You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 22 Wrz 2019, 22:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #849731 Wysłany: 10 Wrz 2019, 20:19; 
 Temat postu: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Forumowicz

Imię: Seweryn
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Wrz 2019,
Posty: 1
Witam wszystkich jestem nowy na forum więc nie wiem do końca jakie panują tu zasady, napewno podobny wątek już się przewijał ale jakoś nie mogłem się dokopać do odpowiedzi na pytanie które mnie nurtuje.

Mianowicie czy silnik 1.2 8v z Fiata 500 będzie pasował do Punto II 1.2 8v ( przed liftem), mam możliwość kupienia prawie nowego silnika 3000 km przebiegu. Moje Punto ma ponad 150tyś i zaczynają się problemy, nierówna praca silnika, na zimnym brzmi jak diesel.
Krótko mówiąc powoli robi się z niego paździerz.

Napewno dało by się rozwiązać tę wszystkie problemy zrobić remont ale mieszkam w Finlandii i cena za godzinę pracy mechanika zwala z nóg, jeśli mój mechanik miał by przy nim dłubać 10 roboczogodzin to skasuje mnie 500 Euro ( Silnik mogę kupić za 300 ), przy nowym silniku mam przynajmniej pewność że polatam nim jeszcze parę lat, nie ukrywam przywiązałem się do tego małego wozidełka i żal jest mi się z nim rozstawać, w Finlandii nie stosuje się takich ilości soli więc nie jest on tak skorodowany jak polskie egzemplarze ( buda jest zdrowa ) fajna wersja elektryczne szyby, czerwone fotele, czarny lakier. Żal złomować czy sprzedawać za grosze.

Liczę na szybką odpowiedź.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #849733 Wysłany: 10 Wrz 2019, 21:37; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 194
Pomógł: 5
Jakim cudem zarżnąłeś motor po 150tys? Nierówna praca i klekotanie wskazuje na problem z regulacją luzu zaworowego a raczej jej brakiem, sprawdziłbym to zanim zabiorę się za wymianę silnika. Te silniki tłuką bez awarii dużo więcej niż 150tys, mój ma prawie 170 i nic się szczególnego nie dzieje a zagazowany jest. Czy ten z 500 będzie pasował nie wiem, niech się wypowiedzą mądrzejsi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849734 Wysłany: 11 Wrz 2019, 01:18; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 705
Pomógł: 16
Drogi emigrancie, mam kilka bezczelnych pytań: 8)
1. Skąd wiesz, że "nowy" silnik będzie dobry i podziała wiele lat? Skąd on pochodzi, np. z rozbitego (albo zalanego, czy spalonego) samochodu?
2. Opowiedz jak "dbasz" o samochód (i co rozumiesz pod tym pojęciem). Może na zasadzie "nic nie robić, tankować i jeździć"? Albo strategia "long-life"?
3. Jak poprzednik się czepię - silnik FIRE bez LPG powinien bez problemu przejechać ponad te 150 tysięcy. Od ilu lat masz to auto? Historia serwisowa? Wypadki?
4. Skoro się raczej nie znasz (przynajmniej z pierwszego wpisu tak wynika), to skąd "diagnoza", że się robi "paździerz", nie do naprawy (regulacji)?
5. Będąc za granicą, trzeba się pozbyć "polskiego myślenia", czyli przeliczania w głowie tamtejszych zarobków i cen na złotówki (ło jezu, pińcet ełro, koniec świata).
Serio, 300-500 Euro, to taki "majątek"? W Polsce np. za wymianę sprzęgła można dać z tysiaka (PLN), a to już też są "setki Euro" po przeliczeniu. No i co? Nic.
6. "Swap" silnika (jaki by nie był, z 500 czy Punto2) sam się nie zrobi. Za wymianę też może wyjść z 10 roboczogodzin, plus niespodzianki (instalacja/wiązki, uszkodzenia osprzętu, nowe płyny eksploatacyjne), plus ewentualnie np. nowe sprzęgło.
"Nowy" silnik też wypada zbadać, nie dać się zbajerować wyglądem np. że wszystko z zewnątrz lśni, bo umyli myjką ciśnieniową (świece/cewki, kompresja, luzy zaworowe, ciśnienie oleju, szczelność głowicy, ustawienie rozrządu, czy dobrze złożony przy wymianie np. kolektory - nieszczelny wydech może klekotać prawie jak Diesel)...a za parę lat znowu "zdechnie" jak obecny. Samochód, to nie jest zabawka, ani sprzęt AGD/RTV, że sobie pstrykasz, włączasz-wyłączasz kiedy chcesz, używasz aż padnie (i wielkie zdziwienie, że "jak to" - a tak to, wyskakuj z kasy).

Podsumowanie. "Krótka piłka", zero-jedynkowo (i do bólu szczerze), masz dwa wyjścia:
A. Albo się ogarniasz z wiedzą ogólną o Fiatach (jest 21 Wiek, internet, fora dyskusyjne, filmy na YouTube, książka "sam naprawiam" do Punto 2 chyba też jest) i spróbujesz sam cokolwiek zacząć działać, dbać o samochód. Jeśli problemy mają charakter finansowy (a nie lenistwo, czy brak zorientowania na realia w branży moto - co i ile kosztuje).
Czyli słowo-klucz: samowystarczalność, niezależność od "systemu". Można zaoszczędzić na mechanikach, nawet popełniając błędy. Koszt narzędzi się zwróci (wielokrotnie).
B. Albo jesteś "luzak" i olewasz, wtedy płać i nie zawracaj "gitary" ludziom. Oraz nie narzekaj, bo kwoty rzędu "500" ojro wcale nie są "z kosmosu", raczej norma zachodnia.

Która opcja bardziej ci pasuje, A, czy B?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849735 Wysłany: 11 Wrz 2019, 08:49; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 194
Pomógł: 5
papieju napisał(a):
Będąc za granicą, trzeba się pozbyć "polskiego myślenia", czyli przeliczania w głowie tamtejszych zarobków i cen na złotówki (ło jezu, pińcet ełro, koniec świata

Bo Janusze polonii chcieliby zarabiać w ojro a wydawać w pln. Tak się nie da, masz zarobki norweskie to i płacisz ceny norweskie. Albo przyjedź do Polski i zrób u naszego mechanika za ceny polskie. Wiele taniej nie będzie, ja doliczymy podróż to nie wiem czy nie drożej. Znajomy kupił Suzuki sx4 1.6, założył gaz i chciał w Krakowie sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe bo tam też płytki. W Krakowie gdzie mieszka za mniej niż 1000zł nikt nie chciał nawet rozmawiać o robocie. Podniosą minimalną to cena wzrośnie do 1200zł. Auto planuje mieć w porywach 5 lat, przebiegi roczne około 5-6tys km - powiedziałem mu żeby sobie odpuścił jak nic się nie dzieje bo przez te 5 lat i 30tys km które może zrobi nic się nie wydarzy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849759 Wysłany: 13 Wrz 2019, 15:16; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Gru 2016,
Posty: 64
Wątpię, aby jakiś prywatny Zenek wołał 1000 za regulację płytek, skoro tyle to kosztuje w ASO. Regulacja płytek w 4-cylindrowym 1,6 to max 300 pln, i to licząc po 100 pln za roboczogodzinę, plus ewentualnie koszt płytek.

No chyba, że się mylę ...
:D :D :D

[ Dodano: 13 Wrz 2019, 14:16 ]

Seen91 napisał(a):
Krótko mówiąc powoli robi się z niego paździerz.


firma FIAT w zasadzie specjalizuje się w produkcji "paździerza" - wiem bo niestety mam ...
:D :D :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849768 Wysłany: 13 Wrz 2019, 20:59; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016,
Posty: 194
Pomógł: 5
żeliwny napisał(a):
Wątpię, aby jakiś prywatny Zenek wołał 1000 za regulację płytek, skoro tyle to kosztuje w ASO. Regulacja płytek w 4-cylindrowym 1,6 to max 300 pln, i to licząc po 100 pln za roboczogodzinę, plus ewentualnie koszt płytek

Nie wiem, wiem że nie wszyscy chcieli się podjąć a ci co chcieli to wołali tyle. Może zaporowo, nie wiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849769 Wysłany: 13 Wrz 2019, 21:01; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 705
Pomógł: 16
Seen91 - nie pękaj. Dawaj sprawdź samodzielnie np. stan świec (diagnostyka po ich wyglądzie).
Grafika Góogle: https://www.google.com/search?q=ocena+swiec+zaplonowych&source=lnms&tbm=isch


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849775 Wysłany: 14 Wrz 2019, 01:00; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 317
Pomógł: 1
A po wykręceniu świec nie zaszkodziłoby też zajrzeć do środka cylindrów kamerką inspekcyjną - do kupienia praktycznie za grosze od żółtych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849784 Wysłany: 14 Wrz 2019, 14:31; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8v „Umierajacy Silnik” Naprawa Czy Swap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 705
Pomógł: 16
No i o to chodzi, Seen91. Po kawałku sprawdzasz najprostsze rzeczy, od zewnątrz silnika (to co jest na wierzchu, w miarę). Używając ograniczonej liczby narzędzi i to narzędzi ogólnodostępnych (nasadki itp.). Przyda się też na początek "kabelek" diagnostyczny. Tak się buduje bazę: wiedzy, doświadczenia i narzędziową, jako amator-hobbysta (w sumie zawodowcy też mają podobną ścieżkę rozwoju).

A jak nie, to oddawaj wszystko do mechaników i płać. Proste.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO