULTIECUSCAN 4.5 -służę BEZPŁATNĄ pomocą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738476 Wysłany: 29 Lip 2014, 13:03; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
taki--jeden napisał(a):
Na tej płytce na pewno są diody i oporniki (przynajmniej w wersji z podświetlaniem, taka też jest na foto w wątku) więc jest to układ scalony.
Nie koledzy - układy scalony (chip) to jest coś zupełnie innego - obwód elektroniczny realizowany na pojedynczej strukturze krzemowej i zamknięty w obudowie ceramicznej lub z tworzywa. Elementy dyskretne zamontowane na płytce drukowanej to nie jest układ scalony.

To są układy scalone:
Image
...i też montuje się je na płytkach (obwodach drukowanych) jak inne elementy elektroniczne.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738477 Wysłany: 29 Lip 2014, 13:10; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Jak zwał tak zwał. Każdy wie o co chodzi bo są zdjęcia a fachowcem w dziedzinie nie jestem, a i wychodzi że w szkole uczą głupot skoro tzok ma np. rację.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #740002 Wysłany: 12 Sie 2014, 09:25; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 31 Mar 2012,
Posty: 35
Pomógł: 1
Nie rozumiem dyskusji w sprawie nazewnictwa czy to układ scalony czy płytka ze stykami.
Kolega kosmodron napisał manuala jak sobie radzić z w/w usterką, mnie jak najbardziej
to pomogło a czy to nie było intencją autora wątku.

Dlaczego ktoś szuka dziury w całym ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #740136 Wysłany: 12 Sie 2014, 22:56; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Zwracam tylko uwagę na rażący błąd merytoryczny - i zamiast podziękować i poprawić to robi się z tego dyskusja na kilkanaście postów. Porada ma być nie tylko pomocna ale i poprawna, zwłaszcza że to temat techniczny. Humaniści mogą nie odróżniać alternatora od rozrusznika ale w artykule technicznym to po prostu nie wypada. Konstruktywna krytyka jest niezbędna do rozwoju i nie powinna być powodem do obrażania się.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #740188 Wysłany: 13 Sie 2014, 16:14; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Brenna
Rejestracja: 02 Lut 2014,
Posty: 23
Serdecznie dziękuję. Od 3 miesięcy mnie to męczyło. Dziś od razu po pracy do tego usiadłem. 10 minut i zrobiłem dwie strony :) Teraz wszystko pięknie działa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742579 Wysłany: 07 Wrz 2014, 20:50; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Dopiewo
Rejestracja: 02 Wrz 2014,
Posty: 1
Witam serdecznie . W moim kropku jest sterowanie radia z kierownicy ale działa tylko na skręconej w lewo kierze .Co może być przyczyną takiego zjawiska ?

_________________
Na zawsze FIAT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742586 Wysłany: 07 Wrz 2014, 21:16; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Uszkodzona taśma, jest na niej też klakson i poduszka.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #814290 Wysłany: 03 Lis 2016, 18:47; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Dzięki za poradnik! Teraz przyciski działają jak złoto :)
Ale zamiast podkładek sam użyłem kawałek kartonika by równiej podpierał. A i odpowiednio małych podkładek nie mogłem znaleźć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818389 Wysłany: 26 Sty 2017, 18:43; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Forumowicz

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 24 Sty 2017,
Posty: 2
Witam jaka średnice maja podkładki pod gumki? Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818399 Wysłany: 26 Sty 2017, 20:52; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Włóż tam po prostu kawałki tektury, lepiej podpiera i trochę bezpieczniej niż kłaść metal koło płytki z elektroniką.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818434 Wysłany: 27 Sty 2017, 16:06; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Forumowicz

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 24 Sty 2017,
Posty: 2
OK dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833921 Wysłany: 06 Lut 2018, 00:25; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Paź 2016,
Posty: 15
Dokonałem czyszczenia zgodnie z poradą jednakże w żaden sposób to nie rozwiązało problemu. Wnętrze moich przycisków było bez zanieczyszczeń.
Czy w takim wypadku macie pomysł jak można wyeliminować problem (przyciski radia obsługują radio, a przyciski Windows, słuchawka i SCR również obsługują tylko radio - tzn. wciśnięcie tych przycisków powoduje tylko głośniej/ciszej lub następny/poprzedni utwór). Długie przytrzymanie przycisku SCR czasami pozwala wejść do głównego menu media player / blue&me.
Dodam, że licznik kilometrów nie miga. Może ktoś już rozwiązał ten problem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833927 Wysłany: 06 Lut 2018, 09:50; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Czyszczenie przycisków nie rozwiązuje problemów, trzeba podłożyć coś pod płytki najłatwiej kawałek kartki tektury grubszy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833932 Wysłany: 06 Lut 2018, 13:00; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Paź 2016,
Posty: 15
Niestety dodanie podkładki lub tektury dalej nie rozwiązuje problemu...
Widocznie coś jest uszkodzone, pytanie czy przyciski (oba?) czy np. centralka lub jeszcze coś innego...?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846417 Wysłany: 02 Mar 2019, 15:06; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Mogę prosić o wyraźne zdjęcie płytki pcb? Chciałbym wlutować diody ale nie wiem jaki opornik dobrać.

Dałem sobie rezystory 470ohm i diody czerwone zobaczymy na wieczór.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849751 Wysłany: 12 Wrz 2019, 20:52; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
POPCATS napisał(a):
Dokonałem czyszczenia zgodnie z poradą jednakże w żaden sposób to nie rozwiązało problemu. Wnętrze moich przycisków było bez zanieczyszczeń.
Czy w takim wypadku macie pomysł jak można wyeliminować problem (przyciski radia obsługują radio, a przyciski Windows, słuchawka i SCR również obsługują tylko radio - tzn. wciśnięcie tych przycisków powoduje tylko głośniej/ciszej lub następny/poprzedni utwór). Długie przytrzymanie przycisku SCR czasami pozwala wejść do głównego menu media player / blue&me.
Dodam, że licznik kilometrów nie miga. Może ktoś już rozwiązał ten problem?


Odkopie temat
Mam dokładnie ten sam problem, którego nie jestem w stanie usunac. Czyscilem przyciski, później wymieniłem przyciski na inne, robiłem osiowanie proxy, wymieniłem moduł na inny, wymianiłem przełącznik zespolony, bo i tak padły mi kierunkowskazy. Żadna z akcji nie przyniosła efektu. Dalej problem występuje. Modul blue&me jest wyszukiwany przez tel, normalnie go zaaktualizowalem bez żadnego błędu, po włożeniu pendriva muzyka automatycznie się odtwarza i można zmienić utwory. Jedyne błędy które były w mesie to
U1733-87 węzeł telematyczny MS Convergence L1 i L2 i
U1705-87 Radioodbiornik NRR po wykasowaniu błędy jak na razie nie wróciły. Ogólnie to nie mam już pomysłu co może być nie tak. Jedną rzeczą nie wymienioną jesy Radio. Ogólnie to pomysły już mi się skończyły. Od czasu jak odkupilem auto tylko raz udało mi się wejsc do menu po naciśnięciu słuchawki.


Załączniki:



_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
Góra
 Profil  
 
 
 Post #849752 Wysłany: 12 Wrz 2019, 23:06; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Jeśli czyszczenie nie pomaga to kolejną opcją jest naprawa "gumek" stykowych. Są dostępne zestawy do naprawy pilotów TV... można sprawdzić mierząc rezystancję spodniej części membrany przycisków, sprawna powinna mieć kilkadziesiąt omów (poniżej 100). Jeśli to nie to, to mogą być jeszcze zimne luty w złączu (lub raczej popękane), lub uszkodzona taśma "airbagu" (ale jest na niej też klakson i te przyciski).

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849755 Wysłany: 13 Wrz 2019, 08:33; 
 Temat postu: Re: Poradnik: Sterowanie radia głupieje. How To Do?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
tzok, taśme raczej bym wykluczył z racji tego że jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem cały przełącznik bo i tak nie działały mi kierunkowskazy. Mówisz gumki stykowe ? Ogólnie gumki wizualnie wyglądały ok. A czy możliwe żeby dwa zestawy były felerne? Jakoś nie c&e mi sie wierzyć. Ale bardziej przychyliłbym sie do pomierzenia rezystancji, tylko nie wiem jak się za to zabrać. Mam teraz dwa zestawy przycisków łącznie z gumkami, bo jak pisałem przyciski też wymieniłem

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO