You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 07:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #813938 Wysłany: 07 Gru 2016, 01:12; 
 Temat postu: Uszczelka korka spustowego chłodnicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Witam. Wymieniałem płyn w kropku, ale zewnętrzna uszczelka korka spustowego chyba się rozlazła, albo przestała trzymać, czym to zastąpić?
Oryginalna uszczelka to chyba podkładka metalowa powleczona czymś takim jak mają uszczelki igielitowe kranowe.

[ Dodano: 20 Lis 2016, 12:16 ]

No i wszystko jasne. Chodzi oczywiście o korek spustowy z otworem do spuszczania płynu a nie nowszego typu chłodnic czy też diesel'owkich.
Ktoś kto wcześniej spuszczał płyn zgubił/pozbył się jednego z o-ringów, przez co płyn nie wylatywał co prawda przez otwór w korku ale uciekał przez gwint korka. Ten sam "ktoś" próbował się ratować gównolitową uszczelką hydrauliczną - wszystko super - lecz wytrzymała tylko do kolejnego odkręcenia

Dla potomnych. O-ringi mają następujące wymiary:
Najmniejszy: 4x1,5
Większy: 6,5x1,5

Najlepiej gdyby były z materiału FPM. Te z NBR są miękkie ale te z FPM są twardsze, ciężej je założyć, ale - będą na pewno trwalsze. Po założeniu, koniecznie trzeba je zwilżyć, choćby płynem chłodniczym aby ułatwić im pracę podczas wkręcania korka.

[ Dodano: 07 Gru 2016, 00:06 ]

Image
Image

Na zdjęciu jest stary korek. Urwany na nim jest zaczep zabezpieczający przed wypadnięciem korka po jego całkowitym odkręceniu.
Akurat na zdjęciu brak jest małego o-ringu - jego brak powoduje wyciekanie płynu przez otwór wypływowy korka spustowego, pomimo jego wkręcenia.
Brak dużego o-ringu, który na zdjęciu akurat jest - powoduje wyciekanie płynu przez gwint korka pomimo jego wkręcenia.

Rdzawy ślad to pozostałość po uszczelce od wodomierza którą ktoś tam zastosował nie mając o-rignu. Takie druciarstwo wytrzymało do kolejnej wymiany płynu - przeze mnie. Mimo coraz mocniejszego dokręcania, płyn dalej wyciekał. W końcu gdy chciałem odkręcić korek, wyprofilowana na nim nakrętka została objechana przez klucz i pomógł tylko klucz hydrauliczny.

Swoją drogą - lepiej od początku zaopatrzyć się w przedłużaną nasadkę 13 zamiast objeżdżać nakrętkę kluczem płaskim.
Napisałem e-mail z zapytaniem o korek do 25 sprzedawców chłodnic, nikt nie chciał sprzedać samego korka spustowego, a nowy korek od chłodnicy z roczników 2008- nie pasuje - inny rodzaj i skok gwintu :/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #847735 Wysłany: 15 Maj 2019, 13:57; 
 Temat postu: Re: Uszczelka korka spustowego chłodnicy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 08 Maj 2017,
Posty: 18
Odkopuje temat.
Ukręciłem niestety cały korek ze starości i moje pytanie brzmi.
Czym najlepiej go zastąpić?
Jak wiadomo nie da się go dostać osobno w sklepie więc moje pytanie czy jest jakaś "śrubka zastępcza" do tego ustrojstwa? :wink:
Chcę po prostu wkręcić w spust coś na stałe ale w razie co odkręcić gdy będę wymieniał płyn chłodniczy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO