Witam. Wymieniałem płyn w kropku, ale zewnętrzna uszczelka korka spustowego chyba się rozlazła, albo przestała trzymać, czym to zastąpić?
Oryginalna uszczelka to chyba podkładka metalowa powleczona czymś takim jak mają uszczelki igielitowe kranowe.
[ Dodano: 20 Lis 2016, 12:16 ]No i wszystko jasne. Chodzi oczywiście o korek spustowy z otworem do spuszczania płynu a nie nowszego typu chłodnic czy też diesel'owkich.
Ktoś kto wcześniej spuszczał płyn zgubił/pozbył się jednego z o-ringów, przez co płyn nie wylatywał co prawda przez otwór w korku ale uciekał przez gwint korka. Ten sam "ktoś" próbował się ratować gównolitową uszczelką hydrauliczną - wszystko super - lecz wytrzymała tylko do kolejnego odkręcenia
Dla potomnych. O-ringi mają następujące wymiary:
Najmniejszy: 4x1,5
Większy: 6,5x1,5
Najlepiej gdyby były z materiału FPM. Te z NBR są miękkie ale te z FPM są twardsze, ciężej je założyć, ale - będą na pewno trwalsze. Po założeniu, koniecznie trzeba je zwilżyć, choćby płynem chłodniczym aby ułatwić im pracę podczas wkręcania korka.
[ Dodano: 07 Gru 2016, 00:06 ]Na zdjęciu jest stary korek. Urwany na nim jest zaczep zabezpieczający przed wypadnięciem korka po jego całkowitym odkręceniu.
Akurat na zdjęciu brak jest małego o-ringu - jego brak powoduje wyciekanie płynu przez otwór wypływowy korka spustowego, pomimo jego wkręcenia.
Brak dużego o-ringu, który na zdjęciu akurat jest - powoduje wyciekanie płynu przez gwint korka pomimo jego wkręcenia.
Rdzawy ślad to pozostałość po uszczelce od wodomierza którą ktoś tam zastosował nie mając o-rignu. Takie druciarstwo wytrzymało do kolejnej wymiany płynu - przeze mnie. Mimo coraz mocniejszego dokręcania, płyn dalej wyciekał. W końcu gdy chciałem odkręcić korek, wyprofilowana na nim nakrętka została objechana przez klucz i pomógł tylko klucz hydrauliczny.
Swoją drogą - lepiej od początku zaopatrzyć się w przedłużaną nasadkę 13 zamiast objeżdżać nakrętkę kluczem płaskim.
Napisałem e-mail z zapytaniem o korek do 25 sprzedawców chłodnic, nikt nie chciał sprzedać samego korka spustowego, a nowy korek od chłodnicy z roczników 2008- nie pasuje - inny rodzaj i skok gwintu