You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #846429 Wysłany: 03 Mar 2019, 13:00; 
 Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2019,
Posty: 2
Cześć.

Czytam wątki bo właśnie kupiłem Evo i dziwię się dlaczego tak namiętnie zalewacie te silniki wciskanym przez producenta pseudo olejem? W tych samych pieniądzach podejrzewam, można kupić markowy, wysokiej klasy olej.

Czytałem też na innym forum że T-jet jest bardzo wrażliwy na świece. Wymiana na irydowe może obniżyć spalanie nawet o 1l/100km.

Jakie macie z tym doświadczenia?

A wracając do tematu: czym skutkuje użytkowanie silnika z padniętym zaworem? U mnie chyba jest ok, ale tak pytam profilaktycznie.
Jakie są możliwości usunięcia tego ustrojstwa mechanicznie i programowo u tunera przy okazji softu?

_________________
Punto Evo 1.4T 135KM
A4 1.8T quattro 300KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #847027 Wysłany: 02 Kwi 2019, 11:09; 
 Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
_adams_ napisał(a):
Czytałem też na innym forum że T-jet jest bardzo wrażliwy na świece. Wymiana na irydowe może obniżyć spalanie nawet o 1l/100km.

Przecież fabryczne to są irydowe....

_adams_ napisał(a):
A wracając do tematu: czym skutkuje użytkowanie silnika z padniętym zaworem? U mnie chyba jest ok, ale tak pytam profilaktycznie.

Nie polecam, chyba że chcesz zrobić remont kapitalny / wymienić silnik ;) Będzie dostawać za mało powietrza = zaleje i przestanie pracować na 1 cyl, w konsekwencji uszkodzi się katalizator, silnik przejdzie w tryb awaryjny i nie poszalejesz mocą może 10-15KM. Jak Multiair uszkodzi się mechanicznie i będzie się na tym długotrwale jeździć, to z czasem zrobi się kasza w głowicy. Ale wątpię, że ktoś o zdrowych zmysłach jeździłby z takimi objawami.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848068 Wysłany: 02 Cze 2019, 23:53; 
 Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2019,
Posty: 2
Właśnie padł u mnie aktywator - zdjąłem pokrywę i widać że było tam coś grzebane. Ten Niemiec na pewno nie płakał jak sprzedawał :>

Mam pytanie w kwestii wymiany - zanim to się wypełni olejem to zawory ssące nie pracują poprawnie. Nie ma ryzyka kolizji? Ktoś to wymieniał we własnym zakresie?

Wymiana nie wygląda na szczególnie trudną - ledwo kilka śrub.

_________________
Punto Evo 1.4T 135KM
A4 1.8T quattro 300KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848096 Wysłany: 04 Cze 2019, 22:43; 
 Temat postu: Re: Awaria systemu multiair-system do wymiany.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
_adams_ napisał(a):
Mam pytanie w kwestii wymiany - zanim to się wypełni olejem to zawory ssące nie pracują poprawnie. Nie ma ryzyka kolizji? Ktoś to wymieniał we własnym zakresie?


Nie ma ryzyka kolizji. Zapowietrzony aktywator po prostu w ogóle nie będzie otwierał zaworów ssących, lub będzie je otwierał nie tak mocno jak jest wymagane. Po montażu należy np. strzykawką z igłą wypełnić otwory przelewowe i spróbować napełnić zasobnik oleju (tu wchodzi najmniej bo kilkanaście ml i ja bym odpuścił) do przelewów wchodzi kilkaset ml.

Do wymiany potrzebne są:

- Filtr oleju do aktywatora,
- Uszczelka pokrywy zaworów,
- Uszczelka aktywatora,
- Nowe śruby aktywatora (w sumie można je odpuścić)
- Klucz Ribe bodajże 8 lub 9. To nie jest zwykły torx, natomiast nowe śruby jakie sprzedają w ASO to już jest torx.

Dodatkowo będzie potrzebne coś, żeby powciskać cylinderki sekcji tłoczącej, bo bez tego nie zamontujesz aktywatora w odpowiedniej pozycji. Ja to załatwiłem kołeczkami zrobionymi z drewnianej listwy fi 10mm ucięte na ok. 15-20mm.
Powinno się mieć do tego specjalny przyrząd. Jakbym miał dostęp do obrabiarek, to bym sobie wyrzeźbił taki przyrząd. On kosztuje w okolicach 1000zł.

Przerabiałem demontaż/montaż aktywatora bo podejrzenie padło na niego ale to nie był on ;)

[ Dodano: 04 Cze 2019 22:41 ]

Tu możesz poczytać, coś tam powrzucałem: post842898.html#p842898

Tu instrukcja in inglisz z pomocą przyrządu: https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_MiT ... oval.shtml

Ja tak jak powiedziałem do montażu powciskałem tłoczki sekcji tłoczącej palcami i włożyłem drewniany kołeczek żeby się nie cofnęły. Takie druciarstwo, ale pacjent przeżył i już zrobił 10kkm ;)

Po wymianie i pierwszym odpaleniu oczywiście należy przeprowadzić procedurę wymiany aktywatora i kalibrację modułu za pomocą np. MES-a.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO