You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 11:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #848681 Wysłany: 08 Lip 2019, 14:13; 
 Temat postu: Turbina i jej podłączenia
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Witam,

W klasycznym t-jet 120KM (turbina IHI) jakiś czas temu zauważyłem pewien objaw. Otóż podczas przyspieszania, na każdym biegu po chwili następował lekki ale odczuwalny spadek doładowania. Jakby trochę obniżało się doładowanie. Po dokładnych oględzinach znalazłem "winowajcę" ;-) Był nim pęknięty gumowy przewód, który został uszkodzony na 99% w czasie prób odkręcenia filtra oleju przez dzielnego mechanika :-) Skupił się on na filtrze i nie zauważył tych gumowych przewodów przy turbinie...

Mam jednak w związku z tym pytanie ponieważ nie znalazłem dokładnego schematu wyjść i wejść. Jakie dokładnie zadanie spełnia zaznaczony na zdjęciu element (fajeczka)? Na niego założony jest gumowy przewód prowadzący dalej. I jeszcze pytanie o prawidłowe założenie tego przewodu - oryginalnie był po prostu nasunięty, bez żadnego zakończenia czy obejmy. Po tym uszkodzeniu, skróciłem go ok. 2 cm i ponownie założyłem (jest dosyć długi). Czy warto go czymś zabezpieczać?

Image

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #848684 Wysłany: 08 Lip 2019, 18:01; 
 Temat postu: Re: Turbina i jej podłączenia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ
Rejestracja: 25 Lis 2018,
Posty: 529
Pomógł: 16
Trytytki wystarczą.
Załącznik:


_________________
Cent -> topic59276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848685 Wysłany: 08 Lip 2019, 18:12; 
 Temat postu: Re: Turbina i jej podłączenia
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
A nie za gorąco tam na plastik? :wink:

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848686 Wysłany: 08 Lip 2019, 18:18; 
 Temat postu: Re: Turbina i jej podłączenia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ
Rejestracja: 25 Lis 2018,
Posty: 529
Pomógł: 16
Mam w pracy auto z turbo i dają rade.Wiadomo że nie są wieczne bo plastik z czasem słabnie i pęka ale nawet nie myślałem o metalowych cybantach.

_________________
Cent -> topic59276.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO